Connect with us

USK

(INFOGRAFIKA) Krajina se brzom cestom spaja sa EU, a sa Sarajevom će se prije povezati zračnim nego kopnenim putem

Published

on

Iz Bihaća će se prije stići do Zagreba, Ljubljane i Graca nego u Sarajevo. Iz tog grada više autobuskih linija ide ka Njemačkoj, Sloveniji i Hrvatskoj, nego prema Sarajevu. Za Mostar ni ne postoji direktna linija. Aerodrom o kojem se godinama priča na vidiku. Zbog čega je Krajina odsječena od ostataka BiH, posebno od glavnog grada?! Godinama slušamo narativ o zapostavljenoj Krajini, a da li je Sarajevo kočničar razvoja, u konkretnom slučaju izgradnje cestovne infrastrukture ili bi trebalo zasukati rukave i konačno početi raditi na projektima?!

Iz Bihaća voze četiri linije unutar države i to za Sarajevo, Tuzlu, Zenicu i Banjaluku. Puno prometnije linije su za vani, pa tako, čak tri puta dnevno ide se za Dortmund, a isto toliko puta i sedmično za Austriju. Svako jutro autobus vozi za Salzburg, Ljubljanu itd. Podaci su koje je N1 dobio od autobuske stanice Bihać.

Željeznički saobraćaj obustavljen već četiri godine. Od pandemije Covid 19 i migrantske krize, ne saobraća u pravcu Bihaća. Iz odgovora Željeznica FBiH, da se zaključiti, moguća je ponovna uspostava linija prema Bihaću i Banjaluci.

“Željeznice FBiH poduzimale su i još uvijek poduzimaju napore za ponovnu uspostavu ovih linija o čemu pregovaramo sa predstavnicima Željeznica RS”, rečeno je iz ovog preduzeća.

Advertisement

O mogućoj ponovnoj uspostavi vozne linije Sarajevo – Bihać, premijer Unsko-sanskog kantona Nijaz Hušić, kaže da bi ponovno uspostavljanje bilo od značaja, prije svega turističkog, ali za ozbiljne projekte stavljanja u funkciju potencijala željeznica, država BiH bi morala iskoristiti prilike da, u saradnji sa državama regiona povuče EU grantove za modernizaciju željezničke infrastrukture.

Kada su u pitanju izgradanja puteva ka Krajini, premijer Hušić navodi, da Unsko-sanski kanton jeste bio zanemaren, ali nije imao ni projekte. Ističe da višegodišnja prozivanja na relaciji Krajina – Sarajevo nisu donijela ništa dobro građanima, a ceste su ostale jednako loše.

Dugo najavljivana brza cesta u Krajini

Prema dostupnim informacijama, Autoceste Federacije BiH raspisale su tender za izradu Glavnog projekta dijela brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica Republike Hrvatske, što predstavlja ključni infrastrukturni projekt za USK. Ponude za ovaj projekt bit će otvorene 21. oktobra 2024. godine. Ova cesta je od izuzetne važnosti, ne samo za povezanost tri krajiška grada, već i za vezu Krajine s Evropskom unijom. Ta cesta bi trebala da ide na Treću razvojnu osu, prema Solinu, odnosno Novom Mestu, gdje bi BiH bila povezana sa tim dijelom Evrope.

Advertisement
Projektni zadatak/Autoceste FBiH

Direktor Javnog preduzeća Aerodrom Bihać Anel Hadžić je mišljenja da za sve treba mjesto i vrijeme, ali i politička volja da se sve poveže, te podcrtava, bez putne infrastrukture, mi se ne možemo hvatati sa zemljama u regiji.

“Ova priča prema Banjaluci je više otvorenija i realnija nego ovamo preko Ključa. Mi smo već povezani. Banjaluka i Doboj su povezani. Od Banjaluke do Prijedora se radi. Na zadnjem sastanku komisija, dat je jedan pozitivan iskorak, da se produlji prema Bosanskoj Otoci, odnosno prema USK, gdje bismo mi bili povezani, naravno kad se završi koridor VC, ovamo od Zenice prema Doboju, da bi bili povezani sa Sarajevom, i to je nešto što je realno”, kaže Hadžić.

Autocestama Federacije BiH smo poslali pitanja o trenutnim cestama koje se grade prema Krajini, ali odgovor nismo dobili. Od naših sugovornika saznajemo da se radi i jedan dio ceste od Lašve prema Travniku, odnosno prema Donjem Vakufu čime bi se ubrzala putna komunikacija prema glavnom gradu.

