Connect with us

USK

Ceste FBiH o opasnoj saobraćajnici Bihać – Bosanska Krupa, koliko još miliona KM treba za alternativu

Published

on

Portal Faktor je u više navrata ukazivao na opasnu magistralnu cestu M14 Bihać – Bosanska Krupa koja prolazi kanjonom rijeke Une, na čijem jednom dijelu je postavljena tabla sa upozorenjem da vozite na vlastitu odgovornost u dužini od 15 kilometara.

Iz Federalne direkcije cesta navode kako su od 2018. do 2022. godine realizirana tri projekta vrijednosti 1.165.000 KM kako bi se poboljšala sigurnost na magistralnoj cesti M14.

Redovno održavanje

– I ranijih godina kroz projekte sanacija trupa ceste, klizišta i zaštite kosina škarpi, kao i sanacije kolovoza, utrošena su značajna sredstva na poboljšanju sigurnosti odvijanja prometa. Također, svake godine kroz redovno održavanje se konstantno radi na osiguranju i poboljšanju odvijanja prometa na predmetnoj dionici magistralne ceste.

 

Odavno je prepoznata činjenica da je jedino trajno rješenje problema odvijanja prometa u kanjonu rijeke Une izgradnja magistralne ceste po novoj trasi preko Grmuško-srbljanskog platoa. Izrada projektne dokumentacije za prvu dionicu Čavkići – Grmuša počela je 2005. godine, te su 2007. godine izvedeni radovi na potezu Čavkići – Spahići – Tabla, koji kasnije zbog nedostatka sredstava nisu nastavljeni – kažu.

Dodaju kako je u okviru Programa modernizacije magistralnih cesta FBiH predviđeno 4.000.000 eura za izgradnju prve dionice magistralne ceste M14 kojom se povezuje Jablanska ulica sa ranije izgrađenom nedovršenom cestom, koja bi u budućnosti trebala nositi oznaku M14 u Čavkićima.

Utrošeno 6,5 miliona KM

– Projektna dokumentacija na nivou idejnog i revidiranog glavnog projekta završena je ranije, pribavljena je urbanistička saglasnost, a trenutno je u toku postupak eksproprijacije nekretnina, kao pripremna radnja za izgradnju ove dionice dužine 3,5 km, koja je posebno značajna, jer omogućava stavljanje u funkciju do sada izgrađene dionice u dužini 13 kilometara (Čavkići – Spahići – Jezero – Tabla).

Za izgradnju navedene dionice do sada je ukupno utrošeno 6.560.000 KM, od toga je JP Ceste FBiH osiguralo 960.000 KM za izradu projektne dokumentacije i eksproprijaciju, a Vlada FBiH 5.600.000 KM za izvođenje radova i nadzor. Osigurana sredstva (uz kraće zastoje prouzrokovane neriješenim imovinsko pravnim odnosima) u potpunosti su implementirana. Izvedeni su radovi u dužini sedam kilometara na nivou prvog sloja BNS-a (bitumenizirani nosivi sloj) te pet kilometara na nivou tampona.

Za kompletiranje radova na ovoj dionici (BNS, habajući sloj, odvodnja, oprema i signalizacija) potrebno je prema pet miliona KM. Prema okvirnim procjenama, za završetak ove ceste potrebno je osigurati nedostajućih 25 miliona eura – naveli su iz Cesta FBiH.

USK

Na području USK postavljeni najnapredniji radari, imaju optičko prepoznavanje znakova

Published

on

By

Ministarstvo unutrašnjih poslova Unsko-sanskog kantona odlučno je u borbi za suzbijanje kršenja saobraćajnih propisa i osiguravanja sigurnosti za sve učesnike u saobraćaju.

Obavještavamo javnost da smo stavili u funkciju stacionarni radarski sistem sa OCR kamerama sa mogućnošću optičkog prepoznavanja znakova.

Ovaj sistem registruje prekršaje prekoračenja brzine, sa mogućnošću prepoznavanja registarskih tablica, prati kretanje učesnika u saobraćaju kao i neregistrovana vozila.

Prilagodite brzinu kretanja u saobraćaju i poštujte ograničenja brzine kretanja, čuvajte svoj i tuđe živote.

Nastavi čitati

USK

Incident tokom rutinske kontrole u Bihaću: Krijumčar migranta fizički napao policajca

Published

on

By

U bihaćkom naselju Ružica došlo je do incidenta koji je potresao kada je policijski službenik napadnut od strane krijumčara migrantima.

Prema našim saznanjima, policija je zaustavila kombi vozilo u kojem su se nalazili migranti, kako bi obavila standardnu kontrolu.

