Connect with us

Magazin

Stvaraju robotske kamione i najavljuju ogromne planove. “Ovo će biti revolucija”

Published

on

START-UP Kodiak Robotics iz Silicijske doline radi na razvoju autonomnih kamiona koji prevoze teret na autocestama. Sada svoju tehnologiju pokušavaju uvesti u šire komercijalno poslovanje na sporednim cestama na kojima znakovi, druga vozila, javne agencije i regulacije ne predstavljaju toliki problem.

Start-up je nedavno potpisao prvi ugovor za svoje robotske kamione za tvrtku Atlas Energy na ruti između izoliranih rudnika pijeska na zapadu Teksasa i naftnih i plinskih polja. Teret prevoze privatnim cestama što je, kako kaže izvršni direktor i osnivač Don Burnette, revolucija za njegovu kompaniju, piše Forbes.

“Željeli smo pronaći industriju koja je imala stvarnu potrebu i koja je mogla iskoristiti kvalitete koje smo razvili u proteklih nekoliko godina”, kaže on za Forbes. Atlas shvaća “benefite autonomnosti, a imaju i stvarnu potrebu jer je zaista teško zaposliti vozače u toj okolini”.

Ne žele otkriti detalje o financijama

Početkom sljedeće godine šačica autonomnih kamiona opremljena Kodiakovim softverom, senzorima i računalnim sustavom prevozit će pijesak na rutama dugim do 40 kilometara u jednom smjeru do lokacija bogatih naftom. Vozit će bez prestanka. Uz činjenicu da se ne moraju baviti većinom potencijalnih rizika koje predstavljaju autoceste – pogotovo kada je riječ o drugim vozilima koja voze velikim brzinama – valja napomenuti i da će kamioni putovati brzinom manjom od 32 kilometra na sat.

 

“To drastično pojednostavljuje problem iz perspektive percepcije senzora, dometa, reakcije, zaustavljanja”, kaže Burnette. “Sve je jednostavnije.”

Kodiak i Atlas, koji su već krenuli testirati nove autonomne vožnje, ne odaju financijske detalje. Ako stvari budu išle dobro i broj autonomnih kamiona poraste, prihodi bi mogli “biti mnogo viši od nekoliko milijuna dolara”, kaže Burnette. “Mislimo da nas ovaj ugovor vodi na put ka profitabilnosti.”

Sigurno je da ispunjava potrebu. Atlas “kamione koristi 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Moraju platiti vozače koji će voziti u tri smjene. Naftna i plinska industrija nikada ne staje. Treba im konstantna opskrba pijeskom”, govori on. Takav biznis donosi profitabilnost “jer se na kraju sve svodi na marže”.

Donedavno su izgledi za samovozeće automobile djelovali nejasno, uz vrlo malo svijetlih točaka za industriju koja je prikupila milijarde dolara, ali nije uspjela ispuniti optimistična očekivanja. Ipak, čini se kako se stvari mijenjaju: Waymo je velikom brzinom proširio svoju uslugu robotaksija, a autonomni kamioni start-upa Gatik prevoze dućanske potrepštine i uredski pribor na fiksnim rutama od skladišta do dućana.

Izazovi robotskog prijevoza

Ne tako davno ideja o autonomnim kamionima djelovala je kao atraktivna opcija za autonomne vožnje jer su autoceste manje komplicirane od gradskih ulica, a vozača kamiona nema dovoljno, što znači da je potražnja sigurna. Uz Kodiak, koji je od 2018. godine prikupio 170 milijuna dolara, milijarde su prikupile tvrtke kao što su TuSimple, Embark, Ike, Starsky Robotics, Aurora i Waymo kako bi usavršile tehnologiju.

Ipak, izazovi su značajni. TuSimple, Embark, Ike i Starsky su se ugasili ili su ih kupile druge kompanije, a čak i Waymo je prekinuo svoje snove o robotskim kamionima. Nuro, start-up koji su osnovala dvojica Burnetteovih kolega iz Googlea i koji se bavio razvojem malenih robotskih vozila za dostavu, nedavno je svoj softver licencirao Nvidiji.

Kodiak nastavlja raditi na primjenama svoje tehnologije na autocestama, dok se Aurora nada pokrenuti komercijalnu uslugu vožnje bez vozača na rutama do 1600 kilometara već ove godine. Waabi iz Toronta također se nada upravljati robotskim kamionima s komercijalnim teretom na autocestama unutar sljedećih par godina.

Uz svoj novi ugovor s Atlasom, Kodiak je također dobio sredstva američkog ministarstva obrane za razvoj autonomnih vojnih vozila. “Surađujemo s američkom vojskom na programu robotskog borbenog vozila već više od dvije godine”, kaže Burnette. “Ide nam iznimno dobro.”

Burnette ima duboke korijene u industriji samovozećih automobila. Prije nego što je 2018. godine osnovao Kodiak, bio je dio Googleovog projekta samovozećeg automobila, preteče Waymoa, do 2016. Otada radi na autonomnim kamionima, najprije za tvrtku Otto, koju je osnovao bivši inženjer Googlea Anthony Levandowski, a koju je kupio Uber.

