Connect with us

BiH

“Imamo pšenice do nove žetve” – Nema mjesta panici i stvaranju nepotrebnih zaliha!

Ministar Dedić obišao polja pšenice i proizvođače brašna u Odžak. Trenutno je pojačana potražnja za brašnom na domaćem tržištu

Federalni ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Šemsudin Dedić posjetio je zasijana polja pšenice i proizvođače brašna u Odžaku.

Tokom ove posjete ministar Dedić razgovarao je s predstavnicima mlinarske industrije o povećanoj potražnji za brašnom na domaćem tržištu ali i dobio uvjerenja da su količine koje posjeduju ovi mlinovi dostatni do nove žetve.

Ministar Dedić istakao je kako je Vlada Federacije BiH već poduzela korake kojima nastoji pomoći poljoprivrednim proizvođačima na početku ove godine.

– Na posljednjoj sjednici Vlade Federacije BiH zadužili smo Federalnu direkciju robnih rezervi da pripremi odluku kojom bi svakom poljoprivrednom proizvođaču dodijelili 50 litara goriva po hektaru obradive površine. Budžet za poljoprivredu povećan je za 19 miliona KM u odnosu na prošlu godinu s ciljem veće podrške poljoprivrednim proizvođačima. Pored visine sredstava poljoprivrednicima je bitna operativnost Programa novčanih podrški u poljoprivredi i ruralnom razvoju i dinamika isplate sredstava koja ovisi od Budžeta FBiH za 2022. godinu čije usvajanje očekujemo u što kraćem roku – kazao je ministar Dedić.

Jure Kopačević, proizvođač pšenice i brašna iz Odžaka, izrazio je zadovoljstvo što je njegovo gazdinstvo posjetio federalni ministar poljoprivrede.

– Čast je ugostiti federalnog ministra poljoprivrede i ujedno se zahvaljujemo na dosadašnjem radu i redovnoj isplati poticajnih sredstava u prošloj godini. Mislim da će se ministar i dalje boriti za bolje nas poljoprivrednika koji obećavamo ostanak  u našoj državi, jer bez sela i poljoprivrede nema ni opstanka – kazao je Kopačević.

Kompanija Mlin-Majić je jedan od najvećih proizvođača brašna u našoj zemlji a zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima u modernizaciju proizvodnje raspolažu s ukupnim proizvodnim kapacitetom od 300 tona dnevno.

Prilikom posjete ovoj kompaniji u pratnji ministra Dedića bio je i direktor Federalne direkcije robnih rezervi Tončo Bavrka.

Vlasnici ove kompanije, Ivica i Ilija Majić, kažu kako je trenutno pojačana potražnja za brašnom na domaćem tržištu.

– Naišli smo na jednu pojačanu potražnju za brašnom kroz koju smo prošli prije dvije godine u vrijeme pandemije. Sve je isto. Ja ovo nazivam ‘već viđeno’. Nakon mjesec-dva dana, nakon što se napune  skladišta, kuće i podrumi, onda sve stane i onda shvatimo koliko je sve to bilo bez potrebe, bez ikakvog razloga. Ako bi išao nekakav normalan tempo proizvodnje mi imamo pšenice do nove žetve. Međutim, ako bude pojačno kao što je ovaj mjesec, mi smo u kontaktu s dobavljačima pšenice iz drugih zemalja – kazao je direktor Ivica Majić.

Ministar Dedić tokom obilaska uvjerio se u kvalitet prerađivačkih kapaciteta ove kompanije kao i proces proizvodnje brašna koji je zasnovan na novim tehnologijama i na dobroorganiziranoj proizvodnji.

– Za proizvodnju hrane u našoj zemlji vrlo je bitno imati dobru povezanost primarnih poljoprivrednih proizvođača i prerađivačke industrije. Uz podrške koje smo osigurali  s Federalnog nivoa, a koje su prošle godine iznosile 590 KM po hektaru za svakog proizvođača pšenice i druge vrste podrški kojima ćemo dodatno pomoći poljoprivrednicima u ovoj godini, očekujemo da proizvodnja pšenice u našoj zemlji bude još i veća –  kazao je Dedić po okončanju posjete ovoj odžačkoj kompaniji.

Na kraju treba istaći da naše domaće kompanije “Klas”, “Majić”, “Nezić” i druge imaju kapacitete da mogu preraditi dovoljne količine pšenice i ponuditi na domaćem tržištu visokokvalitetno brašno koje zadovoljava potrebe naših građana tako da nema mjesta panici i stvaranju nepotrebnih zaliha, saopćeno je iz Federalnog ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva.

