Connect with us

Magazin

“Krajiški omač” i “Krajiška trahana” registrirani oznakom zajamčeno tradicionalnog specijaliteta

Published

on

“Krajiški omač” i “Krajiška trahana” su dvije vrste tjestenine koje se odlikuju tradicionalnom recepturom i načinom proizvodnje u sjeverozapadnom dijelu Bosne i Hercegovine, odnosno na području Unsko-sanskog kantona

Džemil Hajrić, direktor Agencije za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine i Kemal Hrnjić, ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva u Vladi Federacije Bosne i Hercegovine uručili su danas u Bihaću predstavnicima Udruženja ”Stari-novi okus” rješenja o upisu proizvoda “Krajiški omač” i “Krajiška trahana” u Registar zajamčeno tradicionalnih specijaliteta. To su ujedno prvi proizvodi u Bosni i Hercegovini registrirani oznakom zajamčeno tradicionalnog specijaliteta.

“Osim ova dva proizvoda, mi smo u proteklom periodu izdali rješenja za još pet proizvoda koji su registrirani oznakom porijekla i oznakom geografskog porijekla. Posebno nam je zadovoljstvo što je za “Livanjski sir”, kao jedan od proizvoda registriranih u Bosni i Hercegovini, posredstvom Agencije za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine, pokrenuta procedura registracije na nivou Evropske unije”, izjavio je Hajrić.

Uz “Livanjski sir”, oznakom zemljopisnog porijekla registrirani su “Visočka pečenica” i “Nevesinjski krompir”, dok su oznakom porijekla registrirani “Livanjski izvorni sir” i “Drvarski mućeni pekmez od drenjina”. Značajnu potporu procesu registracije oznaka, kroz novčane poticaje, pružaju entitetska ministarstva poljoprivrede.

“Decenije usmenih i pismenih receptura našeg krajiškog naroda napokon je prepoznato i kroz uvrštavanje u Registar garantirano tradicionalnih specijaliteta. Na ovaj način u prilici smo da dodatno promoviramo bogatu krajišku trpezu i turističku ponudu, ali i da čuvamo našu kulturnu baštinu. Vjerujem da će ova aktivnost pružiti priznanje proizvođačima i očuvati izvorni karakter ovih specijaliteta. U okviru Federalnog ministarstva poljoprivrede opredijeljeni smo da naše proizvođače podržimo i kroz podršku certifikaciji proizvodnje, što će doprinijeti njihovom boljem pozicioniranju na tržištu”, kazao je Hrnjić.

Predstavnici Udruženja ”Stari-novi okus” i Obrtničke komore USK izrazili su zadovoljstvo zbog uspješno provedene procedure registracije oznaka.

“Ova oznaka za odabrane proizvode kao “Garantirano tradicionalni specijalitet” će omogućiti da se certifikuju postojeći proizvođači tradicionalne hrane, ali isto tako pružiti mogućnost za novo pokretanje startup-ova, te osnivanje novih obrta i nova zapošljavanja. Kroz projekt je predviđena certifikacija najmanje dva postojeća proizvođača i dva nova proizvođača koji će se certifikovati i imati pravo korištenja oznake na svojim proizvodima. Obrtnička komora će nastojati da se to proširi na veći broj proizvođača, s tim da ćemo svakako voditi računa o zakonskim regulativama u pogledu korištenja oznake i certifikacije proizvođača”, istaknuo je Enes Arapović, predsjednik Obrtničke komore USK.

“Krajiški omač” i “Krajiška trahana” su dvije vrste tjestenine koje se odlikuju tradicionalnom recepturom i načinom proizvodnje u sjeverozapadnom dijelu Bosne i Hercegovine, odnosno na području Unsko-sanskog kantona.

Halid Makić naglasio je da su aktivnosti na registraciji oznake za “Krajiški omač” i “Krajišku trahanu” financijski potpomognute od strane projekta “USAID Turizam BiH”.

“Izradu proizvođačke specifikacije i ostale potrebne dokumentacije pripremali su profesori Biotehničkog fakulteta Univerziteta u Bihaću. Ova oznaka ima višestruki značaj, kako za proizvođače tradicionalne hrane, tako i za turističke subjekte u Unsko-sanskom kantonu. Pored toga, ova oznaka je i obilježje USK, pa i šire, kao dio turističkog brenda destinacije, te obilježje gastronomske ponude USK”, pojasnio je Makić.

Magazin

Stanje nacije: Čak 30.000 ljudi uživo gledalo TikTok sukob Sanela Patka i Hude Companyja

Published

on

By

Večeras se na društvenoj mreži TikTok održao “sukob” između, vjerovatno, dvije najveće zvijezde bh. TikTok scene.

Meč između Sanela Patka i Hude Companyja je u jednom momentu gledalo preko 30.000 osoba, a brojka je daleko veća uzme li se u obzir čitav live prenos.

 

Podatak da hiljade Bosanaca i Hercegovaca zanima Sanel Patak i Huda Company najbolje pokazuje u kakvom se stanju naše društvo nalazi.

Prema nekim podacima, njih dvojica su za par minuta zaradili na desetine hiljada eura od giftova koji su im slali gledatelji.

Podsjetimo i da su se ova dva TikTokera u februaru ove godine sukobili u Cazinu.

“Do narušavanja javnog reda i mira došlo je na parking prostoru na Trgu Zlatnih ljiljana gdje je lice inicijala S.H.(45) iz Bihaća fizički napao lice inicijala Z.N. iz Cazina. Tom prilikom, povrijeđeni je upućen u bolnicu gdje su mu konsantovane lakše tjelesne povrede. Protiv S.H. je podnesen i prekršajni nalog”, rekao je tad portparol MUP-a USK Ale Šiljdedić.

Riječ je o Sanelu Hadžiću, poznatijem kao Sanel Patak i Zehrudinu Nadareviću, poznatijem kao Huda Company.

Podsjećamo, Sanel Hadžić je 2019. godine uhapšen zbog posjedovanja droge. On je tada u prenosu uživo na društvenim mrežama konzumirao drogu i savjetovao ‘kako se treba drogirati’.

 

Foto: CH

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Šef FBI-a otkrio koji trik koriste konobari kako bi skoro uduplali svoje napojnice: Samo uradite ovo

Published

on

By

Ako ste radnik u uslužnoj djelatnosti koji želi naučiti kako zaraditi više napojnica, onda je očito vaš “anđeo čuvar” FBI-jev bivši glavni međunarodni pregovarač za taoce. Možda će zvučati pomalo čudno na prvu, ali ako neko može pregovarati o oslobađanju talaca, onda bi mogao ispregovarati i bolju napojnicu za osoblje.

U nedavnom razgovoru za Nudge Podcast, bivši šef FBI-a, Chris Voss, rekao je da postoji jedna stvar koju biste mogli primijetiti da vaš konobar radi, a koja bi vas mogla dovesti do toga da mu date veću napojnicu.

Voditelj podcasta, Phill Agnew, objasnio je to u TikTok videu promovirajući podcast i rekao da konobari uz njega mogu “skoro uduplati svoje napojnice”. Ovo je savršen trik za sve konobare koji žele povećati svoju zaradu, ali i za one koji ne vole davati napojnice pa mogu pripaziti na ovu taktiku.

 

“Pričao mi je o studiji iz 2003.”, rekao je Agnew, “U studiji, koja je uključivala uslužno osoblje, polovini osoblja je rečeno da prima narudžbe kao i obično. Drugoj polovini osoblja rečeno je da verbalno preslikava narudžbe mušterije. Dakle, mušterija naruči jedan hamburger, a konobar kaže ‘jedan hamburger“.

 

Prema studiji sa Univerziteta u Nijmegenu, uz samo ponavljanje riječi gostiju konobari će vidjeti kako se njihova napojnica povećava za nevjerovatnih 70 posto. Ovaj trik zavisi od “sklonosti ljudi da vole ljude koji se ponašaju kao oni”, čak i ako je to jednostavno poput ponavljanja njihove narudžbe u restoranu.

Prema bivšem čovjeku FBI-a, to se zove “zrcaljenje” i povećava napojnice tako što gost misli da je konobar simpatičniji, javlja Vecernji.hr.

@nudgepod

“Don’t be fooled by this sales trick.” That's what Chris Voss taught me on the latest episode on Nudge. He explained why I've been overtipping, and why most of us struggle to get a raise.

♬ original sound – Nudge Podcast

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Vozači u ovoj državi skrivaju registracije izolir-trakom i vrećama, evo zašto

Published

on

By

index.hr
Nastavi čitati

Najčitanije