Connect with us

BiH

Bh. vozačke sada važe u Njemačkoj: “Vozači mogu zaraditi skoro 3.000 eura mjesečno”

Published

on

U Njemačkoj su od danas priznate sve vozačke dozvole izdate u BiH, uključujući i dozvole za vozače kamiona i autobusa, kojih već sada na domaćem terenu nema dovoljno.

Ova odluka njemačkih vlasti mogla bi izazvati masovni odlazak ne samo šofera, nego i radnika drugih zanimanja.

Nebojša Đokić, predsjednik Sindikata saobraćaja i veza Republike Srpske, tvrdi da će iz Republike Srpske u Njemačku otići i oni malobrojni preostali profesionalni šoferi, koji su se do sada dvoumili.

– Otići će vozači, ali otići će i ljudi se mogu zaposliti kao poštari, dostavljači, kuriri ili oni koji su u Njemačkoj našli neki drugi posao za koji je potrebna vozačka dozvola B kategorije – kaže Đokić za Srpskainfo.

Mrka kapa do kraja godine

Da je tako potvrdio je i Vlastimir Vidić, vlasnik agencije iz Minhena, koja posreduje pri zapošljavanju naših radnika u Njemačkoj.

Bosna i Hercegovina, odnosno domaći poslodavci će već krajem godine osetiti posljedice još masovnijeg odlaska vozača u Njemačku – upozorava Vidić za Srpskainfo.

Već mjesec i po, otkako je objavljena informacija da će ova zemlja priznavati sve vozačke dozvole iz BiH, javljaju mu se ljudi i raspituju se za posao.

– Za odlazak se najviše interesuju iskusni vozači kamiona i autobusa, ali i građani sa vozačkom B kategorije, sa kojom mogu voziti kombije za dostavu paketa – kaže Vidić.

Njemačka via Slovenija

Midas logo

Podsjeća da dio naših građana ima dvojno državljanstvo, BiH i Srbije, pa u Njemačku idu preko Srbije, dok se mnogi naši vozači “obećane zemlje” dokopaju i preko Slovenije.

– Vozači prvo odlaze u Sloveniju, posebno mlađi porodični ljudi, pa onda prave transfer u Njemačku. Slovenija im služi da dođu do Evropske unije. Zato zvanični podaci o zaposlenju koje saopštava, na primjer, Ambasada Njemačke nisu mjerodavni, jer ljudi pronalaze posao i preko drugih država EU – precizira on.

U Agenciji za rad i zapošljavanje BiH kažu da se čak 20 odsto oglasa za zapošljavanje naših ljudi u Sloveniji odnosi na vozače.

– Za Njemačku je problem, jer se mora znati njemački jezik, tako da vjerujem da su vozači ipak češće išli u Sloveniju nego u Njemačku, bar kada traže prvi posao – kaže portparol ove agencije Boris Pupić.

Ipak, mnogi će se rado iz „dežele“ preseliti u najmoćniju ekonomiju EU, i to iz sasvim konkretnih razloga. Vidić navodi da vozači početnici u Njemačkoj mogu da zarade oko 2.100 evra mjesečno, uz obezbijeđen smještaj.

– Ko želi da stalno putuje u kamionu po Njemačkoj i Evropi može da zaradi još 500 evra na račun smještaja, a iskusni vozači mogu zaraditi skoro 3.000 evra mjesečno – pojašnjava on.

Odlazak čitavih porodica

Vozačima iz BiH, koji iz Slovenije prelaze na rad u Njemačku, odluka njemačkih vlasti da priznaju naše vozačke dozvole ne znači mnogo. Oni su već pri odlasku u deželu „sredili evropske papire“, a to uključuje i polaganje takozvanog „Koda 95“, ispita za profesionalne vozače u EU.

Ipak, i njima će priznavanje vozačkih dozvola iz BiH pojednostaviti odlazak u Njemačku, pogotovo ako žele da presele i porodicu. O tome svjedoči i profesionalni vozač kamiona iz okoline Mrkonjić Grada, koji već godinama vozi u Sloveniji.

– Tražim posao u Njemačkoj i spremam se da se tamo preselim s porodicom, suprugom i dvoje djece. Mnogo će nam značiti što će suprugina dozvola B kategorije, od prvog dana, važiti u Njemačkoj. Šta bi ona sa malom djecom, bez vozačke, dok sam ja na putu – kaže naš sagovornik.

