Connect with us

BiH

Što je veći auto ili limuzina, to je siromašnija država: Kako to rade svjetski politički lideri, a kako bh. političke elite? (FOTO)

Published

on

Materijalni snobizam i bahatost kao obrazac ponašanja bh. političkih elita najbolje se ogleda u voznom parku, tačnije kada zavirimo u bazu službenih automobila Bosne i Hercegovine. Da je u pitanju i neka vrsta kompleksa, ukazuje kada uporedimo koja to prevozna sredstva koriste svjetski politički lideri. Bez sumnje smo se uvjerili: Što je veće auto, limuzina ili ‘pak avion koje kao prevozno sredstvo koristi predstavnik određene države, tim je država siromašnija.

U prepričavanjima određenih diplomatskih anegdota, navodi se kako su se mnoge misije u UN-u u New Yorku, zaduživale da bi unajmile veće limuzine, ne bi li na taj način ostavile dobar utisak. Augustin Palokaj uporedio je šta to voze diplomate i političari iz južne i jugoistočne Europe u odnosu na političare iz sjeverne Europe. Zanimljivo je da su političari iz južne i jugoistočne Europe vozili puno veće automobile nego oni iz sjeverne, piše Source

Možda je stvar kulture ili (ne)osviještenosti, ali politički lideri na području zapadnog Balkana, također prednjače sa izborom velikih i veoma skupocjenih automobila.

Politički lideri u Bosni i Hercegovini, otišli su korak dalje. 

Naime, tokom 2020. godine objavljeno je 366 tendera za nabavku 876 vozila svih vrsta za javna preduzeća i državna tijela procijenjene vrijednosti veće od 44 miliona maraka, pokazuju podaci koje prikuplja Balkanska istraživačka mreža Bosne i Hercegovine (BIRN BiH). Ukupna vrijednost svih završenih tendera je gotovo 22 miliona maraka.

Javni sektor u Bosni i Hercegovini raspolaže sa više od 6.100 putničkih službenih vozila, dok se najskuplje nalazi u garaži predsjednice bh. entiteta Republike Srpske, Željke Cvijanović čija je cijena čak 258 hiljada maraka. Međutim, ne zaostaju mnogo ni automobili koji su u vlasništvu Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.

Foto: Željka Cvijanović 

Predsjednik bh. entiteta RS, Miliorad Dodik, svojim postupcima ukazuje da je posebno “slab” na luksuzna prevozna sredstva. No, Dodiku nisu dovoljni luksuzni automobili, nego preferira avione i helikopteri. Tako je prije tri godine Vlada RS-a donijela odluku da avion i helikopteri ovog bh. entiteta, pored funkcionerima RS-a, budu na raspolaganju i srpskom članu Predsjedništva BiH, Miloradu Dodiku. Tako smo svjedočili da je Dodik za dolazak na posao iz Banja Luke u Sarajevo koristio helikopter koji je u vlasništvu RS. Također, prije par dana helikopterom od 10 miliona maraka, Dodik je letio za Drvar, dok mu je prvi let bio za Doboj.

Foto: Milorad Dodik 

Kako to rade svjetski politički lideri? 

I dok Milorada Dodika, Dragana Čovića ili Bakira Izetbegovića, vjerovatno nikad nećemo vidjeti u javnom prevozu ili na biciklu, visokopozicioniranim političarima u Europi nije problem koristiti javni prijevoz, pa čak i u Bruxellesu. U Holandiji vladini ministri i dalje često na posao idu biciklom, dok u Danskoj čak 63 posto zastupnika parlamenta ide na posao biciklom.

Mediji su ovih dana prenijeli i pozitivan primer Maiae Sandue, predsjedniea Moldove koja redovno putuje za Brisel Wizz air-om,  jer na taj način vodi računa o novcu poreskih obveznika.

Foto: Maia Sandu 

Pozitivan premijer dolazi i iz Holandije. Holandski premijer, Mark Rutte, uživa u svakodnevnoj vožnji biciklom i to mu ne predstavlja nikakav problem.

