Connect with us

USK

USK (opet) zaboravljen: Političari zaokupljeni južnom i istočnom interkonekcijom, a šta je sa zapadnim gasovodom i povezivanjem Krajine

Published

on

Projekti izgradnje gasovoda Južna interkonekcija i Nova istočna interkonekcija zaokupili su, posebno u posljednje vrijeme, političare i javnost, ali u našoj državi postoje planovi za izgradnju još dvije intekonekcije, obje sa Hrvatskom, i to Zapadne koja bi uvezala Krajinu, te Sjeverne koja bi išla od Bosanskog Broda do Zenice.

Zapadna interkonekcija BiH i Hrvatska ide u pravcu Lička Jesenica – Tržac granica – Bosanska Krupa, sa odvojcima za Bihać i Veliku Kladušu, a kasnije bi išla nadogradnja prema Sanskom Mostu i dalje ka Ključu i Bosanskom Petrovcu.

Ključni projekti

Iz kompanije BH-Gas kazali su nam da bi prva faza projekta mogla biti okončana do kraja 2027. godine, pod pretpostavkom pravovremene realizacije dijela projekta u Republici Hrvatskoj i pružanja adekvatne podrške projektu od relevantnih institucija Bosne i Hercegovine i Federacije BiH.

Prema informacijama, tehnički postoje sve pretpostavke da se krene u projektovanje, ali je potrebna podrška institucija BiH koja podrazumijeva međudržavni sporazum, na čemu treba raditi Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine.

Iz BH-Gasa su odgovorili da prva faza projekta Zapadne interkonekcije predstavlja izgradnju gasovoda Tržac – Bosanska Krupa sa odvojcima za Bihać i Veliku Kladušu ukupne dužine oko 80 kilometara. Druga faza podrazumijeva gasovode Bosanska Krupa – Sanski Most – Ključ i Ključ – Bosanski Petrovac ukupne dužine oko 105 kilometara, dok treća faza predstavlja gasovod Pećigrad – Bužim dužine oko 11 kilometara.

– Projekat Zapadna interkonekcija BiH i Hrvatska predstavlja jedan od tri ključna interkonekcijska projekta BH-Gasa (pored južne i sjeverne interkonekcije), koji je zbog svog značaja uključen u Okvirnu energetsku strategiju BiH do 2035. godine, Strateški plan i program razvoja energetskog sektora FBiH iz 2009. godine, te Program javnih investicija FBiH 2023-2025. – istakli su u BH-Gasu.

Naglasili su da realizacija ovog projekta ima svoju opravdanost, kako sa aspekta potencijalnog tržišta u Unsko-sanskom kantonu, tako i sa aspekta mogućnosti da se realizacijom prve i druge faze Zapadne interkonekcije, kao i realizacijom gasovoda Travnik – Jajce i Ključ – Jajce ovaj interkonekcijski gasovod poveže s postojećim gasnim transportnim sistemom BiH, što bi doprinijelo povećanju sigurnosti snabdijevanja prirodnim gasom Bosne i Hercegovine.

Kada su u pitanju izvori prirodnog gasa, Zapadnom interkonekcijom bi se povezali sa transportnom mrežom Hrvatske što, kako ističu iz BH-Gasa, otvara tržište Bosne i Hercegovine za pristup raspoloživim izvorima prirodnog gasa u Evropi, uključujući i gas sa terminala LNG Krk.

Naveli su da ovaj projekat redovno prijavljuju na liste koje se odnose na međunarodne, odnosno EU i regionalne razvojne planove, te da istovremeno apliciraju za grant sredstva za potrebe izrade slijedećeg nivoa studijske i projektne dokumentacije.

Mustafa Ružnić, premijer Unsko-sanskog kantona, kazao je da je cijela priča pokrenuta 2019. godine, ali je 2021. godine sve stalo i samo se prestalo o tome govoriti, te su od tada “zaboravljeni”.

Gdje je “zapela” Sjeverna interkonekcija

Situacija je nešto “lošija” sa Sjevernom interkonekcijom, koja ide pravcem Slobodnica (u Hrvatskoj) – Bosanski Brod – Zenica.

