Connect with us

BiH

Samoposluživanje na pumpama uskoro u FBiH: Da li to znači i manje cijene goriva?

Published

on

Prije nekoliko dana, medijima je odjeknula vijest o novom Nacrtu Zakona koji je privukao pažnju zbog mogućnosti uvođenja neradne nedjelje za radnike u Federaciji BiH.

Dok se mnogi fokusiraju na rasprave o neradnoj nedjelji i njenim posljedicama, postoji član zakopan unutar teksta Nacrta Zakona o unutrašnjoj trgovini, koji bi mogao imati potencijalno dobre posljedice za građane.

Član 38 otvara vrata prema transformaciji koja se odvija ispod površine – samouslužno točenje goriva na benzinskim pumpama.

Često zanemarujemo koliko velika promjena može proizaći iz zakonodavstva, a upravo Član 38 donosi inovaciju u načinu kako ćemo koristiti benzinske pumpe.

Ova promjena neće samo donijeti novu tehnološku dimenziju u načinu na koji sipamo gorivo, već će i oblikovati svijet radne snage. Pitanje o smanjenju broja radnika na benzinskim stanicama postaje ključno, otvarajući diskusiju o promjenama u zapošljavanju, obuci i budućnosti radnika u tom sektoru, piše N1.

Vlada Federacije namjerava raspravljati o ovom zakonu na jesen. U slučaju da se usvoji, on dalje ide u parlamentarnu proceduru.

Samouslužno točenje goriva bi moglo smanjtii cijene za 5-10 feninga

Tim povodom, N1 je razgovarao sa federalnim ministrom trgovine Amirom Hasičevićem.

Vlada FBiH

 

 

Mi smo razgovarali i sa udruženjima poslodavaca i sa distributerima nafte. Oni često imaju potrebu da u drugoj smjeni obezbijede samouslužno točenje. Čak se ta potreba javlja i tokom dana kada su velike gužve ili kada radnici uzimaju pauze,” objasnio je ministar Hasičević.

Međutim, on je kazao da je jedan od najvećih problema propis koji je u našem zakonu ostao iz vremena Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.

“Radi se o pravilniku koji se bavi rukovanjem opasnim i zapaljivim materijama. Zbog toga su inspektori i bili zaduženo da kazne osobe koje su htjele same nasuti gorivo,” kazao je on.

Ministar Hasičević je objasnio da bi novim zakonom bile predviđene dvije vrste samouslužnih servisa na benzinskim pumpama. U prvoj instance se podrazumijeva da je prisutan radnik na benzinskoj stanici i mora imati protupožarnu licencu.

Drugi način podrazumijeva samouslužno automatsko točenje goriva. To je isti metod koji je prisutan na Zapadu gdje izvršite uplatu željenog iznosa goriva debitnom ili kreditnom karticom i dobijete račun koji seknirate i onda vam se sipa automatski taj iznos koji je na računu. U Federaciji to još uvijek nije prisutno, ali Republici Srpskoj ta vrsta prakse već zaživljava.

Ono što smo mi uočili je da bi s takvim načinom sipanja goriva u određenim vremenskim terminima, na primjer poslije ponoći ili u drugoj smjeni – poslije 11 sati navečer, cijena goriva mogla biti manja za pet ili 10 feningi,” naglasio je ministar.

Na pitanje da li bi takav način točenja goriva uticao na smanjenje broja zaposlenih na benzinskim stanicama, ministar Hasičević je kazao da je pri razmatranju o izmjenam azakona to bilo jedno od prvih pitanja o kojima se raspravljalo.

Poslodavci imaju hronični problem nedostatka radnika i njihovog rasporeda rada u dvije ili tri smjene,” kazao je ministar, navodeći da Evropska unija vrši pritisak na bolje usklađivanje zakona i modernizaciju ovih sistema.

Mogući gubitak radnih mjesta na benzinskim pumpama?

N1 je također razgovarao s generalnim direktorom jedne od najvećih naftnih kompanija u BiH Hifa-Oil, Venan Hadžiselimović. On je otkrio njihove planove i razmišljanja o mogućim promjenama.

