Connect with us

BiH

Građani se ne žale na rast cijena, ali se odriču svega. Prosječnoj porodici treba 1.500 KM za hranu

Published

on

Komentirajući nedavni izviještaj da Evropljani zbog inflacije i straha od novih poskupljenja preskaču obroke, kupuju na akcijama, naveo je kako se građani BiH odriču svega normalnog

Građani Bosne i Hercegovine se ne žale na rast cijena, ali se zato odriču svega, ocijenio je Marin Bago, predsjednik Udruge za zaštitu potrošača “Futura”.

Napomenuo je kako nisu zaprimili nijedan prigovor građana vezan za poskupljenja, iako je sve poskupjelo od proizvoda do usluga, a najviše hrana, kako kaže, od 25 do 30 posto.

Jednoj prosječnoj porodici potrebno je izdvojiti 1 500 maraka samo za hranu, ako se želi hraniti iole normalno i kvalitetno, kaže Bago i dodaje da uvozimo više od 80 posto hrane koju konzumiramo “dakle, na sceni je izostanak kontrole nad svojom hranom i njezinom proizvodnjom”.

Upitan moraju li građani BiH biti ‘čarobnjaci’ da prežive s ovakvim cijenama i primanjima, odgovorio je kako “mi nismo nikakvi čarobnjaci te da to samo sami tepamo i lijepo govorimo”.

– Nema tu nikakve magije nego se jednostavno odričemo svega, u svoje ime i u ime naše djece. Loše se hranimo, obrazujemo, liječimo. Kultura i sport je na zapećku, kao i higijena. Nema nikakve ljepote u tome i nije dobro u tome tražiti ništa pozitivno – ocjenjuje Bago.

Komentirajući nedavni izviještaj da Evropljani zbog inflacije i straha od novih poskupljenja preskaču obroke, kupuju na akcijama, naveo je kako se građani BiH odriču svega normalnog.

Inače, građani se Udruzi “Futura” najviše žale kada su prekršena njihova individualna potrošačka prava – loš proizvod, neuvažavanje jamstva, prigovora itd.

– S tim u konačnici i nemamo nekih problema, stvari se najčešće riješe pozivom trgovcu ili ponuđaču usluga. Imamo preko devedeset posto pozitivno riješenih slučajeva. Ljudi ipak uvažavaju zakon i klijenta… Jako mali broj to ne čini – ustvrdio je Bago.

Dalje dodaje kako je česta pojava da trgovac ili ponuđač usluga nije informiran o pravima potrošača, i kad se razgovara s njima, oni to uvaže.

Ipak, po njegovom mišljenju, potrošači su trenutno najugroženiji u konzumiranju kolektivnih prava.

– To su oblasti vezane za električnu energiju, telekomi, komunalna poduzeća, vodovodi, javni transport itd. Oni uvijek imaju zaštitu u politici i tu stvari idu jako sporo, potrošačka prava su sigurno ugrožena ako vi kao pojedinac morate ići u sudski spor protiv, elektroprivrede, npr. – napominje predsjednik Udruge “Futura”.

Bago se na kraju referirao i na educiranost potrošača, kazavši kako je zaštićeni potrošač samo onaj informirani te da bh. potrošači nisu dovoljno educirani.

– Ova oblast je zapostavljena kao i mnoge druge važne oblasti. Zapostavljeno je obrazovanje generalno. Mi odavno živimo u društveno ekonomskom modelu koji se zove tržišna ekonomija. Jedini pravi balans je tu ravnopravni potrošač. U čemu smo ravnopravni? U trgovini, obrazovanju, zdravstvu…? Ali to je opet posebna priča. Čim se zanemari načelo izvrsnosti, da naši najbolji ljudi preuzmu posao i odgovornost, dolazi do srozavanja obrazovnih, zdravstvenih, kulturnih i sportskih institucija, i svih drugih. Na tome počiva društvo, na pametnim, obrazovanim i dinamičnim ljudima. Mi takve tjeramo od sebe. Možemo slobodno reći da smo propali kao društvo, koliko god to bilo neprijatno čuti. Jako je važno znati gdje smo, kako bismo mogli napraviti nekakve korake u budućnosti – zaključio je on.