Međutim, situacija je eskalirala kada je vozač kombija, identificiran kao osoba porijeklom iz Turske, fizički napao policijskog službenika.

Incident se dogodio tokom rutinske kontrole, kada je vozač odbio surađivati s policijom te je nasilno reagirao na zahtjeve službenika.

Nakon napada, vozač je brzo lišen slobode od strane policije i prevezen u Policijsku stanicu Bihać radi daljnjeg ispitivanja. Očekuje se da će protiv njega biti podignute odgovarajuće optužnice zbog napada na policijskog službenika i krijumčarenja.

 

Nastavi čitati

USK

Selo u Krajini od burne historije do demografske pustoši: Nas u porodici ima 14, ovdje živi samo pet

Published

on

By

Svi seoski putevi su asfaltirani, svako domaćinstvo ima struju i vodu, telefon i internet priključak, većina ima odvoz komunalnog otpada.

Velikokladuška mjesna zajednica Todorovo broji oko 4000 stanovnika u pet naselja i to centar Todorovo, Vejinac, Čelinja, Mrcelji i Golubovići. Osmanilije su ovo mjesto pokušavali osvojiti 20 punih godina, a pod osmansku vlast je palo tek 1578. godine. Odbranu grada je predvodio Mihajlo Todor, a zbog njegove upornosti u odbrani, Osmanlije su mu dali nadimak “deli“ što znači “lud“. Zbog iste te upornosti mjesto Novigrad prozvaše Todor Novi, a nedugo zatim i Todorovo.

 

Starost stanovništva je 35 godina

Prema popisu stanovništva iz 1991. godine, Todorovo je imalo oko 5500 stanovnika, a danas ih je upola manje. Prosječna starost stanovništva je 35 godina. Svi seoski putevi su asfaltirani, svako domaćinstvo ima struju i vodu, telefon i internet priključak, većina ima odvoz komunalnog otpada.

Todorovo je od Velike Kladuše, koja je administrativni centar ovog područja, udaljeno oko 20-ak kilometara, od Bužima oko 10 kilometara, od Cazina oko 20 kilometara i od Bihaća nešto manje od 50 kilometara.

Todorovska brda su razvođe rijeka Glinice i Kladušnice.

 

Mještanin koji dobro poznaje historiju sela Nedžad Behrić kaže da danas u Todorovu egzistira nekoliko manjih poslovnih subjekata i to uglavnom u privatnom vlasništvu, a nekoliko većih čiji su vlasnici ljudi iz Todorova, smješteni su u Velikoj Kladuši pa čak i van granica BiH.

-Stanovništvo je uglavnom uposleno u preduzeća koja rade i posluju na području općine Velika Kladuša, rade u poljoprivredi – kooperanti proizvođači ili su van granica BiH. Kada je u pitanju školstvo, podaci su loši kao i na području ostalih općina i gradova Unsko-sanskog kantona – ističe Behrić.

Migracija

Zbog, kako je rekao, demografskog sloma koji je uzrokovan dijelom lošim odnosom nataliteta i mortaliteta, te ogromnim brojem vanjskih migracija, broj učenika u centralnoj i područnim školama smanjuje se iz godine u godinu.

– Ovdje u Todorovu je najviše roletni spuštano. Moji su svi vani, imamo samo jednog sina koji živi i radi u Bihaću kao ljekar. Vodio sam ga u Švicarsku i upoznao s ljekarima kojima idem tamo. Rekli su mu čim nauči jezik može da dođe. Na njemu je da li će ostati ovdje ili će otići. Meni ne treba ništa, imam hvala Bogu sve. Ali sistem ne valja, ima puno nepravde i ljudi zbog toga odlaze – smatra Mujanović.

Mirzet Ibričić (30) je prije sedam godina napustio Todorovo i otišao raditi u Sloveniju. Dolazi samo zbog roditelja, a kada oni više ne budu živi, ističe da neće imati ni razloga za dolazak.

-Kada sam otišao, na graničnom prijelazu Maljevac čekalo se oko sat do sat i pol, a sada se čeka po pet-šest sati. To je katastrofa koliko je ljudi napustilo ovaj kraj i kanton. Nas u porodici ima 14, a trenutno nas ovdje živi samo pet. Prije su ljudi odlazili a ostajala su djeca i žene. Sada je drukčije – kazao je Ibričić.

Zanimljiv je podatak da je Todorovo bilo općina prije Velike Kladuše. Međutim, izbijanjem Drugog svjetskog rata i novim uređenjem u bivšoj Jugoslaviji, okolnosti i geografska raspodjela općinskih teritorija se mijenja, te ovo naselje gubi status općine kojeg potom dobija Velika Kladuša.

FENA

Nastavi čitati

Najčitanije