BiH

Klara Buntić: Mržnja ljudi me zgrozila, nazivaju me “glumicom”, nemaju ljudi svoj život pa žive da mrze mene

Kad prolazi pokraj ogledala u majčinoj kući u Ljubuškom, Klara Buntić nesvjesno okrene glavu. Ne želi vidjeti na što nalikuje nakon što ju je pretukao suprug, bivši srebrni rukometni reprezentativac Denis Buntić. Smršavjela, ispijenog je izgleda, tijelo joj je puno ogrebotina i modrica. Ljubičasto-zelenih podljeva, žuto-crnih masnica, crvenih razderotina. Vidjeli smo njezine modrice, piše Jutarnji.hr koji donosi ispovijest žene bivšeg rukometnog reprezentativca Hrvatske.

Tjedan dana nije izašla van, vrlo rijetko na balkonu sa stražnje strane kuće udahne malo svježeg zraka.

“Proživljavam pakao, ne znam kako bih to drugačije nazvala. Ta mržnja na društvenim mrežama me zaprepastila. Zgrozila. Prema tim sam komentarima ja “kriva jer sam ga izazvala”, “snimka je montirana”, “niskorazredna sam glumica”, “ženska manipulatorica”, “obična krmača”… Nevjerojatno kako ljudi lako etiketiraju druge i sude im, bez zrnca uvida u moj život”, kaže otvoreno za Nedjeljni Jutarnji.

Kad prolazi pokraj ogledala u majčinoj kući u Ljubuškom, Klara Buntić nesvjesno okrene glavu. Ne želi vidjeti na što nalikuje nakon što ju je pretukao suprug, bivši srebrni rukometni reprezentativac Denis Buntić. Smršavjela, ispijenog je izgleda, tijelo joj je puno ogrebotina i modrica. Ljubičasto-zelenih podljeva, žuto-crnih masnica, crvenih razderotina. Vidjeli smo njezine modrice, piše Jutarnji.hr koji donosi ispovijest žene bivšeg rukometnog reprezentativca Hrvatske.

Tjedan dana nije izašla van, vrlo rijetko na balkonu sa stražnje strane kuće udahne malo svježeg zraka.

“Proživljavam pakao, ne znam kako bih to drugačije nazvala. Ta mržnja na društvenim mrežama me zaprepastila. Zgrozila. Prema tim sam komentarima ja “kriva jer sam ga izazvala”, “snimka je montirana”, “niskorazredna sam glumica”, “ženska manipulatorica”, “obična krmača”… Nevjerojatno kako ljudi lako etiketiraju druge i sude im, bez zrnca uvida u moj život”, kaže otvoreno za Nedjeljni Jutarnji.

Nakon incidenta kad joj je dan uoči krštenja djeteta udarcem razbio bubnjić, njezina prikrivanja istine na Hitnoj u Mostaru gdje je rekla da je pala niz stepenice i obećanja da je gotovo s pićem i drogom, dva je mjeseca bio mir, a onda se dogodio prošli petak. Denis je pretukao Klaru, ona mu je uspjela pobjeći.

“Da nisam, bila bih mrtva”, uvjerena je.

Diktafonom na mobitelu snimila je događaj i audiosnimku dala Jutarnjem da je objavimo jer joj je ta snimka, rekla je, “jedini spas da preživi”. Suprug Denis, kojemu su ispod kreveta pronašli u deku zamotan arsenal oružja, među kojim i četiri zolje i kalašnjikov, priveden je, otrijeznio se, no sud mu nije odredio pritvor.

Osim tog užasa koji je doživjela, sada proživljava novi – osudu na društvenim mrežama.

“Nemaju ljudi svoj život pa žive da mrze mene, ali među svim tim komentatorima jedna je žena zaista pretjerala. Ime joj je Ivona Milinović. Ni ne poznajemo se, sve što je pisala na njezinu je dušu, ali napisala je da imam dijete iz “prvog braka”. Niti sam imala brak prije Denisa, niti dijete. To je nećak, sestrino dijete. I sestra i ja smo kontaktirale odvjetnika i idući tjedan pokrećemo tužbu protiv Milinović.

Hejtere ne mogu spriječiti, to je kultura društvenih mreža, ali klevetu mogu na zakoniti način, sudom. Etiketirana sam kao loša majka koja je napustila svoje dijete. Za mene gore od toga ne može i to sigurno neću pustiti”, kaže Klara. Ljutnja ju je nakratko izvukla iz letargije. U objavi o kojoj govori je Ivona Milinović u jednom od odgovora napisala “… da, ali hoću reći da je mama ostavila dijete s prvim mužem pa otišla k ovom koji ju tuče i nakon što ju je četiri godine, kao, tukao s njim napravila dijete”.

Opširnije na portalu Jutarnji.

Nastavi čitati

BiH

Hoće li poskupiti vozački ispiti u BiH: Cijena ide sa 500 KM do 1.500 KM?