“Posljednjih deset godina nisam puno vozio bicikl, ali tokom protekle dvije godine ponovo imam bicikl i njime se vozim na posao svaki put kada mi to dopuštaju vremenske prilike“
, izjavio je Rutte za World Economic Forum.


Foto: Mark Rutte

Zanimljivo je i to da npr. premijer i ministri u Švedskoj znaju često pješačiti gradom bez čuvara ili pratnje. Radi se o tome da je to stvar kulture i tradicije koje se ne žele odreći, iako ova država bilježi dva najveća ubistva u modernoj Europi – kada su ubijeni predsjednik Olof Palme i ministrica vanjskih poslova, Anna Lindh.

Bilo kako bilo, bh. političke elite zasigurno bi mnogo toga mogli da nauče od svjetkih političkih lidera. Manje materijalnog snobizma, bahatosti i kompleksa, više poštivanja ljudskih prava i sloboda i racionalno trošenje novca poreskih obveznika.

Vozilo političara sim toga što mnogo govori o političkim liderima, mnogo govori i o samoj državi. Pravilo je da; Što je veće auto ili obimniji vozni park, tim je siromašnija država, ali i političke elite – ukoliko ćemo stvari posmatrati s aspekta političke kulture i odgovornosi prema građanima i javnim sredstvima.

BiH

Gradska džamija : Predavanje i izložba Sultanske džamije u Bosni i Hercegovini

Published

on

PREDAVANJE I IZLOŽBA
SULTANSKE DŽAMIJE U BOSNI I HERCEGOVINI
Među džamijama građenim u vrijeme Osmanlija, posebno mjesto i značaj imale su one koje su gradili sami sultani, kako u Istanbulu, tako i širom Osmanskog carstva, pa i u Bosni i Hercegovini. One su finansirane iz državne blagajne, pa se na neki način mogu smatrati i državnim džamijama.
U našoj zemlji podignuto je preko 80 sultanskih džamija. Mnoge su porušene, neke su obnavljane, a od nekih su ostale samo zidine u tvrđavi, kao što je to slučaj u Bužimu.
Do danas ih je sačuvano i obnovljeno ukupno 37. Od sultanskih džamija koje se i danas koriste i služe svojoj svrsi čak 9 nalazi se na prostoru Bosanske Krajine. To su: Stara džamija u Izačiću, Džamija Murata III u Todorovu, Džamija Murata III u Šturliću, Fethija džamija u Bihaću, Džamija Brekovica grad u Bihaću, Džamija Zagrad u Velikoj Kladuši, Džamija u Maloj Kladuši, Džamija u Mutniku, i Gradska džamija u Cazinu.
Povodom obilježavanja 7. maja, Dana džamija, Medžlis Islamske zajednice Cazin u saradnji sa Gazi Husrev-begovom bibliotekom iz Sarajeva organizira predavanje i izložbu „Sultanske džamije u Bosni i Hercegovini“.
Predavanje i izložba će se održati u Gradskoj džamiji u Cazinu, u petak, 3. maja 2024. godine, sa početkom u 20 sati.
Pozivamo vas da svojim prisustvom uveličate ovaj značajan skup.
Medžlis islamske zajednice Cazin
Nastavi čitati

BiH

VIDEO Sutra isplata penzija uvećanih za “pola kg piletine”: Za dva dana pojedemo i idemo ponovo

Published

on

By

Penzije u subotu plus dodatak, razlika za prva tri mjeseca

Lijepa vijest, za sve penzionere u Federaciji BiH jeste da isplata penzija za april počinje u subotu četvrtog maja. Uvećana je za 1,55 posto, pa tako će minimalna biti veća za 8,35 maraka.

Iako svjesni da sa ovim povećanjem ne mogu osigurati ni osnovno, penzioneri će ovaj mjesec možda ipak osjetiti olakšicu jer će biti uplaćena i razlika za prva tri mjeseca ove godine.

Povećanje od 1,55 posto osiguralo je cijelih 8 maraka i 35 feninga više, koliko košta npr. pola kg piletine, za korisnike koji primaju minimalnu penziju. Uplaćena će biti i razlika za prva tri mjeseca ove godine tako da će ukupno minimalna penzija ovaj mjesec iznositi 33,40 maraka više. Penzioner Anto Miličević – nezadovoljan.

