Connect with us

Svijet / Zanimljivosti

Todorić: Volio bih biti premijer Bosne i Hercegovine

Published

on

Moja država me napala. Plenković je po nalogu Brisela došao da uzme Agrokor i preda ga Rusima. Njemu je samo stalo do vlasti i moći i ovo je sto posto njegov politički kraj, kaže, između ostaloga, u intervjuu za Mrežu na Federalnoj televiziji Ivica Todorić, nekada najbogatiji čovjek regiona.

Osniva stranku i tvrdi da će sam pobijediti HDZ na sljedećim izborima, u arbitražnom postupku teškom blizu 7 milijardi eura nema nagodbe, svoju državu neće zaviti u crno, ali hoće političare koji su sposobni samo da štite nacionalne izdajnike, zločince, kriminal i korupciju.

U intervjuu koji slijedi saznat ćete i zašto bi volio biti premijer BiH, šta misli o strankama i političarima današnjice, koga treba metlom pomesti, hoće li opet izgraditi carstvo.

Zašto se rušio Agrokor

Na početku razgovora odgovorio je na pitanje zašto se rušio Agrokor:

„Kad su se meni dogodili ti problemi oko Agrokora, nisam bio svjestan o čemu se radi. Ruski ambasador se javio, on je ustvari počeo te medijske napade. Ja sam to smatrao beznačajnim. Kako se razvijao taj proces napada na mene i moju kompaniju – išli su u dva smjera – odjedanput su rekli Ivica Todorić je kriminalac i lopov, a s druge strane Agrokor je u problemima. Saznao sam kasnije da Agrokor napada vlastita država kad mi je došla tadašnja potpredsjednica vlade Martina Dalić u moj ured i rekla – Todoriću, ti trebaš prepisati svoju imovinu bez naknade u jednom birou kod jednog notara. Miči se iz kompanije. Znao sam da iza toga stoji premijer“.

Prema njegovim riječima, Andrej Plenković je iz Brisela dobio nalog i ‘praktički je on sve to vodio’.

„Poslan je ovdje da bi izvršio određene stvari koje su bile interesantne za Brisel. Oni su htjeli dati veći društveno-politički utjecaj ruskom kapitalu u zemljama Zapadnog Balkana“, kazao je Todorić, navodeći da za to ima i dokaze.

„Oni su mene ucijenili, da ja kod nekog privatnog notara predam svoje privatno vlasništvo, ja sam to odbio. Ja sam njih krivično prijavio. Vidim da je mafija – oni meni žele privatno uzeti firmu. I kada sam odbio oni su napravili jednu grupu ljudi koja je vanistitucionalna, pisali su zakon, Plenković je svojim autoritetom uz podršku Brisela i ostalih to progurao na Vladi i Saboru“, objašnjava on.

Todorić je dodao da su mu na osnovu tog zakona uzeli kompaniju.

„Ja sam stvarno oštećen, neko mora platiti štetu. Smatram da to nije bilo po zakonu i pokrenuo sam proces naplate štete koju su mi napravili“, kaže Todorić.

On ističe da je, kako kaže, bio najveći poslovni čovjek od Poljske do Grčke, te da je raspolagao ogromnim sredstvima, stvarao ogromne vrijednosti i nijednu nije ‘preselio sebi u džep’.

„Od svega toga imam pet miliona eura. Da bi oni uspjeli i da bi imali dokaze, oni su mene optužili, mislili su da će naći ko zna šta, nekakve dvije milijarde na nekim otocima. Svašta su o meni pričali, a ustvari nisu našli ništa. Bio sam specifičan poduzetnik, ulagao sam u regionu, samo sam davao, nisam izvlačio iz kompanija. Ponosan sam na ono što smo radili, napravili smo konkurentne kompanije“, kategoričan je Todorić.

Todorić je naglasio da mu je konačni cilj da se dođe, kako je naveo, do prave istine i da oni koji su odgovorni snose odgovornost.

„Sad je to na stranim sudovima, vidjet će se je li Agrokor bio u problemima i jesam li ja kriminalac. Sve im se ruši kao kula od karata“, kazao je on.

