Connect with us

Svijet / Zanimljivosti

Jasni signali: Kako carinik prepozna kod putnika ako nešto zabranjeno ima u vozilu na granici?

Published

on

Nervoza, izbjegavanje pogleda, grickanje usnice, znojenje, vrtenje prstima, drskost, pretjerano uspostavljanje prijateljskih odnosa, samo su neki od modela ponašanja koji su carinicima jasan signal da putnik koji je pristigao na granični prijelaz nešto krije!

Prije nego što nekog izdvoje na detaljnu kontrolu carinici najčešće gledaju da li je sam u vozilu, čime upravlja, iz koje zemlje putuje i gdje mu je krajnje odredište.

Takozvani indikatori rizika (sve one neobične stvari koje se primjete kod putnika) najbolji su pokazatelj da li neko krijumčari zabranjenu robu ili pak negdje krije velike svote neprijavljenog novca za medije navodi Uprava carine.

Vozač sjedi sam u vozilu i čeka na graničnom prijelazu. To vam je prvi indikator rizika koliko god to nekome čudno djelovalo. Naravno taj podatak se vezuje uz to odakle dolazi, gdje ide i šta taj neko vozi. Nijedan sistem, nijedna kamera ne može da zamijeni jednog iskusnog carinika u toj situaciji.

Prije nekoliko mjeseci bio je slučaj gdje je pristigao je muškarac u svom automobilu. Putovao je za Njemačku. Ništa tu ne bi bilo čudno da nije vozio sa kapom na glavi i šalom za vratom.

– E to su vam indikatori rizika. Automobil nove generacije koji ima grijanje, a vozač na sebi šal i kapu, prozori zamagljeni. Na pitanje zbog čega sjedi tako obučen , vozač kaže da mu ne radi grijanje u vozilu. Carinik provjeri, grećijanje radi. Nakon nekoliko minuta rada sistema za grijanje automobil je bio ispunjen neprijatnim mirisom marihuane koja je bila sakrivena u prostoru za ventilaciju vozila – objašnjava carinik za medije.

Kada govorimo o indikatorima rizika, arogancija je možda ljudska osobina koja u najvećem broju slučajeva dovede do otkrivanje nekog prekršaja.

– U autobusu na granici kolega je zatražio dokument od putnika, a jedan od njih je na “prvu loptu” negodovao. Pozivao se na to da je on ruski državljanin i bio jako arogantan. Na pitanje ima li nešto da prijavi odgovorio je da nema. Prilikom pretresa, u torbici i džepu su mu nađeni antički srebrnjaci procjenjeni na 10.000 eura.

Sa druge strane prevelika prijateljska nastrojenost može da bude signal za neki ozbiljan prekršaj.

U putničkom saobraćaju dozvoljene su samo lične stvari i one ne moraju da se prijavljuju. Tu se podrazumijevaju telefon, novčanik, stvari za ličnu higijenu, odjeća… Sve ostalo putnik je dužan da prijavi cariniku prilikom prelaska granice. Novac veći od 10.000 eura, lijekove, tehničku robu, prehrambenu robu, nakit, kozmetiku… Ljudi to ne prijavljuju jer uglavnom nemaju dokumentaciju za takvu vrstu robe – navodi carina.

Naglašava da svaka roba koja se privremeno oduzme skladišti se u carinske depoe do okončanja sudskog postupka.

Nakon što sud trajno oduzme neku robu onda ona ide na javnu licitaciju koju organizuje Uprava carina. Ukoliko je riječ o oružju, municiji, drogi, takva vrsta robe se uništava u skladu sa zakonskim propisima. Često se dešava da vlasnici kojima je oduzeta neka roba na granici, dođu na aukciju i pokušavaju da je otkupe

Putnik upozoravao carinike na pse

Slučaj koji su carinici imali jednom prilikom na granici. Naime putnik je pristigao na granični prijelaz, imao je dva velika psa u automobilu koje je prevozio na neobično dugačkoj destinaciji od čak dve hiljade kilometara.

