Connect with us

Religija

Četiri mjesta na tijelu, koja trebamo ljubiti kod svoje djece

Published

on

Četiri mjesta na tijelu, koja trebamo ljubiti kod svoje djece
Moramo priznati, da svoju djecu rijetko (po)ljubimo. Uglavnom to radimo pred spavanje ili možda u trenutcima radosti, kao što su rođendani, bajrami, školski uspjeh i sl., odnosno u stanju zahvalnosti Allahu, nakon što nam dijete ozdravi, u povratku sa putovanja i druge situacije. Međutim, dijete od nas očekuje punu pažnju i ljubav, očekuje od nas, da na različite načine pokažemo, koliko ih volimo, poštujemo i koliko nam je stalo, da osjete svu roditeljsku ljubav.
Dijete će najbolje osjetitu roditeljsku toplinu, u trenutku kad ga roditelj poljubi ili pomiluje. Poslanik, s.a.v.s., je redovno ljubio svoju djecu i unučad. Najbolja potvrda za to je hadis Allahovog Poslanika, s.a.v.s, koji prenosi Ebu Hurejre, r.a, da je Poslanik, s.a.v.s, ljubio svoga unuka Hasana, r.a, u prisustvu El-Akre'a b. Jabisa et-Temimija, r.a, koji mu je, vidjevši taj čin, prigovorio, rekavši: «Ja, uistinu, imam desetoro djece i nikada ni jedno nisam poljubio!»
Allahov Poslanik, s.a.v.s, ga je zacudeno pogledao i rekao mu: «Ko nema samilosti, ni njemu se nece smilovati!» (Muttefekun alejh)
Jednog dana, došao neki beduin Poslaniku, s.a.v.s., i rekao: «Zar vi ljubite svoju djecu?
Mi svoju ne ljubimo!» Poslanik, s.a.v.s., je kazao: «Šta ti ja mogu kada ti je Allah odstranio samilost iz tvog srca!» ( Buharija i Muslim)
Enes, r.a., tvrdi: «Nisam vidio nikoga milostivijeg prema porodici od Poslanika, s.a.v.s. Ibrahim je (Poslanikov sin) – veli – bio dat na dojenje kod nekih porodica Medine, pa bi Poslanik, kada bi pošao negdje, a i mi s njim, ušao u kuću, uzeo Ibrahima i poljubio ga, a potom bi se vratio.» ( Muslim)
Aiša, majka pravovjernih, r.a., prenosi – da bi Poslanik, s.a.v.s., kada bi kod njega ušla Fatima, ustao prema njoj, poželio joj dobrodošlicu, poljubio je i ponudio joj da sjede na njegovo mjesto. Kada bi on ušao kod nje ona bi ustala prema njemu, uzela ga za ruku, poželjila mu dobrodošlicu, poljubila ga i ponudila da sjede na njeno mjesto. Ona je ušla kod njega onda kada je bio na samrtnoj postelji a on joj je i tada poželio dobrodošlicu i poljubio je.» ( Buharija i Muslim)
Da bi kod svoje djece, povećali samopouzdanje, ljubav i uvažavanje, ljubite ih što češće na četiri mjesta na njihovom tijelu. Svaka od ova četiri mjesta, imaju posebno značaj u dječijem srcu, njihovom odgoju i poštivanju tebe, kao roditelja.
– Prvo mjesto. Potrudite se, da svoje dijete, svaki dan, poljubite u tjeme glave, dakle gornji dio glave. Obuhvatite svojim rukama dječiju glavu i poljubite ga u samo tjeme, sredinu glave. Ljubljenje djeteta u ovaj dio glave, ukazuje da ste ponosni na njega i da ste ponosni zbog njegovih dobrih djela. Bez obzira, koliko vaše dijete imalo godina, bio malen ili odrastao čovjek, uvijek ga prilikom vašeg susreta, poljubite u tjeme glave.
– Drugo mjesto, gdje trebate svoje dijete što češće ljubiti, jeste njegovo čelo. Poljubiti dijete u čelo, jeste znak, da ste zadovoljni sa njim. Poslanik, s.a.v.s., je uvijek svoju kčerku Fatimu, r.a., ljubio u čelo.
– Treće mjesto, gdje trebate svoje dijete što češće ljubiti, jesu njegovi obrazi, lijevi i desni. Poljubiti dijete u obraze, znači ljubav prema njima i pokazatelj, da ste ih se poželjeli.
– I četvrto mjesto, jesu dječije ruke. Poljubiti dijete u gornji dio šake, je znak poštovanja i uvažavanja. Poslanik, s.a.v.s., je često uzimao ruke svoje kčerke Fatime i ljubio ih.
Osim što trebamo, svoju djecu često ljubiti, trebamo ih isto tako i (po)milovati. Određeni dijelovi tijela, koje smo spomenuli, da ih treba što češće ljubiti, isto tako ih treba i pomilovati s vremena na vrijeme, jer se i putem milovanja, posebno razvijaju osjećaj ljubavi i pažnje.
– Prvo mjesto, jeste zadnji dio glave, iznad vrata. Polahko pomilovati svoje dijete na ovom mjestu, ukazuje da si ti stvarno milostiv i dobronamjeran prema svom djetetu.
– Drugo je tjeme glave, dakle gornji dio, koji ukazuje na ponos.
– Treći je čelo, a to je znak zadovoljstva
– Četvrto su obrazi, kao znak čežnje
– I peto mjesto, jeste da što više uzimate ruke djece u svoje ruke, bilo da se rukujete, držite ih onako ili milujete.
prof.islamske vjeronauke Saudin Cokoja