Hifa-Oil

Na pitanje da li kompanija Hifa-Oil planira uvesti opciju samoposluživanja na svojim benzinskim stanicama, Hadžiselimović je odgovorio:

Ukoliko se donese Zakon o trgovini koji tretira samousluživanje, svakako da planiramo uvesti i tu opciju.

Upitan šta očekuju po pitanju uticaja prelaska na samoposluživanje na korisničko iskustvo i zadovoljstvo vozača, Hadžiselimović ističe:

Mislimo da neće uticati negativno. Dosta vozača koristi iste forme točenja na putovanjima u inostranstvu gdje je ova forma točenja već odavno uvedena. Takođe, postoje situacije u kojima korisnici, čekajući na pružanje usluga i usljed objektivnih razloga, samousluživanjem ubrzavaju proces točenja i dolaska i odlaska sa benzinske pumpe, što rezultira većim zadovoljstvom brzinom rješavanja točenja goriva.”

Što se tiče smanjenja radne snage usljed izmjena zakona, Hadžiselimović objašnjava da bi samoposluživanje smanjilo broj uposlenika, ali ne na štetu kvaliteta pružene usluge.

Oni koji bi ostali da pružaju druge usluge osim točenja goriva, bi imali daleko veću mogućnost za pružanje većeg nivoa usluga unutar objekata. Radna snaga bi također bila motivirana da smanjenjem usluge točenja posveti značajniju pažnju na druge poslove koje bi obavljali tokom svog redovnog rada,” kazao je Hadžiselimović za N1.

Hadžiselimović naglašava da, osim što će se osloniti na novi nacrt zakona, kompanija Hifa-Oil vidi ovaj korak kao dio šireg usmjerenja ka optimizaciji korisničkog iskustva i unapređenju kvaliteta usluga.

Ekonomski interes, ali i prava radnika

Dok novi Nacrt Zakona o trgovini izaziva debatu o budućnosti benzinskih pumpi, važno je naglasiti da različita mišljenja ne samo da oživljavaju ovo pitanje, već i potiču dublje razumijevanje postojeće problematike. Ove različite perspektive otvaraju prozor u potrebu za pažljivim upravljanjem inovacijama kako bi se osigurala ravnoteža između tehničkog napretka i interesa radnika.

Jasno je da se promjene ne smiju uvoditi preko noći i da treba uzeti u obzir potencijalne posljedice kao i njihovu sanaciju. Upravljanje inovacijama nije samo izazov za kompanije kao što je Hifa-Oil, već i za društvo u cjelini. Neophodno je uzeti u obzir ekonomsku efikasnost, ali i radničke interese i zaštitu prava radnika.

U konačnici, Član 38 postavlja temelje za važnu raspravu koja će ne samo oblikovati budućnost rada benzinskih pumpi, već i oslikati način na koji društvo pristupa inovacijama i promjenama.

BiH

Kako političari troše vaš novac na automobile: Mora imati masažu sjedišta, TV i unutrašnjost crne boje

Published

on

By

Vozilo mora imati masažu sjedišta, TV i unutrašnjost crne boje

Odlukom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine donesene na 31. sjednici prošlog mjeseca o kupovini službenih automobila u vrijednosti od 1.6 miliona KM, vozni park domaćih političara ponovo je učinila vrućom temom. Od njene nezavisnosti do danas, zemlja pred kojom je bio put izgradnje njene ekonomije i kompletne infrastrukture, znala je biti u deficitu po mnogo osnova (u budžetu uvijek ili često nije bilo dovoljno novca da bi se povećale naknade za porodilje, samohrane majke, socijalne kategorije, penzije, plate…), ali nikada u BiH, u oba njena entiteta, nije nedostajalo novca u budžetu za kupovinu novih službenih automobila za potrebe njenih institucija i državnih preduzeća. Koliko je vozni park bh. političara impresivan, pokazuje i podatak da je nerijetko godinama bio i tema novinskih članaka u susjedstvu, koji su znali napisati, citirajući neformalne razgovore nekih od političara, kako neće da se voze u autu u kojem se vozio njihov prethodnik, piše Forbes.

 

Vozilo mora imati masažu sjedišta, TV i unutrašnjost crne boje

 

Tokom 2023. godine, javni sektor u BiH je na službene automobile potrošio 18,5 miliona KM, ali to nije konačna cifra, jer je krajem te godine najavio kupovinu još 12 automobila. Pozivajući se na podatke iz obavještenja o javnim nabavkama, ili tenderima objavljenim na Portalu javnih nabavki BiH, prošle godine mediji su objavili detaljnu listu – pregled institucija, ustanova, agencija, javnih preduzeća, općina i gradova u cijeloj BiH koji su 2023. nabavljali službene automobile, plaćajući ih iz budžeta, sa cijenama bez PDV.

 

U tenderskoj dokumentaciji se može pronaći opis, specifikacije, kakve automobile žele, pa tako naprimjer, za jedno od vozila koje je traženo, navodi se da mora imati i ventilaciju i masažu prednjih sjedišta, frižider i TV. Tražena boja je metalik crna te i unutrašnjost vozila mora biti u crnoj boji.

 

Ostatak teksta pročitajte ovdje.

Nastavi čitati

BiH

Dodik i Vučić se sastali pa najavili: “23. maja zajednički ćemo se boriti za istinu, ponos i dostojanstvo”

Published

on

By

Generalna skupština Ujedinjenih nacija razmatraće prijedlog rezolucije o Srebrenici i izjasniti se o nacrtu tog dokumenta 23. maja – Otvaranje Pandorine kutije

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić sastao se danas u Beogradu sa predsjednikom Republike Srpske Miloradom Dodikom.

Ključna tema razgovora bili su odnosi Republike Srbije i Republike Srpske i reakcija cejelokupnog srpskog naroda na izglasavanje rezolucije o Srebrenici u Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija, prenosi RTRS.

– Obavijestio sam predsjednika Dodika o naporima koje Republika Srbija preduzima kako bi se zaštitili vitalni nacionalni interesi srpskog naroda, ali i međunarodno javno pravo, još jednom ponovivši da bi usvajanje takve rezolucije značilo otvaranje Pandorine kutije za budućnost uz otvaranje nebrojeno mnogo rana iz prošlosti, napisao je Vučić na Instagram nalogu.

Istovremeno, dodao je Vučić, predsjednik Dodik me je informisao o razgovorima koje je imao u Budimpešti sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom i daljim perspektivama razvoja odnosa Srbije i Srpske.

– Dodik me je upozorio da će donošenje rezolucije o genocidu u Srebrenici imati katastrofalne posljedice na odnose unutar BiH, naveo je Vučić.

Posebna tema razgovora bio je predstojeći Sabor srpskog naroda zakazan za 8. juni u Beogradu, za koji su dogovorene brojne zajedničke aktivnosti, potpisivanje memoranduma i sporazuma, kao i događaji koji će potvrditi jedinstvo naroda i njegovo pravo da očuva svoja ognjišta, bude svoj na svome i zaštiti pravo na budućnost generacija koje dolaze.

– Republika Srbija i Republika Srpska će se 23. maja ove godine, zajednički i jedinstveno, boriti za istinu, ponos i dostojanstvo srpskog naroda, rekao je Vučić.

Kao što je poznato, Generalna skupština Ujedinjenih nacija razmatraće prijedlog rezolucije o Srebrenici i izjasniti se o nacrtu tog dokumenta u četvrtak 23. maja.

Nastavi čitati

BiH

Dijelovi miša pronađeni u konzervama graha koje su isporučene na bh. tržište

Published

on

By

Agencija za sigurnost hrane BiH je putem Sistema brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje obaviještena da je na bh. tržište isporučen proizvod konzervirani grah u kojim je utvrđeno prisustvo dijelova miša.

Riječ je o smeđem sterilizovanom pasulju čiji je proizvođač/izvoznik “Fijama Vezuvijana” iz italijanskog grada Otavijano.

Radi se o lotovima L M261 / LOT L F361 svih rokova upotrebe.

Sve raspoložive informacije o proizvodu, shodno važećim propisima, dostavljene su na dalje postupanje nadležnim inspekcijskim organima u Bosni i Hercegovini od kojih je zatraženo preduzimanje mjera i povratno obavještavanje Agencije za sigurnost hrane BiH.

Iz Agencije napominju da se ova obavijest odnosi isključivo na proizvod sa navedenim podacima.

Nastavi čitati

Najčitanije