Connect with us

Religija

Smrt Allahovog poslanika Muhammeda sallallahu alejhi we sellem

Published

on

Muhammed je samo poslanik, a i prije njega je bilo poslanika.

Ako bi on umro, ili ubijen bio, zar biste se vi nazad vratili?! Onaj ko se nazad vrati Allahu neće ništa nauditi, a Allah će zahvalne nagraditi!

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ

Nedjelja, 11.rebiu-l-ewwel,  dan uoči Poslanikovog s.a.w.s. rastanka sa ovozemaljskim životom, osjetio je poslanik Muhammed a.s. da je dolazak Meleka smrti veoma blizu.

Da će uskoro napustiti ovaj svijet obavijestio je svoju kćerku Fatimu radijallahu anha. Prenosi  se od Aiše r.a. da je rekla:”  Poslanikove supruge bile su kod njega kad je došla Fatima r.a., hodom koji se nimalo nije razlikovao od hoda Allahovog Poslanika a.s..  Kad ju je vidio, izrazio je dobrodošlicu:” Dobro došla,  kćeri moja!

Dao joj je da sjede sa njegove desne ili lijeve strane, zatim joj je tajno nešto rekao i ona je jako zaplakala. Kad je vidio njenu žalost, nešto joj je drugi put šapnuo  a ona se nasmijala.

Rekla  sam joj  :” Allahov poslanik te odlikovao nad svojim ženama tajnom a ti plačeš, reci mi šta ti je kazao Allahov poslanik? Rekla je :”Neću otkriti tajnu Allahovog poslanika.”

Kada je umro Allahov poslanik a.s. rekla sam :” Kunem  se pravom koje imam prema tebi (  jer je ona za nju bila majka) onda kada nisi kazala, šta ti je rekao Allahov poslanik s.a.v.s. ? Rekla je, sad može : Kada mi je prvi put šapnuo, obavijestio me je da je Džibril do sada ponavljao Kur'an s njim jednom godišnje i da ga je sada ponovio dva puta.

Rekao je :” Mislim da mi se smrt približila, pa se ti boj Allaha i strpi se! Zaista sam ti ja divan prethodnik. Tada sam zaplakala i to je onaj plač što si primijetila.

Kad je vidio moju žalost ponovo mi je rekao :” O Fatima, da li bi bila zadovoljna da budeš prvakinja među ženama ovog ummeta?  Pa sam se nasmijala smijehom koji si vidjela.” ( Buhari )

**Poslanikove a.s. stvari kao što su :” mazga, koplje, strijela, zatim njegov krevet, ostao je da služi halifama i oni su to koristili.

    *Posljednja noć Allahov poslanika  Muhammeda s.a.v.s.

Svim će doći posljednja noć i posljednji dan ovodunjalučkog života, zato treba  biti spreman, moliti Allaha da se preseli sa šehadetom kao musliman i najboljem djelu, tj.da nam kraj života bude sa najboljim djelom.

Nakon obavljene Jacije  – namaza, muslimani se raziđoše svojim kućama, u sobi su ostali sam Poslanik a.s. i hazreti Aiša.

U drugim sobama su bile ostale supruge koje su sa zebnjom i brigom iščekivale novi dan. Neprospavane noći, ispunjene tugom i brigom, suzama i dovama bile su slika Poslanikove uže  porodice, pogotovo njegove kćerke Fatime koja je znala da njen babo u svakom momentu može preseliti na ahiret.

  • Ni ostali stanovnici Medine nisu mirno spavali jer su znali u kakvom je Allahov poslanik a.s. stanju. Jedva su čekali Sabah – namaz da ga vide i saznaju da je živ.

Abbas ibn Abdulmuttallib r.a. tokom posjete Poslaniku sallallahu alejhi we sellem na njegovom licu je vidio znakove smrti i o tome obavijestio Aliju r.a., zeta Poslanikovog.

Prenosi se od Ibn Abbasa da je rekao :” Izašao je Alija od Poslanika a.s. pa su ga okupljeni ljudi upitali : ” O Ebu Hasane, kako je danas Allahov Poslanik ”? A on im odgovori :” Hvala Allahu osvanuo je dobro.”