Godine rada na tehnologiji autonomne vožnje i proučavanju različitih primjena uvjerili su Burnettea da je najbolji način da se autonomna vožnja pretvori u dobar biznis ciljanje industrija kojima je to zaista potrebno.

 

Magazin

Marija Šerifović napunila dvoranu u Osijeku: ‘Ispunili ste moja očekivanja’

Published

on

By

Marija Šerifović je u sklopu turneje Dolazi ljubav ranije nastupila u Zagrebu, Slavonskom Brodu i Rijeci, a sada je na red došao i Osijek.

Posjetitelji dvorane Gradski vrt sinoć su uživali u njenim najvećim hitovima kao što su Molitva, Daleko si ljubavi, Drugačija, Bol do ludila, Znaj da znam, Pametna i luda, Nije ljubav to i mnogim drugima.

Na svom posljednjem ovogodišnjem muzičkom spektaklu u Hrvatskoj, fanovima je poručila da budu dobri ljudi i da jedva čeka vratiti se svome sinu Mariju.

“Ispunili ste sva moja očekivanja, nadam se da smo zajedno barem kroz ovih nešto jače od 120 minuta zaboravili na sve probleme koji nas čekaju kad napustimo dvoranu. Ako sam u tome uspjela, moj život ima smisla. Koristim ovaj mikrofon i da vas zamolim da budete dobri ljudi, neka vas pamte po dobrome”, rekla je Marija.

“Ja se trudim iz dana u dan, ne želim da me pamte po lošem. Želim biti što bolja prijateljica, šefica, kći, partnerica, a sad i majka. Umjesto da idem u hotel, idem kući, kako bih mogla biti uz sina kad se probudi”, dodala je na kraju.

U jednom trenutku gospođa iz publike dobacila joj je šal na malene pande. “Niste ga nosili? Novi je? Dobro, dobro. A ipak se osjeti neki miris parfema”, našalila se Marija.

Na njenom posljednjem albumu nalazi se pjesma i s Matijom Cvekom, koji je bio gost na nekim njenim prijašnjim nastupima.

“Nažalost, ne mogu ga voditi svuda sa sobom, poludjet će od mene. Mogu reći da ne postoji druga osoba koja je mogla biti moja druga polovina u ovoj pjesmi. Hvala Matiji Cveku, on je poseban. Znajte to i pazite ga, a pjesma Pola sunca je možda i najbolja pjesma s ove ploče”, rekla je Marija Osječanima, prenosi Index.

(Vijesti.ba)

 

Nastavi čitati

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Nastavi čitati

Magazin

FOTO Ovo je tajanstvena supruga Osmana Hadžića, nosi nesvakidašnje ime moćnog značenja

Published

on

By

a razliku od brojnih pjevača, Osman Hadžić je tokom višedecenijske karijere uspio da detalje iz privatnog života sakrije od očiju javnosti.

Mnogi su se godinama pitali ko je žena koja je osvojila pjevačevo srce, a Osman je odnedavno počeo da objavljuje fotografije na društvenim mrežama sa svojom ljepšom polovinom Kadom.

Inače, nesvakidašnje ime Kada nosi moćno značenje, a u prijevodu znači ‘gospođa’ i ‘ugledna žena’.

žena osmana hadžića

Prije skoro tri decenije, Osman se se zakleo na vječnu ljubav svojoj Kadi, a za njihovu ljubav kaže da je jača nego prvog dana.

-Sa mojom suprugom je bila ljubav na prvi pogled, ali je tek nakon godinu dana baš pravo zaživjela. I prvi i drugi put smo se sudbinski sreli. Prvi put sam je vidio kada sam pjevao njenom bratu na svadbi, a drugi put smo se sreli u Štutgartu- rekao je pjevač svojevremeno koji je danas ponosni otac kćerke i dva sina.

-Kako čovjek stari shvata ko mu je i šta mu je najbitnije u životu. Faktički smo ostali sami, djeca su svako na svoju stranu. Moja supruga radi samo četiri sata, a to je tek da ima neko zanimanje i da ima za svoje lične potrebe- ispričao je Hadžić jednom prilikom za „Ekspanziju“.

ovo je žena osmana hadžića

Osim toga, Osman često ističe da je upravo njegova supruga zaslužna za skladan i uspješan brak koji traje skoro tri decenije.

-Ako nađeš pravu osobu za cijeli život, onda sebe možeš da smatraš sretnim čovjekom. A ja sam zaista imao sreću što imam suprugu kojoj ne smeta moj posao. Ja se ne miješam u njen, ona se ne miješa u moj posao, tako da smo našli taj balans i mjeru u životu. Mi se skoro nikada ne svađamo. Ako se to i desi, to je uglavnom zbog neke sitnice. Volim da popustim, ali smo zaista skladan bračni par- izjavio je jednom prilikom.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije