Magazin
Test zimskih guma: Samo jedan proizvođač na vrhu u obje kategorije
NA TESTU je 28 kompleta zimskih guma, a među njima su mnoge iz povoljnijeg segmenta koje su se pokazale vrlo solidnima, piše HAK Revija.
HAK i partneri su ovoga puta zahtjevnim testovima podvrgnuli zimske gume u dva segmenta, 12 u manjoj dimenziji 205/55 R16 i 16 u većoj dimenziji 215/55 R17 – vjerojatno dva tržišno najpopularnija segmenta.
Manju dimenziju pronalazimo na kompaktnim gradskim automobilima, dok veću možemo vidjeti na manjim gradskim vozilima SUV klase. Od ukupno 28 kompleta nijedan nije zavrijedio maksimalnu ocjenu izvrstan, ali su zato po tri pneumatika u svakoj kategoriji vrlo preporučljiva. Nažalost, čak četiri modela se ne preporučuje. Svi proizvodi su testirani na području voznih i sigurnosnih karakteristika, udobnosti i ekonomičnosti te je analizirana i ekološka komponenta njihove održivosti.
205/55 R16
Matematički gledano, u manjoj dimenziji 205/55 R16 tri su gume vrlo preporučljive, po četiri su preporučljive i djelomično preporučljive, dok se jednu ne preporučuje. Na vrhu se nalazi poznata trojka u sastavu Continental, Goodyear i Michelin, čiji su proizvodi vrlo ujednačeni i kompaktni, a to znači da ne pokazuju nedostatke ni na jednoj podlozi te blistaju s visokom predviđenom kilometražom. Continental se izdvojio po pitanju sigurnosti i postavio generalne standarde u klasi (pogotovo na mokroj podlozi i u zimskim uvjetima), dok je Michelin odigrao na kartu ekološke izvrsnosti, s najvećom predviđenom kilometražom i najnižim stupnjem abrazije. Goodyear se smjestio negdje između njih.
Hankook, Dunlop, Nokian i Falken su pokazali manje nedostatke barem na jednoj podlozi, što je dovelo do snižavanja ocjene na polju sigurnosti, a neki od njih nisu briljirali ni na polju predviđene kilometraže. Naravno, ovisno o profilu vozača i cijeni proizvoda, ova četvorka može biti ozbiljna alternativa za top trojku zato što ne pokazuje značajniju razinu sigurnosnog rizika, nego eventualno smanjeni komfor u vožnji.
Sljedeća četvorka, koju čine Zeetex, GT Radial, Vredestein i Pirelli, na ovom je testu definitivno otkrila jasne nedostatke na najmanje jednoj podlozi, pa ju se zbog tih sigurnosnih propusta može tek djelomično preporučiti.
Winrun je pak ostvario toliko slabe rezultate na mokroj podlozi da ga se ne može ni djelomično preporučiti, nego ga se jednostavno ne preporučuje. Na testu nije pokazao gotovo nikakvo prianjanje uz vlažnu cestu, pa pod utjecajem uzdužnih i bočnih sila vozilo opremljeno ovim zimskim gumama prečesto preupravlja i podupravlja. Od dna poretka ovaj pneumatik nisu mogle spasiti ni dobre sigurnosne karakteristike na suhoj podlozi i u zimskim uvjetima.
215/55 R17
I u većoj dimenziji 215/55 R17 na vrhu su se izdvojila tri proizvođača, ali ipak u ponešto izmijenjenom sastavu. Goodyear je i ovdje ostao na top razini, dok su Continental i Michelin zamijenili Dunlop i Vredestein. Navedene pneumatike apsolutno se preporučuje, dok se jednak broj modela ne preporučuje – dva zbog jasno izraženih sigurnosnih nedostataka na mokroj podlozi (Triangle i Davanti), a jedan zbog ekološke komponente i prevelike težine. Naime, Kenda je sa svoja 12.4 kg čak 3.6 kg teža od najlakšeg Goodyeara (8.8 kg), što na kompletu od četiri gume donosi razliku od čak 14.4 kg. Veća težina trebala bi u teoriji donijeti veći doseg, pa premda Kenda ima predviđenih visokih 65.100 km, ni lagani Goodyear sa svojih 57.500 km nije nimalo loš.