Ibn Abbas nastavlja:” Zatim ga je za ruku uzeo Abbas i rekao mu:” Tako mi Allaha Poslanik sallallahu alejhi we sellem će uskoro da umre, poznajem lica sinova Abdul Muttallibovi, znam prepoznati na njima smrtne znakove.” Bilo bi dobro da odemo kod Poslanika i da ga pitamo, kome je odlučio da će povjeriti hilafet nakon njegove smrti.

 Ako bude odlučio da će povjerit nama ( članovima Ehli bejta, poslanikove porodice) da znamo ,ako je i nekom drugom da opet znamo.

Alija r.a. mu reče :” Tako mi Allaha kad i pitali Poslanika u vezi toga, ne bi nam dozvolio da imamo nešto stim, a i poslije njegove smrti narod se možda ne bi složio, tako mi Allaha ja ga neću ništa pitati.” ( Buhari )

  • Kako je bilo Aiši radijallahu anha tu zadnju noć pred samo smrt svoga supruga najboljeg Allahov stvorenja ikad samo ona zna.
  • Pred zoru pomogla je svom mužu, Muhammedu a.s. da uzme abdest i da klanja sabah – namaz, posljednji namaz u svom životu.

Molimo Allaha da nas usmrti na našem najboljem djelu i da nam da lijep završetak na ovom svijetu, da sa šehadetom na jeziku i  u srcu preselimo. Amin

Nastavak u sljedećem prilogu

Religija

Da li je muslimanu dozvoljeno da u tužbi protiv poslodavca kod nadležnog suda potražuje i kamatu za neisplaćene plaće?

Published

on

Da li je muslimanu dozvoljeno da u tužbi protiv poslodavca kod nadležnog suda potražuje i kamatu za neisplaćene plaće? Naime, tužio sam svog poslodavca zbog dvije neisplaćene plaće iz 2001., pa me interesuje da li mogu tražiti zakonske zatezne kamate na ovaj iznos od 2001. pa do isplate?ODGOVOR :

Ukoliko je poslodavac imao objektivnih problema zbog kojih nije bio u stanju isplatiti neke plaće, ili smatra da uposlenik nema pravo na njih po osnovu ugovora, pa se povede sudski spor u vezi toga, u tom slučaju uposlenik nema šeri'atskog opravdanja da zahtijeva uz neisplaćene plaće i zakonsku zateznu kamatu.

Ako bi sud presudio u njegovu korist i dosudio da ima pravo i na zateznu kamatu, ne bi mu bilo dozvoljeno uzeti istu od poslodavca za svoje potrebe niti pak da bi je proslijedio u vjersko-humanitarne svrhe, zato što bi to predstavljalo jednu vrstu zuluma.

Ukoliko bi, pak, poslodavac namjerno, bez opravdanja, izbjegavao isplatiti plaće uposleniku, uz priznavanje duga, mišljenja smo da u tom slučaju uposlenik može zahtijevati i zakonsku zeteznu kamatu, ali je dužan istu proslijediti u vjersko-humanitarne svrhe.

To bi predstavljalo jedan vid kazne za učinjeni zulum prema uposleniku i preventivno bi djelovalo na spriječavanju samovolje i nasilničkog ponašanja poslodavaca. U svakom slučaju, nije dozvoljeno, pravedno ili nepravedno dosuđenu, zateznu ili neku drugu vrstu kamate potrošiti na ishranu sebe i svoje porodice osim u krajnjoj nuždi.

islam.ba

Nastavi čitati

Religija

Kultura ponašanja kod kihanja i zijevanja

Published

on

Brojne su životne situacije za koje mislimo da nisu toliko bitne.

U takve situacije sigurno spada, po mišljenju mnogih, i kihanje.

Šta uraditi prilikom kihanja, kako se ponašati, šta reci i sl., pitanja su koja se mnogima cine nezanimljivim. Medutim, cak i ovim, naoko, nevažnim ili manje važnim životnim situacijama, islam ukazuje odgovarajucu pažnju, a Poslanik islama Muhammed, s.a.v.s, je prigodno blagosiljanje prilikom kihanja ubrojio u medusobne dužnosti muslimana.

Ebu Hurejre, r.a, prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, medu dužnosti muslimana spram muslimana ubrojio i upucivanje dove Allahu Plemenitom da onoga ko je kihnuo obaspe Svojom milošcu. U tom hadisu se kaže: Musliman je spram muslimana dužan pet stvari: odvratiti mu na selam, zijaretiti ga ako je bolestan, klanjati mu dženazu, odazvati mu se kada bude pozvan i nazdraviti mu kada kihne!

Dužnost blagosiljanja onoga koji kihne i kaže: El-Hamdu lillah!, medu islamskim ucenjacima razlicito se shvata. Vecina ucenjaka malikijske pravne škole smatra da je to mustehab, hanefije i vecina ucenjaka hanbelijskog mezheba smatraju to fardi kifajom a neki ucenjaci malikijskog mezheba smatraju to fardi ‘ajnom, što podržava i Ibn Kajjim el-Dževzijje.

Šta treba izgovoriti onaj koji kihne?
Onaj koji kihne treba zahvaliti Allahu Plemenitom. Tu zahvalu, kako se slažu islamski ucenjaci, treba izraziti rijecima: El-Hamdu lillah! ili: El-Hamdu lillahi Rabbi-l-‘alemin!, što je bolje ili:El-Hamdu lillahi ‘ala kulli hal!, što je još bolje.
Ebu Hurejre, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: Kada neko od vas kihne, neka kaže: El-Hamdu lillah!

Nafi’ prenosi da je jedan covjek kihnuo u prisustvu Abdullaha b. ‘Omera, r.a, i tom prilikom rekao: El-Hamdu lillahi ve-s-selamu ‘ala resulillahi! Ibn Omer, r.a, je, tada, rekao: I ja kažem: El-Hamdu lillahi ve-s-selamu ‘ala resulillahi! medutim, nije nas tako poducavao Allahov Poslanik, s.a.v.s. On nas je poducavao da kažemo: El-Hamdu lillahi ‘ala kulli hal!/Hvala Allahu u svakoj situaciji!

U predaji Ebu Hurejre, r.a, kaže se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s, rekao: Kada neko od vas kihne neka kaže: El-Hamdu lillahi ‘ala kulli hal!
‘Ali b. ebi Talib, r.a, kaže: Ko kaže, nakon kihanja: El-Hamdu lillahi Rabbi-l-‘alemine ‘ala kulli hal!, nece ga nikada boljeti ni zub ni uho! El-Mubarekfuri tvrdi da su prenosioci ove mevkuf-predaje pouzdani.

Kome treba uputiti dovu, nakon kihanja?

Dovu onome koji kihne treba uputiti samo pod uvjetom da on, nakon kihanja, zahvali Allahu Uzvišenom. Enes b. Malik, r.a, prenosi da su dvojica ljudi bili kod Allahovog Poslanika, s.a.v.s, i nakon što su kihnuli, jednog je Vjerovjesnik, s.a.v.s, blagoslovio a drugog nije, pa ga je ovaj drugi upitao: Allahov Poslanice, njega si blagoslovio a mene nisi?! On je odgovorio: On je zahvalio Allahu (nakon kihanja) a ti nisi!

Šta reci onome koji kihne, a kako ce on odgovoriti?

Kada osoba kihne i zahvali Allahu Uzvišenom, onda mu treba uputiti dovu i blagosloviti ga rijecima: Jerhamukellah! ili: Jerhamukumullah!

On ce odvratiti rijecima: Jehdina ve jehdikumullah!/Allah uputio i nas i vas! ili: Jehdikumullahu ve juslihu balekum!/ Allah vas uputio i stanje vam popravio! ili: Jagfirullahu li ve lekum!/Allah oprostio i nama i vama!
To se temelji na Poslanikovim, s.a.v.s, rijecima koje prenosi Ebu Hurejre, r.a: Kada neko od vas kihne, neka kaže: El-Hamdu lillah! Neka na to njegov brat – ili prijatelj – kaže: Jerhamukellah!/Allah ti se smilovao! A neka mu on, onda, uzvrati:

Jehdikumullahu ve juslihu balekum! /Neka vas Allah uputi i stanje vam popravi!
Zanimljivo je da se i u ovom slucaju upotrebljava dova i blagosiljanje a ne isprazne rijeci koje uopce nemaju vrijednosti niti znacenja. Nažalost, i danas su brojni muslimani koji nakon što neko od prisutnih kihne izgovaraju: Nazdravlje!, a onaj što je kihnuo odvrati mu: Hvala!!! Naravno da se navedene rijeci ne mogu usporediti s dovom kojom se traži Allahov oprost, milost i uputa?!

