Connect with us

Religija

Sulejman Bugari: Kao vjerski službenik tvrdim da su glavni uzročnici nepravde među ljudima lideri vjerskih zajednica

Published

on

Nakon užasnog zločina na Cetinju u Crnoj Gori, kada je mještanin ubio 10 svojih sugrađana, svoj osvrt o stanju u društvu, o otuđenosti današnjeg čovjeka i izazovima u kojima danas živimo dao je islamski učenjak, predavač i hafiz Sulejman Bugari.

Bugari je godinama živio i radio u Sarajevu, a svojim pristupom ljudima te vjerskim predavanjim aprivukao je veliku pažnju javnosti. Posljednjih nekoliko godina živi i radi u Crnoj Gori.

Na svojoj zvaničnoj stranici objavio je tekst u kojem poziva na odbacivanje svake vrste nacionalizma, vjerskog fanatizma i svih drugih podjela. Posebno je naglasio da se ne dozvoli vladavina onim akoji huškaju i zavađaju.

Bugarijev tekst prenosimo u cjelosti:

Na početku, izražavam svoju bol i duboko žaljenje zbog nedavnog groznog događaja na Cetinju kojim smo svi, a posebno porodice ožalošćenih, potreseni.

Molim Svemilosnog da svim porodicama ožalošćenih podari snage da izdrže ovu bol.

Ovaj nemili događaj je vapaj današnje DUŠE koja je zarobljena, izgubljena, usamljena i prepuštena samoj sebi, bez podrške, brige i empatije od strane kolektiva i druge DUŠE pored nje. Istovremeno, ova naša kolektivna bol je veliki alarm svakome ko pameti ima, a posebno odgovornima.

Priznajmo, braćo po ljudskosti i domovini, da je ovo samo potvrda i slika unutrašnjeg stanja većine ljudi u koje su zapali zbog prekomjernog konzumiranja raznih medija, zbog silnih poluinformacija i dezinformacija. Ovo svako društvo, svjesni ono bilo toga ili ne, vodi u začarani krug – otuđenost jedni od drugih i, što je najžalosnije, svjesnom isticanju razlika među ljudima po vjeri ili naciji.

Očito da je napadala prašina na imperativ od Stvoritelja svjetova da trebamo biti braća zbog Božijeg daha među nama.

Gospodar svjetova je sebi zabranio nasilje i nama ga zabranjuje. On od nas traži, ukoliko želimo zdrav život i blagostanje, da postavljamo stvari na njihova mjesta, kako bismo sebe i druge sačuvali od nepravde i nasilja.

Jedna od definicija nepravde u islamu glasi: “Postaviti stvar na nemjesto”.

Kada uradimo bilo koje zabranjeno djelo mi tada živimo u mraku, slijepi smo pored očiju. Zato činimo nasilje jedni drugima, jer dušom ne vidimo kako stoje stvari. U arapskom jeziku riječ mrak (zalam) je nastala od iste riječi nepravda (zulum).

Izgleda da ovaj svijet ljude zbunjuje i zato vole živjeti u mraku. Dakle, u mraku smo sve dok loše mislimo i činimo nepravdu bilo kome.

Braćo i sestre, šta to očekujemo od ljudi koji su dušom usamljeni, kojima se svakodnevno nameću zbunjenost, mržnja prema drugome i drugačijem itd. Danas, ne samo javnost, već i ptice na grani svjedoče, da i mnogi svjetsko-vjerski “uglednici” vole isticati razlike među ljudima i uživaju da se, zbog pozicije i ličnih interesa, kriju iza vjere i nacije, kako bi ljude i narode zavađali.

Ljudi, dobro i zlo nemaju nacije!

Sva sveta učenja zagovaraju dobro i protiv su zla. Uzimajmo i promovirajmo dobro i budimo protiv zla, bez obzira preko koga i od koga ono dolazi.

Podsjećam sebe i vas na tragove naslijeđene bolesti, koja ne da da živimo u miru i ljubavi. Svi se trebamo istinski oslobađati ovoga i izliječiti se od navedene bolesti. Ne dao Bog da je ovo djelo uradio neki musliman pravoslavcima/katolicima ili pravoslavac/katolik muslimanima! Kakva bi reakcija bila kod većine, a posebno kod bolesnih političara, nacionalista i vjerskih fanatika?

Vjera nas uči da budemo samo protiv onih koji čine nasilje prema ljudima, bez obzira koje su vjere i nacije.