Nažalost, navedena trojka sa začelja ukupnog poretka nije ništa bolje prošla ni na testu kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja. Dok je pobjedničkom Pirelliju trebalo samo 34.2 m, Kenda i Triangle (oboje 41 m) bili su čak 2.8 m slabiji od trinaestoplasiranog Maxxisa (38.3 m), a Davanti je bio još tragičniji (41.3 m). Prevedeno na jezik brzine, tamo gdje se Pirelli zaustavio, ova je trojka jurila brzinom od oko 33 km/h, što bi nedvojbeno dovelo do ozbiljnih ozljeda.
Preostalih deset pneumatika podijeljeno je u dvije skupine. Preporučljivu sedmorku čine Semperit, Hankook, Continental i Pirelli, koji su pokazali manje nedostatke na području sigurnosti, ali su se istaknuli na ekološkom polju, te Yokohama, Giti i Firestone, koji nisu uspjeli ni to. Ipak, ovih sedam modela može se smatrati legitimnim zamjenama za top trojku, naravno, ako ste potpuno svjesni njihovih prednosti i nedostataka. Preostala tri pneumatika – Viking, Kumho i Maxxis – samo se djelomično preporučuje, prvenstveno zbog nedostataka na suhoj podlozi. Ovaj sigurnosni propust ne može sakriti ni njihova visoka predviđena kilometraža.
Nakon viđenog možemo samo ponoviti poznati savjet. Prilikom kupnje kompleta zimskih guma naravno da ćete paziti na cijenu, ali pokušajte zapamtiti da i sigurnost ima svoju cijenu. Ako se već odlučite na ekonomski povoljniji proizvod ili onaj s većom predviđenom kilometražom, pokušajte se barem uvjeriti da taj model nema ozbiljnijih nedostataka u glavnim sigurnosnim kategorijama.
Zimske gume 205/55 R16
Continental WinterContact TS 870
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, mala težina i niska potrošnja goriva
–
Goodyear UltraGrip Performance 3
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, dobra preciznost na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
– manji nedostaci u vožnji na limitu na suhom, manji nedostaci pri kočenju na ledu
Michelin Alpin 6
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna i precizna u vožnji na limitu na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– lagano ispodprosječan put kočenja na suhom
Hankook Winter i*cept RS3
preporučljivo
+ sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara
Dunlop Winter Sport 5
preporučljivo
+ rubno dobra prilikom upravljanja na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
– nedostaci u preciznosti i kod vožnje na limitu na suhom
Nokian Tyres Snowproof 2
preporučljivo
+ sigurna na mokrom, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, manji nedostaci prilikom upravljanja u zimskim uvjetima, ispodprosječna predviđena kilometraža
Falken Eurowinter HS02
preporučljivo
+ sigurna na suhom, rubno dobra na mokrom, rubno dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
– nedostaci u zimskim uvjetima
Zeetex WH 1000
djelomično se preporučuje
+ dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara
GT Radial WinterPro2 Evo
djelomično se preporučuje
+ nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci na mokrom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, teža guma
Vredestein Wintrac
djelomično se preporučuje
+ dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Pirelli Cinturato Winter 2
djelomično se preporučuje
+ dobra prilikom upravljanja na mokrom, dobra u zimskim uvjetima, rubno nisko abrazivna guma, lagana guma
– značajni nedostaci prilikom upravljanja na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Winrun Winter-max A1 WR22
ne preporučuje se
+ rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, teža guma
Zimske gume 215/55 R17
Goodyear UltraGrip Performance 3
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, vrlo učinkovita guma
–
Dunlop Winter Sport 5
vrlo preporučljivo
+ sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
–
Vredestein Wintrac Pro
vrlo preporučljivo
+ sigurna na suhom prilikom vožnje na limitu, rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u preciznosti na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Semperit Speed-Grip 5
preporučuje se