I Javnom preduzeću Autoputevi Republike Srpske, uputili smo pitanja o izgradnji putne infrastrukture u sjeverozapadnom dijelu Republike Srpske. Podsjećaju da kineski partner, putem koncesije, gradi dionicu auto-puta Banja Luka – Prijedor – Novi Grad, prva faza Banja Luka – Prijedor.

“Kada je riječ o sjeverozapadnom dijelu Republike Srpske, odnosno Krajini, JP „Autoputevi Republike Srpske“ priprema realizaciju projekta izgradnje auto-puta Banja Luka – Mrkonjić Grad – Mliništa, prva faza Banja Luka – Put AVNOJ-a (Mrkonjić Grad), u čijem sastavu je i 20 kilometara ‘obilaznice Banja Luka’. U ovom dijelu Republike Srpske u planu je i izgradnja druge faze auto-puta Banja Luka – Prijedor – Novi Grad, na pravcu od Prijedora do Novog Grada, ali i brzog puta Prijedor – Kozarska Dubica – Donja Gradina”, navode iz preduzeća Autoputeve Republike Srpske.

Advertisement

“Nismo shvatili značaj Transportne zajednice”

Osman Lindov, profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije, naglašava da BiH kaska, ne malo, nego dugi niz godina, te da se nema osjećaja šta znači transport za razvoj privrede, društva, nekakvog pomirenja, i na Zapadnom Balkanu i okviru BiH.

“Da smo to shvatili, do sad bismo završili međunarodno transportni koridor, autocestu na koridoru VC u cjelosti. Ne bismo promovisali svaki put 5-6 km i od toga pravili spektakle. Imamo još 200 km da završimo, a završili smo 130 km. Druga naša stvar koju smo mogli, raditi unutar BiH i dodatno se transportno uvezivati, mislim na sjever i jug, dijelom Banjaluke, prema Livnu i negdje dobrim uvezivanjem dijela Hrvatske iz pravca Karlovca, prema EU, preko Krajine, putem Sarajeva i putem dijela Goražda, prema Albaniji, Turskoj, Grčkoj itd. Nažalost, nismo shvatili ni ulogu tog transporta. Prepustili smo se sa stihiji, i danas na tom pravcu uvezivanja našeg dijela Krajine sa centralnim dijelom Sarajeva, svakako i dalje prema Goraždu, ne može to biti brži put, autoput do Goražda, jer je Goražde vrlo malo, nego se mora dalje uvezati prema Crnoj Gori i Albaniji, i prema moru, da imamo dalje alternativne pravce i i alternativne luke u tom dijelu, ako nam zatrebaju, a trebat će nam, i na taj način uvezivati cijelu BiH, kroz neke entitetske projekte, koji moraju biti u saradnji sa susjednim državama”, mišljenja je profesor Lindov.

Nažalost, taj putni pravac prema Krajini je nekad bio dio putne mreže, dodaje Lindov, ali nismo ga uvrstili ponovo u tu mrežu, a na taj način bi ga mogli lakše finansirati od evropskih banaka.

“Nismo to znali, nismo znali aplicirati. Trenutno Transportna zajednica je dosta stroga i ukinula je na račun BiH što smo imali, jer jednostavno nemamo predstavnika gore, i ne shvatamo šta znače te asocijacije koje su povezane sa Zapadnim Balkanom, ali povezane i sa Evropskom unijom. Nažalost, nismo shvatili čak ni Energetsku zajednicu, a pogotovo Transportnu zajednicu”, naglašava Lindov.

Advertisement

Prvi letovi sa bihaćkog aerodroma 2027?

A da li bi izgradnja aerodroma u Bihaću, mogla potpomoći i uticati na bolju povezanost sa glavnim gradom, pitali smo direktora Javnog preduzeća Aerodrom Bihać Anela Hadžića.

Međunarodni aerodrom Bihać osnovan je 1. decembra 2015. godine

Kada se razmatralo o ideji nastanka ovog preduzeća, Hadžić kaže, upravo je akcenat bio na tome da su ceste iz 50-tih i 60-tih godina prošlog vijeka, potom slaba povezanost sa glavnim gradom, i zbog toga intencija je bila da se poveže na neki način zračnim putem.