Ministarstvo komunikacija i transporta BiH ponovo je zakotrljalo priču oko utvrđivanja najniže cijene časa za polaganje vozačkog ispita na nivou BiH, oko koje se lome koplja posljednjih nekoliko godina.
Cjenovnik polaganja za „B“ kategoriju u auto-školama varira širom BiH i kreće se od 600 do 1.100 maraka. Otkud tolike razlike?

U dijelu auto-škola tvrde da konkurencija u stvari otaljava posao, i da zato nude niže cijene. Oni se odavno zalažu za uspostavljanje minimalne cijene za polaganje vozačkih ispita, jer bi se, poručuju, auto-škole onda utrkivale ko će kandidatima ponuditi kvalitetniju, a ne jeftiniju uslugu kao sada. Protivnici takve odluke, međutim, tvrde da će im poskupljenje rastjerati kandidate.

Podsjetimo da je cijena jednog časa obuke na nivou BiH bila već propisana od 2007. do 2012. godine i iznosila je 20 KM, ali je nakon toga tržište liberalizovano. Tako različite auto-škole jedan čas znaju naplaćivati od sedam do 25 maraka, u zavisnosti od opština i kantona.

Prednacrtom odluke o minimalnim budžetskim elementima vrijednosti nastavnog časa iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja kandidata za vozača motornih vozila, koji je Ministarstvo pripremilo i u koji smo imali uvid, predviđeno je da čas obuke ubuduće košta 23,38 KM bez PDV-a. To znači da bi minimalna cijena samo obuke, sa 35 obaveznih časova, bila oko 1.000 maraka sa PDV-om. Na to treba dodati još i plaćanje teorijskih časova, prvu pomoć i polaganje.

Protiv nove cijene među prvima su se pobunili iz stranke DEMOS, ističući da je riječ o enormnom poskupljenju, čak trostrukom, koje će dovesti do ogromnih problema.

Upozoravamo da je od početka 2020. godine do danas BiH napustilo 6.500 profesionalnih vozača, a 1.600 prevozničkih firmi se ugasilo zato što nisu imali dovoljno profesionalnih vozača. U zadnjih pet godina broj kandidata koji su polagali vozački ispit pao je za 10.000. Se ovo ukazuje da BiH mora naći rješenje za nedostatak profesionalnih vozača autobusa i kamiona, a eventualno najavljeno poskupljenje bi dodatno pogoršalo stanje u ovoj oblasti – rekao je član GO Milenko Jaćimović, koji je ujedno predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS i vlasnik auto-škole u Banjaluci.

On je istakao da odluka koja se priprema predviđa da „B“ kategorija sa 550 KM ide čak na 1.500 КM, za „C“ kategoriju cijena obuke bi poskupjela na vrtoglavih 1.600 maraka, a za vozače „D“ kategorije, odnosno vozače autobusa, na 2.250 maraka.

Ovom odlukom Savjet ministara BiH planira da značajno poveća cijene obuke za sve kategorije i time građane dodatno udalji od polaganja vozačkog ispita i sticanja dozvola, koje su često jedan od uslova da se zaposlite – smatra Jaćimović.

Pozvali su nadležne iz Ministarstva za transport i komunikaciju BiH da izvrše dodatne konsultacije i da uzmu u obzir mišljenje Konkurencijskog vijeća, koje je 27. januara 2016. godine upozorilo da nije dozvoljeno propisivanje minimalne cijene za polaganje vozačkog ispita.

DEMOS ima svoje predstavnike u zajedničkim organima i poslanika, pa ćemo tražiti da, kada dođe ova odluka na Savjet ministara, ona bude odbijena, s obzirom da je nadležno ministarstvo u Republici Srpskoj dalo crveno svjetlo i ne podržava ovu odluku. Sve što ne podržava Republika Srpska ni naši ministri u Savjetu ministara ne treba da podrže – poručio je Jaćimović.
Traže poskupljenje, a neće o cijenama

Navodi o stoodstotnom poskupljenju cijena polaganja vozačkog ispita su izmišljotina, odgovaraju iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.

S obzirom na to da ova oblast nije uređena od stupanja na snagu izmjena i dopuna Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH iz 2017. godine, preciziraju, ponovo su pokrenuli aktivnosti radi donošenja ovog propisa, a na inicijativu brojnih auto-škola u Bosni i Hercegovini.

Potvrdili su da je Prednacrt odluke pripremljen i dostavljen na mišljenje nadležnim ministarstvima obrazovanja, nakon čega će biti proveden dalji postupak, uključujući i javne konsultacije.

O cijenama nisu željeli da govore.