+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– nedostaci prilikom upravljanja na suhom
Hankook Winter i*cept RS3
preporučuje se
+ rubno sigurna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara
Continental WinterContact TS 870 P
preporučuje se
+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– nedostaci prilikom upravljanja na suhom
Pirelli Cinturato Winter 2
preporučuje se
+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– nedostaci prilikom upravljanja na suhom
Yokohama BluEarth-Winter V906
preporučuje se
+ sigurna i precizna na suhom, ukupno još dobra prilikom upravljanja na mokrom
– nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma, veća težina
Giti GitiWinter W2
preporučuje se
+ ukupno još dobra prilikom upravljanja na mokrom, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma, veća težina
Firestone Winterhawk 4
preporučuje se
+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, mala težina i niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma
Viking WinTech
djelomično se preporučuje
+ vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima
Kumho WinterCraft WP52
djelomično se preporučuje
+ dobra u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma
– značajni nedostaci prilikom upravljanja na suhom, manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, lagano povećana težina
Maxxis Premitra Snow WP6
djelomično se preporučuje
+ vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima
Triangle WinterX TW401
ne preporučuje se
+ dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Kenda Wintergen 2 KR501
ne preporučuje se
+ dobra u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma
– vrlo teška guma, slaba prilikom upravljanja na suhom, slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, povećana potrošnja goriva
Davanti Wintoura +
ne preporučuje se
+ dobra predviđena kilometraža, rubno nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– nedostaci prilikom upravljanja na suhom, vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, teška guma
Magazin
Ukrao Ferrari od 575.000 dolara, ali nije vidio šta se nalazi na suvozačkom sjedalu
MOŽE se pretpostaviti da će osobe koje su spremne dati malo bogatstvo za Ferrari uložiti i dobar novac za njegovu zaštitu i sigurnost, odnosno tehnologiju protiv krađe. No, to ipak nije bio slučaj s jednim muškarcem iz Waterburyja (grad u američkoj saveznoj državi Connecticut) kojem je skupocjeni Ferrari 812 GTS vrijedan čak 575 tisuća dolara – ukraden.
U policijskom izvještaju nije navedeno kako je automobil ukraden, no zato se spominje kako je pronađen.
U hvatanju lopova nije pomogla neka sofisticirana tehnologija ni policijska dojava, već – Appleove slušalice. Naime, vlasnik automobila na suvozačkom je sjedištu ostavio slušalice AirPods, a zahvaljujući Appleovoj aplikaciji Find My za pronalazak izgubljenih uređaja pomoću Maca ili iPhonea, vlasnik Ferrarija uspio je locirati slušalice, a time i svoj automobil. Te je podatke odmah proslijedio policiji, koja je ubrzo uspjela pronaći automobil i lopova.
Zaletio se Ferrarijem u policiju
Kada je policija zaustavila lopova na benzinskoj postaji, on se Ferrarijem zaletio u njihov automobil (šteta je ipak mala), nakon čega je pobjegao i ostavio u automobilu svoj telefon.
Policija se uspjela dokopati podataka iz telefona lopova te su saznali da je riječ o 22-godišnjaku koji je već poznat po krađama automobila. Zanimljivo, uhićen je desetak dana poslije, i to nakon što je policija pronašla još jedan automobil koji je ranije ukraden u New Yorku te je taj mladić, kao i njegov 19-godišnji suradnik u zločinu, završio u zatvoru, prenosi Zimo.
Američka policija je već ranije savjetovala vozačima korištenje uređaja poput AirTaga, Appleova uređaja koji omogućuje praćenje lokacije. Dobro ga je staviti npr. na ključeve, u novčanik, putnu torbu, automobile i slično kako bi ih u slučaju gubitka lakše mogli pronaći. Za praćenje lokacije nije potrebna internetska veza, već se povezuje s Appleovim uređajima u blizini kako bi slao signal o svojoj lokaciji.
Magazin
Mahira Hajdarpašić otkrila: ‘Saladin nikada nije rekao Mahirina djeca, već naša djeca… Zna se naljutiti…’
Saladin ispunjava Sunnet kako treba. On je neko ko prvo misli na moju djecu i mene, a tek onda na sebe, napisala je Mahira
Juče su Mahira i Saladin Hajdarpašić proslavili prvu godišnjicu braka, događaja koji je pokrenuo lavinu komentara na društvenim mrežama i u njihovoj zajednici. Dok su jedni otvoreno podržali Mahiru i poželjeli joj sreću, drugi su glasno osuđivali njen izbor. Ipak, kako je Mahira napisala, njihova ljubav je preživjela sve izazove, a oni su zajedno sretniji nego ikad.
Mahirinu emotivnu čestitku suprugu povodom prve godišnjice braka prenosimo u cjelosti:
“Sretna nam prva, ali mnogo bitna godišnjica. Izdržali smo sve. Hvala Allahu što nas je spojio. Idemo dalje, sve do medalje. Riječ o mom Saladinu. Saladin je insan kojeg svi, ama baš svi znaju po dobru. Gdje god da dođem, uvijek neko poznaje Saladina i raduje se susretu s njim ili kaže, ‘ma Sale je vazda bio dobar momak!’ Šta čovjeku treba više od toga nego da ga ljudi pamte samo po dobru? Saladin je prava ljudeskara od insana! Pun je pažnje, ljubavi i razumijevanja. On je osoba koja nikome ne želi zlo, ne ogovara, i uvijek nađe opravdanje za svakoga. Saladin je čovjek vedrog duha, nasmijan, blag i s lijepim ahlakom. Istina, zna se naljutiti, ali srećom brzo ga to prođe.
Saladin ispunjava Sunnet kako treba. On je neko ko prvo misli na moju djecu i mene, a tek onda na sebe! Moju djecu voli, poštuje, cijeni, i sluša sve što mu govore, a vjerujte, govore mu sve! Saladin nikada nije rekao ‘Mahirina djeca’, već NAŠA djeca. Kad zove trenera da upiše Imrana na trening, kaže ‘mog Imrana’. Zove Sumejju svaki dan da provjeri je li popila lijekove. Budi se svako jutro sa mnom da zajedno ispratimo djecu u školu. Mog Imrana je toliko usrećio da Imran bukvalno skače po njemu od radosti. Imran priča sve Saladinu, kopira ga, i kaže mi: ‘Mama, neka si se udala za Saladina, seka je uvijek imala tebe, sad i ja imam nekoga da me vodi na utakmicu i da me brani.’ Moja djeca čim uđu u kuću, pitaju: ‘Gdje je Sale?’
Nakon njihovog rahmetli babe, kažu da boljeg čovjeka nisu upoznali. Mislim da dalje ne trebam nabrajati kakav je Saladin! Samo Allah zna kome će koga poslati i kada! Hvala Allahu na mojoj sretnoj porodici.”
Uz ovu dirljivu poruku, Mahira je podijelila i poklon koji je dobila od Saladina – nakit i cvijeće koje je dodatno upotpunilo njihovu prvu godišnjicu braka.
(DEPO PORTAL/dg)
Magazin
Emotivna ispovijest mame Donne Ares: “Da nijedna majka ne osjeti kako to preživjeti…”
Sedam godina je prošlo od smrti Donne Ares. Popularna pjevačica, pravog imena Azra Kolaković, dugo se borila s teškom bolesti i tog 2. oktobra 2017. u 41. godini je izdahnula.
Mnogi su tugovali i tuguju za Donnom Ares, ali majci je najteže. Samo Ajka Kolaković zna kako je prošla i prolazi kroz život bez svoje Donči.