Znanje njemačkog mu, kaže, nije problem. Naučio je dosta toga putujući po Evropi i uz pomoć „gugl translejta“. Uostalom, standardi znanja jezika za „dugoprugaše“, koji voze šlepere i služe se engleskim, nisu tako strogi kao, recimo, za šofere u gradskom prevozu.

Najtraženija zanimanja

Njemačka agencija za rad je još prošle godine objavila da u 148 zanimanja vlada hronični manjak radne snage, a da su još 122 zanimanja ugrožena. U međuvremenu situacija se dodatno pogoršala.

Uz profesionalne vozače, među najtraženijima su njegovatelji u staračkim domovima, medicinske sestre i tehničari, građevinski radnici, ali i mašinovođe, poštari, dostavljači, radnici u magacinima.

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji saobraćaj RS, kaže da je u ovom trenutku Njemačkoj potrebno najmanje 30.000 profesionalnih vozača i da će najnovija odluka njemačkih vlasti dokusuriti ono što je ostalo od transportne industrije u BiH.

– Od 2019. do danas BiH je napustilo najmanje 6.000 profesionalnih vozača, a sada će u Njemačku otići ono malo što je ostalo na domaćim drumovima. Ne znam nijednu prevozničku formu u BiH kojoj ne nedostaje od pet do čak 50 šofera. U 70 odsto slučajeva autobuse voze penzioneri, a sve češće se hvataju i volana kamiona – kaže Grbić.

Sada se, dodaje on, naši ljudi mogu zaposliti u nekoj njemačkoj transportnoj kompaniji čim zakucaju na njihova vrata.

– Za samo nekoliko dana mogu srediti svu papirologiju i sjesti za volan – kaže Grbić.

Tvrdi da je Udruženje kojim rukovodi mnogo puta tražilo da vlast uradi nešto da spase ovu granu privrede i zadrži vozače, prije svega povećanjem plata, ali i pojednostavljenjem procedura na graničnim prelazima u regionu, gdje kamioni stoje i po dva-tri dana.

– Institucije ni na nivou RS ni na nivou BiH nisu učinile ništa da spriječe odlazak naših vozača u inostranstvo, ali su zato vlasti u Njemačkoj učinile mnogo toga da ih privuku u svoju zemlju – zaključuje Grbić.

Demografska rupa usred EU

Stručnjaci računaju da će, zbog negativne stope nataliteta i starenja stanovništva, do 2035. godine na tržištu rada u Njemačkoj nedostajati sedam miliona radnika. Jedini lijek za ovu boljku je uvoz radnika i, uopšte, stanovništva. Statističari su izračunali da je Njemačkoj potrebno oko 400.000 imigranata godišnje da bi se popunila ova demografska rupa.

Ljudi iz Bosne i Hercegovine, koja ima dugu gastarbajtersku tradiciju, u Njemačkoj su među najpoželjnijima, i kao radnici i kao useljenici.

BiH

Vojin Mijatović: Od 1. januara nijedan poslodavac u FBiH neće moći isplatiti manje od 1.200 KM

Published

on

By

Zamjenik premijera Federacije BiH i federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta Vojin Mijatović izjavio je danas da od 1. januara naredne godine nijedan poslodavac u Federaciji BiH neće moći isplatiti primanja manja od 1.200 KM.

“Ono što je tačno je da od 1. januara naredne godine minimalna plaća neće biti 1.000 KM ali nijedan poslodavac u FBiH neće moći da isplati ispod 1.200 KM. Ne samo da smo ispunili tu famoznu 1.000 KM, nakon stupanja na snagu uredbe, nadamo se do kraja ove godine, neće moći dobiti ispod 1.200 KM – tvrdi Mijatović.

Mijatović je naveo da će, nakon usvajanja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o dohotku FBiH u Parlamentu, Vlada na prvoj narednoj sjednici usvojiti Uredbu o obaveznim mjesečnim primanjima radnika u FBiH kojom će to biti regulisano.

Dodao je da su procjene pokazale da se na crnom tržištu u FBiH gube milijarde KM i da će stupanje na snagu Zakona o fiskalizaciji finansijskih transakcija u Federaciji BiH polovinom 2025. značiti kraj za one poslodavce koji ne izdaju fiskalne račune.

