Connect with us

BiH

“Dodik nije jedini koji Bošnjake vidi kroz vjersku perspektivu – to je i Izetbegović”

Published

on

Vezujući opstanak i budućnost Bosne i Hercegovine isključivo za islamsku vjeru, Bakir Izetbegović želi državu prema načelu: cuius religio, ilius regio – čija vjera, onoga i država.

Piše: Drago Bojić za Tačno.net

Kad se nekom bosansko-hercegovačkom narodu želi zanijekati status političke zajednice i kad ga se želi politički delegitimirati, onda ga se najčešće svodi na vjersku skupinu. Prema toj logici bosansko-hercegovački Hrvati su „bosanski katolici“, kako tvrdi dio bošnjačkih intelektualaca i političara, a pripadnici bošnjačkog naroda su „muslimani“, što uporno u javnom prostoru ponavlja Milorad Dodik. Takve kvalifikacije doživljavaju se i među vjernicima kao diskriminacija i pokušaj da se narodu uskrati pravo na politički subjektivitet.

Kad Milorad Dodik Bošnjake svodi na vjersku skupinu s uvredljivim aluzijama na manju vrijednost te vjere, s pravom negoduju pripadnici tog naroda. No, Dodik nije jedini koji Bošnjake promatra kroz vjersku perspektivu. I mnogi među Bošnjacima, njihovi politički i vjerski vođe, Bošnjake prvenstveno doživljavaju kao muslimane, dakle, kao vjersku zajednicu. Nedavno je to nedvosmisleno učinio i Bakir Izetbegović.

Gostujući u emisiji „Stil života u islamu“ na Hayat televiziji Bakir Izetbegović, između ostalog, izgovorio je i sljedeće riječi: „Vezivno tkivo Bosne i Hercegovine su Bošnjaci. Da nema Bošnjaka, ne znam do kad bi Bosna potrajala, a vezivno tkivo unutar Bošnjaka je vjera. Da nema vjere, mi bi polako izgubili identitet i rasuli se. Ako bi se mi rasuli, rasula bi se i zemlja. Izgubili bi ono što su naši preci radili, što su držali hiljadu godina. Dakle mi jesmo vjernici i nas je vjera spasila. I dokle god su pune džamije mladih ljudi i dokle god stotine hiljada ljudi posti dobrovoljno, noću se dižu, dakle, ja nisam zabrinut za ovu zemlju.”

Ideološka maštanja o „hiljadugodišnjoj istoriji“ bošnjačkog naroda odavno su u ozbiljnoj historiografiji odbačena kao povijesno neutemeljena, i od relevantnih bošnjačkih historičara, ali unatoč tome, Izetbegović i njegovi istomišljenici u Stranci demokratske akcije i Islamskoj zajednici ne odustaju od tog narativa. Takvi mitovi nemaju nikakvo uporište u prošlosti, ali ih ipak prihvaća veliki dio bošnjačkog naroda i predstavnika Islamske zajednice u BiH.

Da je riječ o ideološkim konstrukcijama i prilagođavanju prošlosti bošnjačkom nacionalizmu i dnevno-političkim potrebama, pokazuje i nedavno objavljena studija historičara i profesora na Filozofskom fakultetu Emira O. Filipovića o srednjovjekovnoj porodici Kotromanići u kojoj autor analizira „stvaranje i oblikovanje dinastičkog identiteta u srednjovjekovnoj Bosni“ koji nema nikakve veze sa sadašnjim srpskim, hrvatskim i bošnjačkim ideologijama i identitetima. Jedina sličnost onoga i ovoga vremena, ako stvari promatramo iz perspektive porodice Izetbegović, sastoji se u dinastičkom načinu održavanja na vlasti.

Bakir Izetbegović ne griješi kad tvrdi da su Bošnjaci vezivno tkivo BiH, ali to isto su i Srbi i Hrvati i pripadnici drugih naroda u BiH. Ne griješi ni kad kaže da je vezivno tkivo unutar bošnjačkog naroda islamska vjera. To je slučaj i s drugim balkanskim narodima koji svoj identitet najvećim dijelom temelje na vjerskoj pripadnosti. No, vjernički identitet nije jedini čovjekov identitet. Izetbegović u svome vjerničkom i ramazanskom zanosu ignorira činjenicu da unutar bošnjačkog naroda ima ljudi koji ne prakticiraju islamsku vjeru, ali time nisu manje Bošnjaci od, primjerice, bračnog para Izetbegovića, i od onih koji se izjašnjavaju kao vjernici.

Koliko god Izetbegoviću i muslimanima u BiH značilo to što su „džamije pune mladih ljudi“ i što „stotine hiljada bosansko-hercegovačkih muslimana dobrovoljno poste“, to nema nikakve veze s državom Bosnom i Hercegovinom jer ona ne može opstati na ni na jednoj vjeri, nego samo i isključivo kao sekularno i demokratsko društvo koje će poštivati svaku vjeru, ali nijednu od njih neće privilegirati. Što više islamiziranja Bosne i Hercegovine, do čega je stalo Izetbegoviću i njegovoj stranci, to manje države shvaćene u suvremenom, modernom smislu.

Kad Izetbegović Bosnu i Hercegovinu promatra isključivo kao državu bosansko-hercegovačkih muslimana, on time nedvosmisleno poručuje da ona ne pripada, primjerice, pravoslavcima i katolicima, pripadnicima neke druge religije i građanima koji ne prakticiraju nijednu vjeru. Time Izetbegović potvrđuje ono što se opravdano prigovara politici stranke koju vodi – da želi islamizirati Bosnu i Hercegovinu. Takvu, islamiziranu BiH, doista želi SDA otkako je ta stranka osnovana, ali takvu BiH ne prihvaćaju pripadnici drugih vjera, a ni dio pripadnika bošnjačkog naroda. Takva Bosna i Hercegovina naprosto nije moguća bez etničkog čišćenja i progona ljudi.

U mnogim dijelovima Bosne i Hercegovine dogodilo se etničko čišćenje pri čemu su pripadnici drugih vjera i naroda protjerani. To nije slučaj samo s Republikom Srpskom iz koje su gotovo posve prognani katolici i muslimani, nego i s mnogim mjestima i gradovima u Federaciji BiH. Bez izjednačavanja odgovornosti, sve su strane u ratu provodile etnička čišćenja. Uz Vojsku Republike Srpske, činili su to i pripadnici Hrvatskog vijeća obrane (HVO) i Armije BiH, druge dvije vojne komponente koje su nedavno proslavile trideset godina od svoga osnutka. Na svečanim akademijama 8. travnja (HVO) i 15. travnja (Armija BiH) ni jedna ni druga strana nije ni riječ progovorila o vlastitim zločinima počinjenim u ratu.

Kad Bakir Izetbegović budućnost Bosne i Hercegovine veže isključivo uz bošnjački narod i islamsku vjeru, ignorira činjenicu da je ova zemlja multietnička i multireligijska i da su takva prisvajanja cijele države ili njezinih dijelova, dolazila ona iz srpskog, hrvatskog ili bošnjačkog ideološkog laboratorija, prouzročila strahovita stradanja ljudi. Čak i ako jednog dana Bošnjaci u BiH budu u velikoj većini, čemu se Izetbegović nada, ni u tom slučaju neće biti dobro da zemlja bude islamizirana, jer bi se time svela na vjersku državu, a takve su države, znamo to iz povijesti, bile isključive i nasilne prema drugim vjerama i svjetonazorima.

U vrijeme vjerskih ratova polovicom 16. stoljeća mnogi su ljudi stradali upravo zbog toga što su pripadali drugačijoj vjeri. Ratove se pokušalo zaustaviti Augsburškim mirom 1555. godine i usvajanjem načela „cuius regio, ilius religio“ čija država/teritorij, njegova i vjera. Podanici su prema tom ugovoru morali prihvatiti vjeru svojih gospodara ili su bili prisiljeni odseliti. Time, međutim, nisu prestali vjerski sukobi i tek se nakon Westfalskog mira 1648., iako s velikim otporom, počelo govoriti i o vjerskoj toleranciji (shvaćenoj u negativnom značenju kao podnošenje drugoga), ali i nakon toga će proći mnoga stoljeća i poteći puno krvi dok to načelo zaživi u političkom i vjerskom životu.

U mnogim dijelovima islamskog svijeta ni danas se ne toleriraju druge vjere i konstantno su izložene diskriminaciji i progonu. U nekim islamskim pravno-teološkim školama postoji shvaćanje džihada u njegovoj prostornoj dimenziji. Prema tim tumačenjima svijet se dijeli na zemlje islama, što se opisuje izrazom Dār al-Islām (arapski: kuća islama), i na područje rata i još neislamiziranog dijela čovječanstva, što je obuhvaćeno pojmom Dār al-harb (arapski: kuća rata). Možda su Izetbegoviću nepoznata ova shvaćanja, ali iz njegovih riječi je očito da on Bosnu i Hercegovinu u budućnosti vidi kao kuću islama. Vezujući opstanak i budućnost Bosne i Hercegovine isključivo za islamsku vjeru, Bakir Izetbegović želi državu prema načelu: cuius religio, ilius regio – čija vjera, onoga i država.

