Magazin
Božo Vrećo o kritičarima: Volim vas, harpije i praštam vam jer ne znate šta činite
Podijelio je snimak s koncerta u Bosanskom kulturnom centru na kojem izvodi pjesmu “Pandora” i napisao:
“I otvori to svjetlosno biće Pandorinu kutiju da vidi koliko zlih harpija će ka njemu izletjeti i sve jurnuše da mu oba oka popiju, al’ Bog ne da te oči nebeske i popadaše ničice i svo perje im se pretvori u mulj od koga su i nastale. (Siže današnje hajke na umjetnika). Volim vas, harpije i praštam vam jer ne znate šta činite”, napisao je.
“Nikada nisam prihvaćen zato što nisam musliman. U ovom gradu postoji ‘pravilo’ da sevdalinku može izvoditi samo neko ko je muslimanske vjeroispovijesti, a to je pogrešno tumačenje. Čak 80 posto stanovnika ovog grada i BiH misli tako. Ja to govorim zbog 14 godina provedenih u ovoj zemlji koju zaista volim i volim njen narod. Mene u ovom gradu svi koji sretnu vole, mrze me samo oni ljudi koji mrze sebe i koji se skrivaju iza lažnih profila”, rekao je.
Magazin
Automehaničar upozorava: Ova pogreška, posebno zimi, može uništiti motor
AMERIČKI mehaničar i youtuber Scotty Kilmer upozorava vozače da bi mogli oštetiti svoja vozila ako naprave pogrešku koju neki često rade, posebno zimi. Kilmer je naglasio da korištenje obične vode umjesto antifriza može biti velika greška, piše Express.
Iako je voda ključna za hlađenje vozila, antifriz je posebno osmišljen kako bi spriječio “smrzavanje” vozila. S obzirom na niske temperature koje dolaze u ovom periodu godine, dovoljna količina antifriza može biti ključna i spasiti vozače od oštećenja vozila.
“Objasnit ću vam zašto ne želite koristiti samo vodu. Postoji razlog zbog kojeg hladnjak vašeg auta treba biti napola pun antifriza, a napola vode. Voda zapravo bolje raspršuje toplinu od antifriza, ali antifriz sprječava smrzavanje zimi i štiti motor od kavitacije.
Ako vozite i imate čistu vodu, kavitacija može uništiti motor, što se nedavno dogodilo jednom vlasniku Toyote. Prethodni vlasnik je koristio vodu, a novi vlasnik to nije znao. Motor je uništen. Dakle, molim vas, nemojte voziti auto s čistom vodom”, rekao je Kilmer.
Omjer 50:50
BookMyGarage, online portal za usporedbu usluga auto popravaka, naglasio je da vozači moraju biti sigurni da je antifriz razrijeđen prije nego što krenu na put. Također su naglasili da vozači ne bi smjeli koristiti vodu iz slavine jer može sadržavati previše minerala koji nisu sigurni za vozila. Potvrdili su da vozači trebaju slijediti omjer 50:50 kad je to moguće kako bi održali motor u dobrom stanju.
“Ako redovito koristite vodu umjesto rashladne tekućine, mogli biste uzrokovati skupu štetu na motoru. Voda se smrzava na 0 Celzijevih stupnjeva i ključa na 100 – temperature koje motor automobila može lako premašiti u normalnim uvjetima vožnje, piše Index.hr.
Ako koristite samo vodu, povećavate šanse da se hladnjak smrzne ili pregrije – osobito u hladnijim klimama. Antifriz podiže točku ključanja i snižava točku smrzavanja vode, čime sprječava pregrijavanje ili smrzavanje motora kad je vozilo isključeno”, objasnili su.
Magazin
Kako pravilno ložiti da biste ugrijali dom sa što manje drva? Tajna je u ovom
Kako se kriza produbljuje, a računi za energiju nastavljaju rasti, mnogi vlasnici kuća traže alternativne načine grijanja svojih domova.
Među najpopularnijim opcijama su peći na drva, koje pružaju ugodan, učinkovit i često pristupačniji način grijanja. Međutim, usprkos njihovoj sve većoj popularnosti, neki vlasnici su frustrirani kada njihova peć ne sagorijeva drvo kako treba. Dobra vijest je da su stručnjaci u Stovaxu za Express.co podijelili vrijedne uvide u uobičajene razloge zašto peći možda ne rade najbolje.