– Iako ideja o realizaciji projekta datira još iz 1990-ih godina, usljed neusaglašenosti stavova dva entiteta do danas nije došlo do njegove realizacije, niti je napravljen bilo kakav iskorak u njegovom napretku. S druge strane, uvažavajući činjenicu da je projekat zbog svog značaja sadržan u strateškim dokumentima energetskog sektora Bosne i Hercegovine i Federacije BiH, BH-Gas prijavljuje projekat na evropske liste i planove razvoja transportne mreže na koje i uvršten.

Sjeverna interkonekcija BiH – Hrvatska je projekat u regionalnom kontekstu strateški veoma dobro pozicionirana s obzirom na to da se izgradnjom samo 5 kilometara transportnog gasovoda na strani Hrvatske, Bosni i Hercegovini osigurava pristup evropskim gasnim čvorištima bilo kroz interkonekcije Hrvatska – Mađarska ili Hrvatska – Slovenija, kao i pristup LNG terminalu i gasnim skladištima Hrvatske i šire – kazali su u BH-Gasu.

USK

Sedić: Aerodrom bi mogao biti u funkciji 2027., nadam se ćemo tada vidjeti prve avione u Bihaću

Published

on

By

Aerodrom Bihać sigurno je generacijski projekt koji nije vezan isključivo za grad Bihać nego i za USK, pa i FBiH.

 

Vidimo da možemo unaprijediti i naš turistički potencijal i privući nove investitore, olakšati dolazak našoj dijaspori, mnogo je benefita. To je u razgovoru za “Avaz“ rekao gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić.

Trend dolazaka

– Trenutno smo u fazi ishođenja urbanističke saglasnosti. Vjerujem, ako bi sve išlo predviđenom dinamikom, da bismo u toku ove godine mogli imati urbanističku, možda čak i građevinsku dozvolu za prvu fazu radova, i da bi građevinski radovi mogli započeti iduće godine. Paralelno se provodi postupak eksproprijacije, koji je dobrim dijelom već završen.

Sama gradnja prve faze podrazumijeva pistu od 1.800 metara i korištenje aerodroma za avione koji bi mogli saobraćati u nekom radijusu od 1.000 do 1.200 kilometara. Aerodrom bi mogao biti u funkciji 2027., a iskreno se nadam da bismo te godine mogli vidjeti prve avione na aerodromu u Bihaću – istakao je Sedić, dodavši da je to njihova prilika.

Dodao je da se radi i na Nacionalnom parku „Una“, a da je trend dolazaka turista u Bihać iz godine u godinu veći. Naglasio je da se radi na izgradnji i sanaciji sportske infrastrukture.

– Završavamo Gradsku sportsku dvoranu „Luke“, zatim sanaciju na području cijelog grada i izgradnju atletske staze i pomoćnog terena na nogometnom Stadionu pod Borićima te izgradnju sportsko-rekreativnog bazena kojeg, nažalost, nismo imali od poslije rata. Ušli smo u fazu realizacije toga – rekao je Sedić, dodavši da Grad Bihać kontinuirano ulaže u turističku infrastrukturu na području samog Grada, piše Avaz.

Smaragdni put

Gradonačenik je kazao da se bave idejama i realizacijom projekata koji će unaprijediti sadržaj turističke ponude.

– Imamo problem s tim da jako puno ljudi dolazi, ali se ne zadržavaju dugo – dan, dva, maksimalno tri. Unutar samog centra Grada Bihaća smo pokrenuli projekt takozvanog smaragdnog puta. Uređujemo šetnice uz samu obalu rijeke Une, preko gradske otoke, nekoliko mostova preko otočića u samom centru Bihaća, kako bismo turistima omogućili da, pored posjete kulturno-historijskim znamenitostima, uživaju u ljepotama rijeke Une. Netaknuta priroda u centru grada – naglasio je.

Osvrnuo se na migrantsku krizu, ističući da je situacija mnogo bolja nego prije nekoliko godina.

– Mogu reći da se Bihać danas puno bolje snalazi i da je u Bihaću manji teret nego što je to bilo u ranijem periodu kada je bio bukvalno pregažen migrantima – zaključio je Sedić.

Loša infrastruktura

Graodnačelnik Bihaća je otvoreno rekao da je problem, kako Bihaća tako i drugih lokalnih zajednica, loša i nedovoljna saobraćajna i komunalna infrastruktura.

– Kontinuirano se trudimo po tom pitanju. Tu je i problem finansija, jer je puno zahtjeva iz mjesnih zajednica vezano za vodosnabdijevanje, odvodnju i prečišćavanje otpadnih voda, asfaltiranje ulica… Finansijska sredstva u budžetu nisu dovoljna da možemo sve odjednom riješiti – rekao je Sedić.

Nastavi čitati

USK

Prikupljen rekordan iznos za mladića iz Sanskog Mosta koji je pao s konja

Published

on

By

U vrlo kratkom vremenskom periodu prikupljeno je 35 hiljada maraka za potrebe liječenja 20-godišnjeg Zekerijaha Zeke Kerića iz sela Tomina nadomak Sanskog Mosta, koji je teško stradao prilikom pada s konja.

Ovo je još jedan primjer velike i nesebične plemenitosti i humanosti u teškim trenucima, posebno kada je u pitanju jedan mladi ljudski život.

“Humanost Trijumfira: Prikupljeno Više od 35.000,00 KM za Zeku Kerića”
Izvještaj o prikupljenim sredstvima nakon tri dana od početka prikupljanja otkriva da je prikupljeno više od 35.000,00 KM. Ovaj izniman odaziv još jednom potvrđuje da su mještani Tomine i drugi ljudi dobrog srca iz svih mjesta u općine Sanski Most pokazali da još uvijek ima duše u ljudima. Također, treba naglasiti da je ova nesreća spojila ljude zaljubljenike u konje iz Sandžaka, Hrvatske, Srbije, Slovenije, kao i ljude iz konjičkog kluba “Krajišnik” iz Velike Kladuše, koji su svojim učešćem u pomoći našem mještaninu Zeki pokazali da humanost nema granica. Sredstva prikupljaju Ajdin Hodžić i njegov otac Osman do 01.05.2024. godine, koji su zaduženi i odgovorni za utrošak sredstava. Koliko nas sve pogode ovakvi nesrećni i tužni događaji, toliko nas sa druge strane razveseli i ohrabri spoznaja da smo još uvijek ljudi spremni pružiti jedni drugima ruku u nevolji, navodi se na fejsbuk profilu Mjesne zajednice Tomina.

U objavljenom statusu nalaze se brojevi žiro računa na koji se mogu uplatiti sredstva.

Podsjećamo da je prilikom nesretnog pada s konja, teške povrede glave  zadobio Zekerijah Kerić i nakon nesreće hospitaliziran je u Kantonalnoj bolnici u Bihaću.

Ovaj mladić je poznat kao veliki zaljubljenik u trkaće konje, te je poslednjih godina bio angažovan kako bi održavao i hranio ove životinje.

Prema nezvaničnim informacijama, jašući jedno od grla, izgubio je ravnotežu, pri čemu mu se noga zaplela u uzengiju pa ga je životinja u trku vukla nekoliko desetina metara za sobom.

Pri tome je zadobio teške povrede glave, a prema poslednjim informacijama njegovo životno stanje je još kritično.

Budući da nema zdravstveno osiguranje, njegovi prijatelji su pokrenuli humanitarnu akciju kako bi se prikupila neophodna sredstva za liječenje.

Nastavi čitati

USK

Na području USK postavljeni najnapredniji radari, imaju optičko prepoznavanje znakova

Published

on

By

Ministarstvo unutrašnjih poslova Unsko-sanskog kantona odlučno je u borbi za suzbijanje kršenja saobraćajnih propisa i osiguravanja sigurnosti za sve učesnike u saobraćaju.

Obavještavamo javnost da smo stavili u funkciju stacionarni radarski sistem sa OCR kamerama sa mogućnošću optičkog prepoznavanja znakova.

Ovaj sistem registruje prekršaje prekoračenja brzine, sa mogućnošću prepoznavanja registarskih tablica, prati kretanje učesnika u saobraćaju kao i neregistrovana vozila.

Prilagodite brzinu kretanja u saobraćaju i poštujte ograničenja brzine kretanja, čuvajte svoj i tuđe živote.

Nastavi čitati

Najčitanije