Connect with us

Magazin

Hadžihafizbegović: Pored prijetnji izvjesne čobanice iz Laktaša, po imenu Dodik Gorica, SARTR je stigao u Banju Luku

Published

on

Emir Hadžihafizbegović pružio je podršku glumcima iz Sarajevskog ratnog teatra, koji su nedavno gostovali u Narodnom pozorištu Republike Srpske te kolegama u Srbiji, koji su na udaru režima zato što podržavaju proteste “Srbija protiv nasilja”.

Njegovo pismo, koje je objavio na portalu Danas, prenosimo u cijelosti:Pratim i sjetih se čuvenog teksta Pavela Kohouta “Marija se bori sa anđelima” u izvedbi Ateljea 212 i sjajne legendarne Mire Stupice u ulozi češke glumice Marije Radostove. Mariji, poslije upada Rusa u Čehoslovačku 1968. i okupacije Praga nakon njenog potpisa na peticiju protiv torture KGB-a, taj isti KGB zabranjuje da glumi i da se bavi svojim poslom u teatru. Marija pokušava da igra u nekim alternativnim prostorima i to joj KGB zabranjuje. Na kraju čuvena češka glumica počinje igrati u svom stanu za onoliko publike koliko u stan može stati, ali joj i to zabranjuju.

Kraj predstave je dijalog između nje i njenog muža Jozefa, koji već mentalno načetoj i psihički slomljenoj supruzi kaže: “Marija, igraj samo za mene. Jedna karta ili hiljadu pa šta? Razlika se vidi samo na blagajni.”

Situacija sa mojim proskribovanim kolegama u Beogradu neodoljivo podsjeća na Kohoutov tekst, koji je, nije nevažno spomenuti, bio zajedno sa Vaclavom Havelom, velikim češkim piscem, kasnije predsjednikom Češke, disident i neprijatelj ruskog režima unutar jedne suvereno priznate države. Na taj progon mojih kolega, čiju su inicijalnu kapislu “upalili” radikalni elementi unutar Skupštine Srbije, naslonila se i izvjesna Dodik Gorica iz Banjaluke, vlasnica nekog, kako mi prijatelji iz Banjaluke kažu, ugostiteljskog objekta imena “Antibiotik”.

Paradigma ovog imena restorana leži vjerovatno u činjenici da joj u restoran svakih šest sati ulazi po jedan gost. Elem, ta nesretnica u savezu sa televizijom RTRS-a, pokušala je spriječiti gostovanje jedne sarajevske predstave na teatarskom festivalu u Banjaluci. Predstava je ipak odigrana i ispraćena osmominutnim aplauzom banjalučke publike. Cvrc Milojka. To savezništvo “zdrave Banjaluke” i Sarajevskog ratnog teatra je veliki znak i pobjeda kulture nad fašizmom.

Kapa dolje, čestita Banjaluko, kapa dole ljudima iz Narodnog pozorišta Republike Srpske, kapa dole i SARTR-u, koji je i pored prijetnji izvjesne čobanice iz Trna kod Laktaša, po imenu Dodik Gorica, stigao u Banjaluku i počastio festival i publiku svojom izvedbom. Ne postoji slučajnost u beogradskoj i banjalučkoj hajci na glumce. Ona je koordinirana i i združena. Ona je blasfemična i degutantna u oba slučaja i ona je na kraju mazohistična po oba politička režima, koji se iz dana u dan raskrinkavaju kao totalitarni i zločinački i koji u tom raskrinkavanju panično traže izlaz gonjeni sopstvenim strahom.

“Pomoćne stepenice” kojima bježe i na njima gaze preko dramskih umjetnika velik im je zajeb jer mi glumci osim što svojim poslom popravljamo ljude i prostore na kojima delamo (što bi rekli braća Hrvati), znamo biti dobro zajebani kad nam se udari na dostojanstvo. Potpisniku ovih redova udara se na rad, uspjeh i dostojanstvo od strane srbijanskih službi pune 32 godine. Trideset i dvije godine politička Srbija denuncira me kao bošnjačkog nacionalistu, Alijinog glumca, promotera bosanskog ksenofobnog narativa, čovjeka koji ne voli Srbijance i šta sve još nisu smišljali u svojim “udbaškim kuhinjama”.

Nisam odgojen da govorim u prvom licu jednine i nikad rečenicu ni verbalnu ni pisanu ne počinjem sa “ja”. Svoj sam ego davno “poderao” i bacio u kantu za smeće, ali ovaj put napravit ću presedan i ne želeći nabrajati svoje evropske i svjetske nagrade sa mnogobrojnih međunarodnih festivala pobrojat ću samo one iz Srbije. Ja, Emir Hadžihafizbegović, dramski umjetnik iz Sarajeva, 32 godine trpim tiraniju opskurnih srbijanskih tabloida i onog go..ara sa “gnijezdo frizurom” Milomira Marića. Nije to bilo lako trpjeti, drage kolege iz Beograda i Banjaluke, a malo vas je stalo iza mene sve te 32 godine.

Evo, ja stajem iza vas za samo sedam dana i dajem vam podršku. Ja sam dobitnik devet nacionalnih nagrada u Srbiji. Tri puta sam osvajao niški festival. Dobitnik sam gran prija za najboljeg glumca na filmskim festivalima u Sopotu i Leskovcu, proglašen najboljim glumcem na Festu u Beogradu. Osvajač nagrade “Zoran Radmilović” na Mucijevim danima u Ateljeu 212 u Beogradu i statue teške šest kila sa likom Zokija Radmilovića u Zaječaru na Zoranovim danima.

Tu mi je nagradu dodijelio Nebojša Bradić, tadašnji ministar kulture Srbije. Proglašen sam najboljim glumcem na festivalu u Užicu i tako dalje i tako dalje. Nije mi bilo lako trpiti sve gore navedene uvrede ove duge 32 godine. Ne zamjerite mi, drage kolege, na ovoj katarzi jer čekam 32 godine da napišem ovaj tekst. Hvala onima koji su bili uz mene i koji su znali kakav sam čovjek i koji znaju da je moja životna filozofija kako “postoje samo ljudi i neljudi i sve druge podjele su lažne”.

Hvala mojima: Bori Todoroviću, Mileni Dravić, Gagi Nikoliću, Goranu Markoviću, mojoj Anici Dobra, Nebojši Glogovcu, Bogdanu Dikliću, Branki Pujić, Bojanu Lazarovu, Miši Samolovu, Kokanu Mladenoviću, braći Trifunović, Micku Momčiloviću, Vladi Jevtoviću, mom Vladi iz Zaječara, Tanji Peternek, Ivanu Laliću, gospođi Madleni i Milanu Cepteru, mom Dušanu Spasojeviću, Marku Janketiću, mom Đurici, Jeleni Bajić, Nataši Ninković, Peri Kralju, koji mi je dodjelio nagradu u Ateljeu 212, Jasni Novakov, Gordanu Kičiću, Srdanu Goluboviću, Mirjani Karanović, Raletu Milenkoviću, Milošu Pušiću i znam da sam nekog bitnog propustio al’ nek i oproste. Znam da hoće jer jako sam uznemiren dok pišem ovaj tekst.

Teško je bilo sve ove 32 godine biti stigmatiziran kao neprijatelj Srbijanaca i dolaziti pod tom stigmom u Srbiju, Beograd pogotovo. Drage moje kolege, ovo pismo ima elemente žanra kojeg smo se kroz posao svi doticali. Teatar apsurda. Vama nije danas lako a sa mene, napadom na vas, spao je veliki teret. Sada smo zajedno po izjavama istih onih koji su onomad tražili “moju glavu”, a danas traže vašu – neprijatelji Srbije.

O tempora, o mores, završavam, drage moje kolege, sa nadom u bolje sutra i za Srbiju i za Bosnu i Hercegovinu. Za društvo gdje se umjetnici zbog svog stava neće proganjati i prijetiti im djeci, gdje će na kraju krajeva ove “zakržljale političke psihologije”, društveni politički ološ, psihopate i mrcine i u Beogradu i u Banjaluci skončati na ropotarnici i smetljištu istorije, kako one političke tako i one druge kulturološke prirode. “Kvarnoj robi” svugdje u svijetu mjesto je na smetljištu.

Sa snimanja serije “Prva liga” u produkciji RTL HR TV pozdravlja vas i voli vaš kolega Emir Hadžihafizbegović.