BiH

Dan džamija: Kasida Sejmana Rekića o banjalučkoj džamiji Arnaudiji koja se danas svečano otvara

Published

on

Kasida o Arnaudiji, banjalučkoj džamiji koja je bila prepoznatljiva po svojoj ljepoti, a srušena je u toku agresije na Bosnu i Hercegovinu, napisana je u čast ponovnog otvaranja ove džamije.

Kroz tekst se prožimaju osjećaji tuge i radosti, prisutna je refleksija na bogatu historiju ovog kraja Bosne i Hercegovine.

U kasidi su prisutne metafore i simbolika koja upućuje na važne momente i vakifa ove džamije, Hasana defterdara. ARNAUDIJA Tekst: Sejman Rekić Muzika: Abdulkerim Popaja, Sejman Rekić Aranžman: Abdulkerim Popaja Video: Goldenscreen studio Tekst: U godini mraka i tuge, koju Šeher ne zaboravlja. Porušiše sve džamije, mesdžide i turbeta. U zlu svemu udariše i na slavnu Ferhadiju. Vel'kim bolom pogodiše njenu sestru Arnaudiju.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata.

Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore. Što učini dobra vel'kog, hej Hasane defterdaru. Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu. Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore. Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata. Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole.

Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje. Kada se, u prvoj strofi, u kasidi kaže „U godini mraka i tuge,…“ misli se na 1993. godinu, dalje u tekstu su Arnaudija i Ferhadija prikazane kao „sestre“iz dva razloga: 1) blizu su jedna drugoj, 2) na isti datum su srušene.

U drugoj strofi se kaže „Šta učini dobra velkog, hej Hasane defterdaru.“ Čime se naglašava dobročinstvo vakifa Arnaudije, Hasana defterdara, a stihovima „Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu“ se ukazuje na njegov položaj i na to da je jedan od potpisnika Ferhad-pašine vakufname. „Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore“ ističe u prvi plan Vakufnamu-pokazatelj velikog Ferhad-pašinog vakufa u Banja Luci.

Stihovima „Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.“ se ističe ljepota Arnaudije, kao i završetak tariha na njoj „…piši: Džamija defterdara“, tako da je uz Arnaudiju ostalo i ime Hasana defterdara. Refren kaside naglašava „Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara“ naglašavajuči da je njen vakif Hasan defterdar, ministar finansija Bosanskog pašaluka. Stihovi „Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata“ najavljuju otvor Arnaudije, dok se u nastavcima refrena kazuju dove „Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore.“.

Kasida se završava drugim refrenom i dovom „Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje“. Ovom kasidom se želi „opjevati“ historijska važnost Arnaudije, također želja je da publika kroz tekst kaside nauči neke zanimljivosti o njoj, a posebno se želi obilježiti otvor ove džamije, simbolika toga da je posljednja obnovljena i da je poput bisera u prstenu banjalučkih džamija.

Sejman Rekić, mujezin Islamskog kulturnog centra u Ljubljani, Republika Slovenija

Nastavi čitati

BiH

Otvorena Izložba ”Sultanskih džamija” u Gradskoj džamiji Cazin

Published

on

Izložba će trajati do četvrtka 9.5.2024.

Bujrum

Nastavi čitati

Cazin

Nemojte vrijeđati griješnike

Published

on

Nemojte vrijeđati griješnike!
– Nemojte, jer svako od nas griješi. Neko javno a neko tajno.
– Nemojte, jer vrijeđanje nije poziv ka istini, dzamiji, namazu, pokajanju.
– Nemojte, jer islam nam zabranjuje da bilo koga vrijeđamo.
– Nemojte, jer ce mozda ti ljudi koje si javno vrijeđao, pokajati se, doći u dzamiju, stati pored tebe u saff.
– Nemojte, jer Poslanik, a.s., nikad nikoga nije vrijeđao, pa čak ni svoje neprijatelje.
– Nemojte, jer iz života Poslanika, a.s., učimo, da svi ljudi koji su prihvatili islam: idolopoklonici, Jevreji, kršćani, munafici, nisu mu mogli prigovoriti da ih je ikada vrijeđao.
– Nemojte, umjesto vrijeđanja, dovimo za te ljude. Tako je nas Poslanik, a.s., radio!
Prof. Saudin Cokoja
Nastavi čitati

Najčitanije