Connect with us

Religija

Članarina Islamskoj zajednici posvađala Krajišnike: Negdje iznosila 40 KM, a negdje i po 250 KM

Published

on

S obzirom na to da je ranije kod plaćanja članarine ili vazife postojao veliki nesrazmjer među džematima, tako da je negdje članarina iznosila 40 KM, a negdje i po 250 KM, odlučeno je da se napravi balans, kako bi se manjim džamatima članarina umanjila, a većim džematima uvećala u određenim procentima.

U vezi s primjenom novog Pravilnika o organizaciji i radu medžlisa i džemata koji je usvojio Sabor Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, u nekim medžlisima na području Unsko-sanskog kantona pojavile su se određene nesuglasice, posebno kod provođenja sistema centralizacije medžlisa, koje u posljednje vrijeme, prerastaju u svojevsni socijalni bunt, svađe, u nekim je situacijama čak i policija morala regairati kako bi se strasti smirile.

Ovaj bunt, svjesno ili nesvjesno, ima za cilj izazivanje određenih konflikata koje raspiruju neki neupućeni i nesavjesni pojedinci. Iako u suštini, centralizacija medžlisa donosi niz poboljšanja koja se prventsveno tiču pomoći manjim džamata u njihovom funkcioniranju, boljoj i efikasnijoj zaštiti i unaprijeđenju vakufske imovine, jednoobraznim primanjima imama, poboljšanja vjerskog života u džematima, te zaštiti prava kako imama, tako i džematlija, javljaju se određeni otpori, posebno kad je u pitanju plaćanje članarine.

 

S obzirom na to da je ranije kod plaćanja članarine ili vazife postojao veliki nesrazmjer među džematima, tako da je negdje članarina iznosila 40 KM, a negdje i po 250 KM, odlučeno je da se napravi balans, kako bi se manjim džamatima članarina umanjila, a većim džematima uvećala u određenim procentima. Zbog te razlike u plaćanju vazife, koja ima za cilj da pomogne manjim džematima ne opterećujući ove veće preko njihovih mogućnosti, došlo je i do određenih nesporazuma. Neodgovorni pojedinci u svojoj tvrdoglavosti otišli su toliko daleko da su počeli imame i druge predstvavnike IZ vrijeđati, napadati i omalovažavati na najprizemniji način, iznoseći  razne laži o njima i vrijeđajući ih bez i najmanje grižnje savjesti, piše Stav.

Na adresu portala Stav, iz Bužima je stiglo saopćenje za javnost Medžlisa islamske zajednice Bužim, čiji imami, u najplemenitijoj želji da pozovu na dostojanstvo i razum najagresivnije pojedince, koji će se jednog dana zasigurno zastidjeti svojih izgovorenih riječi, pozivaju na savjest, dostojanstvo i slogu koja nam je uvijek svima bila potrebna. Tekst saopćenja prenosimo u cjelosti.

“Dragi prijatelji, braćo, džematlije! Pišemo ovo pismo kao poziv na glas savjesti i razuma. Nije nam cilj objašnjavati akte, pravilnike, rješenja i odluke. Sve je već objašnjeno i rečeno.

Sabor IZ-e i Rijaset su krovne institucije i organi Islamske zajednice u BiH. Oni su naš Ulu-l-emr kojeg poštujemo i čije odluke uvažavamo, jer to nam je, na posljetku, i vjerska obaveza.

Cilj ovoga našeg pisma jeste da upozorimo na nekontrolisano širenja govora mržnje prema imamima, Medžlisu i Muftijstvu koji su u obavezi da se povinuju odlukama najviših organa i rade na implementaciji istih. Prirodno je pravo svakog čovjeka da ima svoje mišljenje i svoj stav o svakom životnom pitanju. Građansko je pravo na slobodu govora i pristup informacijama. Međutim, vjerska i moralna je obaveza držati se moralnog kodeksa i kulture dijaloga u iznošenju stavova i mišljenja. Na tome ispitu, na žalost, mnogi su pali.

Sablažnjava nas spoznaja o količini mržnje, uvreda, laži i brutalnosti koje se javno iznose po društvenim mrežama i to na račun imama, muallima, predstavnika džemata, Medžlisa, Muftijstva, kao i kompletne Islamske zajednice. Ako uz to dodamo pozive na nasilje i besramno zadiranje u privatne živote, onda imamo pravo da se zapitamo: ‘S kime smo to odrastali, družili se, radovali i tugovali. Čiju smo djecu kao svoju podučavali i odgajali, čijim smo očevima na samrti šehadet izgovarali, koga smo u namazu predvodili?’

Stoga pozivamo sve iskrene i dobre ljude. One koji zaista shvataju vjeru i koji znaju za vrijednost jedine nam Islamske zajednice i koji istu grade i čuvaju. Neka se suzdrže od širenja mržnje, vrijeđanja, pakosti, zavisti i zlobe.

Sve će ovo jednog dana biti prošlost i svi ćemo se jednom morati suočiti sa svojom savješću. Pred Onim koji zna šta je u srcima našim onoga dana kada će svako za svaku riječ i slovo upitan biti.

‘O vjernici, klonite se čestih sumnjičenja, neka su sumnjičenja, zaista, grijeh. I ne uhodite jedni druge, i ne ogovarajte jedni druge! Zar bi nekome od vas bilo drago da jede meso umrlog brata svoga,- a vama je to odvratno- zato se bojte Allaha. Allah zaista prima pokajanje i samilostan je.’ Neka nam se Allah smiluje i popravi naše stanje”.

BiH

Dan džamija: Kasida Sejmana Rekića o banjalučkoj džamiji Arnaudiji koja se danas svečano otvara

Published

on

Kasida o Arnaudiji, banjalučkoj džamiji koja je bila prepoznatljiva po svojoj ljepoti, a srušena je u toku agresije na Bosnu i Hercegovinu, napisana je u čast ponovnog otvaranja ove džamije.

Kroz tekst se prožimaju osjećaji tuge i radosti, prisutna je refleksija na bogatu historiju ovog kraja Bosne i Hercegovine.

U kasidi su prisutne metafore i simbolika koja upućuje na važne momente i vakifa ove džamije, Hasana defterdara. ARNAUDIJA Tekst: Sejman Rekić Muzika: Abdulkerim Popaja, Sejman Rekić Aranžman: Abdulkerim Popaja Video: Goldenscreen studio Tekst: U godini mraka i tuge, koju Šeher ne zaboravlja. Porušiše sve džamije, mesdžide i turbeta. U zlu svemu udariše i na slavnu Ferhadiju. Vel'kim bolom pogodiše njenu sestru Arnaudiju.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata.

Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore. Što učini dobra vel'kog, hej Hasane defterdaru. Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu. Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore. Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.

Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara. Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata. Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole.

Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje. Kada se, u prvoj strofi, u kasidi kaže „U godini mraka i tuge,…“ misli se na 1993. godinu, dalje u tekstu su Arnaudija i Ferhadija prikazane kao „sestre“iz dva razloga: 1) blizu su jedna drugoj, 2) na isti datum su srušene.

U drugoj strofi se kaže „Šta učini dobra velkog, hej Hasane defterdaru.“ Čime se naglašava dobročinstvo vakifa Arnaudije, Hasana defterdara, a stihovima „Što pisaše svojim perom, slavnom paši Vakufnamu“ se ukazuje na njegov položaj i na to da je jedan od potpisnika Ferhad-pašine vakufname. „Pa ostade zapisano, ovaj Šeher vakufi tvore“ ističe u prvi plan Vakufnamu-pokazatelj velikog Ferhad-pašinog vakufa u Banja Luci.

Stihovima „Uz džamiju ukrašenu, nek ostane ime tvoje.“ se ističe ljepota Arnaudije, kao i završetak tariha na njoj „…piši: Džamija defterdara“, tako da je uz Arnaudiju ostalo i ime Hasana defterdara. Refren kaside naglašava „Hej džamijo, hej džamijo, hej Hasana defterdara“ naglašavajuči da je njen vakif Hasan defterdar, ministar finansija Bosanskog pašaluka. Stihovi „Prelijepa Arnaudijo otvori nam svoja vrata“ najavljuju otvor Arnaudije, dok se u nastavcima refrena kazuju dove „Da se pod kubbetom tvojim, softe dragom Bogu mole. Da kroz našu Banja Luku salavati zažubore.“.

Kasida se završava drugim refrenom i dovom „Da kroz našu Banja Luku glas ezana odjekuje“. Ovom kasidom se želi „opjevati“ historijska važnost Arnaudije, također želja je da publika kroz tekst kaside nauči neke zanimljivosti o njoj, a posebno se želi obilježiti otvor ove džamije, simbolika toga da je posljednja obnovljena i da je poput bisera u prstenu banjalučkih džamija.

Sejman Rekić, mujezin Islamskog kulturnog centra u Ljubljani, Republika Slovenija

Nastavi čitati

BiH

Otvorena Izložba ”Sultanskih džamija” u Gradskoj džamiji Cazin

Published

on

Izložba će trajati do četvrtka 9.5.2024.

Bujrum

Nastavi čitati

Cazin

Nemojte vrijeđati griješnike

Published

on

Nemojte vrijeđati griješnike!
– Nemojte, jer svako od nas griješi. Neko javno a neko tajno.
– Nemojte, jer vrijeđanje nije poziv ka istini, dzamiji, namazu, pokajanju.
– Nemojte, jer islam nam zabranjuje da bilo koga vrijeđamo.
– Nemojte, jer ce mozda ti ljudi koje si javno vrijeđao, pokajati se, doći u dzamiju, stati pored tebe u saff.
– Nemojte, jer Poslanik, a.s., nikad nikoga nije vrijeđao, pa čak ni svoje neprijatelje.
– Nemojte, jer iz života Poslanika, a.s., učimo, da svi ljudi koji su prihvatili islam: idolopoklonici, Jevreji, kršćani, munafici, nisu mu mogli prigovoriti da ih je ikada vrijeđao.
– Nemojte, umjesto vrijeđanja, dovimo za te ljude. Tako je nas Poslanik, a.s., radio!
Prof. Saudin Cokoja
Nastavi čitati

Najčitanije