Može li se blagosiljati nemusliman?

Ova vrsta blagosiljanja i dove upucuje se samo muslimanu, buduci da on jedini ima pravo na Allahovu milost. Vjerniku je zabranjeno prizivati Allahovu milost na nemuslimana. To se temelji na hadisu Ebu Musaa el-Eš'arija, r.a, u kojem se kaže: Židovi su pokušavali izazivati kihanje u prisustvu Allahovog Poslanika, s.a.v.s, kako bi im on odogovorio: Jerhamukumullah!/Allah vam se smilovao! Medutim, on im je odgovarao, nakon njihovog kihanja i zahvaljivanja Allahu: Jahdikumullahu ve juslihu balekum!/Allah vas uputio i stanje vam popravio!

Koliko ce se puta blagosloviti onaj koji kihne?

Islamski ucenjaci razišli su se u vezi s tim koliko puta ce se blagosloviti onaj koji kihne i zahvali. Shodno razlicitim predajama ucenjaci zakljucuju da to treba uciniti dva ili tri puta, a nakon toga, preporucuje se umjesto: Jerhamukellah!/Allah ti se smilovao!, izgovoriti: Šefakellah!/Allah te izlijecio!
Seleme, r.a, prenosi da je neki covjek kihnuo u prisustvu Allahovog Poslanika, s.a.v.s, pa je nakon njegove zahvale Allahu, Poslanik, s.a.v.s, izgovorio: Jerhamukellah!/Allah ti se smilovao! To se ponovilo i drugi i treci put, a nakon toga je Poslanik, s.a.v.s, rekao: Ovaj covjek je nahladen!
U istom poglavlju Tirmizi donosi garib-predaju u kojoj Allahov Poslanik, s.a.v.s, kaže: Tri puta ce se blagosiljati onaj ko kihne. Ako se to ponovi više od tri puta, onda možeš mu reci: Jerhamukellah!, a ako neceš – ne moraš!

Kako kihati?

Zanimljivo je napomenuti da je još prije 14 stoljeca Allahov Poslanik, s.a.v.s, preporucio da se stavi ruka ili odjeca na usta prilikom kihanja i da se tako kihanje priguši.
Ebu Hurejre, r.a, prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s, prekrivao rukom ili odjecom svoje usta prilikom kihanja i time kihanje prigušivao!
To je, naravno, preventiva kako ne bi, kako tvrdi Ibn Hadžer, ono što bi, eventualno, izašlo iz usta kihanjem uznemirilo one koji su prisutni u našoj blizini.

I zijevanje treba prigušiti

Zijevanje je posljedica šejtanskog djelovanja, pa ga, zbog toga, treba svoditi na najmanju mogucu mjeru. U hadisu Ebu Hurejre, r.a, Allahov Poslanik, s.a.v.s, naglašava: Zijevanje dolazi od šejtana, pa kada neko od vas zijeva, neka to pokuša odagnati od sebe koliko može.
U drugoj predaji Ebu Hurejre, r.a, kaže se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: Allah voli kihanje a prezire zijevanje, pa kada neko od vas kihne, neka rekne: El-Hamdu lillah! Obaveza je svakog ko cuje tu zahvalu Allahu, da kaže: Jerhamukellah! A što se tice zijevanja, kada se to nekome od vas desi, neka to, koliko može, odagnava od sebe i neka ne izgovara: Hah, hah!, jer to dolazi od šejtana koji se smije iz njega!
Zijevanje se osuduje pošto priziva pohotama i, ocito je, rezultat tromosti tijela i prekomjernog konzumiranja hrane i pica, dok je kihanje rezultat slabljenja tijela i njegovog angažiranja u ibadetima, pa ga, otuda, kako tvrdi El-Hattabi, Allah i voli.
Ako se vec ne možemo suzdržati od zijevanja, treba bar izbjegavati ispuštanje neartikulisanih glasova prilikom tog cina, što, nažalost, mnogi cine.