Gospodar u posljednjoj Knjizi, Kur’anu veli: “Budite samo protiv onih koji ljudima nepravdu čine i koji žele po zemlji nepravedno postupati” (Šura, 42)

Nama se mnogo štošta čini i pričinjava jer loše u sebi nosimo i činimo.

Kad ne poštujemo Božije imperative i ne postupamo po Božijem redu, onda društvo ne može biti uredu.

Jedan od Njegovih imperativa je i ovaj: “Ne činite nasilje i neće vam se činiti!.

Braćo i sestre, neka svako od nas učini nešto lijepo za brata, sestru i zajednicu ako želimo da nas ne obuzimaju čini koji razaraju zdravu zajednicu i bogato društvo. Biti dobar radi Dobrog i širiti dobro svima je izazov za sve nas!

Sa Svemogućim je (sve)moguće.

Oslobodimo se nacionalizma, vjerskog fanatizma i svakog djela koje diže tenzije među ljudima.

Kao vjerski službenik, tvrdim da su glavni uzročnici svakog poremećaja i nepravde među ljudima lideri vjerskih zajednica, jer oni su prvenstveno najodgovorniji pred Bogom i pred ljudima i oni su postavljeni na prvoj liniji borbe protiv svega što skrnavi čovjekovu čast i ruši mir među ljudima.

Ne dozvolimo da nama vladaju oni koji huškaju, zavađaju po bilo kojoj osnovi, makar bili vjerski ili politički poglavari.

Dajmo prednost i promovirajmo pravedne i pravične ljude, bez obzira kakvih su pripadnosti.

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

BiH

Muslimanska radna etika

Published

on

Muslimanska radna etika

datum objavljivanja: 1.05.2024.

Donacije poslodavaca zarađene na muci i nepravdi radnika, bez obzira koji cilj imale, jesu donacije ljudi koje Allah ne voli / Raditi i biti vrijedan radnik samo ako je šef prisutan, znači biti licemjer i stjecati nedozvoljenu zaradu.

Bez obzira što je vrijeme robovlasništva daleko iza nas, danas se određeni poslodavci prema radnicima nerijetko odnose kao robovlasnici prema robovima.

Navedimo nekoliko primjera u tom kontestu. Iako je radno vrijeme naznačeno u ugovoru, radnik je obavezan ostati dokasno navečer. Poslodavac ne pomišlja na obaveze koje njegov radnik ima, naročito ako se radi o porodičnom čovjeku.

Ovo je naročito važno u proljetno doba kada radnici s minimalcima pokušavaju nakon radnog vremena obrađivati zemlju, jer njegov budžet ne dozvoljava kupovinu svježeg voća i povrća, kao i zimnice, u bilo koje doba godine. Od radnika se zahtijeva da za minimalnu platu obavlja posao više ljudi, a često prihod ne odgovara zakonom utvrđenim platnim listama.

Poslodavac nije svjestan da upravo ovom nepravdom stavlja u iskušenje radnika da ne obavlja svoj posao revnosno, ili štaviše da počne ga potkradati. Postoje poslodavci koji daju zakonom zagarantiranu plaću, ali nakon njene isplate radnici su obavezni vratiti određenu sumu poslodavcu.

Kao da je riječ o haraču. Te obespravljene radnike svakodnevno gledamo u našim porodicama, familijama džamijskim odborima, prvim saffovima…

Naravno, u sveopćoj paranoji poslodavac će tražiti od bližih saradnika, ili radnika koje smatra povjerljivim, da špijuniraju pa čak i podmeću robu drugim radnicima testirajući ih da li će pokušati krasti.

 

Također, poslodavci često traže od radnika da skrivaju sve propuste firme; porez, nehigijenske uvjete i rok trajanja robe itd.

Mnogi radnici rade “nacrno” bez ikakvog osiguranja, a da bi se ispunila zakonska obaveza poslodavac će umjesto radnika “prijaviti” sebe, svoju porodicu i bližu rodbinu, čak i ako ne rade. Radnik će razumjeti situaciju kada je firma u krizi, ali kako će razumjeti ako se poslodavac razmeće skupocjenim novim autima dok govori o krizi?

Možda izgleda suvišno govoriti o hrani, ali danas još postoje poslodavci koji ne obezbjeđuju radnicima adekvatnu hranu, ili je riječ o jednoličnoj hrani koju radnici mogu uzeti ili odbiti, jer druge nema.

Postoje slučajevi kada poslodavci ne dozvoljavaju radnicima napuštanje radnog mjesta čak i kada im se u porodici desi nesretan slučaj, a iznimke, što je zapravo obaveza, prave samo ako se nešto desi radniku. Naravno, radnici s povredama ili težom bolešću ostaju bez posla, jer bolovanje nije ekonomski isplativo, dok majke nakon porodiljskog ne dobivaju mogućnost povratka na radno mjesto. Da se radniku omogući obavljanje namaza…

Radnik može biti sretan ako mu se uopće dozvoli odlazak na bajram-namaz.

Sve su ovo karakteristike prakse oholog poslodavca kojem je ponižavanje radnika postala praksa, naročito onog koji je bez temeljnog obrazovanja i odgoja spletom okolnosti stekao određeni kapital. Poslodavac će birati turističke destinacije i bogato provesti blagdane i praznike, jer njegova plata ne kasni, ali njegovim radnicima, ako ne budu obavezni raditi i tokom praznika, datum isplate mjesečnog primanja će se pomjeriti.

S tim konstantnim pomjeranjem dana isplate radnik izgubi u toku godine bar jednu platu.

Poslodavac će provesti svaki blagdan u odmoru, s bogatim jelovnikom, dok će njegov radnik nastojati posuditi novac kako bi obezbijedio osnovne namirnice svojoj porodici, kao da Poslanik, a.s. nije poručio: “Daj radniku njegovu zaradu prije nego mu se znoj osuši”.

Ove i slične slične situacije možda su strane onima koji dobivaju platu iz sigurnog budžeta određenih institucija, ali to je realnost koja se zanemaruje u našim razgovorima, sohbetima, hutbama. Odgovorne osobe ne obraćaju pažnju na ove situacije, ili su u strahu od svađe s poslodavcima od kojih su dobili donaciju za lični ili društveni interes.

Donacije poslodavaca zarađene na muci i nepravdi radnika, bez obzira koji cilj imale, jesu donacije ljudi koje Allah ne voli. Poslodavci kao da nisu svjesni da su Božijom odlukom i milošću samo u prednosti nad radnicima, a nikako njihovi vlasnici.

Kada bismo pratili život i smrt nepravednog poslodavca, te stanje njegove porodice možda bismo se uvjerili u Allahovu pravednu odredbu već na Ovom svijetu. Prilikom razmatranja odnosa poslodavac – radnik ljudi uglavnom imaju više naklonosti prema radnicima, jednim dijelom što je većina ljudi na svijetu radnici, a drugim dijelom što se nepravda uglavnom čini nad radnicima. Ipak, treba imati na umu da mnogi radnici svojim riječima, djelima, neradom, lijenošću čine nepravdu poslodavcu svakog (ne)radnog dana.

Jedna od nepoželjnih osobina radnika koja može štetiti poslodavcu, ali i radniku naročito u smislu njegovog radnog ambijenta, jeste neopravdano konstantno nezadovoljstvo.

Ako bismo ilustrirali ovu osobinu najbolji primjer bi nam bio slučaj kada poslodavac omogući povišicu radniku, a ovaj se upita: “Ako je meni povećao plaću, koliko li je tek onda on zaradio ovaj mjesec?!” Ako je poslodavac pravedan, konstantno nezadovoljstvo radnika može biti samo posljedica zavisti i ljubomore, a imati takvog radnika je kao zaposliti nezrelo i nestručno dijete, jer neopravdana zavist je jedna od osobina nezrelog djeteta.

Raditi i biti vrijedan radnik samo ako je šef prisutan, znači biti licemjer i stjecati nedozvoljenu zaradu. Krasti od vlasnika, bez obzira da li je riječ o doslovnoj krađi materijalnih stvari ili, pak, obavljanje ličnih poslova tokom radnog vremena ili na radnom mjestu, znači varati.

Radnik može nemarno da se odnosi prema imovini vlasnika, svojim ponašanjem da udaljava poslovne partnere od vlasnika; širi laži i dezinformacije o vlasniku; u trgovini ili na pijaci može prodavati svoje proizvode umjesto vlasnikove; posluživati u restoranu svoju hranu i piće bez znanja vlasnika… sve su to osobine varalica, naroda koje je Uzvišeni prokleo, a u Kur’anu donio opis njihovih osobina: “Dolazi vam jasan dokaz od Gospodara vašeg, zato pravo na litri i na kantaru mjerite i ljudima stvari njihove ne zakidajte, i red na Zemlji ne remetite kad je već na njoj uspostavljen red.

To je bolje za vas ako vjerujete.'“ (El-A'raf, 85) Radnikova plata može biti halal, islamom dozvoljena samo ako bude radio na poslu kao da radi za sebe, za svoju firmu i trgovinu.

Hadis Niko od vas neće vjerovati dok svome bratu ne bude volio ono što i sam sebi voli, i radnik i poslodavac mogu uvrstiti u lični poslovni kodeks.

Nastavi čitati

Cazin

Večer Kur'ana u Gradskoj džamiji Cazin

Published

on

U organizaciji Muftijstva bihaćkog i Medrese „Reis Džemaludin-ef. Čaušević“ u Gradskoj džamiji u Cazinu održana večer Kur'ana.  Na samom početku u ime domaćina prisutnima su se obratili i poselamili ih imam Gradske džamije Smajo-ef. Šabić i direktor Medrese prof. Zuhdija Handanović.

Učači Kur'ana bili su Ahsen Čavak (Karađoz-begova medresa – Mostar), hfz. Madžid Aganhodžić (Medresa Osman-ef. Redžović – Visoko), hfz. Bilal Kovačević (Gazi Husrev-begova medresa – Sarajevo), hfz. Tarik Dogan (Elči Ibrahim-pašina medresa – Travnik) i Emir Osmanagić (Medresa Reis Džemaludin-ef. Čaušević – Cazin).

Prigodnim predavanjem ispred Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini obratio se mr. Seid Eminović – šef Odjela za srednje obrazovanje kao i mr. Haris Veladžić – rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog.

(foto: VP photo)

 Večer Kur'ana u Gradskoj džamiji Cazin

Sinoć je u organizaciji Muftijstva bihaćkog i Medrese „Reis Džemaludin-ef. Čaušević“ u Gradskoj džamiji u Cazinu održana večer Kur'ana.  Na samom početku u ime domaćina prisutnima su se obratili i poselamili ih imam Gradske džamije Smajo-ef. Šabić i direktor Medrese prof. Zuhdija Handanović.

Učači Kur'ana bili su Ahsen Čavak (Karađoz-begova medresa – Mostar), hfz. Madžid Aganhodžić (Medresa Osman-ef. Redžović – Visoko), hfz. Bilal Kovačević (Gazi Husrev-begova medresa – Sarajevo), hfz. Tarik Dogan (Elči Ibrahim-pašina medresa – Travnik) i Emir Osmanagić (Medresa Reis Džemaludin-ef. Čaušević – Cazin).

Prigodnim predavanjem ispred Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini obratio se mr. Seid Eminović – šef Odjela za srednje obrazovanje kao i mr. Haris Veladžić – rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog.

(foto: VP photo)

 

Izvor:medresa-cazin.ba

Nastavi čitati

Cazin

Osam godina od dženaze najstarijeg krajiškog imama Sulejman ef. Kajtezovića

Published

on

Život Sulejmana efendije prožet je raznim događajima, obilježen zatvorskim kaznama, promjenama i prilagodbama raznim sistemima državne uprave,a o njemu su pisani brojni novinski članci, pa i snimani dokumentarni filmovi.

Sulejman je bio imam u dvanaest džemata u Krajini, u radnom vijeku izgradio je četiri i obnovio tri džamije, a od 1933. godine redovno je vodio dnevnik svojih aktivnosti.

Prvu zvaničnu imamsku dužnost započeo je davne 1945. godine u Bužimu, a na poziciju imama došao je, kako je u jednom intervjuu kazao, pravo iz zatvora i to na mjesto ranije ubijenog vjerskog službenika. Nakon godinu i pol službe u Bužimu ponovo je zatvoren u Bihaću, a u zatvoru je proveo tri mjeseca.

Nakon Bužima prešao je na službu u Žaliće kod Velike Kladuše, gdje je služio devet godina, nakon čega je bio u Slapnici, pa u Pokoju kod Bihaća. Nakon toga je vodio džemat u Tržcu kod Cazina, gdje je proveo oko osam godina, odakle je prešao u Trnove kod Velike Kladuše, gdje je proveo devet godina. Slijede Šabići, a penzionisan je 1983. godine, nakon čega je imamsku dužnost obavljao honorarno.

Imamsku dužnost dedo Sulejman obavljao je honorarno i prije 1945. godine, ali i nakon 2007. godine kada je napustio džemat u Vejincu kod Velike Kladuše, jer je, kako je jednom kazao, namirio 70 godina imamske službe.

Do smrti je redovno obavljao molitve u džamiji, postio je od svoje devete godine svaki ramazan, a dnevno je učio po 20 stranica Kur'ana.

Molimo Allaha da ga u Džennet uvede. Amin

Nastavi čitati

Najčitanije