“Kad uzmemo proces same izgradnje i način kako bi se tretiralo, finansijska konstrukcija je svakako puno za avio saobraćaj, ali bi bila puno manja nego za taj dio autoceste. Svakako, aerodrom je zamišljen kao generator razvojnog kraja ovog dijela BiH. Ovo podneblje je bilo i prije letačko i razvijalo u smislu tradicije. Bihać je nekada bio vojni grad i imao vojni aerodrom Željavu. Imamo mogućnost povezivanja Bihaća-Sarajeva kao međugradski saobraćaja sa manjim avionima i sasvim sigurno je da bi ovim vidom saobraćaja se ubrzala i izgradnja autoceste”, ističe Hadžić.

Trenutno je ovaj aerodrom u procesu pribavljanja dozvola, urbanističke i građevinske. Prema nekim prognozama, plan je da bude završen do 2027. godine.

Svakako, izglednije je da će Krajina dobiti prije aerodrom i zračnim putem se povezati sa glavnim gradom, nego što će biti povezana sa njim i ostatkom države, brzom cestom, piše N1.

Advertisement

USK

Razgovori o projektima i održivom povratku: Premijer USK ugostio predstavnike Bošnjaka iz RS

Published

on

By

Predsjednik Regionalnog odbora SDA Bosanska Krajina – Prijedor Edin Šupuković i odbornik u Skupštini opštine Bosanska Dubica (SDA) Jasmin Spahić boravili su u posjeti premijeru Unsko-sanskog kantona Nijazu Hušiću s kojim su razgovarali o životu bošnjačkih povratnika u bh. entitet RS.

Tokom sastanka bilo je govora o budućoj saradnji, realizaciji projekata te podršci održivom povratku Bošnjaka u dijelu Bosanske krajine koji se nalazi u entitetu Republika Srpska.

Premijer Hušić istakao je da Vlada Unsko-sanskog kantona podržava sve inicijative koje će doprinijeti razvoju i opstanku Bošnjaka u ovom dijelu Bosne i Hercegovine, piše Raport.

Advertisement

Sastanak je ocijenjen kao konstruktivan, uz obostranu spremnost za dalju saradnju na jačanju povratničkih zajednica i unapređenju infrastrukture u područjima gdje žive Bošnjaci u manjem bh. entitetu.

Nastavi čitati

USK

Krajiški Herkules dobio tri decenije dugu bitku: Muju Hrnjicu napokon čekaju bolji dani

