Connect with us

Magazin

Prometni vještak: Ova tri vozila posebno su opasna ljeti, voze ih neiskusni

Published

on

PROŠLOG petka u Bjelovaru i okolici je u samo nekoliko sati teško stradalo petero maloljetnika. Troje maloljetnika stradalo je na quadu, sve popularnijem vozilu na četiri kotača, koje spada u kategoriju poljoprivrednih vozila. U Bulincu kod Bjelovara sletjeli su s ceste u kanal i udarili u betonski most. Djevojčica koja je upravljala quadom ima ozljede opasne po život, a ni ona ni dvoje njenih suvozača nisu nosili zaštitne kacige.

U samom Bjelovaru istog je dana vozač automobila udario djevojčicu dok je prelazila cestu na pješačkom prelazu. A u trećoj nesreći maloljetno dijete palo je s električnog romobila i udarilo o asfalt glavom, na kojoj nije imalo kacigu, i zadobilo teške ozljede.

U Zagrebu je prošle nedjelje poginuo motociklist. U subotu navečer kod Donje Stubice sudarili su se vozači quada i cross motocikla, pri čemu je motociklist teško ozlijeđen i u životnoj opasnosti. U petak je kod Koprivnice motociklist poginuo sletjevši s kolnika i udarivši u metalni nosač dalekovoda…

“Više ljudi vani, više prometa”

“Kada dođe ljeto, na cestu izlaze i one vrste otvorenih vozila koje se ne voze zimi – bicikli, romobili, električni romobili, quadovi, motocikli… Zimi se većinom voze automobili koji su zatvoreni i time sigurniji”, kaže za N1 sudski vještak za promet Goran Husinec.

Ljeti je, napominje, više ljudi na cesti, puno više aktivnosti odvija se na otvorenom pa je i promet naprosto veći. Osim toga, na cestama i pješačkim stazama sve je više vozila kojih donedavno nije bilo, a sada su vrlo popularna. Mnoga takva voze neiskusni vozači pa se neminovno događa više nesreća.

Husinec je objasnio zašto neka od njih ljeti mogu biti vrlo opasna.

Quadovi

“Quad je teško vozilo i potrebno je dosta fizičke snage za upravljati njime. Za razliku od suvremenih automobila koji imaju servo upravljače i meke komande, quad ima – osim onih ekstraskupih modela – isključivo mehaničke komande. Vi mehaničkim upravljačem okrećete prednja dva kotača za što treba uložiti puno snage. Dovoljno je da quad naiđe na nekakvu rupu na cesti ili rubnjak, upravljač se izbije iz ruke, pogotovo ako dijete njime upravlja, pa je nesreća neizbježna.

Quadovi obično idu 40 kilometara na sati i teški su oko 600 kilograma. Ljudi ih često registriraju kao poljoprivredna vozila jer na njih onda dobivaju poticaje i druge pogodnosti. A ako je vozilo poljoprivredno, nije propisano obvezno nošenje kacige. No quad se u našim krajevima ne koristi mnogo u poljoprivredi, koliko u poslovima rendžera i lovočuvara. Naravno, i za zabavu”, napominje.

Električni romobili

“Električni romobil je fantastična stvar, osobno ga puno vozim. No, neki ljudi otišli su korak dalje i počeli voziti električne romobile cestom, usporedno s automobilima. A romobilistu je teško imati pregled situacije na cesti, kao što je i vozaču automobila teško vidjeti romobilista.

On je jedna okomita, vrlo tanka silueta koja se kreće velikom brzinom, praktički bešumno. Električni romobil ima male kotače i, za razliku od motocikla, jako je osjetljiv na raznorazne rupe i grabe na putu. Ti su romobili sigurni do brzine od 25 kilometara na sat, sve iznad toga je opasno. I nije romobilu mjesto među automobilima. S druge strane, nije mu mjesto ni među pješacima, ali tada dolazimo u sivu zonu jer staze za romobile nisu napravljene. Zakonski propisana brzina je 5 kilometara na sat na pješačkim stazama, ali tolerira im se vožnja i do 10 kilometara na sat, što je malo brže od hoda čovjeka.

No, definitivno mu nije mjesto ni na cesti ni na nogostupu ako vozi 30 na sat. Propisano je i da vozač električnog romobila mora nositi kacigu, iako ta zaštitna kaciga uglavnom nije presudna. Na romobilu se više “trgaju” noge i ruke, rijetko stradava glava. Ali, kako se kaže, od opreza glava ne boli”, kaže Husinec.

Motocikli

Husinec kaže da problem s motociklistima u prometu traje već desetljećima, ali da više nije izražen kao nekad.

“Gotovo da više i nema motociklista koji vozi bez zaštitne kacige na glavi, kao što se nekoć najčešće vozilo. A i sami motocikli nisu više toliko popularni među mlađom populacijom. Nekad je motocikl bio statusni simbol. U kvartu su najveći frajeri bili oni s motociklima. Danas se mladi više ne dokazuju na taj način.

S motociklistima nema uzlaznih problema u prometu, iako ih još uvijek mnogo stradava na cestama. Osim toga, vozači motocikala u prosjeku su stariji i iskusniji. Danas su puno veći problemi s vozačima električnih romobila, quadova i sličnih prijevoznih sredstava”, kazao je Husinec.

