Connect with us

Svijet / Zanimljivosti

Hrvatska: Kazna za blicanje vozilu ispred 260 eura, za otvoren prozor na parkiranom automobilu 30 eura

Published

on

Ljeto je period u godini kada je na hrvatskim cestama, a pogotovo autocestama, promet najgušći. Zbog korištenja godišnjeg odmora vozači ljeti najčešće odlaze na duža putovanja i provode u svojim automobilima više vremena nego u drugim dijelovima godine.

Zbog toga je i mogućnost dobivanja kazne ako se ne poštuju prometna pravila i pravne norme koje reguliraju ponašanje u cestovnom prometu veće. Gužve na cestama, velike vrućine ili nervoza zbog dugačke vožnje mogu vozačima smanjiti koncentraciju, stoga vam donosimo savjete kako što sigurnije putovati na odmor, jer, sigurnost na cestama jest, dakako, najvažnija i koje vas kazne očekuju ako prekršite pojedine propise, piše Večernji list.

Primjerice, odlučili ste uštedjeti na cestarini putovanjem državnom cestom na svoje ljetno odredište umjesto autocestom.Tada nemojte juriti, jer osim što brzom vožnjom ugrožavate svoju sigurnost, sigurnost svojih putnika i svih ostalih sudionika u prometu, možete dobiti kaznu koja je mnogo veća od cijene cestarine. Već za prekoračenje brzine do 10 km/h u naselju kazna iznosi 30 eura, što je više od cijene cestarine za vozilo od Zagreba do Splita (26,40 eura).

Kazne za prekoračenje brzine

Kazna od 60 eura predviđena je za prekoračenje od 10 do 20 km/h, a 130 eura za 20 do 30 km/h. Od 290 do 920 eura kazna je za prekoračenje od 30 do 50 m/h, a 1320 do 2650 eura ili kazna zatvora do 60 dana za one koji voze više od 50 km/h od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine. Na autocesti i brzoj cesti kazne za brzinu su nešto blaže: od 10 do 30 km/h 60 eura, od 30 do 50 km/h 260 eura, a preko 50 km/h od 660 do 1990 eura. Stoga, nikako se ne isplati juriti i riskirati sigurnost te plaćanje kazne.

U špicama turističke sezone, naročito vikendima, na autocesti se stvaraju zastoji i kolone, što je sasvim normalno. Budite strpljivi i nikako ne pomišljajte na vožnju u zaustavnoj traci, što je jedna od najopasnijih radnji na autocesti. Zasigurno je svaki vozač koji se našao u koloni koja stoji na autocesti pomislio kako bi bilo sjajno da u tom trenutku obiđe kolonu praznim zaustavnom prometnom trakom, a vjerovatno ste nekad i vidjeli da to neki vozači i čine. Ne pokušavajte!

I to ne samo zbog kazne od 260 eura, već zbog svoje i tuđe sigurnosti, jer za ozbiljnu nesreću je dovoljno da jedan od vozača u koloni pomisli isto što i vozač koji pretječe po zaustavnoj traci ili se samo želi propisno zaustaviti u zaustavnoj traci. Kako vozači ne očekuju da ih neko pretječe po zaustavnoj traci, velika je mogućnost da to neće ni provjeriti, a tada je nesreća neizbježna. A za nesreću može biti dovoljno i da samo suvozač iz automobila u koloni u desnoj traci otvori vrata automobila kako bi se rashladio. Lijeva prometna traka je preticajna traka i obveza je vozača da se nakon pretjecanja vrati u desnu prometnu traku.

Kazna od 260 eura

Zakon kaže “autocestom se vozila moraju kretati desnom prometnom trakom ako nije zakrčena vozilima u koloni”, a ako to ne učini prijeti mu kazna od 260 eura. Istovjetna je kazna od 260 eura propisana i za vozača koji “blica” vozilu ispred sebe, jer Zakon kaže da” vozač ne smije požurivati vozila ispred sebe davanjem svjetlosnih ili zvučnih znakova”. Dakle, blicati vozilu ispred sebe kao znak da ga želite preteči ne smijete ni kad nema gužve na autocesti. Kazna od 260 eura je propisana i za slalom vožnju na autocesti.

Noviji automobili imaju mogućnost telefoniranja bez korištenja ruku, što je dopušteno za vrijeme vožnje, no automobili su u prosjeku stari 14 godina i velika većina auta u Hrvatskoj nema ugrađen takav uređaj. Dobra je vijest što se može ugraditi u svako vozilo, pa ako mislite telefonirati u vožnji svakako to učinite.

No, sve je više onih koji pametni telefon koriste u vrijeme vožnje ne za telefoniranje, već za dopisivanje ili pregledavanje društvenih mreža što je još opasnije jer vozačevu pažnju duže odvaja od ceste i umanjuje mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. Kazna za korištenje mobitela u vožnji iznosi 130 eura.

Velike ljetne vrućine često smeta vozačima, pogotovo ako u automobilu nemaju klima-uređaj.

Kazne zbog nevezivanja sigurnosnog pojasa

Zbog vrućine i znojenja se ljeti neki vozači ne vežu sigurnosnim pojasom, što nikako nije preporučljivo.

Kazna za vožnju bez pojasa jest 130 eura, i vrijedi za sve putnike u vozilu, pa i na one na stražnjim sjedalima, a ne samo za vozača. Istovjetna kazna od 130 eura propisana je i za vozača koji u vozilu prevozi djecu do 150 cm visine ako nisu smješteni u posebnoj sjedalici ili postolju. Bez obzira na kaznu, nemojte nikako to činiti ni na najmanje udaljenosti, jer za djecu može biti vrlo opasno.

Za vrijeme nesnosnih ljetnih vrućina mnogi vozači ostavljaju otvoren prozor kako bi se izbjeglo pregrijavanje automobila. To je razumljiv potez ako vam je automobil pod nadzorom, no nemojte to činiti i ostavljati ga izvan nadzora. Osim što vam neko može nešto ukrasti iz automobila, policija vas zbog tog postupka može kazniti. Naime. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama vozač, prije nego što napusti vozilo, mora poduzeti sve mjere kojima se sprječava da vozilo samo krene s mjesta ili da ga druge osobe pokrenu, a to uključuje gašenje motora, zaključavanje vozila, uzimanje ključa, kao i zatvaranje prozora. Kazna za to je 30 eura.

Ne sjedajte u automobil pod utjecajem alkohola

Dakako, kažnjava se i vožnja s otvorenim prtljažnikom iz kojeg vise stvari i nisu pravilno osigurane ili ako prekrivaju registraciju. Dakle, ne razmišljajte nepropisno prevesti, recimo, SUP ili neki drugi veliki predmet do najbliže plaže, ako niste proučili kako pravilno prevoziti teret u automobilu. Kazna za tablice koje nisu dobro vidljive je 30 eura. Umor za volanom može biti vrlo opasan i već nakon prvih simptoma pospanosti, stanite na prvom odmorištu i ne krećite dalje dok se ne odmorite. Ako je potrebno odspavajte, jer vozačima kojima se to dogodi za volanom, najčešće izazovu fatalne posljedice. Ako vas policija uhvati pospane za upravljačem može vas kazniti sa 130 do 260 eura.

Dakako, ne sjedajte za volan pod utjecajem alkohola, a preporuka jest da ako idete na putovanje ne konzumirate alkohol ni u zakonskim dopuštenim okvirima do 0,5 promila. Podsjećamo, kazna za vožnju pod utjecajem alkohola od 0,50 do 1,00 promila jest od 390 do 660 eura, za vožnju uz 1,00 do 1,50 promila od 660 do 1990 eura, a iznad 1,50 promila od 1320 do 2650 eura ili do 60 dana zatvora. Istovjetna najstroža kazna od 1320 do 2650 eura ili 60 dana zatvora očekuje i vozača koji vozi pod utjecajem droga ili lijekova.

Svijet / Zanimljivosti

Poznati klimatolog: ‘Postoje 3 stvari kojih se bojim. Ne želim to ni sanjati, a kamoli doživjeti’

Published

on

By

Najtoplije ljeto koje završava snijegom, apokaliptične poplave diljem planete, “zelena” Sahara…

Planeta se mijenja velikom brzinom, to je već svima jasno, a teritorij na koji ulazimo donosi sam (neistražene) vremenske ekstreme. Na tri pitanja o klimi za Večernji je odgovarao Branko Grisogono, klimatolog i profesor atmosferske fizike na zagrebačkom PMF-u.

1. Neki dan je svijetom protutnjala vijest da u Sahari danima – pada kiša. Neki su mediji to popratili naslovima kako je i to još jedan dokaz da planet odlazi kvragu. Ima li mjesta ovakvim ocjenama i hoće li takve pojave u najsušnijim dijelovima našeg planeta ubuduće postati nešto normalno?

Grisogono: To je malo pretjerana novinarska informacija. Tačno je da je u Sahari kiša padala nekoliko dana, ali ne u cijeloj Sahari. Sahara je toliko velika da istočni dio Sahare nije dobio kišu. Inače, Sahara dobije kišu svakih nekoliko godina, ali se u ovim klimatskim promjenama ne zna hoće li to biti češće ili rjeđe, jer to još nije dovoljno istraženo. Općenito, očekuje se da će se Sahara širiti, a ne smanjivati. Međutim, s oborinama koje je teško prognozirati neki dijelovi Sahare možda će se smanjiti. Znači, u prosjeku se Sahara širi, ali s vremenom ona možda izgubi neki svoj manji, rubni dio.

 

2. Naša je zemlja posljednjih godina tokom ljetnih razdoblja naprosto usijana. Temperature su nepodnošljive, rekli bismo – paklene. Šta možemo očekivati ubuduće, do kojih bi maksimalnih vrijednosti temperature mogle rasti u našem području?

 

Grisogono: Najveći dio Mediterana ubrzano se zagrijava. Odnosno, zagrijava se brže od planetarnog prosjeka. Konkretno, Hrvatska treba očekivati dulje toplinske valove na relativno širim područjima u odnosu na prije. Sami maksimumi temperatura nisu toliko bitni koliko je bitno trajanje i površina jer se radi o toplinskoj energiji koja se može raspodijeliti na različite načine. Međutim, energija progresivno raste. Maksimalne temperature u idućem desetljeću vjerojatno će biti više od 40 Celzijevih stepeni, a to znači da će apsolutni lokalni maksimumi – pritom mislim na neki grad, neku lokaciju – ići i više od 45 Celzijevih stepeni. To nije dobro ni za biljke, ni za životinje, ni za ljude, no ljudi će se snaći.

3. Kada je riječ o klimi i posljedicama klimatskih promjena, postoji li nešto čega se vi kao naučnik možda bojite?

Grisogono: Da, postoje tri stvari kojih se bojim – što će biti s biljnim i životinjskim svijetom, što će biti s bioraznolikošću te što će biti s djecom i našim unucima, u kakvom će oni svijetu živjeti. Strahove volim kratko formulirati, zato što ih ne želim ni sanjati, a kamoli doživjeti.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Njemački preduzetnik: Imam 70 radnika iz BiH, vrijedni su, plaćam ih koliko i Nijemce

Published

on

By

Imaju iste plaće i socijalne benefite kao i njihove njemačke kolege, kaže Matthias Regner
Matthias Regner (60), njemački građevinski preduzetnik, priznaje da bez radnika iz Bosne i Hercegovine ne bi mogao da prihvati ni polovinu poslova koje dobija. U firmi koja broji 130 radnika, njih 70 je iz Bosne i Hercegovine.
Nedostatak radnika na tržištu rada uvjetovala je njemačke preduzetnike da radnike potraže u drugim zemljama. I Regner je počeo sa tom praksom, i kaže da je trenutno zadovoljan.
– To je i razlog zašto sam zaposlio 70 radnika iz BiH – kaže Regner, koji se nalazi na čelu Projektbau Matthias Regner GmbH.
Naime, kaže da je prije sedam godina zaposlio prve radnike iz istočne Evrope. Kasnije je svoju potragu za radnicima proširio na područje Zapadnog Balkana.
To su jako vrijedni radnici, nevjerovatno motivisani. Evo, više od polovine mog tima dolazi iz BiH, imaju iste plaće i socijalne benefite kao i njihove njemačke kolege. I zaista, svoj posao rade veoma profesionalno, motivisano – kaže Regner za njemački Bild.
Prema njegovim riječima, građevinci u Njemačkoj provode tri-četiri sedmice, a onda imaju sedmicu odmora kod kuće. To je poslovni aranžman koji svima odgovara: i njemu i radnicima.
– Naravno, i dalje će mi trebati novih radnika. Evo, upravo očajnički tražim poslovođu koji tečno govori i njemački i njihov jezik – kaže Regner.
On priznaje da je građevina težak posao od kojeg mladi danas bježe. Ali to je ujedno i posao koji je nevjerovatno isplativ, što bi ga trebalo učiniti atraktivnijim za mlade.
Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

VIDEO Cesta kao rijeka: Pogledajte kako je jučer izgledao autoput kod Beča

Published

on

By

Brojne evropske države ovih dana suočene su s poplavama koje su napravile velike probleme stanovništvu i nadležnim službama, a jedna od zemalja koje su najgore prošle je Austrija.
Austrijska vlada je cijelu poplavom pogođenu pokrajinu Donju Austriju, oko glavnog grada Beča i na granici s Češkom, proglasila područjem katastrofe.Na društvenim mrežama pojavljuju se brojni snimci koji prikazuju katastrofu koja je zadesila ovo područje. Tako je objavljen i snimak na kojem se vidi kako je jučer izgledala autocesta kod grada Wiener Neudorf koji je udaljen 16 kilometara od Beča. Kako se vidi, autocesta je bila potpuno pod vodom.

Zbog poplava brojni putevi u Beču i oko grada, kao i u ostatku zemlje bili su zatvoreni tokom vikenda.

Glasnogovornik vatrogasne stanice je jutros rekao da je preko noći situacija bila mirna. Ipak, do sutra se u zemlji očekuje dodatnih do 60 litara kiše po četvornom metru, rekao je državni dužnosnik.

Meteorolozi javne televizije ORF predvidjeli su još više oborina u određenim dijelovima Austrije, poput Tirola i istočnog dijela zemlje.

Nekoliko stotina ljudi spašeno je od poplava u Donjoj Austriji, prema vatrogasnim službama. Vatrogasac je poginuo u nedjelju dok je ispumpavao vodu iz podruma. Iako se nivo vode smanjio u Beču, danas je došlo do ogromnih problema u javnom prijevozu te je većina linija podzemne željeznice u gradu s dva miliona stanovnika tek djelomično funkcionisala.

Klix

Nastavi čitati

Najčitanije