Magazin

Karleuša opet napada Severinu: “Žene tog kalibra mogu da prodaju vjeru za nevjeru i novac”

Published

on

By

Jelena Karleuša je sinoć gostovala u emisiji “Ćirilica” te se ponovo obrušila na Severinu koju je ranije napala zato što je izjavila da je u Srebrenici bio genocid.
Navela je kako ona ne poznaje Severinu, da je jednom prilikom prošla pored nje i da je ne poznaje.”Pričati o ženama tog kalibra, koje mogu da prodaju i vjeru za nevjeru i za novac… Nije ta tamena ni mjesto ni vrijeme s ovakvim državnicima i ljudima. Ne zaslužuju oni takvu tabloidnu temu, a ona je tabloidna”, izjavila je Karleuša dok je u istoj emisiji gostovala s Aleksandrom Vučićem, Ivicom Dačićem i Draganom J. Vučićevićem.

Između ostalog tvrdi da nema problem sa Severinom.

“Ona ima sukob sa zemljom iz koje vuče korijene. Ja ne vjerujem u priču da jedan narod za nešto može da bude kriv i ima izvršnu moć”, kazala je.

Vučićević je naveo da su Severinini “deda, otac, bivši muž i sin Srbi”, a da ona “napada Srbe”, na šta se Karleuša nadovezala:

“To sam ja i napisala, a ona je mene napala strašno. Ja njoj ne mogu da objasnim. Smatram da se istina koju ja govorim ne može kupiti ni platiti. Mi smo vidjeli gdje ona radi i pjeva. Svako ko je plati, ona tu pjeva i podržava tu politiku. S druge strane, ona mora da zna da kad se brani svoja zemlja, to ne košta, to se osjeća. To nije neprijateljstvo prema drugim zemljama i religijama”, ispričala je.

Podsjećamo, Severina je prije nekoliko dana odgovorila na Karleušine uvrede.

“Velika muka natjera čovjeka na tugu i beščašće. Jedi taj SNS sendvič i ne spominji mi sina više nikad”, navela je.

Nastavi čitati

Magazin

(VIDEO) BMW-ovom tvornicom patroliraju robotski psi, evo što traže

Published

on

By

BMW-OVIM proizvodnim pogonima patroliraju robotski psi koji paze na sigurnost radnika i strojeva.

Četiri robotska psa uvedena su u proizvodni proces tvornice Hams Hall u Velikoj Britaniji. Izradio ih je Boston Dynamics, ista ona tvrtka koja radi i humanoidne robote za američku vojsku. Tvrtka je sada u vlasništvu Hyundaija, a ova suradnja stigla je na inicijativu BMW-a.

Robotski psi koriste se za nadzor prostora tvornice. Opremljeni su senzorima i kamerama putem kojih mogu detektirati pregrijavanje strojeva i curenje industrijskih plinova uključujući komprimirani zrak. Iz BMW-a ne spominju nadzor radne atmosfere i samog učinka pa ćemo vjerovati da su ovi roboti tu samo zbog sigurnosti radnika.

Iako pomalo jezoviti, posebno za poklonike SF-a i djela poput Fahrenheita 451, ovi roboti nose simpatično ime SpOTTO, a kao aluzija na dvije osobe. Prvi je Gustav Otto, jedan od utemeljitelja BMW-a, a drugi Nikolaus, njegov sin i izumitelj četverotaktnog motora s unutrašnjim izgaranjem, piše Index.

SpOTTO detektira opasne situacije, a može se penjati stepenicama. Za njega bi u budućnosti moglo biti više poslova, uključujući čitanje analognih kontrola, ali nadamo se da neće cinkariti radnike ili prikupljati osobne i biometrijske podatke.

Nastavi čitati

Magazin

Makedonski pjevač Amar Ismani ubijen u Skoplju

Published

on

By

Makedonski mediji su objavili da je pjevač Amar Ismani sinoć ubijen u Skoplju. Dvije osobe su povrijeđene nakon obračuna.

Nezvanično je objavljeno da je policiji sinoć u 23:40 prijavljeno da je došlo do pucnjave na Bulevaru Nikole Kareva u kojoj ima povrijeđenih.

Osoba s inicijalima T. A. je s povredama koje su nastale iz vatrenog oružja prebačena u Opću bolnicu Sv. Naum Ohridski. Urgentni centar je u 23:51 javio da su primljene dvije osobe inicijala O. B. i A. I. koje su također imale prostrelne rane.

Nakon ponoći je objavljeno da je Amar Ismani preminuo. Fanovi se opraštaju od njega na društvenim mrežama.

Na Instagramu ga je pratilo više od 300.000 ljudi. Neke od njegovih poznatijih pjesama su: “Pray”, “Ti je”, “Sjom mo”, “Ferrari”, “Kujtimet” i druge.

Nastavi čitati

Najčitanije