Connect with us

Magazin

Održavanje polovnih vozila: Kada se više ne isplati popravljati auto?

Published

on

Iako redovito održavanje automobila tokom njegova životnog vijeka vlasniku pruža miran san, popravke nekih dijelova, poglavito onih koji su i projektirani kao potrošna roba ili materijal, s vremenom niko ne može zaobići. I ne treba, jer to je sasvim normalan dio života jednog osobnog automobila: njegova vrijednost s godinama neizostavno pada, a troškovi popravaka rastu.

Problemi, međutim, nastaju kad se ove dvije krivulje sastanu u onoj tački u kojoj izdaci za samo redovito održavanje odnosno puku funkcionalnost automobila počinju premašivati samu vrijednost automobila. A do nje se, iznenadili bi se mnogi, ponekad može doći mnogo brže nego što bi se to moglo pomisliti. Kod deset i više godina starih vozila, kakva uostalom i dalje čine prosjek na našim cestama, dovoljan je već i jedan ozbiljan kvar ili snažnija saobraćajna nesreća da se smisao daljnjeg posjedovanja vozila dovede u pitanje.

Zbog svega toga, dakako, ne samo da je iznimno važno redovito održavati automobil koliko god je to u platežnoj moći vlasnika, ali i dobro paziti prilikom kupovine polovnog automobila. I pritom obraćajte pažnju na bitno, a ne samo na prvi dojam, pristojnog vlasnika i uredno ispunjenu servisnu knjižicu. Jer i kod vozila kod kojih ima nedostataka to ne znači nužno da vas je prodavač svjesno želio prevariti: za neke kvarove i potencijalne probleme možda nije znao ni on. Među takvim kvarovima, oštećenjima i drugim problemima kod kojih je isplativost popravka upitna postoji niz raznih primjera, pa ćemo ovdje navesti samo njih nekoliko.

Automatski mjenjač

Jedna od prvih stavki koje padaju na pamet kad se počne govoriti o temi skupih popravaka svakako su mjenjači, posebno automatski, bez obzira na to radilo se o klasičnom, CVT ili DSG sklopu. S obzirom na to da s njima, želite li da potraju, treba postupati pažljivo i redovito ih održavati, kod kupovin polovnog automobila mnogi će radije birati obični ručni mjenjač nego riskirati da se za nekoliko mjeseci na teži način uvjere da bivši vlasnik njima nije, kako se to kaže, rukovao manirom dobroga gospodara. Serviseri ih, čast izuzecima, znaju otpisati kao nepopravljive čak i kad to možda nije stvarno stanje stvari, upućujući nesretnog vlasnika na zamjenu novim sklopom. A to se onda mjeri iznosima koji nerijetko prelaze 6, 7 hiljada eura.

Zračni jastuk

Bez obzira na to susreli se s problemom zamjene airbaga kao posljedicom vlastitog udesa ili vam se možda na radaru pri kupovini polovnog našao inače sasvim pristojan primjerak kod kojega bi “samo” trebalo zamijeniti zračni jastuk ili dva, računajte da je vrijeme za uzbunu. Zamjenski dijelovi ne postoje, a u pravilu, osim samog jastuka, treba mijenjati i niz drugih elemenata, od armaturne ploče, cijele ili djelomično, pa do senzora i elektronike samog sistema. Cijene su veoma visoke.

Oštećeni okvir

Jako natučena limarija i okvir karoserije kao posljedica teškog sudara kod starijih automobila često znači totalnu štetu i potpuni otpis vozila. Čak i ako se ispostavi da je svijeni okvir moguće vratiti u njegov originalni oblik, njegova je struktura, a time i daljnja mogućnost apsorpcije sila ozbiljno narušena i takav se automobil više ne može smatrati sigurnim. Sve to, dakako, do izražaja posebno dolazi kod starijih vozila kod kojih su elementi limarije i podvozja k tome još vjerojatno nagriženi i korozijom. O iznosama ne treba ni govoriti, takve automobile u svakom je slučaju pametnije izbjegavati, posebno ako ne poznajete kompletnu historiju konkretnog vozila.

Motor

Ultimativna noćna mora svakog vlasnika polovnog automobila s mnogo kilometara svakako je teška havarija motora, do koje može doći i zbog više razloga, poput pucanja, odnosno preskakanja remena. U najcrnjem scenariju obično dolazi do udaranja klipa u ventil i njegovog savijanja ili potpunog pucanja i teškog oštećenja glave motora. Uobičajeni postupak ovdje je obično temeljita reparatura svih zahvaćenih dijelova, no i u tom se slučaju šteta u pravilu broji od hiljadu eura pa nadalje… U svakom slučaju, toliko da ispada jeftinije tražiti cijeli zamjenski motor.

Magazin

VIDEO Volkswagen priprema revolucionarnu novost, ovo će spasiti milione života

Published

on

By

VOLKSWAGEN je prije nekoliko tjedana objavio kako bi trebao izgledati njegov budući sustav za pomoć u slučaju nužde. Automobil će, vidi se na kratkom videu iz Volkswagena, prepoznati kad vozač nije pri svijesti i sustav će preuzeti potpunu kontrolu nad vozilom.

Uz pomoć zvučnih signala automobil će pokušati probuditi vozača. Istovremeno će sustav preuzeti kontrolu nad automobilom i parkirati ga na prvoj sigurnoj i slobodnoj lokaciji.

Iz Volkswagena ipak naglašavaju kako je riječ o tehnologiji budućnosti. Koliko daleke budućnosti? Vjerojatno ne predaleke, ali još nije točno poznato.

@volkswagen

Your safety always first – Even when you can’t take the wheel 🚗⚡ Our Emergency Assist continuously monitors the driver's activity and takes control of the car and brings it to a safe stop in case the driver is not reacting anymore 🆘 *Passat R-Line – Combined fuel consumption 5.1 l/100 km; combined CO2 emissions 135 g/km; CO2 class: D. *Future functions of Emergency Assist are shown, which are not available yet. #volkswagen #safety #techinnovation #passat

♬ Originalton – volkswagen – volkswagen

Nastavi čitati

Magazin

Najveća noćna mora: Europski narod koji ne voli kad stanete kraj njih na autobusnoj stanici

Published

on

By

Iza ovakvog ponašanja ne skriva se aroganicija, već želja da se ne gubi vrijeme na nevažne stvari. Nađete li se na nekom druženju s pripadnikom ovog naroda, očekujte tišinu.

Znate li šta je najveća finska noćna mora? Previše se približiti Fincu dok čeka autobus na stanici. Iako je ovo šala koja svako malo kola internetom, zapravo odlično oslikava kulturu tog naroda sa sjevera Europe, piše Punkufer.

Finci će uistinu radije stajati raštrkani po stanici nego se grijati ispod krova kućice u društvu surodnjaka.

Problem nije u fizičkoj bliskosti – ipak je Finska zemlja s dva milona sauna u kojoj je stanovništvo naviklo golo sjediti u relativno malom prostoru – oni ne vole situacije u kojima su prisiljeni razgovarati s nepoznatim ljudima.

Finci ne vjeruju u neiskrenu komunikaciju te čavrljanje o nebitnim stvarima. Ako mogu izbjeći razgovor s nepoznatim ljudima, svakako će to učiniti.

I ne, iza ovakvog ponašanja ne skriva se aroganicija, već želja da se ne gubi vrijeme na nevažne stvari. Nađete li se na nekom druženju s nepoznatim Fincima očekujte tišinu. Šutnja je zlato, a govor je srebro, jedna je od njihovih popularnih izreka.

Finci će čavrljati samo s najbližim prijateljima, a svoje vrijeme radije će potrošiti na duboke i smislene razgovore o životu. U kafiću će naručiti piće bez ikakvih uvoda, a u trgovini kupiti potrebne namirnice bez ijedne izgovorene riječi.

Pitanje “Kako si?” u većini zemalja predstavlja svojevrsnu vrstu pozdrava koje ne iziskuje stvaran odgovor. No ako prijatelj postavi ovo pitanje (na finskom Mitä kuuluu?) Fincu on će uistinu reći kako se osjeća i što se zbiva u njegovom životu.

Jedni vjeruju da je manjak čavrljanja u finskoj kulturi posljedica velike udaljenosti između naseljenih mjesta. Naime, nekoć su ljudi morali dugo putovati u okrutnim meteorološkim uvjetima da bi došli do drugog naseljenog mjesta. Umorni i pothlađeni nisu imali strpljenja ni vremena za čavrljanje.

Drugi pak vjeruju da su Finci svjesni kompleksnosti vlastita jezika, pa se ne vole koristiti drugim jezicima u društvu stranaca jer se boje da će biti pogrešno shvaćeni.

Na šutljivost Finaca vjerojatno djelomično utječe i loše vrijeme te manjak sunčanih sati, ali i činjenica da oni ne vole uznemiravati druge samo zato da bi komentirali kako već peti dan zaredom pada snijeg.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO YouTuber izgradio najmanju kućicu na svijetu, potrošio je 4600 eura

Published

on

By

U ŽELJI da uđe u Guinnessovu knjigu rekorda kao graditelj najmanje pokretne kuće, 27-godišnji YouTuber Levi Kelly iz Zapadne Virginije u Americi napravio je sićušan dom, koji se prostire na malo manje od dva kvadrata, a sadrži sve funkcije koje ima i tipična kuća.

Većina stvari je pomična i sklopiva

U malom, skučenom prostoru većina stvari je pomična i sklopiva, a unutar kućice uspio je smjestiti klupu za sjedenje i krevet za spavanje, kuhinju s tekućom vodom, sudoperom i pločom za kuhanje, kao i mali hladnjak. Također, ugradio je klima-uređaj s funkcijama hlađenja i grijanja, ali i prijenosni zahod te vanjski tuš.

Ugradio je i čak četiri prozora pa je zbog toga kuća dobro osvijetljena. Vanjski dio kuće je napravljen od cedrovine, a unutrašnjost od nekoliko različitih vrsta drveta.

Cijena 4600 eura

Kuća je izgrađena na prikolici za auto koja je već bila u Levijevom posjedu, a za njezinu izgradnju utrošeno je oko 5 tisuća američkih dolara, odnosno 4600 eura.

YouTube je objasnio da kućica nije napravljena samo za pokazivanje. Upotrebljavat će je na kampiranju sa suprugom i njihovo dvoje djece, piše Index.

Video je objavio prije 10 dana, a do sada je skupio skoro 80 tisuća pregleda. “Impresioniran sam”, “Svaka čast. Vidi se da si naporno radio na ovome”, “Ovo bi bila super ideja za beskućnike”, nizali su se komentari njegovih oduševljenih pratitelja.

Nastavi čitati

Najčitanije