Razumijevanje ovih problema može pomoći vlasnicima kuća da izvuku najviše iz svojih peći i osiguraju optimalno grijanje svojih domova.
Loše drvo i skladištenje
Jedan od najvažnijih faktora koji utječu na rad peći je vrsta drva koje se koristi i način skladištenja. Mnogi vlasnici peći možda ne shvataju da korištenje mokrog drva može značajno ometati sposobnost peći da učinkovito gori. Prema stručnjacima Stovaxa, bitno je spaljivati samo drvo koje je osušeno na sadržaj vlage između 14-20 posto. To osigurava da drvo sagorijeva čisto i učinkovito, proizvodeći više topline i manje otpada.
Zeleno ili mokro drvo sadrži višak vlage, što ga čini mnogo težim za gorenje. Kada sagorijeva, mokro drvo proizvodi manje topline i dovodi do prekomjernog nakupljanja kreozota u dimnjaku. Ova nakupina može uzrokovati opasna začepljenja i smanjiti učinkovitost peći, stvarajući sigurnosne probleme. Kako bi to izbjegli, vlasnici kuća mogu koristiti mjerač vlage za provjeru sadržaja vlage u svojim cjepanicama prije upotrebe.
Pravilno skladištenje drva jednako je važno. Cjepanice treba držati na suhom, dobro prozračenom mjestu, poput drvarnice ili garaže. Ako drva skladištite vani, treba ih prekriti ceradom kako biste ih zaštitili od kiše i vlage. Osim toga, slaganje drva na povišenu platformu, kao što je paleta, pomaže da se drvo ne odmakne od tla i spriječi prodiranje vlage u drvo.
Dotok zraka
Odgovarajući dotok zraka ključan je za učinkovit rad peći. Dotok zraka, odnosno strujanje zraka koji odvodi dim prema gore i iz dimnjaka, igra ključnu ulogu u osiguravanju pravilnog izgaranja peći. Ako je odvod preslab, dim se može vratiti u prostoriju, a peć neće uspjeti učinkovito sagorjeti drvo. To može dovesti do dimnog i neučinkovitog izgaranja, trošenja drva i stvaranja više zagađivača u zraku.
Postoji nekoliko razloga zašto protok zraka možda neće ispravno funkcionirati. Jedan od najčešćih problema je neadekvatan izvor svježeg zraka. Stručnjaci Stovaxa preporučuju da peć ima pristup stalnom protoku svježeg zraka, što može biti osigurano pomoću ventilacijskog otvora. Osim toga, vrijedi provjeriti postavke kontrole zraka na pećoi kako biste bili sigurni da protok zraka nije ograničen.
Prilikom loženja vatre raspored drva također može utjecati na kvalitetu izgaranja. Preporučuje se staviti najveće cjepanice na dno, nakon njih manje do srednje veličine, a zatim na vrh hrpe staviti najmanju potpalu. To potiče bolje gorenje i pomaže poboljšati protok zraka, osiguravajući da vatra gori učinkovito i proizvodi dovoljno topline.
Oštećeni ili istrošeni dijelovi
Peć na drva sastoji se od nekoliko komponenti koje zajedno stvaraju toplinu. Međutim, tokom vremena, česta uporaba ili općenito trošenje može uzrokovati oštećenje ili istrošenost određenih dijelova. To može utjecati na rad peći i spriječiti pravilno sagorijevanje drva.
Uobičajeni dijelovi na koje će s vremenom možda trebati obratiti pažnju uključuju brtve, pregrade i vatrostalne opeke, piše Dom i dizajn. Brtve koje brtve vrata peći mogu se istrošiti i izgubiti svoju učinkovitost, što dovodi do curenja zraka što smanjuje učinkovitost peći. Pregrade, koje pomažu u usmjeravanju protoka dima, mogu se oštetiti ili pogrešno poravnati, ometajući pravilno izgaranje. Vatrogasne opeke, kojima je obložena unutrašnjost peći, mogu popucati ili se razgraditi, što dovodi do manje učinkovitog zadržavanja topline.
Redovno održavanje i pregledi neophodni su za održavanje peći u dobrom radnom stanju. Vlasnici domova trebali bi povremeno provjeravati ove dijelove zbog bilo kakvih znakova oštećenja ili istrošenosti i zamijeniti ih prema potrebi kako bi osigurali optimalnu izvedbu i sigurnost.
Plamenici na cjepanice nude atraktivnu alternativu rastućim troškovima energije, ali kako bi se osigurao njihov učinkovit rad, važno je riješiti uobičajene probleme koji mogu ometati njihov rad. Korištenjem pravilno začinjenog drva, osiguravanjem odgovarajućeg propuha i održavanjem ključnih komponenti peći, vlasnici kuća mogu uživati u učinkovitijem i djelotvornijem izgaranju. Uz ove jednostavne korake, peć na drva može nastaviti pružati ugodnu toplinu i pouzdano rješenje za grijanje tokom zimskih mjeseci.
Magazin
Ljudi plaćaju bogatstvo za mjesto u ovom groblju, jer ih vodi “direktno u raj”
Groblje stoji na mjestu gdje će navodno, prema jevrejskim vjerskim uvjerenjima, biti konačni sud. Zbog toga mnogi žele da budu sahranjeni upravo ovdje.
Najskuplje groblje na svijetu nalazi se u dolini Kidron, odakle se kao na dlanu vidi sveti grad Jerusalim. Ovo vijekovima staro groblje je ujedno i najveće i najstarije jevrejsko groblje na planeti.
U njemu se nalazi više od 150.000 grobova, a jedna grobnica danas može koštati nekoliko miliona eura.
Odgovor na zašto je ovo mjesto tako “popularno” leži u religioznom vjerovanju nekih Jevreja da je ovo “Dolina Josafata”, koju spominje prorok Joel u hebrejskoj Bibliji, u kojoj će se dogoditi konačni sud po povratku Mesije. On će “pravednicima dati vječno blaženstvo u raju”, dok će grešnici koji su prekršili Božje zakone završiti u paklu.
Postoji i jevrejsko vjerovanje da će se oni koji su sahranjeni na ovom mjestu vratiti u život kada Mesija ponovo dođe i da će odmah “otići s njim u kraljevstvo Božije”.
Zanimljivo je i da se sa dijela Maslinske gore, koji se nalazi iznad Kidrona, vide džamija Al-Aksa, Zid plača i Crkva Svetog Groba – tri sveta mjesta za Jevreje, muslimane i kršćane, piše N1.
Upravo zbog tog uvjerenja mnogi ugledni i bogati Jevreji iz cijelog svijeta su u svojim testamentima tražili da budu sahranjeni baš na ovom mjestu, među njima i bivši premijer Izraela Menachem Begin, dobitnik Nobelove nagrade za mir, koju je podijelio s palestinskim liderom Yasserom Arafatom.
Bonus video
Magazin
Karleuša i dalje poriče fijasko za Novu godinu: “To se na ovim prostorima nikada nije vidjelo”
Dalje je pozvala sve da sedmog januara od 21 sat na Prvoj televiziji pogledaju snimak koncerta.”Sasvim sigurno nešto što se kod nas na ovim prostorima nikada nije vidjelo”, tvrdi.
Iako su na društvenim mrežama objavljeni snimci na kojima se vidi da nije uspjela napuniti Trg svetog Đorđa, zbog čega je mnogi ismijavaju, ona uporno tvrdi da je koncert bio spektakularan.
Magazin
VIDEO Ovaj BMW M5 godinama je bio zaboravljen u garaži napuštene vile
U SAD-U je BMW M5 E34 otkriven u garaži napuštene vile vrijedne oko 1.5 milijuna dolara. Poželjni i vrijedni klasik pronašao je youtuber BigBankz, takozvani urbani istraživač iz Oklahome, koji u svojim videima istražuje napuštene kuće i zgrade. U ovom slučaju M5 E34 navodno je pripadao liječniku, koji je, osim BMW-a, posjedovao i Porsche. Okolnosti pod kojima je M5 navodno zaboravljen i napušten su misteriozne. Priča se da BMW M5 E34 stoji u garaži od 2008. godine.
