Connect with us

BiH

FOTO U sudaru s kamionom poginuo 23-godišnji vozač Alfe, poznat identitet stradalog

Published

on

U ovoj saobraćajnoj nesreći smrtno je stradao vozač vozila Alfa Romeo

U saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u srijedu navečer u mjestu Nadioci, u općini Vitez poginuo je 23-godišnji mladić iz Zenice.

 

Kako je u četvrtak priopćeno iz MUP-a Srednjobosanskog kantona, u srijedu oko 23,30 sati u mjestu Nadioci, općina Vitez, dogodila se nezgoda u kojoj su sudjelovali putničko motorno vozilo marke Alfa Romeo, kojim je upravljao vozač E.A. (2001.) iz Zenice i teretno motorno vozilo marke Iveco, kojim je upravljao vozač M.P. (1987.) iz Domaljevca.

 

Foto: Viteški.ba

U ovoj saobraćajnoj nesreći smrtno je stradao vozač vozila Alfa Romeo. Kako javlja portal Viteški.ba, poginuo je Emrah Alić iz Zenice.

Foto: Viteški.ba

Uviđajne radnje na mjestu događaja izvršili su policijski službenici PU Travnik.

BiH

Preminuo Ševko Omerbašić, bivši zagrebački muftija

Published

on

By

Nakon kratke bolesti, noćas je preminuo bivši zagrebački muftija Ševko-ef. Omerbašić.

“Teško je pronaći riječi kojima bi se mogao opisati značaj i doprinos muftije Ševko-ef. Omerbašića razvoju Islamske zajednice u Hrvatskoj i društva u cjelini i zato njegov odlazak ostavlja veliku prazninu. Sigurno je da je trag koji je ostavio neizbrisiv i pamtit ćemo ga kao vođu na putu dobra, nepokolebljivog borca za prava i pravičnost, neumornog u pomaganju potrebitima, dragog i brižnog muallima i profesora”, objavila je Islamska zajednica u Hrvatskoj.

Muftija Ševko-ef. Omerbašić rođen je 9. juna 1945. godine u Ustikolini, Bosna i Hercegovina, od majke Esme (Imamović) i oca Derve kao prvo od četvero djece u porodici.

Nakon završena četiri razreda osnovne škole, upisuje Gazi Husrev-begovu medresu u Sarajevu koja je u to vrijeme trajala osam godina i završava je 1964. godine.

Od 1964. do 1969. godine je bio imam u Rudom i Ustikolini, odakle odlazi na studij u Libiju, Univerzitet u Bengaziju, gdje 1974. godine završava Fakultet za arapski jezik i islamske nauke.

Od 8. maja 1975. godine pa do penzionisanja 2012. godine radi u Zagrebu, gdje je obnašao dužnosti glavnog imama, a potom muftije i prvog predsjednika Mešihata Islamske zajednice u Hrvatskoj (do 1994. godine i za Sloveniju).

Neizmjeran doprinos dao je razvoju Islamske zajednice u Hrvatskoj i Sloveniji, njene infrastrukture i otvaranja džemata, te organizacije rada i djelovanja Zajednice.

Poseban doprinos dao je u izgradnji Zagrebačke džamije te je i najzaslužniji za njenu izgradnju i otvaranje. Bio je član Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Veliki doprinos dao je priznanju Republike Hrvatske nakon osamostaljenja za što je primio i državno odlikovanje. Za vrijeme agresije na Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu dao je veliki doprinos u zbrinjavanju izbjeglica i dostavljanju humanitarne pomoći.

Autor je brojnih članaka i knjiga te je učesnik brojnih naučnih simpozija, konferencija i susreta.

“U ime Islamske zajednice u Hrvatskoj izražavamo sućut supruzi Emini, djeci Harunu i Tariku s porodicama. Molimo Uzvišenog Stvoritelja da se smiluje muftiji Ševko-ef. Omerbašiću i podari mu džennet, a porodici sabur”, navodi se u saopćenju.

Detalji dženaze i ukopa bit će naknadno objavljeni.

Nastavi čitati

BiH

Ministri iz RS srušili inicijativu iz Parlamenta BiH: Službena vozila 24 sata vozi ko god hoće

Published

on

By

Iako je Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH usvojio inicijativu kojom od Savjeta ministara BiH traži da se utvrdi jasan kriterijum ko ima pravo na korištenje službenog vozila 24 sata dnevno, Savjet ministara BiH nije postigao saglasnost u vezi s tim pitanjem. Rezultat glasanja u oba kruga pred Savjetom ministara BiH bio je šest glasova “za”, dok su protiv bili članovi Savjeta ministara BiH koji dolaze iz Republike Srpske.

Ovu odluku Savjet ministara BiH donio je početkom oktobra prošle godine, međutim o njoj u svojim redovnim saopštenjima poslije sjednice nije izvijestio javnost.

“Tačno je da su odbili inicijativu i to je odnos vladajuće strukture prema javnim sredstvima koja su im data na korištenje. Umjesto da pokažu dobru volju da štede i racionalno koriste sredstva, oni zapravo pokazuju veću rastrošnost i bahatost. Razmotriću dalje korake u provođenju te inicijative, jer je očigledno da se službena vozila ne koriste u službene svrhe, već u privatne svrhe i njima se odlazi na godišnje odmore, svadbe itd.”, rekao je Šemsudin Mehmedović, poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, koji je i pokrenuo inicijativu da se ograniči korištenje službenih vozila 24 sata dnevno.

Trenutno, prema podacima koji su navedeni u jednom od istraživanja Parlamentarne skupštine BiH, navedeno je da ukupno u Bosni i Hercegovini 154 osobe imaju službeno vozila 24 sata dnevno. Takođe, iz dokumenta je vidljivo da je praksa u institucijama BiH u vezi s ovim pitanjem potpuno različita pa tako VSTS, koji ima 14 službenih vozila, nikome nije dao da koristi vozilo 24 sata dnevno, dok Institut za nestale osobe ima 23 vozila i sva su dodijeljena zaposlenima i istražiteljima na korištenje 24 časa dnevno.

Kada je riječ o samoj inicijativi koju Savjet ministara BiH, uprkos zahtjevu Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH, nije usvojio, u njoj je navedeno da je potrebno da se u Pravilniku o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH brišu članovi koji regulišu korištenje službenog vozila kontinuirano 24 sata dnevno.

“Rukovodilac institucije sam sebi odobrava korištenje vozila, bez ikakve saglasnosti i kontrole organa koji ga je imenovao, a ostalima bez ikakvog kriterija. Ne postoji razlog da bilo koji rukovodilac u ovoj državi ima vozilo 24 sata na raspolaganju, osim štićenih osoba, jer se cjelokupan radni proces u većini institucija odvija u jednoj zgradi. Čak i institucije koje imaju poslovne jedinice u više gradova nemaju opravdanja za to. Postoje brojni primjeri zloupotrebe službenih vozila stavljenih na raspolaganje 24 sata dnevno”, navedeno je u inicijativi.

Inicijativom koju je podržao Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH predloženo je da se službena vozila institucija BiH koriste samo i isključivo u službene svrhe te da je potrebno da Savjet ministara BiH utvrdi jasan kriterijum ko, u skladu sa službenim ovlaštenjima, ima pravo na korištenje službenog vozila 24 sata dnevno, a ne da rukovodilac bilo koje agencije ili institucije samostalno odlučuje o tome.

Podsjetimo, Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine objavio je novi izvještaj revizije učinka „Upravljanje voznim parkom u institucijama BiH”. U njemu je navedeno da se upravljanje voznim parkom ne vriši na transparentan i ekonomičan način. Više informacija pročitajte OVDJE.

Nastavi čitati

BiH

Od 1. novembra promjena u saobraćaju u BiH, kazne će biti do 500 KM

Published

on

By

U periodu od 1. novembra 2024. godine do 1. aprila 2025. godine u BiH zakonski je obavezno posjedovanje i korištenje zimske opreme.

Posjedovanje obavezne zimske opreme bez obzira na vremenske uvjete obavezno je za sva motorna vozila izuzev svih motocikala (L kategorija) i traktora (T i C kategorije).

Koje gume koristiti

Kada je riječ o obaveznoj zimskoj opremi, to su gume s oznakama MS, M+S ili M&S te znakom pahuljice, a minimalna dubina gazećeg sloja mora iznositi 4 mm.

Moguće je koristiti i gume s ljetnim profilom minimalnog gazećeg sloja od 4 mm, ali u priboru moraju biti odgovarajući lanci za stavljanje na pogonske kotače u slučaju zimskih uvjeta.

Gume na vozilima moraju odgovarati dimenzijama što ih je prijavio proizvođač, ovisno o najvećoj dopuštenoj brzini kretanja vozila i najvećem dopuštenom opterećenju osovina na kojima su postavlјene, te na istoj osovini vozila moraju biti jednake po dimenzijama, nosivosti, brzinskoj karakteristici, vrsti, konstrukciji, marki, proizvođaču i tipu.

Propisane kazne

Ako vozilo ne posjeduje zimsku opremu, vozač će biti novčano kažnjen u iznosu od 40 KM. Kazne za poduzeća i samostalne prijevoznike iznose 500 KM.

Osim novčane kazne, postoji mogućnost da će se takva vozila preventivno isključiti iz prometa u uvjetima kada je snijeg na kolniku jer postoji mogućnost da se vozila koja ne posjeduju zimsku opremu mogu ispriječiti na cesti prilikom vožnje u takvim uvjetima te time zaustaviti promet i potencijalno ugroziti i sebe, a i ostale sudionike u prometu.

Ali, ukoliko novčanu kaznu vozači plate u roku od osam dana, platit će samo 50 posto iznosa.

Propisi za određene vrste vozila

Za motorna vozila do 8 sjedišta i motorna vozila najveće dopuštene mase do 3,5 tone:

Gume sa zimskim profilom (zimske gume) na svim kotačima, s tim što dubina gazećeg sloja mora iznositi minimalno 4 mm ili gume s ljetnim profilom (ljetne gume), s tim što dubina gazećeg sloja minimalno 4 mm i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim kotačima u slučaju zimskih uvjeta, piše Fokus.

Za motorna vozila sa više od 8 sjedišta i motorna vozila najveće dozvoljene mase preko 3,5 tone:

Gume sa zimskim profilom na pogonskim kotačima (zimske gume), s tim da dubina gazećeg sloja minimalno 4 mm, lanci za snijeg ili ili gume s ljetnim profilom s tim da dubina gazećeg sloja mora iznositi minimalno 4 mm i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim kotačima u slučaju zimskih uvjeta (kada pada snijeg i zadržava se na kolniku, ugažen snijeg na kolniku, kiša koja se ledi na kolniku, zaleđen kolnik).

Na vozilima se ne smiju postavljati gume s ekserima.

Šta podrazumjevaju zimski uslovi

Pod zimskim uvjetima prometa na cestama smatra se postojanje najmanje jedne od sljedećih situacija:

-kada pada snijeg i hvata se na kolniku
-kada na većoj površini kolnika ima ostataka ugaženoga i zaleđenoga snijega
-kada pada kiša i ledi se na kolniku
-kada je cesta zaleđena

Novčane kazne za neposjedovanje zimske i druge opreme:

40 KM za vozača po članku 238. st. 1. tačka 38.
500 KM za poduzeća ili drugu pravnu osobu po članku 234. stavak 1. tačka 22.
500 KM za fizičku osobu koja samostalno obavlja djelatnost prijevoza po članku 234. stavak 2. tačka 22.

Podsjećamo, prije dvije godine vozači u BiH obaveznu zimsku opremu morali imati od 15. novembra do 15. aprila.

Nastavi čitati

Najčitanije