Mogu osigurati više

“Kilogram mesa kupiti i to je sve. Za dva dana pojedemo i idemo ponovo”, kaže Anto za BHRT.

Smatra da nadležni itekako mogu osigurati više.

“Ima novca, ako je prošle godine moglo ići na 12 posto, može i ove godine. Evo ja pristajem odmah, nek se povećaju minimalne, ne moraju naše srednje povećavati”, smatra Anto.

Nakon najave federalnog Zavoda PIO/MIO da će penzije za april biti isplaćene u subotu, uslijedili su upiti penzionera i sumnje da li će novac uopće leći na račun prije ponedjeljka.

Iz Zavoda su odmah pojasnili da će novac preko Trezora biti uplaćen bankama i poštama u petak, 3. maja, a do banaka je da li će one taj novac odmah rasknjižiti.

Predsjednik saveza Udruženja penzionera Federacije, Redžo Mehić smatra – da hoće.

“Kada se desi da 5. pada u nedjelju ili u vikend, odnosno drugi praznik, onda se isplaćuje dan ranije”, ističe Mehić.

“Ove godine to je 20,47 maraka”

Penzioner Anto sa početka naše priče, mišljenja je da penzioneri moraju biti uporniji u borbi za veće penzije. Većina njih, kako je i sam kazao, bila je primorana naučiti živjeti i sa nešto skromnijim prihodima.

“Potrebno je da političke partije ove koje vladaju, koje viču znaš ti ko sam ja, da budu upozorene jer sam vidio neki dan štrajkače, da za koju godinu neće niko imati da zaradi za penziju”, smatra sociolog Sead Pašić.

A prema posljednjoj odluci Vlade Federacije, povećanjima nisu zaboravljeni ni kandidati koji u 2024. godini steknu uslove za penziju.

“Koliko bodova zaradi za radni vijek, to se na dan polaska u penziju množi sa tim brojem. Ove godine to je 20,47 maraka”, kaže Mehić.

Činjenica je da je na ulicama sve više nezadovoljnih građana. Dok u marketima cijene enormno rastu, povećanje penzija od osam maraka teško da će stići ionako prebrzi voz poskupljenja. Zbog toga penzioneri kažu i ne mogu biti zadovoljni.

 

Nastavi čitati

BiH

Crni dan na bh. cestama: U jednoj nesreći poginuo dječak, u drugoj žena

Published

on

By

Ovo je druga nesreća danas na cestama u BiH sa smrtnim ishodom

Jedna žena je poginula, a druga je teško povrijeđena u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se danas dogodila kod Kotor Varoša, javljaju Nezavisne novine.

Tragedija se dogodila kada je pežo, u kojem su se vozile, sletio sa puta oko 13 sati na putu Banja Luka – Teslić, u mjestu Rujevica, opština Kotor Varoš.

Kako Nezavisne novine nezvanično saznaju, Kotorvarošanka koja je vozila automobil je teško povrijeđena i prevezena je na Univerzitetski klinički centar RS, a na mjestu suvozača bila je njena sugrađanka koja je usljed povreda preminula.

Poginuo dječak

Ovo je druga nesreća danas na cestama u BiH sa smrtnim ishodom.

Podsjetimo, u sudaru automobila i teretnjaka u mjestu Živinice kod Dervente poginuo je maloljetnik. Nesreća se dogodila jutros na putu Derventa – Doboj, saopšteno je iz Policijske uprave Doboj.

Maloljetno lice bilo je saputnik u automobilu Fiat kojim je upravljalo lice sa područja Dervente čiji su inicijali S. Đ, a o čijem se stepenu povreda ljekari Bolnice “Sveti apostol Luka” u Doboju još nisu izjasnili.

Kako javlja ATV, poginuo je dječak, dok je njegov otac S.Đ. povrijeđen.

Teretnim vozilom VW upravljao je M.T. iz Modriče. Sudar se dogodio u 8.15 sati na magistralnom putu Doboj-Derventa.

Ilustracija (fotografija nije s mjesta nesreće navedene u tekstu)

Nastavi čitati

Najčitanije