U 37-minutnom videu youtuber istražuje vilu za koju se kaže da je godinama napuštena. Među tonama smeća nalazi se mnoštvo umjetnina, skulptura i slika po cijeloj kući. BigBankz tvrdi da je razgovarao sa susjedima. Navodno su izvijestili da je kuću 1996. godine kupio par koji je nakon toga gotovo dva desetljeća živio u njoj.
Priča se da su ih redovito viđali u Porscheu. No 2015. navodno su užurbano skupili najnužnije stvari, utovarili ih u kamion te se potom odvezli u Porscheu. Od tada ih susjedi navodno više nikad nisu vidjeli. Priča zvuči vrlo misteriozno, a još više zbunjuje činjenica da struja u kući i dalje radi te netko očito plaća za nju. U videu nema više informacija o doktoru koji je navodno bio i strastveni vozač utrka i ljubitelj automobila, piše Autostart.
Nema većih oštećenja
BMW je pronađen između kutija i smeća, prekriven debelim slojem prašine, u duploj garaži vile. Na prvi pogled čini se da je crna limuzina u lošem stanju, ali nakon detaljnijeg pregleda nema većih oštećenja ili dijelova koji nedostaju. Osim toga, automobil je godinama stajao na suhom u garaži. Čini se da je i unutrašnjost pronađenog M5 u dobrom stanju.
U videu nema gotovo nikakvih drugih informacija o automobilu. Ako se radi o pravom M5 iz 1993., onda je riječ o traženom kasnijem modelu ove generacije auta s rednim šestocilindričnim motorom S38B38 s obujmom od 3.8 litara i 340 KS. Ponuda na tržištu rabljenih automobila je mala i teško je pronaći dobre primjerke. Danas gotovo nijedan ne košta manje od 30.000 eura, a dobro održavani modeli koštaju i mnogo više od 50.000 eura. Što će se točno dogoditi s M5, ne zna se.
Magazin
Što učiniti kad se zamrzne ručna?
VEĆINA vozača će kad se zaustave, odnosno parkiraju automobil, aktivirati ručnu kočnicu. Mnogi nemaju mogućnost ostaviti vozilo u garažama, a na otvorenom treba računati i na vremenske (ne)prilike.
Jedna od njih je zimska hladnoća, koja stvara brojne probleme – naprimjer, može vam zamrznuti ručnu kočnicu. Ponekad će se zamrznuti kabel ručne kočnice, a može se zamrznuti i mehanizam koji drži kotače, odnosno površina kočione obloge i disk ili bubanj, piše HAK Revija.
Što učiniti?
Zamrzavanja kočnice osjetit ćete ako vratite ručicu kočnice bez većeg otpora, odnosno ako osjetite da je napetost u ručici kočnice popustila. Jednostavno, krenite vozilom lagano (ali doista lagano), naprijed – nazad. Po nekoliko centimetara – da ne oštetite kočioni sustav. Ponovite to nekoliko puta.
Ne otpusti li kočnica, pronađite produžni kabel i na njega spojite sušilo za kosu. Upuhujte topli zrak u kotače koje drži kočnica – obično je to stražnji par – i to bi trebalo biti dovoljno da ona otpusti ledeni stisak.
Nemojte koristiti plinske plamenike ili druge uređaje jer je to opasno, a toplina iz sušila za kosu je i više nego dovoljna, piše HAK Revija.
-
USKprije 20 sati
Putnici zaustavili bahatog vozača prema GP Maljevac: Pokušao presjeći red (VIDEO)
-
USKprije 15 sati
Nevjerovatna priča iz Velike Kladuše: Nijaz Miskić preživio pad sa 18 metara kroz okno za lift
-
BiHprije 15 sati
Stiže nam zatopljenje uz južinu, evo kada možemo očekivati nove snježne padavine
-
USKprije 14 sati
Problemi u USK: Brojni građani na minusima ostali bez struje i grijanja
-
BiHprije 18 sati
Stevandić nabavlja automobil vrijedan skoro 190.000 KM: “Ona dva Audija, ipak su malo ostarila, 2020. su godište”
-
USKprije 12 sati
Laburisti opet otežavaju, Horvat: Puno ljudi radi da Velika Kladuša ne ide naprijed