Prilikom zijevanja ruku treba staviti na usta

Ukoliko ne nademo nacin da neutrališemo zijevanje, onda bar treba staviti ruku na usta prilikom tog cina. Ružno je vidjeti na našim TV-ekranima politicare u parlamentima kako od dosade zijevaju kao lavovi, tako da im se svi zubi i nepce mogu jasno vidjeti prilikom tog cina, koji dosjetljivi kamermani strpljivo bilježe. Ocito je rijec o nedostatku temeljnog odgoja i kulture naših politicara i parlamentaraca. Da su citali Poslanikove, s.a.v.s, hadise to im se, ocito, ne bi dešavalo.
Ebu Se'id el-Hudri, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: Kada neko od vas zijeva, neka stavi ruku na svoja usta, jer, uistinu, tada šejtan ulazi u njega!
Poznati islamski ucenjak Et-Tibi tvrdi da šejtan, uistinu, ulazi u unutrašnjost covjeka, ukoliko on ne stavi ruku na svoja usta, i došaptava mu. Imam Nevevi, pak, smatra da je preporuka stavljanja ruke na usta prilikom zijevanja, izmedu ostalog, i zbog toga da covjek sacuva lijep i dostojanstven izgled, jer zijevanjem dolazi do njegovog izvitoperivanja.
Zakljucak

Iz izloženog jasno se vidi da je islam svemu dao odgovarajuce mjesto.

Kihanje, na prvi pogled, nije toliko važno. Medutim, islamski ucenjaci su još davno primijetili da je kihanje za tijelo ono što je zemljotres za Zemlju. Kihanjem se mozak oslobada viška štetnih gasova, pa kada ne bi bilo kihanja i ti gasovi ostali nataloženi u mozgu, došlo bi, po Ibn Kajjimu, do štetnih i teških oboljenja.
Zanimljivo je napomenuti da se upravo zbog znacaja kihanja za zdravlje covjeka Allahu zahvaljuje na tome, a za zijevanje koje nema tu funkciju, nema ni zahvale.
Nadamo se, da ce ove prelijepe i sadržajne dove nakon kihanja zamijeniti beskorisne i isprazne rijeci, poput: nazdravlje i sl., i, na taj nacin, našu životnu praksu uveliko približiti sunnetu našeg Vjerovjesnika, s.a.v.s.

Nastavi čitati

Religija

Reis Kavazović u Bihaću dodijelio murasele imamima: Oni su tu da ohrabruju članove zajednice da slijede istinu

Published

on

By

Reisu-l-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Husein ef. Kavazović je na prigodnoj svečanosti u Bihaću dodijelio murasele imamima – dokument kojim ih zadužuje da na nekom području, u njegovo ime, vode džematske obrede i brinu o duhovnom stanju vjernika.

Tom prilikom je podsjetio da od svojevrsnog duhovnog vođenja, kojeg imam na taj način dobiva u emanet, zavise moralne vrijednosti i zajednice općenito i vjernika pojedinačno.

“Ispunjavajući ovaj važan emanet, imam treba da pomogne vjernicima da dublje razumiju sebe i svoj odnos s drugima. Ispravno vođenje Ijudi u vjeri može potaknuti duhovni rast kod pojedinca i ponukati ga da preispita svoje postupke i težnje”, kazao je Kavazović.

Vođenje zajednice muslimana, dodao je, obaveza je koju su imali i vjerovjesnici u svojoj poslaničkoj misiji. Kur'an naglašava značaj vodstva u zajednici u mnogim ajetima, podsjetio je reisul-ulema, a to vodstvo je utemeljeno na pravdi, znanju i moralu. To nije samo poučavanje vjerskim obredima, naveo je, već i moralnim načelima i svakodnevnim životnim odlukama.

“Imami su tu da ohrabruju članove zajednice da slijede istinu, da kritički razmišljaju o svemu oko sebe i da izgrađuju vlastito razumijevanje svijeta oko sebe.

Imami su nasljednici vjerovjesnika u učenosti i moralnom postupanju, a samim time i uzori u prakticiranju vjere”, istakao je Kavazović.

Sve vjerske istine potrebno je dovoditi u kontekst svoga vremena i mjesta, ocijenio je, te naglasio da je vodgovorno vođenje zajednice ključno u njenom čuvanju i to je siguran put da se ona izgradi kao snažna, solidarna i pravedna.

Kavazović poručio da živimo u vremenu globalnih sukoba, ali da će „male zajednice preživjeti samo ukoliko razviju mehanizme prilagodbe i zajedništva“, javlja agencija MINA.

Nastavi čitati

Najčitanije