Connect with us

Svijet / Zanimljivosti

Otac poginule Melise (15) o presudi vozaču – Sudiji sam rekao: “Vi ste sad ubica mog djeteta”

Published

on

On je uradio nešto najgore što je mogao, ubio je pješaka na pješačkom prijelazu, rekao je otac Esko Zećović

Melisa Zećović (15) iz Novog Pazara poginula je kada ju je prošle godine, na pješačkom prijelazu, udario tada sedamnaestogodišnji Belmin Hasanović, a zatim pobjegao sa lica mjesta. Njemu je nedavno izrečena presuda koja je za Melisinu porodicu poražavajuća – minimalna kazna od dvije godine zatvora, piše srpski Telegraf.

– Ovom presudom niko nije zadovoljan. Ne samo tužilac, već i druge sudije, koje su također burno reagovale na presudu. Sam zakon navodi da je kazna od dvije do 12 godina, a on je dobio dvije godine. Da je po zakonu pola godine ili godina, on bi dobio toliko. Sudija je rekao da nikakvu olakšavajuću okolnost ne može da uzme u obzir, da ne postoji olakšavajuća okolnost, ali da će kao olakšavajuću okolnost da uzme što se pokajao pred sudom i što nije ranije osuđivan – kaže Melisin otac Esko Zećović.

Kako kaže, nije mu jasno kako je, samo na osnovu tih olakšavajućih okolnosti, a uz brojne otežavajuće, Hasanović mogao da dobije najblažu kaznu.

– On je uradio nešto najgore što je mogao. Ubio je pješaka na pješačkom prijelazu. Sudiji sam rekao: “Vi ste sad ubica mog djeteta i Vi ste ovjerili ubistvo mog djeteta”. Ovom presudom je drugi put ubio i moje dijete i mene. Ubica je ovom presudom nagrađen, nije kažnjen. Umjesto da sud pošalje poruku bahatim vozačima koji i dalje voze, on im je poslao nagradu. Ovo nije kazna, ovo je nagrada. Umjesto da vide kolike kazne mogu da dobiju, pa da razmisle prije nego što prave prekršaje, da narod ne gine – dodaje.

Strože kazne

Sa grupom roditelja čija su djeca poginula u saobraćaju zalaže se da kazne budu strože. Zna da njegovo dijete niko neće da mu vrati i da se promjena zakona ne bi odnosila na slučaj njegovog djeteta, ali gaji nadu da bi pooštravanje kazni moglo da donese pravdu nekoj drugoj porodici ukoliko, doživi tu nesreću da izgubi dijete.

– Ne daj Bože da iko doživi ovo. Ja sam ispratio oca i majku, ali to je od Boga, to je normalno. Ali sam ispratio i dijete koje sam skoro 16 godina gajio, koje sam izvodio na put. Djevojčica je bila, ali sam je tretirao jednako kao što bih tretirao i sina. Išla je ka tome da završi školu, da ima svoj dinar. I neko sa takvim ponašanjem dođe i ubije moje dijete. Mi roditelji tehnički sada živimo na ovom svijetu, ali u stvari mi samo preživljavamo. Nama su misli tamo, s njom. To je takav bol – kaže Melisin tata za Telegraf.

Tinejdžer, koji je na pješačkom prijelazu udario Melisu, mjesec dana je proveo u pritvoru, a potom je bio pod nadzorom Centra za socijalni rad. Melisu je u saobraćaju usmrtio 11 dana prije nego što je napunio 18 godina.

– Čekamo da dobijemo presudu, kako bi smo uložili žalbu Apelacionom sudu u Kragujevcu, pa će oni da potvrde presudu, ili da vrate sudu u Novom Pazaru na ponovno suđenje ili će oni da odlučuju o kazni. Ako kazna bude pravosnažno potvrđena, spremni smo da idemo i na viši nivo. Imamo jaku podršku. Ja hoću da se borim. Ako budem živ, hoću da tjeram pravdu. Ja ne tražim da on bude osuđen na maksimalnu kaznu od 12 godina, ali neka dobije više od pola, neka dobije sedam ili osam godina. Ja da, ne daj Bože, ošamarim ženu ili da odem u šumu da ukradem traktor drva, dobio bih dvije godine. A za ubistvo djeteta koje je bilo za primjer minimalna kazna – dodaje.

Sve ponovo eksplodiralo

Kada je njegova kćerka ubijena, kaže, ubijen je i on.

– Da je pravda postignuta, bilo bi drugačije. Ono što je počelo da miruje, ova presuda je dovela do toga da ponovo eksplodira. Proživljavamo sve ispočetka. Presuda je sramna. To je nagrada za bahate vozače i ubice. Ista je situacija i kod drugih. Svi jedni druge tešimo i savjetujemo. Oni koji nisu dobili presude strepe, oni koji jesu, tonu, nosi ih unutrašnji bol. Nikako da se krene tim pravim putem. Grupa roditelja mnogo znači za sve nas jer dijelimo iskustva. Nažalost, nas je sve više, to je ono što je najstrašnije – kaže Esko.

Komunikacija sa roditeljima koji su prošli kroz isto im, kaže, da se psihički pripreme na sve što im predstoji, uključujući i ogorčenost koja nastupa kada čuju visinu kazne. Ipak, to ne znači da će sa njom da se pomire.

– Čuo sam se Melisom u 6.33 ujutru. Ona se svako jutro javi svom babi. Ja sam otišao da odrađujem svoj posao na selu, a ona u školu. Poslije sam čuo od drugih ljudi… Nemam osudu za te vozače, ali ni pomilovanje. Melisu ću čuvati i pamtiti dok moja duša bude živa. Melisu će cijela planeta Zemlja pamtiti jer onakva duša, onakva djevojčica ne umire, niti može da se zaboravi. Uh, mogao bih da vam pričam o njoj do kraja svog života. Kod mene sada kroz kuću prođe 200 ljudi zbog nje. Joj, kakva je to bila duša. Svaki dan me obradovala peticama iz škole, a ja nju i drugaricu ručkom poslije škole. Ja bih prešao 40 kilometara samo da je počastim i obradujem – ispričao je Esko u svojoj ranijoj ispovijesti za Telegraf.rs.

Osim osobe koja je udarila Melisu, policija je tada uhapsila i S. Ć. (59) iz Novog Pazara, zbog sumnje da je kombijem prešao preko tijela devojčice, a potom napustio lice mjesta, ne pruživši joj pomoć.

On je optužen da je počinio krivično djelo nepružanje pomoći licu povrijeđenom u saobraćajnoj nezgodi, a postupak protiv njega vodi se pred Osnovnim sudom u Novom Pazaru.

Svijet / Zanimljivosti

Razbijen klan švercera drogom u Austriji: Državljanin BiH (35) rukovodio narko bandom iz zatvora

Published

on

By

Austrijska policija je u akciji kodnog naziva “Samo jako” razbila međunarodnu mrežu švercera drogom koji su djelovali uglavnom u Koruškoj i Štajerskoj.

Tim povodom je u Klagenfurtu održana i pres konferencija visokih policijskih zvaničnika koji su detaljno opisali način na koji je ovaj narko-klan djelovao. Predstavnici iz Državne policije Štajerske i Koruške saopštili su da je riječ o međunarodnoj grupi koja je na ovom području djelovala više od godinu dana. Austrijski mediji javljaju da je droga u ovu zemlju stizala iz Slovenije

Tokom istražnih radnji u sklopu akcije “Operation Samo jako” otkrivena je mreža koja je imala striktnu hijerarhijsku raspodjelu posla. Kako navode, uhapšena su 23 pripadnika ovog klana – 16 Austrijanaca, tri Srbina, jedan Hrvat i tri Slovenca, pišu Nezavisne. Procjenjuje se da je vrijednost droge koju su tokom protekle godine stavili u promet 5,2 miliona eura.

Inače, cijelom mrežom su kooordinisali dva zatvorenika: državljanin BiH (35) i Austrijanac (31), koji trenuno služe kaznu u zatvoru Grac-Karlau, ali to nije bila prepreka da upravljaju ovim narko-klanom.

Kako je objašnjeno jučer, 16. maja, na pres konferenciji, do cijelog klana ih je, zapravo, doveo mali, ulični narko diler. Naime, prije izvjesnog vremena policija je počela da prati jednog dilera u Klagenfurtu, za kojeg se ispostavilo da je “sitna riba”, ali ih je on odveo do čitavog klana, koji je detaljnom istragom razotkriven i razbijen. Istraga je bila toliko detaljna da su uspjeli da otkriju i bunkere u kojima su krili novac, kurire, regrutere za nove dilere kao i njihovo obezbjeđenje.

“To je prosto nevjerovatno kako su profesionalno bili organizovani”, rečeno je na pres konferenciji.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

VIDEO Jeste li čuli za ovaj zastrašujući morski prolaz? Zovu ga “grobljem” brodova, a evo i zašto

Published

on

By

Drakeov prolaz prozvan je “grobljem brodova”, što je potaknulo mnoge ljude da se zapitaju zašto. Prolaz je otkriven 1525. godine i povezuje Tihi s Atlantskim okeanom, a ispod se nalazi Južni okean.

Impresivno je širok 1.000 km i veoma dubok. Prosječna dubina mu je viša od tri km, pa je sigurno reći da ako nešto ispustite s broda, vrlo je malo vjerojatno da ćete to dobiti nazad. Budući da je to spojna tačka između tri najveća okeana na svijetu u tako uskom prostoru, Drakeov prolaz može biti izložen atmosferskim ciklonima.