Mijatović je istakao da će to značiti dodatne prihode za Federaciju BiH koji bi trebali nadoknaditi pad zbog smanjenja doprinosa ali i stvoriti rezervu za razvojnu komponentu budžeta.

Pojasnio je da se ova Vlada FBiH zadužuje u skladu sa prihodovnom stranom okvira budžeta za ovu godinu, a da je trogodišnji plan zaduženja po kojem sad rade usvojila Vlada koju je vodio Fadil Novalić.

Kraljević: Zakon o fiskalizaciji transakcija u cilju suzbijanja utaje poreza

Dopremijer Federacije BiH i federalni ministar financija Toni Kraljević kazao je danas nakon sjednice Vlade Federacije Bosne i Hercegovine da utvrđeni Nacrt Zakona o fiskalizaciji transakcija ima za cilj suzbijanje utaje poreza, maksimalno minimiziranje tog neformalnog tržišta, kao i suzbijanje nelojalne konkurencije.

– Ako vi fiskalizirate, vaš komšija se bavi istim biznisom i ne fiskalizira, može biti cjenovno povoljniji u  odnosu na vas, što znači nelojalna konkurencija – pojasnio je.

Kraljević je govorio i o edukativnoj komponenti, definiranju i animiranju potrošača i podizanju svijesti, te o važnosti preuzimanja računa, a isto tako i o unaprjeđenju postupaka  samog poreznog nadzora.

Napomenuo je da će implementacija tog zakona omogućiti elektronsko evidentiranje podataka,  što znači i da donosi novost koja se zove Centralna platforma za fiskalizaciju.

Dodao je da njome upravlja Porezna uprava FBiH,  koja je kolektor i posrednik svih podataka koje dolaze  iz elektronskih fiskalnih sistema, što maksimizira i nadzor i kontrolu te sprječava poreznu utaju.

– Naravno, krajnji cilj je poboljšanje naplate javnih prihoda, odnosno punjenje prihodovne strane  budžeta, ali i discipliniranje cijelog tog sistema – kazao je.

 

Osvrnuo se i na dopune Zakona  porezna na dohodak, kojim s omogućava  izuzeće dijela prihoda od poreznog opterećenja, kako bi se dala mogućnost poslodavcima da svoje zaposlenike mogu honorirati  kroz dio bez porezne presije.

– Taj zakon je temporalnog karaktera, nadam se da će to biti od 1. januara do 31. decembra 2025. godine. Temporalnost ovog zakona jasno upućuje na opredijeljenost Vlade FBiH na kompletiranje onoga što nazivamo porezna reforma, a što smo danas krenuli sa online fiskalizacijom – objasnio je Kraljević.

“Penzioneri neće biti taoci usvajanja budžeta”

Na kraju je još dodao da penzioneri neće biti taoci usvajanja budžeta te da je iz ušteda kreirana akumulacija iz koje će biti isplaćena jednokratna pomoć za penzionere.

Postojeći sistem fiskalizacije baziran na Zakonu o fiskalnim sistema iz 2009. godine, koji se implementira od 2010. do 2011. godine.

–  I kada se okrenemo unazad 15 godina, možete zamisliti koliko je, u tehničko-tehnološkom smislu, evoluiranju, razvoju informacijskih  tehnologija i digitalnom poslovanju, postojeći pravni okvir postao tijesan i kompatibilan sa svim tim tehnološkim iskoracima – kazao je ministar Kraljević te dodao da je aktuelna Vlada FBiH fiskalnu reformu nametnula kao prioritet.

Dodao je da ovo danas ne bi mogli nazvati set fiskalnih zakona, s obzirom da je fiskalna reforma najsloženija reforma u svakoj državi, te da je to proces, a da svaki proces ima svoje etape.

– Ovo je prva faza u tom procesu – zaključio je ministar finansija FBiH Toni Kraljević.

FENA
Nastavi čitati

BiH

Kraj sušnog perioda: Dijelove BiH će pogoditi obilnije padavine, stiže i zatopljenje

Published

on

By

U Bosni i Hercegovini danas će biti oblačno i hladno, a na jugu pretežno sunčano i toplije. Poslije podne se očekuje naoblačenje koje će uvečer donijeti slabu kišu.

U noći na četvrtak padavine će jačati na jugu i jugoistoku, kiša se očekuje u nižim predjelima, a snijeg u brdsko-planinskim.

