Connect with us

Magazin

VIDEO Mislite li da pravilno kočite na semaforima? Razmislite još jednom

Published

on

AKO SVAKODNEVNO vozite gradom, onda svakodnevno i na desetke puta stanete na crveno svjetlo. Međutim, izvodite li to dobro? Istraživanja kažu da velik broj vozača, čak i onih iskusnih, radi neke krucijalne pogreške prilikom ovog uobičajenog manevra.

Dijelom jer su krivo naučeni u autoškolama, dijelom jer slušaju loše savjete, ali činjenica je da brojni vozači rade jednu ili više pogrešaka. Pa, krenimo…

Ne prebacivati prerano u ler

Prvo, uobičajena je pogreška prerano prebaciti mjenjač u neutralni položaj, čak nekoliko stotina metara od raskrižja. Prebacivanjem u ler daleko prije dolaska na semafor povećava se trošenje i habanje vaših kočnica.

U praznom hodu jedino sredstvo usporavanja su kočnice, što znači da postižu puno više temperature nego kada koče u brzini, što rezultira mnogo skupljim servisnim popravcima kočnica. Također, u leru je i potrošnja goriva veća nego kad automobil koči sam, odnosno motorom.

Drugo, spuštanje u nižu brzinu dok se približavate raskrižju, a prije nego što pritisnete spojku i kočnice, staromodan je način. Nije dobro prilagođen modernim automobilima s prednjim pogonom s disk kočnicama i ABS-om.

Prebacivanje u niže stupnjeve prijenosa započelo je još dok je većina automobila imala pogon na stražnje kotače te nepouzdane bubanj kočnice, koje su bile sklone pregrijavanju i slabljenju.

S modernim kočnicama, niži stupanj prijenosa dodaje otpor prednjim kotačima i zapravo može povećati zaustavni put na skliskim cestama.

Pritisnuti spojku tek kada okretaji padnu

Kao što smo spomenuli, ove dvije stvari koje ljudi obično rade su pogrešne. Ali njihova kombinacija pravi je način da zaustavite automobil na crvenom svjetlu. Dakle, ispravan način da se zaustavite modernim automobilom je da počnete kočiti pravovremeno držeći automobil u brzini i obje ruke na volanu. Nemojte pritiskati spojku, piše Index.hr.

Tek kada potpuno usporite, odnosno neposredno prije nego što broj okretaja motora dosegne tisuću, pritisnite spojku te kada se zaustavite, stavite mjenjač u neutralni položaj.

Ako ćete neko vrijeme stajati, sigurnije je ostati u neutralnom položaju s nogom izvan kvačila nego čekati u brzini. Osim toga, držanje noge na kvačilu za svako crveno svjetlo uzrokuje pregrijavanje i na kraju mogući kvar.

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Nastavi čitati

Najčitanije