Connect with us

Magazin

Test zimskih guma: Samo jedan proizvođač na vrhu u obje kategorije

Published

on

NA TESTU je 28 kompleta zimskih guma, a među njima su mnoge iz povoljnijeg segmenta koje su se pokazale vrlo solidnima, piše HAK Revija.

HAK i partneri su ovoga puta zahtjevnim testovima podvrgnuli zimske gume u dva segmenta, 12 u manjoj dimenziji 205/55 R16 i 16 u većoj dimenziji 215/55 R17 – vjerojatno dva tržišno najpopularnija segmenta.

Manju dimenziju pronalazimo na kompaktnim gradskim automobilima, dok veću možemo vidjeti na manjim gradskim vozilima SUV klase. Od ukupno 28 kompleta nijedan nije zavrijedio maksimalnu ocjenu izvrstan, ali su zato po tri pneumatika u svakoj kategoriji vrlo preporučljiva. Nažalost, čak četiri modela se ne preporučuje. Svi proizvodi su testirani na području voznih i sigurnosnih karakteristika, udobnosti i ekonomičnosti te je analizirana i ekološka komponenta njihove održivosti.

205/55 R16

Matematički gledano, u manjoj dimenziji 205/55 R16 tri su gume vrlo preporučljive, po četiri su preporučljive i djelomično preporučljive, dok se jednu ne preporučuje. Na vrhu se nalazi poznata trojka u sastavu Continental, Goodyear i Michelin, čiji su proizvodi vrlo ujednačeni i kompaktni, a to znači da ne pokazuju nedostatke ni na jednoj podlozi te blistaju s visokom predviđenom kilometražom. Continental se izdvojio po pitanju sigurnosti i postavio generalne standarde u klasi (pogotovo na mokroj podlozi i u zimskim uvjetima), dok je Michelin odigrao na kartu ekološke izvrsnosti, s najvećom predviđenom kilometražom i najnižim stupnjem abrazije. Goodyear se smjestio negdje između njih.

Hankook, Dunlop, Nokian i Falken su pokazali manje nedostatke barem na jednoj podlozi, što je dovelo do snižavanja ocjene na polju sigurnosti, a neki od njih nisu briljirali ni na polju predviđene kilometraže. Naravno, ovisno o profilu vozača i cijeni proizvoda, ova četvorka može biti ozbiljna alternativa za top trojku zato što ne pokazuje značajniju razinu sigurnosnog rizika, nego eventualno smanjeni komfor u vožnji.

Sljedeća četvorka, koju čine Zeetex, GT Radial, Vredestein i Pirelli, na ovom je testu definitivno otkrila jasne nedostatke na najmanje jednoj podlozi, pa ju se zbog tih sigurnosnih propusta može tek djelomično preporučiti.

Winrun je pak ostvario toliko slabe rezultate na mokroj podlozi da ga se ne može ni djelomično preporučiti, nego ga se jednostavno ne preporučuje. Na testu nije pokazao gotovo nikakvo prianjanje uz vlažnu cestu, pa pod utjecajem uzdužnih i bočnih sila vozilo opremljeno ovim zimskim gumama prečesto preupravlja i podupravlja. Od dna poretka ovaj pneumatik nisu mogle spasiti ni dobre sigurnosne karakteristike na suhoj podlozi i u zimskim uvjetima.

215/55 R17

I u većoj dimenziji 215/55 R17 na vrhu su se izdvojila tri proizvođača, ali ipak u ponešto izmijenjenom sastavu. Goodyear je i ovdje ostao na top razini, dok su Continental i Michelin zamijenili Dunlop i Vredestein. Navedene pneumatike apsolutno se preporučuje, dok se jednak broj modela ne preporučuje – dva zbog jasno izraženih sigurnosnih nedostataka na mokroj podlozi (Triangle i Davanti), a jedan zbog ekološke komponente i prevelike težine. Naime, Kenda je sa svoja 12.4 kg čak 3.6 kg teža od najlakšeg Goodyeara (8.8 kg), što na kompletu od četiri gume donosi razliku od čak 14.4 kg. Veća težina trebala bi u teoriji donijeti veći doseg, pa premda Kenda ima predviđenih visokih 65.100 km, ni lagani Goodyear sa svojih 57.500 km nije nimalo loš.

Nažalost, navedena trojka sa začelja ukupnog poretka nije ništa bolje prošla ni na testu kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja. Dok je pobjedničkom Pirelliju trebalo samo 34.2 m, Kenda i Triangle (oboje 41 m) bili su čak 2.8 m slabiji od trinaestoplasiranog Maxxisa (38.3 m), a Davanti je bio još tragičniji (41.3 m). Prevedeno na jezik brzine, tamo gdje se Pirelli zaustavio, ova je trojka jurila brzinom od oko 33 km/h, što bi nedvojbeno dovelo do ozbiljnih ozljeda.