Magazin

Znate li zašto nikada ne biste trebali prati rublje na 30 ili 40 stupnjeva?

Published

on

By

Iako se pranje rublja na nižim temperaturama možda čini kao dobra ideja – ako ništa ekološki prihvatljivija -istraživanja su pokazala da to i nije baš dobra ideja i da bi se rublje ipak trebali trebalo prati na višim temperaturama.

Naime, odjeća koja se pere na niskim temperaturama, tvrde istraživači, može prenositi bakterije poput E. coli: ta bakterija živi na našoj koži i u organizmu, i to na temperaturi od 37°C stupnjeva, što znači da ih niska temperatura od 30 C neće ubiti, prenosi Večernji.

Mikrobiolozi zato savjetuju da se odjeća pere na najmanje 60°C stupnjeva, što posebno vrijedi za dječju odjeću jer su djeca osjetljivija i imunitet im nije uvijek potpuno razvijen. A da biste bili sigurni da ste se s pranjem riješili svih bakterija, stručnjaci savjetuju i da povremeno “okrenete” i praznu perilicu.

Praznu perilicu, kažu stručnjaci, upalite na najvišu temperaturu, na 90°C stupnjeva, kako biste se riješili svih bakterija.

Nastavi čitati

Magazin

“Udri Mujo”: Šejla Zonić napravila ludnicu na svadbi u Austriji, rasplesala mladence i zvanice

Published

on

By

Šejla Zonić, ovogodišnja pobjednica Zvezda Granda, nastupila je na jednoj svadbi u Austriji te se na društvenim mrežama pohvalila snimkom.

Kako je navela na snimku, proslava je održana na tajnoj lokaciji. Izvela je brojne hitove, među kojima su: “Udri Mujo”, ” Hej Šeki Šeki”, Jutro je”, “Otkači”, “Dam Dam Dam”, “Kada bi me pitali” i brojni drugi.

Kao što je poznato, ona je i ranije nastupala na svadbama te je zbog toga dobijala neke kritike. No, ona se na njih ne obazire.

“Svoj repertoar prilagođavam vrsti i karakteru događaja i mnogo sam sretna što živim svoju svrhu, a to je muzika. Naravno, sretna sam što nakon toliko formalnog i neformalnog obrazovanja, toliko godina u svijetu muzike, napokon mogu od toga da lijepo živim”, napisala je na Facebooku.Nakon što je odnijela pobjedu na spomenutom muzičkom takmičenju, posvetila se građenju uspješne karijere.

“Najveći izazov i fokus poslije pobjede definitivno jeste pronalaženje odgovarajuće prve pjesme koja će obilježiti početak moje solo karijere. Ulažem veliki trud i nadu i cijelim svojim bićem vjerujem da ću vas uskoro iznenaditi jednom predivnom melodijom i pričom od koje će biti satkana moja prva pjesma”, poručila je fanovima.

Nastavi čitati

Magazin

FOTO Lepa Brena više nije plavuša, odlučila se na promjenu izgleda

Published

on

By

Nove fotografije Lepe Brene su privukle pažnju zbog njene promjene izgleda. Naime, odlučila se ofarbati u tamniju nijansu.

Pozirala je sa Senidom Hajdarpašić, poznatijom kao Senidah i Draganom Mirković, koja je nakon druženja objavila fotografije na društvenim mrežama.

Iako je Brena kroz svoju dugogodišnju karijeru često mijenjala imidž, bila je vjerna plavoj boji kose. No, sada je očigledno poželjela napraviti promjenu.

Foto: Instagram

Ona je u intervjuu iz 2023. godine, između ostalog, govorila o tome da je u Jugoslaviji imala status seks simbola i poteškoćama koje ova titula nosi.

“Davne 1982., kada sam ja krenula, kada sam se prezentirala i htjela izaći na scenu, ekipa s kojom sam tada sarađivala inzistirala je na tome da me se predstavi kao seks simbol. S tom se agendom lično nisam slagala, jer sam još tada bila svjesna da gotovo svaka djevojka koja ima 20 godina je de facto seksi simbol. Dakako da se slažem da je Marilyn Monroe bila seksi žena, ali i jednako tako da je nju ta seksipilnost te cijeli taj stil i način života bio svojevrstan bumerang jer očito nije bila dovoljno mentalno jaka da se izvuče iz svega toga”, rekla je za Gloria.hr.

Foto: Instagram

Dodala je da je, s druge strane, zaista teško biti seks simbol sa 60 godina.

“Odnos prema seksipilu kratkog je vijeka. Već nakon godinu dana se pitamo šta određena ljepotica ili ljepotan imaju u svom mozgu, razmišlja li, je li obrazovana i niz drugih pitanja…Ukratko, teško je biti zgodan, pametan i imati karijeru u kontinuitetu s kojom ne ovisite o nikome. Naprimjer, moja karijera sada već traje duže od bivše Jugoslavije, da ne kažem od bilo kojeg predsjednika iz naše regije”, navela je.

Nastavi čitati

Najčitanije