Ovi snažni vjetrovi dolaze iz Južnog okeana koji nije prekinut kopnom, pa njegovi moćni vjetrovi mogu prouzročiti haos bez susretanja s ikakvim preprekama. I s vjetrom dolaze valovi, s neki od najvećih valova Drakeovog prolaza navodno dostižu visinu čak 30 metara. Mnoge morske rute sada su povezane Panamskim kanalom, ali do njegovog otvaranja 1914. godine, brodovi su se oslanjali samo na Drakeov prolaz, što znači da su stotine brodova morali proći kroz najopasniju morsku rutu na svijetu.

Do danas se navodi da je 800 brodova potonulo u Drakeovom prolazu, odnoseći sa sobom stotine života. Ti gubici datiraju sve do 2022. godine nakon što je “rogue val” udario u kruzni brod Viking Polaris u Drakeovom prolazu, ubivši jednog putnika i ranivši osam drugih.

 

Vode Drakeovog prolaza bile su tako burne da su oni na brodovima koji su prolazili kroz njega morali jesti s tanjira koji su zalijepljeni. Karen Heywood, fizička okeanografkinja sa Univerziteta u East Angliji, rekla je National Geographicu u januaru ove godine dok je putovala kroz Drakeov prolaz: “Uvijek je zanimljivo kad idete na večeru i stavljaju ljepljive podloge na sve stolove kako biste osigurali da se tanjuri i ostale stvari ne kližu.”

Profesor Alberto Naveira Garabato, koji je također putovao brodom kroz Drakeov prolaz, rekao je o vremenu: “Odjednom ste u tom ledenom svijetu. To se događa baš tako – možete vidjeti prijelaz samo nekoliko sati”.

Ali Drakeov prolaz nije samo opasan i loš – poznata morska ruta navodno je dobra za planetu. Zašto, pitate se? Sve je u njegovoj moći hlađenja, što posebno koristi Antarktiku.

Bez kopnenog mosta koji povezuje kontinent s Južnom Amerikom, sjeverni zrak ne teče lako prema jugu, čime se održava hladnoća. Ako Drakeov prolaz ne bi razdvajao Antarktiku od Južne Amerike, postojala bi šansa da bi se 18 milijuna kvadratnih km leda oko Antarktike otopilo što bi, prema istraživanjima, uzrokovalo globalno podizanje nivoa mora za gotovo 60 m, javlj Klik.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Koliku ćete kaznu platiti ako u Hrvatskoj ne poštujete razmak između vozila

Published

on

By

U Bosni i Hercegovini za isti prekršaj kazna je puno manja

U hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama navodi se razmak između vozila, odnosno navode se i kazne ako se ne pridržavate propisanoga. Premalen razmak i prekasna reakcija kobna su kombinacija te je posljedica neizbježna prometna nesreća s velikom materijalnom štetom i, uz mnogo sreće, samo s lakšim ozljedama, piše HAK Revija.

Dodajte tim faktorima klizavu cestu te će brzina udara u drugo vozilo biti velika. Staro je pravilo da biste od vozila ispred sebe morali voziti na udaljenosti od dvije sekunde. Koliko su dvije sekunde u metrima? To varira ovisno o brzini kojom vozite.

Pri 80 km/h, na primjer, dvije sekunde bile bi 44 metra. U članku 109. hrvatskog Zakona o sigurnosti saobraćaja na cestama jasno se definiraju obaveze vozača. Vozač je dužan držati potreban razmak kad se kreće iza drugog vozila, tako da ne ugrožava sigurnost prometa. Novčanom kaznom u iznosu od 60 eura kaznit će se za prekršaj vozač koji ne drži potreban razmak kad se kreće iza drugoga vozila.

Već sljedeći članak ide dalje. Kad se na javnoj cesti izvan naselja, koja ima samo po jednu saobraćajnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, kreću jedno za drugim motorna vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg ili čija je dužina veća od 7 m, vozači su dužni između svakog od tih vozila držati razmak od najmanje 100 m.

Ova odredba ne odnosi se na dio ceste na kojem je preticanje zabranjeno. Također, ako se na cesti izvan naselja kreću u nizu dva ili više vozila koja prevoze opasne tvari, međusobni razmak između tih vozila ne smije biti manji od 200 metara. Kazna za nepridržavanje ovih odredbi je također 60 eura.

U BiH je kazna puno manja

Vozač koji ne održava propisno odstojanje između vozila na cestama u Bosni i Hercegovini će biti kažnjen kaznom od 50 KM. Vozač je dužan držati vozilo na takvom odstojanju od drugih vozila u saobraćaju da, s obzirom na brzinu kretanja vozila i druge okolnosti u saobraćaju, ne izaziva opasnost i ne ometa druge učesnike u saobraćaju.

Nastavi čitati

Najčitanije