Published

on

By

Spomenik narodnom heroju Muji Hrnjici (Mustafa Turcalović, op. a.) koji već 30 godina propada u staroj tvorničkoj hali na periferiji grada u Velikoj Kladuši, napokon će dočekati bolje dane.
Kako je za Faktor potvrdio kipar i autor ovog spomenika Zlatko Dizdarević, kantonalna vlada, odnosno Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona, i Općina Velika Kladuša dat će potrebna sredstva za njegov spas.
Uložit će u restauraciju i konzervaciju, ali mislim da će ipak glavni posao odraditi Općina Velika Kladuša jer je prije izbora načelnik Boris Horvat obećao i uvrstio u program njegovog četverogodišnjeg mandata da se završi spomenik Muje Hrnjice, kao i Centar za kulturu, odnosno da se završi zgrada. U njegovom programu što se tiče kulture posebna briga i pažnja bit će usmjerena na zaštitu spomenika Muje Hrnjice, kojeg će, kako je davno bilo planirano, premjestiti na lokalitet Starog grada. Radove sigurno nećemo početi dok ne dođu topliji dani, jer sada je jako hladno – kazao je Dizdarević.
Pojašnjava da će se na lokalitetu Starog grada izgraditi posebna prostorija za Muju.
– To će raditi firma Miral. Napravit će se prostor 10x12x15 metara koji će se obložiti staklom, ili plesiglasom da se postavi  Mujo Hrnjica i da bude dostupan ljudima. Jako puno turista dolazi, kako naših ljudi iz dijaspore, tako i iz susjednih zemalja.
Za koji vremenski period će se on odliti u bronzu je velika stavka. Imam prijedlog da prenesem autorsko pravo i sva ostala prava na općinu i da oni kao vlasnici Muje Hrnjice to onda rješavaju, da ja ne budem vlasnik, jer šta god pokušam, nalazim na razna nerazumijevanja, zidove preko kojih više ne mogu ići – iskreno govori Dizdarević.
A upravo zbog spomenika Muji Hrnjici završio je na sudu. Općinski sud u Velikoj Kladuši donio je presudu da se spomenik ukloni iz prostorija koje su pripale Javnom preduzeću Vodovod i kanalizacija (ViK), ali nova vlast je, na sreću, tu odluku stopirala.
– Sadašnja vlast i načelnik općine su to stopirali jer ja moram završiti prvo taj stručni kiparski dio, a onda će se Mujo preseliti na Stari grad i mislim da će se postepeno lijevati kako imamo novaca. On se više neće morati rezati i mislim da će biti dobar mamac za turiste – tvrdi Dizdarević.
Spomenik Muji tri decenije živio je sudbinu Bosne preko koje su se slamala razna koplja, ali na kraju, baš kao i u narodnoj priči, izlazi kao pobjednik.
– Glavni krivci za stanje Muje Hrnjice su Kladuščani. Za ovih 30 godina promijenilo se jako puno načelnika, trebali su podnijeti teret. Ako Mujo ostaje ovdje, onda su Kladuščani trebali zasukati rukave, pomesti ispred svoje avlije. Za mene je poražavajuće da u posljednjih 30 godina nijedan načelnik nije dao ni jednu KM za restauraciju i konzervaciju Muje, a puna su im usta njega.  Sada su se stvari promijenile. Imam obećanje od načelnika Horvata – govori Dizdarević.
Poručuje da će biti najsretniji kada se sve završi jer on više nema snage za borbu.
Podsjetimo, Mujo Hrnjica se istakao u odbrani Krajine u mnogim ratovima na tom području u 17. stoljeću. O njemu su ispjevane pjesme i ispričane brojne legende. Jedna od narodnih predaja Muju Hrnjicu i njegovog brata Halila dovodi u vezu sa gorskom vilom, koja je prvog zadojila svojim mlijekom, a drugog rosom pored rijeke Kladušnice. Mujo je od toga zadobio veliku snagu i junaštvo, a njegov brat Halil ljepotu. Ono što je Herkules bio za antički svijet, to je Mujo Hrnjica predstavljao Krajišnicima.
Nastavi čitati

USK

Nezavisni odbor razmatrao stanje sigurnosti u USK

Published

on

By

  • Na sjednici Nezavisnog odbora , koja je održana danas, usvojen  je Izvještaj o radu Uprave policije  MUP-a USK za 2024.godin, kao i Izvještaj  o radu za januar ove godine. Članovi odbora  usvojili su i Informaciju o stanju sigurnosti  na području USK za period januar-decembar  prošle godine.

 –  Prošlu godinu obilježila su dva slučaja koja su uznemirila javnost, a radilo se o trostrukom ubistvu u Sanskom Mostu i napadu na Policijsku stanicu u Bosanskoj Krupi.

Detaljnije informacije u  Dnevniku RTV USK donosi Suad Begić 

Nastavi čitati

USK

Građani Bihaća u šoku: Komunalne usluge poskupile za skoro 50%

Published

on

By

Formirano radno tijelo za analizu poslovanja JKP Komrad

 

Na sjednici Gradskog vijeća Bihaća, održanoj nakon duge i napete rasprave, donesena je odluka kojom se odobrava novi cjenovnik usluga odvoza i zbrinjavanja komunalnog otpada.

Prema novim odredbama, građani će sada plaćati 17,55 KM umjesto dosadašnjih 11,95 KM, što predstavlja povećanje od 47%. Odluku su podržali vijećnici vladajuće koalicije, njih 17, dok su protiv glasali predstavnici SDA, NES-a i Možemo bolje. Prije samog glasanja, uslijedila je kratka pauza radi dodatnih konsultacija i usaglašavanja stavova unutar vijećničkih klubova.

Nakon pauze, Vildana Zulić, pomoćnica gradonačelnika za resor razvoja i komunalnih djelatnosti, obavijestila je prisutne da je usvojen zajednički prijedlog svih vijećničkih klubova o osnivanju radnog tijela.

Advertisement

Glavni zadatak ovog tijela biće temeljita analiza poslovanja JKP Komrad, uključujući finansijske tokove, strukturu prihoda i rashoda, kao i način raspodjele plata zaposlenika. Također, posebna pažnja biće posvećena broju zaposlenih, mjerama štednje, mogućnostima povećanja prihoda, te transparentnosti u prikazivanju finansijskih rezultata.

Osim toga, analizirat će se način upravljanja komunalnim otpadom, usporedba cijena sličnih usluga u Unsko-sanskom kantonu i Federaciji BiH, te kako ove promjene utiču na životni standard građana. Konačno, radno tijelo će predložiti novu metodologiju obračuna komunalnih naknada koja bi trebala biti pravednija i transparentnija.

Izvještaj i preporuke ovog tijela očekuju se u narednom periodu, a moguće je da će njihove zaključke Gradsko vijeće uzeti u obzir pri donošenju novih odluka o upravljanju komunalnim uslugama.

Advertisement
Nastavi čitati

USK

Formirano Općinsko vijeće Bosanskog Petrovca nakon višemjesečne blokade

Published

on

By

U Bosanskom Petrovcu danas je, nakon višemjesečne političke blokade, formirano Općinsko vijeće.
Na drugom nastavku konstituirajuće sjednice, vijećnici političke platforme “Za bolji Bosanski Petrovac” i Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) postigli su dogovor i uspjeli osigurati potrebnu većinu za formiranje tog zakonodavnog tijela.
Od ukupno 17 vijećnika, sjednici je prisustvovalo 16, a devet ih je podržalo formiranje vlasti. Za predsjedavajućeg Općinskog vijeća izabran je Nemanja Davidović (SNSD), a za dopredsjedavajućeg Muhamed Dračić iz platforme “Za bolji Bosanski Petrovac”.
Ovim potezom trebali bi biti odblokirani ključni procesi za funkcionisanje Općine, uključujući usvajanje budžeta i drugih važnih dokumenata neophodnih za rad lokalne uprave.
Višemjesečni pokušaji Stranke demokratske akcije (SDA) da kroz pregovore formira većinu nisu dali rezultate, što je dovelo do političke neizvjesnosti u toj općini Unsko-sanskog kantona.
FENA
Nastavi čitati

USK

Unsko-sanske šume premašile plan proizvodnje i izvoza

Published

on

By

Plan proizvodnje drvnih sortimenata u Šumskoprivrednom društvu “Unsko-sanske šume” za januar 2025. godine uspješno je realiziran uz prebačaj u svim fazama rada – zaključak je prve sjednice Stručnog kolegija održane u Direkciji ŠPD-a u Bosanskoj Krupi.

“Sječa drvnih sortimenata na nivou preduzeća izvršena je sa 155 posto. Od planiranih 12.308 kubnih metara, usječeno je čak 19.046 kubnih metara svih drvnih sortimenata.

Plan sječe realiziran je s prebačajem u svim Šumarijama i Pogonu gospodarenja za općinu Bosansku Krupu”, istakli su u ŠPD Unsko-sanske šume.

Advertisement

Pored toga, izvoz drvnih sortimenata također je premašio planirane količine.

“Izvoz na nivou ŠPD-a izvršen je sa 137 posto, pri čemu je od planiranih 12.308 kubnih metara na međustovarišta izvezeno 16.898 kubnih metara svih drvnih sortimenata”, dodaju iz ŠPD Unsko-sanske šume.

Otprema drvnih sortimenata također je bila iznad plana, ostvarivši realizaciju od 111 posto.

“Od planiranih 12.308 kubnih metara, otpremljeno je 13.675 kubnih metara drvnih sortimenata, što je izuzetno dobar rezultat za ovaj period godine”, istaknuto je u ovom preduzeću.

Advertisement

Na sjednici je također odlučeno da će Uprava ŠPD-a nastaviti s ulaganjima u modernizaciju opreme i kapaciteta.

“Planirano je dodatno ulaganje u tešku mehanizaciju pri Podružnici ‘Građenje, mehanizacija i održavanje’ u Bosanskom Petrovcu, kao i u Podružnicu DI ‘Sanica’ Ključ, kako bismo osigurali još efikasniju i produktivniju proizvodnju u narednim mjesecima”, naglasili su u ŠPD Unsko-sanske šume.

S obzirom na štete koje su loše vremenske prilike prouzrokovale u određenim šumarijama, gdje je zabilježen značajan broj izvaljenih i prelomljenih stabala, Sektor pripreme proizvodnje i Sektor za zaštitu šuma dobili su zadatak da hitno izvrše doznaku stabala za sječu.

Advertisement

“Neophodno je brzo reagovati i sanirati štetu nastalu tokom zimskog perioda, kako bismo osigurali stabilnost i sigurnost u našim šumskim područjima”, zaključuju u ŠPD Unsko-sanske šume.

FENA

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije