Connect with us

Magazin

(VIDEO) Bišćanin Amar ljeti skiper i turistički vodič na Uni, zimi čoban na farmi irvasa u Irskoj

Published

on

Ljeti skiper i turistički vodič na Uni u Bihaću, zimi vodič, lovac na auroru borealis i čoban na farmi irvasa na najsjevernijem dijelu Irske. Mladić iz Bihaća, iako oduvijek avanturista, lani je potpuno odbacio okove straha i zaputio se daleko od doma. Planirao ostati 15 dana, ostao više od 2 mjeseca. A planira se vratiti opet, samo da završi sezonu u prelijepom kampu na Uni gdje je kuću zamijenio šatorom.

15-ak minuta vožnjom od Bihaća dolazimo do kampa na samoj obali rijeke Une. Tu nas dočekuje domaćin, mladić Amar Alagić koji od malena pošto mu je otac bio vodič radi na rijekama. Čim je imao dovoljno godina odlučio je u vlastitom gradu napraviti ponudu i omogućiti turistima nezaboravno iskustvo. U tri dana vožnje kanuima, raftinga, stend up pedala na divljim vodama, ali i noćenja u šatoru kraj Une posjetitelji upoznaju cijeli kanjon Grmuše.

Amar Alagić:

”Mislim da još nema osobe koja je otišla tamo a da nije ostala zatečena tom ljepotom prirode.”

A dodaje poznatu izreku da prirodu nismo naslijedili od djedova, već posudili od sinova. Zato ga zabrinjava eventualna izgradnja minihidrocentrale na izvorištu Une, smatra da će to svakako utjecati na tok rijeke uz koju je odrastao i na kojoj svako ljeto provodi i više od 3 mjeseca. Raduje ga ipak glas naroda i borba aktivista.

Amar Alagić, vodič Una Kayak Safari:

”Da su se ljudi skupili za rijeku Unu, da su aktivisti tu avakodnevno da su društvene mreže preplavljene s tim.. da Una zapravo drži ljude skupa i da se pokazalo da rijeka ima ljdue koji je cijelim srcem vole.”

Iako sad mjesecima uveseljava posjetitelje Bihaća svojim kampom i skiperskim sposobnostima sezona će u zavisnosti od vremenskih uslova završiti kroz mjesec ili dva. Amar će tako svom šatorski dom kraj Une zamijeniti nekim drugim, najvjerovatnije opet onim u Finskoj, gdje je prošle godine zbog poznanstva baš iz kampa proveo zimu. Na najsjevernijem dijelu, gdje ga je prvi dan dočekala temperatura od minus 18.

Amar Alagić, vodič Una Kayak Safari:

”Sjećam se da sam pitao radimo li sutra jer sam vidio da će biti minus 20 i nešto, oni su rekli ”naravno da radimo to su još uvijek niske temperature” budući da tamo temperature idu… najniža je bila minus 40 u jednom trenutku.”

Nedugo nakon nabavio je adekvatnu opremu i navikao se. Te i tu radio turističke ture sa turistima- plivao u Arktičkom okeanu, ali i vodio posjetitelje da vide brojne zanimljivosti najsjevernijih dijelova svijeta.

”Išli smo sa haskijima ture po sat vremena u šumi. Auroru borealis smo lovili, ona se znači stvarno mora loviti. Mora se kretati, nije uvijek na istom mjestu, mora se pratit aktivnost tako da smo nekad znali i po 10 sati tokom noću putovat, a nekad smo znali to uradit i za sat vremena.”

Poslije nekog vremena se vratio a onda ponovo u Finsku na farmu irvasa. Planirao je biti tu 15-ak dana, ali je ostao više od 2 mjeseca. Sve do perioda kada se ove životinje u koje se zaljubio puštaju u divljinu.

”Jedna prelijepa miroljubiva životinja, koja prihvati tebe i ti prihvatiš njih.”

A prihvatio je i irvase, Fince, turiste iz svih dijelova svijeta i Sami ljude koji su prvi naselili to područje Finske. Razlike u kulturama i načinu života drastične, no postoje i sličnosti.

”Šta me je iznenadilo kad su me zvali da idemo na roštilj a bilo je minus 28 vani da sjedimo onako kao što mi radimo svakodnevno pored Une na plus 40.”

Danas oni koje je upoznao u Finskoj dolaze kod njega u Bihać na Unu. Povratku u Finsku, Irvasima se posebno raduje. No nikad ne zna gdje ga put još može odvesti. Iako nam je sam otkrio da ga je dugo kočio strah u odlasku daleko sada sa sobom nosi bogato iskustvo i lijepa poznanstva, samo jer je strah odbacio. Sada će izgledno još neki period iz ljepote u kanjonu Une odlaziti u daleke sjeverne krajeve.

Video prilog N1 pogledajte ovdje.

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Nastavi čitati

Najčitanije