– Molio je kolege da ne izvode pse iz vozila i da ne gledaju mnogo unutrašnjost automobila jer su psi agresivni. Takvim ponašanjem ih je praktično pozvao da ga detaljno kontrolišu. Kolege su tada u naslonu zadnjeg sjedišta pronašle određenu količinu marihuane – navode carinici za Informer.

Svijet / Zanimljivosti

Razbijen klan švercera drogom u Austriji: Državljanin BiH (35) rukovodio narko bandom iz zatvora

Published

on

By

Austrijska policija je u akciji kodnog naziva “Samo jako” razbila međunarodnu mrežu švercera drogom koji su djelovali uglavnom u Koruškoj i Štajerskoj.

Tim povodom je u Klagenfurtu održana i pres konferencija visokih policijskih zvaničnika koji su detaljno opisali način na koji je ovaj narko-klan djelovao. Predstavnici iz Državne policije Štajerske i Koruške saopštili su da je riječ o međunarodnoj grupi koja je na ovom području djelovala više od godinu dana. Austrijski mediji javljaju da je droga u ovu zemlju stizala iz Slovenije

Tokom istražnih radnji u sklopu akcije “Operation Samo jako” otkrivena je mreža koja je imala striktnu hijerarhijsku raspodjelu posla. Kako navode, uhapšena su 23 pripadnika ovog klana – 16 Austrijanaca, tri Srbina, jedan Hrvat i tri Slovenca, pišu Nezavisne. Procjenjuje se da je vrijednost droge koju su tokom protekle godine stavili u promet 5,2 miliona eura.

Inače, cijelom mrežom su kooordinisali dva zatvorenika: državljanin BiH (35) i Austrijanac (31), koji trenuno služe kaznu u zatvoru Grac-Karlau, ali to nije bila prepreka da upravljaju ovim narko-klanom.

Kako je objašnjeno jučer, 16. maja, na pres konferenciji, do cijelog klana ih je, zapravo, doveo mali, ulični narko diler. Naime, prije izvjesnog vremena policija je počela da prati jednog dilera u Klagenfurtu, za kojeg se ispostavilo da je “sitna riba”, ali ih je on odveo do čitavog klana, koji je detaljnom istragom razotkriven i razbijen. Istraga je bila toliko detaljna da su uspjeli da otkriju i bunkere u kojima su krili novac, kurire, regrutere za nove dilere kao i njihovo obezbjeđenje.

“To je prosto nevjerovatno kako su profesionalno bili organizovani”, rečeno je na pres konferenciji.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

VIDEO Jeste li čuli za ovaj zastrašujući morski prolaz? Zovu ga “grobljem” brodova, a evo i zašto

Published

on

By

Drakeov prolaz prozvan je “grobljem brodova”, što je potaknulo mnoge ljude da se zapitaju zašto. Prolaz je otkriven 1525. godine i povezuje Tihi s Atlantskim okeanom, a ispod se nalazi Južni okean.

Impresivno je širok 1.000 km i veoma dubok. Prosječna dubina mu je viša od tri km, pa je sigurno reći da ako nešto ispustite s broda, vrlo je malo vjerojatno da ćete to dobiti nazad. Budući da je to spojna tačka između tri najveća okeana na svijetu u tako uskom prostoru, Drakeov prolaz može biti izložen atmosferskim ciklonima.

Ovi snažni vjetrovi dolaze iz Južnog okeana koji nije prekinut kopnom, pa njegovi moćni vjetrovi mogu prouzročiti haos bez susretanja s ikakvim preprekama. I s vjetrom dolaze valovi, s neki od najvećih valova Drakeovog prolaza navodno dostižu visinu čak 30 metara. Mnoge morske rute sada su povezane Panamskim kanalom, ali do njegovog otvaranja 1914. godine, brodovi su se oslanjali samo na Drakeov prolaz, što znači da su stotine brodova morali proći kroz najopasniju morsku rutu na svijetu.

Do danas se navodi da je 800 brodova potonulo u Drakeovom prolazu, odnoseći sa sobom stotine života. Ti gubici datiraju sve do 2022. godine nakon što je “rogue val” udario u kruzni brod Viking Polaris u Drakeovom prolazu, ubivši jednog putnika i ranivši osam drugih.

