Connect with us

Magazin

Nele Karajlić: Jugoslavija se nikada nije ni raspala ako Dino Merlin može napuniti sve dvorane

Published

on

Nele Karajlić je tokom gostovanja u podcastu “Velike priče”, između ostalog, komentarisao sličnost muzičke scene u bivšoj Jugoslaviji i današnje muzike.

“Naša realnost je ta muzika, a ne ta politika. To što je ta politika formalno promijenila naše živote, ona nikad nije promijenila ono što mi nosimo u sebi, a to je ta muzika, odnosno to vrijeme. Ono što je meni realno, to nije možda nekome ko je rođen van tog vremena – ili prije ili poslije ili koji to vrijeme nije doživio onako kako sam ga doživio ja, to je njemu fiktivno, ali je*e mi se”, kazao je.

Smatra da zajedništvo naroda bivše Jugoslavije još uvijek postoji te da se to ogleda u muzici.

“Sve ono što je vezano za muziku tog vremena i uopće za popularnu kulturu tog vremena nama daje za pravo da mi kažemo da se Jugoslavija nikada nije ni raspala ako Dino Merlin može da puni sve dvorane, ako Bijelo dugme može da puni sve dvorane, ako još uvijek svi gledaju filmove Kuste, Zafranovića, Rajka Grlića… Šta se onda raspalo? Raspala se samo geografija i politika, što mene kao nekog ko je živio u to burno doba nikad nije ni interesovalo”, rekao je.

Nakon toga je komentarisao to što je Aleksandra Prijović napunila pet arena u Zagrebu te njene kolege koje izvode istu vrstu muzike, piše Klix.

“To je konačan rezultat jedne ozbiljne industrije koja se zakopitila negdje početkom 21. vijeka i koja je počela da radi po nekim zapadnim principima, prije svega mislim na produkcija tipa Grand i to. Kad smo s Kusturicom radili operu ‘Dom za vješanje’ u Parizu 2007. godine, uzaludno smo sami tražili dva pjevača koja će igrati Perhana i Azru. Samo jedan telefonski poziv mom drugu Žiki u Grandu je bio dovoljan da on nama ‘istrese’ 10-ak tih mladih, talentovanih dječaka i djevojčica koji su tad imali po 16 – 17 godina. Izabrali smo Milicu i Stevu. Eksplozija nove muzike nije za mene nikakvo iznenađenje. Jednostavno je došlo do toga da je ta industrija uspjela da proizvede takve nove fenomene. Ta industrija se u suštini naslonila na ono u čemu smo mi učestvovali ‘80-ih godina i naslonila se na jedinstveni kulturni prostor koji objektivno nema nikakve razlike od, slobodno mogu reći, Vardara pa do Triglava”, naveo je Karajlić.

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Continue Reading

Najčitanije