Connect with us

USK

Loš položaj i male plaće: Krajiški prosvjetari odlaze u inozemstvo ili u privatni sektor

Published

on

Obrazovni sistem u Unsko-sanskom kantonu, uključujući i Sanski Most, suočava se s izazovom nedostatka prosvjetnih radnika, posebno kada je riječ o stručnim zanimanjima. Ovaj problem rezultat je dugogodišnjeg tehnološkog viška nastavnog kadra, ali se situacija promijenila s odlaskom brojnih prosvjetnih radnika u inostranstvo u potrazi za boljim uvjetima rada i većim platama u privatnom sektoru.

U Mješovitoj srednjoj školi u Sanskom Mostu, razmatraju mogućnost ukidanja određenih zanimanja za koja ne mogu naći odgovarajuće predavače. Osim toga, suočavaju se s problemima u pronalaženju predavača za medicinski smjer i ekonomiste. Poseban problem predstavlja Elektrotehnička škola, gdje je nemoguće pronaći kvalificirane predavače za elektrotehniku.

Slični izazovi postoje i u Gimnaziji u Sanskom Mostu, gdje im nedostaju predavači za predmete kao što su latinski jezik i psihologija, a očekuju se i problemi s drugim predmetima jer neki nastavnici odlaze u penziju.

Iako je situacija ranije bila označena tehnološkim viškom učitelja, sada se stvari promijenile, a odlasci prosvjetnih radnika u inozemstvo postaju sve češći. Loš ekonomsko-socijalni položaj prosvjetnih radnika i niske plate, koje ne mogu pratiti inflaciju, mogli bi biti jedan od razloga ovog trenda.

Slični problemi postoje i u drugim obrazovnim ustanovama u Unsko-sanskom kantonu, a uz nedostatak prosvjetnih radnika, suočavaju se i s opadajućim brojem učenika u školama.

USK

Nova “zamka” za vozače, u Krajinu stigli “metalni” policajci! (FOTO)

Published

on

By

Zahvaljući projektu CIVITAS “Ja građanin” učenici kladuške Gimnazije danas su, zajedno sa PS Velika Kladuša i JKUP Komunalije d.o.o Velika Kladuša, izvršili postavljanje četiri metalna policajca u blizini osnovnih i srednjih škola.

Metalni ili lažni policajci imaju psihološki efekat na vozače i upozoravaju ih da uspore i prilagode uvjete vožnje. Ovi policajci policajci su donirani od strane BIHAMK-a, koji je također donirao i letke koje su učenici ranije podijelili.

Učenici III2g su obavili mnoge aktivnosti u cilju poboljšavanja sigurnosti u saobraćaju, a neki od njih su edukacije predškolskog uzrasta, inicijative za postavljanje vibracionih traka, povećanje broja policijskih službenika u zoni škole“ – navode učenici kladuške Gimnazije.

Dodaju da su iznimno zahvalni svim građanima koji su ih podržali i njihove ideje, kao i institucijama koje su im izašle u susret.

„Posebne zahvale idu PS Velika Kladuša, JKUP Komunalije d.o.o Velika Kladuša, BIHAMK i JP Ceste Federacije BiH. Iako nismo ostvarili željeni rezultat na takmičenju, ponosni smo na naš rad i uloženi trud. Nadamo se da će u budućnosti Velika Kladuša vidjeti još ovakvih projekata.“ – navode u informaciji.

Nastavi čitati

USK

Velika Kladuša: Nepoznate osobe iz autobusa ukrale veću količinu goriva

Published

on

By

U naselju Ponikve, nedaleko od Velike Kladuše, dogodila se krađa goriva iz autobusa firme “Izan trans”.

Incident je otkriven kada je vozač autobusa primijetio nagli pad nivoa goriva na instrument tabli odmah po paljenju vozila. Naknadnim pregledom, vozač je utvrdio da je rezervoar obijen, te da je ukradena značajna količina goriva.

Policijske snage su odmah obaviještene o ovom nemilom događaju te su poduzete mjere kako bi se pronašli počinitelji ovog krivičnog djela.

 

 

IZVOR

Nastavi čitati

USK

Čudo u Krajini nestalo u par sekundi: Kako je uništen najmoderniji vojni objekt u Europi, vrijedan više od šest milijardi dolara

Published

on

By

Naša današnja priča vodi vas na bivši vojni aerodrom Željava, nekada najveći podzemni aerodrom i bazu JNA.

Željava se nalazi na granici Bosne i Hercegovine i Hrvatske, u blizini Bihaća, a kompleks je poznatiji kao Bihaćki aerodrom. U punoj funkciji je korišten od 1968. do 1992. godine, gradio se čak 15 godina, a uništen je aktiviranjem minsko-eksplozivnih sredstava prilikom povlačenja JNA.

U bazi je bio smješten 117. LAP (Lovačko-Avijacijski Puk) sa 124. i 125. eskadrilom, naoružan tada najsavremenijim avionima tipa MiG-21 različitih verzija i namjena. Na Željavi je također bila bazirana 352. izviđačka eskadrila koja nije bila u sastavu 117. LAP-a. Zbog svoje strateške namjene bila je izravno podređena Zapovjedništvu RZ i PZO.

Zapovjedništvo puka i izviđačke eskadrile bilo je smješteno u podzemnom dijelu objekta. Zapovjednik 117. LAP-a bio je po formaciji potpukovnik ili pukovnik, a izviđačke eskadrile major ili potpukovnik. U sastavu aerodroma bila je Zrakoplovna baza (razreda puka) koja je imala jedinice nižeg razreda; one su obavljale pozadinsko, odnosno logističko osiguranje i druge pomoćne i prateće poslove. Zapovjedništvo baze i pripadajuće jedinice bile su smještene u kasarni udaljenoj tri kilometra od aerodroma, sa skladištem goriva u Pokoju i skladištem raketa i bombi u Vedrom Polju.

 

Baza Željava je bila elitna u svakom smislu te riječi i služba u njoj smatrana je čašću i veoma značajnim mjestom u životopisu svakog ko je tamo radio. Samo najbolji su stizali na Željavu koja je, kao i Batajnica, bila aerodrom dežurnog tipa, s 24-satnim radom. Svi pripadnici baze imali su riješeno stambeno pitanje – svi pripadnici objekta stanovali su sa svojim obiteljima u Bihaću gdje je jedna gradska četvrt (’’Harmani’’) bio napravljen za potrebe aerodroma.

AGRESIJA I KONAČAN KRAJ

Kada se vojno-politička i sigurnosna situacija u Jugoslaviji toliko pogoršala da je bilo očigledno da će se aerodrom naći u bezizlaznom okruženju, s opasnošću da padne u neželjene ruke i bude iskorišten protiv onoga ko ga je do tada koristio, donesena je odluka da se on uništi. To je učinjeno 16. maja 1992. godine u pet sati i 30 minuta, s 50-ak tona eksploziva.

 

Piste su minirane u razmacima od 50 do 100 metara, u cik-cak rasporedu tako da se više nikada ne bi mogle koristiti za polijetanje aviona. Toga dana uništen je jedan od najmodernijh vojnih objekata u Europi vrijedan više od šest milijardi dolara.

Nastavi čitati

Najčitanije