FENA

BiH

Poznato kada će biti klanjana dženaza i obavljen ukop majke Mirze Selimovića

Published

on

By

Muzičkoj zvijezdi Mirzi Selimoviću preminula je majka Nedreta Selimović u 57. godini života.

Mirza je objavio smrtovnicu na kojoj se vidi da će dženaza i ukop njegove majke biti obavljen sutra na Gradskom mezarju u Srebreniku.

Iza Nedrete osim sina Mirze ostali su suprug, kćerka, majka, snaha, zaova i ostala ožalošćena mnogobrojna porodica i prijatelji.

Nastavi čitati

BiH

FOTO Ulicama Banja Luke prošetala prva generacija maturanata medrese, prvi put nakon 80 godina

Published

on

By

Banja Luka je danas dobila prve svršenike medrese, a maturanti su prošetali banjalučkim ulicama od Ferhadije džamije do Banskog dvora.

Banjalučka medresa “Reis Ibrahim-ef. Maglajlić” danas je ispratila prvu generaciju maturanata koji su svečanim defileom obilježili završetak svog srednjoškolskog školovanja.

Defile je upriličen nakon klanjanja podne-namaza, od Ferhadije džamije do Banskog dvora, a maturanti su u ovoj paradi ljepote i pameti prošli centrom Banja Luke.

Ovo je historijski događaj, kako za Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovinu, tako i za Banja Luku koja je danas ispratila prvu generaciju maturanata medrese, a događaju u Banskom dvoru prisustvovat će i zamjenik reisul-uleme IZ u BiH Enes ef. Ljevaković, banjalučki muftija Ismail ef. Smajlović te direktor medrese mr. Muris Spahić.

Medresa u Banjoj Luci počela je s radom 2020. godine i to nakon 80 godina pauze kada je zatvorena tokom Drugog svjetskog rata.

Preporod.info

 

Nastavi čitati

BiH

Zašto građani moraju izdvajati 1,5 KM za proviziju: Jesu li komunalna preduzeća dužna imati svoje naplatne centre?

Published

on

By

“Građani su prevareni, ali nemaju kome da se žale jer Zakon o zaštiti potrošača u BiH ima manjkavosti, ne tretira te probleme.

Zakon o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini postoji, a koliko on ne štiti potrošače pokazuje i to da jedno komunalno preduzeće može ukinuti svoje blagajne, gdje su građani mogli plaćati račune, i usmjeriti ih na plaćanje u pošte gdje kod plaćanja računa građani moraju izdvajati 1,5 KM za proviziju.

To je u Kantonu Sarajevo slučaj sa KJKP Vodovod i kanalizacija koje je prošle godine do 1. maja zatvorilo blagajne i saopćilo da građani mogu ubuduće račune plaćati u pošti bez provizije. Međutim, ove godine od 3. maja građani moraju plaćati proviziju kod plaćanja računa, jer Vodovod i kanalizacija nema para da plaća proviziju za korisnike, a s druge strane neće ponovo otvoriti svoje blagajne.

– Građani su prevareni, ali nemaju kome da se žale jer Zakon o zaštiti potrošača u BiH ima manjkavosti, ne tretira te probleme. Oni su ukinuli naplatu usluga putem svojih blagajni i preusmjerili potrošače na plaćanje u poštama, a sebi ukinuli troškove. Ne može potrošač tu ništa. Kod nas je star zakon i nemamo se kome žaliti. Sada je RS donio svoj zakon, a Federacija priprema svoj, tako da će se mnoge stvari regulisati. Komunalna preduzeća su našla svoju računicu. Jedino da građani plaćaju račune elektronskim putem gdje su provizije po računu manje, 30 ili 60 feninga – pojašnjava za Faktor Redžo Omerbašić, predsjednik Udruženja potrošača Posavskog kantona.

Nastavi čitati

Najčitanije