Preostalih deset pneumatika podijeljeno je u dvije skupine. Preporučljivu sedmorku čine Semperit, Hankook, Continental i Pirelli, koji su pokazali manje nedostatke na području sigurnosti, ali su se istaknuli na ekološkom polju, te Yokohama, Giti i Firestone, koji nisu uspjeli ni to. Ipak, ovih sedam modela može se smatrati legitimnim zamjenama za top trojku, naravno, ako ste potpuno svjesni njihovih prednosti i nedostataka. Preostala tri pneumatika – Viking, Kumho i Maxxis – samo se djelomično preporučuje, prvenstveno zbog nedostataka na suhoj podlozi. Ovaj sigurnosni propust ne može sakriti ni njihova visoka predviđena kilometraža.

Nakon viđenog možemo samo ponoviti poznati savjet. Prilikom kupnje kompleta zimskih guma naravno da ćete paziti na cijenu, ali pokušajte zapamtiti da i sigurnost ima svoju cijenu. Ako se već odlučite na ekonomski povoljniji proizvod ili onaj s većom predviđenom kilometražom, pokušajte se barem uvjeriti da taj model nema ozbiljnijih nedostataka u glavnim sigurnosnim kategorijama.

Zimske gume 205/55 R16

Continental WinterContact TS 870

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, mala težina i niska potrošnja goriva

Goodyear UltraGrip Performance 3

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, dobra preciznost na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

– manji nedostaci u vožnji na limitu na suhom, manji nedostaci pri kočenju na ledu

Michelin Alpin 6

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna i precizna u vožnji na limitu na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– lagano ispodprosječan put kočenja na suhom

Hankook Winter i*cept RS3

preporučljivo

+ sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara

Dunlop Winter Sport 5

preporučljivo

+ rubno dobra prilikom upravljanja na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

– nedostaci u preciznosti i kod vožnje na limitu na suhom

Nokian Tyres Snowproof 2

preporučljivo

+ sigurna na mokrom, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, manji nedostaci prilikom upravljanja u zimskim uvjetima, ispodprosječna predviđena kilometraža

Falken Eurowinter HS02

preporučljivo

+ sigurna na suhom, rubno dobra na mokrom, rubno dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

– nedostaci u zimskim uvjetima

Zeetex WH 1000

djelomično se preporučuje

+ dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara

GT Radial WinterPro2 Evo

djelomično se preporučuje

+ nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci na mokrom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, teža guma

Vredestein Wintrac

djelomično se preporučuje

+ dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Pirelli Cinturato Winter 2

djelomično se preporučuje

+ dobra prilikom upravljanja na mokrom, dobra u zimskim uvjetima, rubno nisko abrazivna guma, lagana guma

– značajni nedostaci prilikom upravljanja na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Winrun Winter-max A1 WR22

ne preporučuje se

+ rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, teža guma

 

Zimske gume 215/55 R17

Goodyear UltraGrip Performance 3

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, vrlo učinkovita guma

Dunlop Winter Sport 5

vrlo preporučljivo

+ sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

Vredestein Wintrac Pro

vrlo preporučljivo

+ sigurna na suhom prilikom vožnje na limitu, rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci u preciznosti na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Semperit Speed-Grip 5

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom

Hankook Winter i*cept RS3

preporučuje se

+ rubno sigurna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara

Continental WinterContact TS 870 P

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom

Pirelli Cinturato Winter 2

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom

Yokohama BluEarth-Winter V906

preporučuje se

+ sigurna i precizna na suhom, ukupno još dobra prilikom upravljanja na mokrom

– nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma, veća težina

Giti GitiWinter W2

preporučuje se

+ ukupno još dobra prilikom upravljanja na mokrom, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma, veća težina

Firestone Winterhawk 4

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, mala težina i niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma

Viking WinTech

djelomično se preporučuje

Tekst se nastavlja ispod oglasa

+ vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima

Kumho WinterCraft WP52

djelomično se preporučuje

+ dobra u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma

– značajni nedostaci prilikom upravljanja na suhom, manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, lagano povećana težina

Maxxis Premitra Snow WP6

djelomično se preporučuje

+ vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima

Triangle WinterX TW401

ne preporučuje se

+ dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Kenda Wintergen 2 KR501

ne preporučuje se

+ dobra u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma

– vrlo teška guma, slaba prilikom upravljanja na suhom, slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, povećana potrošnja goriva

Davanti Wintoura +

ne preporučuje se

+ dobra predviđena kilometraža, rubno nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom, vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, teška guma

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Nastavi čitati

Najčitanije