Connect with us

Religija

Krili su svoja dobra djela

Published

on

Naši dobri prethodnici, čestiti vjernici i vjernice bojali su se za sebe ove vrste licemjerstva i uvijek su preispitivali svoje duše kako ne bi poprimili neko svojstvo dvoličnjaka, a da toga nisu ni svjesni.

 

Bolnu patnju navijesti licemjerima, koji prijateljuju sa nevjernicima, a ne s vjernicima! Zar kod njih traže snagu, a sva snaga pripada samo Allahu.” (En-Nisa,138, 139)

Prvih trinaest ajeta sure El-Bekare, te desetine ajeta u surama: Ali Imran, En-Nisa, El-Enfal, El-Ahzab, El-Feth, El-Hadid, El-Mudžadele, El-Hašr i El-Munafikun govore o licemjerima. Jedna sura se, ipak, izdvaja po sveobuhvatnom razjašnjenu stanja i svojstava licemjera, a to je sura Et-Tevbe, koja je zbog toga i dobila naziv “El-Fadiha”, sura koja sramoti i razotkriva munafike.

Ko su licemjeri? Koja su njihova dominantna svojstva?! Kako prepoznati munafike i kako se zaštiti od licemjerstva? Licemjeri, dvoličnjaci će po riječima Objave na budućem svijetu biti na samom džehennemskom dnu. Njihova nepredvidljiva ćud i beskarakternost nisu samo individualna slabost i mahana.

Munafici su nekoliko puta, pokušali izvršiti atentat na Božijeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ali ga je Allah, dželle šanuhu, zaštitio od njihovih spletki. Oni su stajali iza čuvenog slučaja “ifk”-potvore, kojom su htjeli okaljati Poslanikovu časnu porodicu i moralno diskreditirati ključnu ličnost islama i muslimana. Kreatori su mnogih drugih zavjera i spletki. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je upozorio hazreti Osmana na njihovu opasnost: “O Osmane! Allah te je zaodjenuo “košuljom”, koju će munafici pokušati strgnuti s tebe, a ti im to nemoj dopustiti sve dok se ne sretneš sa mnom.” I zaista, munafici su i pokrenuli fitnu (smutnju) protiv Osmana, radijallahuanhu, i nahuškali na njega svjetinu i najgore ljude, sve dok nije stradao kao šehid.

Osim u pojedinačnim slučajevima, Časni Kur’an i hadis ne otkrivaju nam imena licemjera iz vremena Poslanika a.s., jer licemjerstvo kao društveni fenomen nije incident, niti prolazna historijska faza. Munafikluk je svojevrsna strategija prerušavanja, obrazac umreženog ponašanja jedne skupine ljudi koji se ogleda u obmanjivanju i manipuliranju javnosti.

Munafici formalno izvršavaju islamske propise, ali suštinski ne vjeruju u Allaha i Poslanika. Iako javno iskazuju ljubav prema Allahu i Poslaniku i iskazuju podršku muslimanima i lojalnost vođama, njihov uticaj u društvu je krajnje remetilački i destruktivan. Mrze svaki uspjeh islama i muslimana, ne vole da im se ikakvo dobro desi. Kada su vjernici u pitanju, ni rodbinstvo ni sporazum ne poštuju, raduju se njihovom porazu, uživaju u dominaciji nevjernika nad njima: “…mržnja izbija iz njihovih usta, a još je gore ono što kriju njihova prsa…” (Ali Imran, 118) Ako muslimani dočekaju kakvo dobro, to ih ozlojedi, a zadesi li ih kakva nevolja, obraduju joj se. Organizirano rade na razbijanju jedinstva, potpiruju razmirice i nesporazume, produbljuju razdore, podjele i raskole.