BiH

Čović: Nećemo razmatrati Trojkin prijedlog Izbornog zakona BiH nego Bunozin

Published

on

By

Predsjednik HDZ-a Bosne i Hercegovine Dragan Čović izjavio je da će se na dnevnom redu sljedeće radne sjednice Vijeća ministara BiH vjerojatno naći prijedlog izmjena Izbornog zakona BiH, koji priprema ministra pravde BiH Davor Bunoza.

Čović je kazao kako je dobio na uvid prijedlog izmjena Izbornog zakona koji je pripremila Trojka, ali da se neće razmatrati taj prijedlog nego onaj koji je već u proceduri.

“To je jedno od onih rješenja koje ste već imali priliku čuti kroz medije, gdje imate tehničke izmjene, gdje imate Centralnu izbnoru komisiju BiH, gdje imate Predsjedništvo BiH, i vidjet ćemo u kojoj mjeri ćemo to moći usvojiti na Vijeću ministara”, izjavio je Čović na marginama Mostar Security Foruma.

On je podsjetio da je na posljednjem sastanku partnera na državnoj razni vlasti dogovoreno da se u roku od 15 dana u Parlamentu pokušaju usvojiti izmjene Izbornog zakona BiH kako bi se nadomjestile odluke koje je nametnuo visoki predstavnik:

“U tom pravcu moći ćemo ići ako zadržimo pažnju na izbornom zakonodavstvu i potrebi da pokušamo ono što svi želimo: domaćim snagama donositi rješenja, a jedno od ključnih je izborno zakonodavstvo”.

Nastavi čitati

BiH

Krivična prijava protiv Raminog sina: Policija demantuje federalnog poslanika Arnela Isaka

Published

on

By

Benzinska pumpa ima video nadzor no snimaka u vrijeme spornog događaja – nema. Zašto – još je uvijek nepoznanica. Kao što tek treba da bude ozvaničeni navodi o tome da su Isakovi dolazili u policijsku upravu kako događaj ne bi bio evidentiran u službenim dokumentima.

Još uvijek traje misterija o dešavanjima 9. aprila ove godine na benzinskoj pumpi „DHD“ u Zenici. Vlasnik firme je Anela Isak, supruga federalnog zastupnika Arnela Isaka, a ovaj je što nije nevažno, sin federalnog ministra unutrašnjih poslova Rame Isaka.

U 3 sata ujutro na pumpi je evidentirana tuča u kojoj je učestvovalo nekoliko osoba. Policija nije, ali jesu mediji otkrili imena aktera. Braća Arnel i Aldin Isak u saradnji sa još jednom osobom sukobili su se sa osobom inicijala A.J.

Tvrdnje policije

Arnel Isak je demantovao učešće u sukobu, tvrdi da nikome ne bi nanio teške tjelesne povrede te da je upravo on, kao svjedok, pozvao policiju jer je napadnut radnik pumpe. No, iz Uprave policije ZDK u odgovoru Žurnalu o tom događaju navode nešto sasvim drugo.

„Dana 09. 04. 2024. godine, u 03,00 sati, došlo je do narušavanja javnog reda i mira na navedenoj benzinskoj pumpi u kojem su učestvovali A. J. (1998.) sa jedne strane, dok su sa druge strane učestvovali D. A. (2004.), I. A.(1996.) i I. A.(2000.), sva lica iz Zenice, kojom prilikom je lice A. J. zadobilo teške tjelesne povrede, koje su konstatovane u Kantonalnoj bolnici Zenica. O svemu navedenom je obaviješten dežurni tužilac Kantonalnog tužilaštva ZDK po čijim uputama su lica D. A, I. A. i I. A. ispitana u svojstvu osumnjičenih, a nakon kompletiranja svih dokaza i obavještenja protiv navedenih lica je dana 16. 04. 2024. tužilaštvu podnesen izvještaj o počinjenom krivičnom djelu ‘Učestvovanje u tuči, iz člana 174. Krivičnog zakona FBiH“, navedeno je u odgovoru.

Zvanično dakle, braća Isak i još jedna osoba su nanijeli teške tjelesne povrede mladiću i za to su krivično prijavljeni.

„Pozivam Tužilaštvo ZDK da ispita kako i na koji način ‘cure’ neprovjerene i polovične informacije iz ozbiljne agencije kakva je MUP ZDK, te gdje je nestao bilten od 9. aprila sa stranice MUP-a ZDK? Očigledno je kako se tri dana izmišljao scenario za 9. april, a onda kompletna priča podvalila novinarima budući da apsolutno demantujem kako sam ja ili bilo koji sin od Rame Isaka učestvovao u tuči, a pogotovo ne nanio teže tjelesne povrede“, zvanično je saopštio tim povodom Arnel Isak.

Gdje su snimci?

Istinitost navoda mladog političara tek treba biti dokazana, no podsjetićemo kako je svojevremeno, tužeći Žurnal u sudnici izjavio da nema nikakve veze sa nargila barovima te da se nikada nije reklamirao kao kralj šiša barova, po čemu je inače bio regionalno poznat.

Benzinska pumpa ima video nadzor, no snimaka u vrijeme spornog događaja – nema. Zašto – još je uvijek nepoznanica. Kao što tek treba da budu ozvaničeni navodi o tome da su Isakovi dolazili u policijsku upravu kako događaj ne bi bio evidentiran u službenim dokumentima. Žurnal je pitao postoje li snimci nadzorne kamere na policijskoj stanici u vrijeme njihovog navodnog dolaska.

Foto: Žurnal.info
Nadzorne kamere na pumpi

„Obavještavamo vas da su od strane službenika Jedinice za profesionalne standarde izuzeti snimci nadzornih kamera u Policijskoj stanici Centar u Zenici, koji su predmet određenih provjera ali zbog trajanja internog postupka više informacija o sadržaju snimaka ne možemo dati. Kada je u pitanju snimak nadzorne kamere sa benzinske pumpe DHD u vrijeme spornog događaja, možemo potvrditi da isti ne postoji zbog čega nije ni izuzet, a razlozi nepostojanja snimka video nadzora su obrazloženi u Izvještaju koji je dostavljen Kantonalnom tužilaštvu ZDK“, navode iz UP ZDK.

Uporedo je Jedinica za profesionalne standarde Uprave policije po prijavi A. J. izvršila reviziju postupanja policijskih službenika prilikom ovog događaja, te je zbog konstatovanih određenih propusta pokrenut interni postupak.

Ramo Isak: Krivi alkohol ili droga

Baš kao i povodom incidenta iz oktobra prošle godine, na jednog drugoj benzinskoj pumpi u Zenici, samo što su akteri bili Ramo Isak i sin mu Rusmir, ministar sve pripisuje osobama pod dejstvo opijata.

“Desio se incident ujutro oko tri sata, kada je došla osoba pod dejstvom ili alkohola ili droga, rekao da će prebiti radnike, dok je radnik sipao gorivo stranci. On je nasrnuo na radnika, nanio mu povrede, nakon čega je pozvana policija koja je tu došla. On se ponašao u prisustvu policije neuračunljivo te su ga uhapsili. On je odveden bez ikakvih povreda, a radnik je imao povrede i odveden je u Hitnu pomoć. Ovo što se pojavilo u medijima za to će sigurno biti krivične prijave protiv radnika u Ministarstvu unutrašnjih poslova i svih onih koji pokušavaju da napakuju, jer je više dosta“, izjavio je Ramo Isak.

Nastavi čitati

BiH

Ramo Isak razgovarao sa nanom Fatom Orlović: Rata u BiH neće biti, možete mirno spavati

Published

on

By

Ramo Isak, federalni ministar unutrašnjih poslova danas je posjetio nanu Fatu Orlović u Konjević Polju.

U srdačnoj atmosferi i ugodnom razgovoru, hadžinica Fata ovom prilikom govorila je ministru Isaku svoje utiske sa hadža, susreta sa Kabom i posjete Poslanikovom mezaru, piše N1.

Nana Fata se zahvalila na posjeti kojom je kako je kazala, iznenađena i veoma počašćena, ali i poručila ministru Isaku da se nastavi boriti za našu državu kako to čini sve vrijeme.

“Ne dajte nam naše Bosne, vidite šta se sve priča i radi”, kazala je nana Fata.

Ministar Isak i ovom prilikom je poručio nani Fati da rata u BiH neće biti, što je jučer izjavio i u centru Banja Luke, te da može mirno spavati.

Nastavi čitati

Najčitanije