 

Vode Drakeovog prolaza bile su tako burne da su oni na brodovima koji su prolazili kroz njega morali jesti s tanjira koji su zalijepljeni. Karen Heywood, fizička okeanografkinja sa Univerziteta u East Angliji, rekla je National Geographicu u januaru ove godine dok je putovala kroz Drakeov prolaz: “Uvijek je zanimljivo kad idete na večeru i stavljaju ljepljive podloge na sve stolove kako biste osigurali da se tanjuri i ostale stvari ne kližu.”

Profesor Alberto Naveira Garabato, koji je također putovao brodom kroz Drakeov prolaz, rekao je o vremenu: “Odjednom ste u tom ledenom svijetu. To se događa baš tako – možete vidjeti prijelaz samo nekoliko sati”.

Ali Drakeov prolaz nije samo opasan i loš – poznata morska ruta navodno je dobra za planetu. Zašto, pitate se? Sve je u njegovoj moći hlađenja, što posebno koristi Antarktiku.

Bez kopnenog mosta koji povezuje kontinent s Južnom Amerikom, sjeverni zrak ne teče lako prema jugu, čime se održava hladnoća. Ako Drakeov prolaz ne bi razdvajao Antarktiku od Južne Amerike, postojala bi šansa da bi se 18 milijuna kvadratnih km leda oko Antarktike otopilo što bi, prema istraživanjima, uzrokovalo globalno podizanje nivoa mora za gotovo 60 m, javlj Klik.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Koliku ćete kaznu platiti ako u Hrvatskoj ne poštujete razmak između vozila

Published

on

By

U Bosni i Hercegovini za isti prekršaj kazna je puno manja

U hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama navodi se razmak između vozila, odnosno navode se i kazne ako se ne pridržavate propisanoga. Premalen razmak i prekasna reakcija kobna su kombinacija te je posljedica neizbježna prometna nesreća s velikom materijalnom štetom i, uz mnogo sreće, samo s lakšim ozljedama, piše HAK Revija.

Dodajte tim faktorima klizavu cestu te će brzina udara u drugo vozilo biti velika. Staro je pravilo da biste od vozila ispred sebe morali voziti na udaljenosti od dvije sekunde. Koliko su dvije sekunde u metrima? To varira ovisno o brzini kojom vozite.

Pri 80 km/h, na primjer, dvije sekunde bile bi 44 metra. U članku 109. hrvatskog Zakona o sigurnosti saobraćaja na cestama jasno se definiraju obaveze vozača. Vozač je dužan držati potreban razmak kad se kreće iza drugog vozila, tako da ne ugrožava sigurnost prometa. Novčanom kaznom u iznosu od 60 eura kaznit će se za prekršaj vozač koji ne drži potreban razmak kad se kreće iza drugoga vozila.

Već sljedeći članak ide dalje. Kad se na javnoj cesti izvan naselja, koja ima samo po jednu saobraćajnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, kreću jedno za drugim motorna vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg ili čija je dužina veća od 7 m, vozači su dužni između svakog od tih vozila držati razmak od najmanje 100 m.

Ova odredba ne odnosi se na dio ceste na kojem je preticanje zabranjeno. Također, ako se na cesti izvan naselja kreću u nizu dva ili više vozila koja prevoze opasne tvari, međusobni razmak između tih vozila ne smije biti manji od 200 metara. Kazna za nepridržavanje ovih odredbi je također 60 eura.

U BiH je kazna puno manja

Vozač koji ne održava propisno odstojanje između vozila na cestama u Bosni i Hercegovini će biti kažnjen kaznom od 50 KM. Vozač je dužan držati vozilo na takvom odstojanju od drugih vozila u saobraćaju da, s obzirom na brzinu kretanja vozila i druge okolnosti u saobraćaju, ne izaziva opasnost i ne ometa druge učesnike u saobraćaju.

Nastavi čitati

Najčitanije