Iz niza kur'anskih ajeta razaznaje se složeni munafički karakter i strategija njihovog djelovanja: Oni naređuju da se čine nevaljala djela, a odvraćaju od dobrih; vole da se o vjernicima šire bestidne glasine, želeći im zlo i propast. Kada sretnu vjernike kažu: “mi vjerujemo”, a kada se osame, psuju vjernike svojim oštrim jezicima. Škrti su i nespremni da učine bilo kakvo dobro; ruke su im stisnute, i samo preko volje udjeljuju. Njihova vanjština je impresivna. Kada ih pogledaš, njihov imetak, djeca i izgled te ushićuju, a kada progovore zbog njihove slatkorječivosti i tečnog govora, ti slušaš njihove riječi. U stvarnosti oni su najveće kukavice, koje misle da je svaki povik protiv njih, i zato ne vole džihad, borbu na Allahovom putu, i zadovoljavaju se da budu sa onima koji ne idu u boj. Srca njihova su zapečaćena, pa oni ne shvaćaju.

S obzirom na razorni uticaj munafikluka za svaku organiziranu muslimansku zajednicu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorio je ashabe na simptome takozvanog “en-nifakul-asgar” malog licemjerstva, licemjerstva u djelu,

Riječ je o pojavi kada neka osoba postepeno poprima osobine, manire i

postupke licemjera, iako formalno ostaje musliman u svome srcu. Ova vrsta licemjerstva ne izvodi iz vjere, ali njegovi počinioci su u velikoj opasnosti i na rubu su da se strovale u provaliju licemjerstva koja će ponoštiti njihova prethodno učinjena dobra djela.

Hasan el-Basri, Allah mu se smilovao, pojasno je da u licemjerstvo spada neusklađenost srca i jezika, raskorak između tajnog i javnog. Osobe sa ovom vrstom licemjerstva pred ljudima se nastoje prikazati kao bogobojazne i pobožne, a kada se osame njihovo stanje se mijenja, i smanjuje se strah i stid od Allaha, dželle šanuhu, kao što kaže Uzvišeni: “Oni se kriju od ljudi, ali se ne mogu sakriti od Allaha, a On je s njima i kad noću smišljaju riječi kojima On nije zadovoljan; Allah dobro zna sve ono što oni rade.” (En-Nisa, 108)

Takva osoba želi uvijek ostaviti lijep dojam kod ljudi, i stalo joj je da se čuje za

njena djela. Kada klanja u nečijem prisustvu, upotpunjava i uljepšava namaz, a kada je niko ne vidi, nemarna je prema svom namazu, obavlja ga brzo, odgađa izvan njegovog vremena, i bez ikakvog valjanog razloga izostavlja namaz u džematu. Inače, najteži namazi licemjerima su jacija i sabah.

Opasnost ove vrste licemjerstva ogleda se u tome da je ono most i stepenica prema velikom licemjerstvu. Postoji bojazan da takvom čovjeku Allah, dželle šanuhu, na samrti oduzme iman iz srca i da mu dâ pogubnu završnicu, kao što je zabilježeno u hadisu: “Čovjek čitav život radi djela stanovnika Dženneta, a svoj život završi djelima stanovnika vatre.”

U jednoj od verzija ovog hadisa, pojašnjava se da su njegova djela, u očima ljudi, izgledala kao djela stanovnika Dženneta.

Naši dobri prethodnici, čestiti vjernici i vjernice bojali su se za sebe ove vrste licemjerstva i uvijek su preispitivali svoje duše kako ne bi poprimili neko svojstvo dvoličnjaka, a da toga nisu ni svjesni. Njihova srca bila su ispunjena veličanjem Allaha, dželle šanuhu, iskrenošću prema Njemu i sviješću da On dobro zna ono što javno činimo i ono što u grudima svojim krijemo.

Činili su mnoštvo dobrovoljnih djela u tajnosti, i tajna djela su im bila draža od javnih. Ustrajavali su u učenju Kur’ana i zikru – spominjanju Allaha, dželle šanuhu. Trudili su se da svaki namaz obave u džematu od početnog tekbira, jer su znali da je to djelo zbog kojeg Allah, dželle šenuhu, upiše čovjeku dvije zaštite: zaštita od vatre i zaštita od licemjerstva.