U emotivnoj ispovijesti za Raport, Ajka je govorila o svojoj kćerki, teškim danima, usponima, padovima, uspomenama…
Ne daj Bože razumjeti, a dalje se mora…
Rekli ste mi u pripremi intervjua da ovih dana, uoči tužne godišnjice, osjećate nemir.
“Sad, kako vrijeme prolazi, svoju tugu duboko čuvam u sebi, poslije svih oblika tuge koje sam prošla i ponosna sam i dostojanstvena što sam imala takvu kćerku. Ali kad se bliži 2. oktobar i sad sedam tužnih godina vraćaju se tužne uspomene i nemiri”.
Kako podnosite i preživljavate ove teške dane?
“Imam već mehanizme kako se nositi sa situacijama i puno se javljaju prijatelji i mediji iz cijeloga regiona, tako da to ispoštujem i hvala im što se sjete i što sjećanje na moju Donči ne blijedi”.
Danas ćete obići grob Donne Ares…
“Porodica i bliski prijatelji idemo obići Humke a ona je uvijek prisutna… Ljudi iz cijeloga svijeta se javljaju sa raznim snimkama… Tako da ona živi sa svima nama u našim srcima.
Sedam godina je prošlo od Donnine smrti. Kako majka koja izgubi svoje dijete uspijeva nastaviti sa životom?
“Bolje da nijedna majka ne osjeti kako to preživjeti sa usponima i padovima, ne daj Bože razumjeti, a dalje se mora… Tako da sam sad dobro i sad živim sa lijepim njenim uspomenama, kojih je ostavila i previše. I moram biti sad, kad sam to sve prošla, još jača i bolja zbog nje”.
Sjećanja ima i previše i sad živim od lijepih uspomena
Vi ste se počeli baviti muzikom što je bila velika Donnina želja.
“Jesam. I pored putovanja koja su moja velika strast, našla sam mir u muzici poslije moga profesionalnoga rada u školi. Sad sam se vratila pjevanju, koje sam napustila zbog porodice, i to je moja ljubav, izazov i rad na sebi.
I nema veze sa grandioznom karijerom moje kćerke, to je lično njeno, a ovo moje, jer od mene je krenulo i samo ćemo zaokružiti taj put.
A ujedno i njenu želju ispunjavam i ja samo pjevam iz ljubavi, imam obaveze i ni sa kim se ne takmičim, već uživam na svoj način, a imam i svoj ansambl “Prijatelji sa Une”, s njima vježbam, nastupam…”.
Po čemu je se Vi najradije sjećate?
“Sjećanja ima i previše i sad živim od lijepih uspomena i sad osjećam kao da je tu negdje oko mene i kaže: “Izdrži”, jer svi smo u prolazu na ovome svijetu.
Bez obzira na sve ponosna sam mama kćerke koju sam imala, a imam i dalje u srcu”.
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselio Šabanagić (Ragib i Rifka) Elvis – Elo
-
Svijet / Zanimljivostiprije 5 dana
Svi stradali iz BiH: Teška nesreća kod Tušilovića, jedna osoba poginula, dvije ozlijeđene
-
Smrtovniceprije 7 dana
Na Ahiret preselila Duraković (Zijad i Đula) Azra
-
Cazinprije 7 dana
U subotu prva domaća utakmica RK „Cepelin“ Cazin u seniorskoj konkurenciji
-
BiHprije 6 dana
Sebija Izetbegović nova direktorica kontroverzne poliklinike New Life, plata preko 20.000 KM!?
-
Svijet / Zanimljivostiprije 6 dana
Osuđeni policajci iz Priboja koji su pjevali četničke pjesme, provest će šest mjeseci u kućnom zatvoru
-
USKprije 2 dana
Borac Armije BiH Safet Džidžo Isaković iz Bužima ide iza rešetaka na četverogodišnju robiju
-
Smrtovniceprije 5 dana
Na ahiret preselila Balić (rođ. Osmičević) Fatima