Kako je ovoj fazi još radni materijal, iznos cijene koji će u konačnici biti predložen u Odluci tek treba biti utvrđen uz konsultacije sa svim relevantnim učesnicima ovog procesa – odgovorili su iz ovog ministarstva za Srpskainfo.
Rade “prljavo” jer su jeftini?!

Jasan stav imaju i u Udruženju auto-škola RS: protiv ovoga se bune samo auto-škole koje rade “prljavo”.

Bune se oni koji imaju tri nekakve škole, a nemaju uslova ni za jednu. Zašto mi tražimo da se odredi najniža cijena? Jer imate škola u kojima jedan čas sada košta sedam maraka. Pa, za toliko novca ni instruktor neće da radi. Ni profesionalnih vozača nema zašto što nećete da ih platite – ocjenjuje predsjednik Udruženja Zdravko Ivić.

odsjeća da je još 2007. godine bilo definisano da cijena jednog časa obuke u BiH košta 20 KM.

Mi još nismo stigli tu cijenu iz 2007. godine. Vidite koliko je godina od tada prošlo a neki viču da je skupo. Svake godine imamo sve više poginulih u udesima, svake godine nas je sve manje. Neka samo izračunaju to, pa nek onda podvuku crtu. Država mora ulagati u bezbjednost, a ne pljačkati bezbjednost, a kod nas je sve opljačkano; sve što su mogli uzeti uzeli su i prodali – razočarano kaže Ivić.

Iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH napominju da je cilj donošenja ove odluke eliminisanje nelojalne konkurencije i neprirodno niska cijena osposobljavanja kod pojedinih auto-škola, a koja ide na uštrb kvaliteta procesa osposobljavanja. Krajnji cilj je veća sigurnost saobraćaja na putevima, posebno imajući u visok postotak učešća mladih vozača u saobraćajnim nezgodama sa teškim posljedicama.

Stupanjem na snagu ove odluke uspostavio bi se osnov za utvrđivanje minimalnih proračunskih elemenata nastavnog časa osposobljavanja kandidata za vozača iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja. Auto-škole će i dalje slobodno formirati cijene osposobljavanja, ali će prilikom utvrđivanja cijena biti u obavezi pridržavati se minimalnih proračunskih elemenata propisanih ovom odlukom – preciziraju oni.

Podsjećaju da je obaveza donošenja odluke o jedinstvenim minimalnim proračunskim elementima vrijednosti nastavnog časa iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja kandidata za vozača motornih vozila propisana zakonom. Odluku, kažu, donosi Savjet ministara BiH, na prijedlog Ministarstva komunikacija i transporta BiH usaglašen s organom nadležnim za obrazovanje.

Nastavi čitati

BiH

Eminu, koji je sinoć počinio ubistvo, prije 10 godina otac ubio majku na autobuskoj stanici

Prije deset godina Emin Mustafić ostao je bez majke Suade koju je brutalno ubio njegov otac Fehim, tada uposlenik Komemorativnog centra Tuzla, na autobuskom stajalištu ispred SKPC Mejdan.

Emin Mustafić je sinoć u tuzlanskom naselju Miladije usmrtio Ismara Karahmeta, nakon čega je uhapšen.

On je od ranije poznat policiji. Naime, on je 2020. godine, zajedno sa Amirom Mujićem, snimao premlaćivanje jedne osobe, a onda je nakon toga zlostavljao i psa, pa sve to podijelio na društvene mreže.

Porodični zločin

Prije deset godina Emin Mustafić ostao je bez majke Suade koju je brutalno ubio njegov otac Fehim, tada uposlenik Komemorativnog centra Tuzla, na autobuskom stajalištu ispred SKPC Mejdan.

Ubicu su, Fehima Mustafića do dolaska policije, zadržali građani koji su se našli u blizini. Na lice mjesta, nedugo nakon strašnog događaja stigao je i Fehimov sin osumnjičeni za ubistvo u Miladijama Emin Mustafić i vikao je na okupljene: “Pa zar mi niste mogli spasiti, mamu”.

Foto: Tuzlanski.na
Fehim Mustafić

Morali su ga tada smirivati policajci, piše Tuzlanski.ba.

Zločin se dogodio usred dana kada je Fehim sa šest uboda nožem usmrtio Suadu naočigled brojnih prolaznika.

Kamere na licu mjesta

Mustafić je nakon zločina sinoć pokušao pobjeći preko terase na zgradi, ali brzom akcijom policije je uhapšen.

Prve informacije sa mjesta nesreće govore da je u stanu u trenutku izvršenja krivičnog djela boravilo više osoba. Navodno se traga za još dvije osobe.

Snimak akcije zabilježen je kamerom “Slučajeva-X” što će biti emitovano u nedjelju 8. oktobra na Hayatu.

Nastavi čitati

Najčitanije