Krili su svoja dobra djela, i nije im bilo toliko važno da li ih ljudi hvale ili kude. Težili su Allahovom zadovoljstvu i zato su im srca bila čista od pretvaranja i želje za ljudskom hvalom. Rekao je Ibn Dževzi: “Ko popravi svoju nutrinu, miris njegove dobrote proširit će se na sve strane, a srca će upiti taj miris. Istinska bogobojaznost je u popravljanju nutrine, jer sa pokvarenom nutrinom, ne koristi ispravnost vanjštine.”

islam.ba

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Cazin

Osam godina od dženaze najstarijeg krajiškog imama Sulejman ef. Kajtezovića

Published

on

Život Sulejmana efendije prožet je raznim događajima, obilježen zatvorskim kaznama, promjenama i prilagodbama raznim sistemima državne uprave,a o njemu su pisani brojni novinski članci, pa i snimani dokumentarni filmovi.

Sulejman je bio imam u dvanaest džemata u Krajini, u radnom vijeku izgradio je četiri i obnovio tri džamije, a od 1933. godine redovno je vodio dnevnik svojih aktivnosti.

Prvu zvaničnu imamsku dužnost započeo je davne 1945. godine u Bužimu, a na poziciju imama došao je, kako je u jednom intervjuu kazao, pravo iz zatvora i to na mjesto ranije ubijenog vjerskog službenika. Nakon godinu i pol službe u Bužimu ponovo je zatvoren u Bihaću, a u zatvoru je proveo tri mjeseca.

Nakon Bužima prešao je na službu u Žaliće kod Velike Kladuše, gdje je služio devet godina, nakon čega je bio u Slapnici, pa u Pokoju kod Bihaća. Nakon toga je vodio džemat u Tržcu kod Cazina, gdje je proveo oko osam godina, odakle je prešao u Trnove kod Velike Kladuše, gdje je proveo devet godina. Slijede Šabići, a penzionisan je 1983. godine, nakon čega je imamsku dužnost obavljao honorarno.

Imamsku dužnost dedo Sulejman obavljao je honorarno i prije 1945. godine, ali i nakon 2007. godine kada je napustio džemat u Vejincu kod Velike Kladuše, jer je, kako je jednom kazao, namirio 70 godina imamske službe.

Do smrti je redovno obavljao molitve u džamiji, postio je od svoje devete godine svaki ramazan, a dnevno je učio po 20 stranica Kur'ana.

Molimo Allaha da ga u Džennet uvede. Amin

Nastavi čitati

BiH

Islamska zajednica BiH utvrdila cijenu kurbana za ovu godinu

Published

on

By

Pod predsjedavanjem reisul-uleme Husein-ef. Kavazovića, u Sarajevu je jučer održana 23. redovna sjednica Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Nakon proučenog Jasini šerifa, pristupilo se usvajanju zapisnika sa 22. redovne sjednice Rijaseta i zaključaka s 5. vanredne sjednice, te potvrđivanju odluke i zaključaka s telefonskih sjednica, a zatim i razmatranju usvojenih tačaka Dnevnog reda današnje sjednice.

Rijaset je danas usvojio prijedlog Odluke o osnivanju džemata Ledenice Gornje u Medžlisu Islamske zajednice (MIZ) Gradačac.

Također je usvojio Informaciju o dostavljanju Izvještaja o mektepskoj pouci za 2022/2023. mektepsku godinu, te prijedlog Odluke o provođenju 26. finalnog takmičenja polaznika mektepske pouke.

Pružena je finansijska podrška Predškolskoj ustanovi “Nedžm” u Travniku, te odobrena je finansijska podrška za projekte koordinatorica Odjela za brak i porodicu za 2024. godinu.

Razmatran je i usvojen prijedlog za formiranje Komisije za izradu standarda zanimanja i standarda kvalifikacija u Islamskoj zajednici u Bosni i Hercegovini, te usvojen prijedlog za davanje saglasnosti na Pravila Prve bošnjačke gimnazije u Sarajevu.

Razmatran je i usvojen prijedlog za davanje saglasnosti na prijedlog Pravilnika o izmjenama Pravilnika o plaćama, naknadama i drugim ličnim primanjima radnika u Javnoj ustanovi Specijalna biblioteka “Behram-beg” u Tuzli, te razmatran i usvojen Izvještaj o radu i Finansijski izvještaj BIZ INVEST d.o.o. za 2023. godinu.

Na jučerašnjoj sjednici Rijaset je usvojio Prijedlog za utvrđivanje cijene kurbana za 1445.H/2024. godinu, pa tako cijena kurbana iznosi 490 KM.

Razmatran je i usvojen Izvještaj o radu Arhiva Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u Gazi Husrev-begovoj biblioteci, te razmatran i usvojen zahtjev Media centra za davanje saglasnosti na Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta u Media centru d.o.o. Sarajevo. Također, razmatran je i usvojen prijedlog Media centra u vezi projekta izgradnje antenskog stuba na Majevici.

Na sjednici su raspravljana i brojna pitanja o dodjeljivanju finansijske pomoći, o radno-pravnim statusima i kadrovskim pitanjima, te o tekućim pitanjima iz nadležnosti Rijaseta, izvijestio je Preporod.info.

Nastavi čitati

BiH

Na hadž ove godine putuje 2.225 bh. državljana: Čeka ih jedna važna novina u organizaciji

Published

on

By

U organizaciji Ureda za hadž i umru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini ove godine na hadž će otputovati 2.225 bh. državljana.

Planirano je da prvi avion sa 152 osobe s Međunarodnog aerodroma u Sarajevu poleti 6. juna u 10.05 sati, nakon čega će do 12. juna u 12 narednih letova u Saudijsku Arabiju otputovati sve hadžije.

Ove godine će hadžije sletjeti na aerodrom u Džidi, odakle će autobusima biti prevezeni u hotel u Mekki. Nakon što završe s obredima hadža, otputovat će u Medinu, gdje će posjetiti Poslanikovu džamiju i druge znamenitosti.

Povratak za Bosnu i Hercegovinu planiran je od 25. juna do 1. jula.

“Ovo do sada nije bio slučaj. S obzirom na dosadašnja iskustva, želimo olakšati našim hadžijama da obrede u Mekki obave u što boljem zdravlju. Također, na ovaj način ćemo preduprijediti i eventualne probleme s letovima”, izjavio je za Agenciju MINA rukovodilac Ureda za hadž i umru Dževad-ef. Hadžić.

Elektronske vizu za hadžije su već spremne, a kako je najavio Hadžić, u narednom periodu bit će provedene i sve potrebne edukacije vodiča i hadžija, kako bi što spremnije pristupili izvršavanju ove vjerske dužnosti.

“Stalno radimo na poboljšanju uvjeta za naše hadžije, vodeći računa o pripremama u Bosni i Hercegovini, samom putu, ispravnom obavljanju obreda, ali i njihovom smještaju u Mekki i Medini. Hadž je u određenim danima, a pripreme za njega traju cijele godine”, kazao je Hadžić.

O bh.hadžijama brinut će 47 vodiča i šest šerijatskih konsultantica, te medicinski tim kojeg će činiti sedam ljekara i sedam medicinskih tehničara.

Za reisul-hudždžadža imenovan je bivši banjalučki muftija Nusret-ef. Abdibegović, a glavni vodič će biti Izet-ef. Čamdžić, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Zavidovići.

Najstarija osoba koja će ove godine otputovati na hadž je Derviša Huseinagić iz Gradačca koja ima 87 godina, a najmlađi je petogodišnji Ensar Hukić.

Ensar će ove godine obaviti hadž sa svojim sestrama, trinaestogodišnjom Aminom i četrnaestogodišnjom Sumejom, te babom Ahmetom Hukićem i mamom Seadom Sarić-Hukić, javila je MINA.

Nastavi čitati

Najčitanije