Puhat će slab do umjeren vjetar, sjeverni i sjeveroistočni.

Jutarnja temperatura vazduha iznosit će od minus dva do četiri, na jugu do šest, u višim predjelima od minus pet, a najviša dnevna od pet do 11, na jugu do 16, u višim predjelima od dva stepena.

BHmeteo: od vikenda toplije

Kako javlja BHmeteo, danas slično vrijeme kao i jučer, a u četvrtak i petak premještanjem još jedne visinske ciklone oko naših krajeva uslijedit će porast oblačnosti u cijeloj zemlji uz koji će samo rijetko biti slabijih padavina.

U nizinama kiša, a u višim krajevima malo snijega. Bez veće promjene u temperaturi, ostaje hladno u većem dijelu zemlje uz ispodprosječne temperature. Jače i lokalno obilnije padavine će se zadržati južnije od naše zemlje tih dana.

Hladniji period koji nas prati skoro od početka novembra će se završiti u subotu 16. novembra. Od subote strujanja okreću na jugozapadna donoseći više sunčanog vremena i osjetnije zatopljenje.

Od nedjelje i početkom sljedeće sedmice dnevne temperature će u mnogim mjestima biti između 15 i 20 stepeni.

Početkom sljedeće sedmice jačanje južnog vjetra i ulazak u nestabilan period koji će najviše padavina donositi Hercegovini i jugozapadu Bosne. Tako će se prekinuti ovaj izrazito sušan period koji u mnogim mjestima traje već više od mjesec dana.

Prognoza FHMZ-a za naredne dane

četvrtak pretežno oblačno vrijeme. Prije podne u Hercegovini slaba kiša, a na istoku i jugoistoku Bosne slab snijeg ili susnježica. Vjetar slab sjeverni i sjeveroistočni. Jutarnja temperatura od -3 do 4, na jugu do 8, a dnevna od 2 do 8, na jugu do 14 °C.

petak pretežno oblačno vrijeme. Poslije podne kiša u Hercegovini, a tokom noći u većini područja. Vjetar slab istočni i sjeveroistočni. Jutarnja temperatura od -3 do 3, na jugu do 8, a dnevna od 2 do 8, na jugu do 14 °C.

subotu pretežno oblačno vrijeme. U prvom dijelu dana kiša u većem dijelu zemlje, a na planinama snijeg. Poslije podne slaba kiša u Hercegovini, na istoku i jugoistoku Bosne. Vjetar slab u Hercegovini i na jugozapadu Bosne jugozapadni, a u ostatku zemlje sjeverni i sjeveroistočni. Jutarnja temperatura od 0 do 6, na jugu do 8, a dnevna od 4 do 10, na jugu do 12 °C.

Nastavi čitati

BiH

Penzioneri koji imaju zagarantovanu penziju dobit će po 50 KM, oni sa penzijom preko 1.000 KM neće dobiti ništa

Published

on

By

Vlada Federacije BiH donijela je uredbu kojom će penzioneri u FBiH dobiti jednokratnu pomoć od 50 KM i 100 KM, zavisno od visine penzije. Penzioneri koji imaju penzije preko 1.000 KM neće dobiti pomoć.

U Federaciji BiH je 451.000 penzionera od kojihnajviše onih sa najnižom penzijom koja iznosi 573 KM. Penzioneri koji primaju penzije u visini do 685 KM, a što predstavlja zajamčenu penziju primit će jednokratnu pomoć u iznosu od 100 KM. Penzioneri koji imaju primanja između 680 i 1.000 KM dobit će 50 KM.

Iznos je daleko od obećanog, a dio penzionera će biti u potpunosti zaobiđen u smislu dodjele jednokratne pomoći.

Federalni ministar rada i socijalne politike FBiH Adnan Delić ranije je kazao da će se visina jednokratne pomoći kretati između 100 do 200 KM. On je kazao da će penzioneri koji primaju penziju u visini do 1.000 KM trebali dobiti do 200 KM, a oni sa primanjima preko tog iznosa 100 KM jednokratne pomoći, piše Istraga.

To je bio i zahtjev Savez penzionera da se penzionerima koji imaju penzije do 1.000 KM isplati 200 KM, a onima iznad po 100 KM.

Sredstva će se osigurati iz Budžeta FBiH za 2024. godinu.

Nastavi čitati

Najčitanije