Arbitraža

Osvrnuo se i na očekivanja od arbitražnog postupka:

„To ide na stol najkompetentnijim ljudima danas na svijetu. Teško je kazati kakvu će oni odluku donijeti. Sedam godina radim na tom predmetu. Sto posto sam siguran sam da ću to dobiti. Onda iza toga se traži određena naknada. Nismo izračunali još kolika“, pojasnio je.

Naglašava da je Plenkoviću važno da ostane na vlasti, i moć.

„Jer onda može sve staviti pod tepih, utjecati na medije… Njemu nije važna istina. On je ovdje ‘usosio’ državu sto posto, ako sam ja u pravu“, navodi Todorić.

On je dodao kako ne želi ‘nikakve nagodbe, nego da se sazna istina i ko je kriv’.

„Ivica Todorić nikad neće svoju državu zaviti u crno, nema šanse. Ako sam ja u pravu, bit će određene posljedice u obavezi koja bude prema meni. Znat ću pametno postupiti, ne samo u interesu Hrvatske i budžeta, nego i Slovenije, Bosne i Hercegovine i Srbije, gdje god su moje kompanije“.

Šta je ostalo od Agrokora

„Činjenica je da je Agrokor imao promet oko sedam milijardi kad sam odlazio, a sad ima pet. Jednu katastrofu su napravili. Danas bi imali 15, mogli smo državi davati više bespovratnih sredstava godišnje nego Brisel“, ocijenio je.

Kaže da poslovni ljudi imaju problem jer politika upravlja državom.

Zbog čega ulazi u politiku

Plenković je izgubljen čovjek, napravio je tolike dramatične protuzakonite stvari da on nikako u budućnosti ne može ostati nekakav političar, konstatirao je Todorić. Smatra i kako je sadašnja vlast u Hrvatskoj zloupotrijebila svoj položaj i dovela njene građane na dno.

„Uništio je životni standard. Štite nacionalne izdajice, zločince, kriminal, korupciju. Želim drukčiju Hrvatsku. Osnivam stranku za jedno mjesec dana otprilike. Sve ću uraditi u skladu sa zakonu, ali vrlo neobično. Moje djelovanje neće biti na način kako se sad ovo radi. Siguran sam da ću uspjeti. Imam znanje i vještine“.

Poručio je i kako će on sam pobijediti HDZ. „Ja sam popularniji od njih“, dodaje Todorić.

Odnos prema BiH

Na pitanje kakav će biti njegov odnos prema BiH, ako pobijedi na izborima, odgovara:

„Ovo što se danas dešava, međunacionalni sukobi, to je ogromna šteta, duboko sam uvjeren da BiH ima velikih šansi za razvoj. Svaki narod ima interese u takvoj državi da živi. Ja ću otići kod svakoga – premijera, predsjednika – sjesti, pokušat ću im otvoriti oči kolike su prilike. Jako bih volio biti premijer BiH. Tamo imate više politički nego ekonomski život za građane“, rekao je Todorić.

Za kraj je prokomentirao i narednu superizbornu godinu u Hrvatskoj.

„To je politički kraj Plenkoviću. Treba ih metlom počistiti, treba stvoriti odgovornost prema vladavini prava, zakonu, građanima“, zaključio je Todorić.

 

 

Svijet / Zanimljivosti

Razbijen klan švercera drogom u Austriji: Državljanin BiH (35) rukovodio narko bandom iz zatvora

Published

on

By

Austrijska policija je u akciji kodnog naziva “Samo jako” razbila međunarodnu mrežu švercera drogom koji su djelovali uglavnom u Koruškoj i Štajerskoj.

Tim povodom je u Klagenfurtu održana i pres konferencija visokih policijskih zvaničnika koji su detaljno opisali način na koji je ovaj narko-klan djelovao. Predstavnici iz Državne policije Štajerske i Koruške saopštili su da je riječ o međunarodnoj grupi koja je na ovom području djelovala više od godinu dana. Austrijski mediji javljaju da je droga u ovu zemlju stizala iz Slovenije

Tokom istražnih radnji u sklopu akcije “Operation Samo jako” otkrivena je mreža koja je imala striktnu hijerarhijsku raspodjelu posla. Kako navode, uhapšena su 23 pripadnika ovog klana – 16 Austrijanaca, tri Srbina, jedan Hrvat i tri Slovenca, pišu Nezavisne. Procjenjuje se da je vrijednost droge koju su tokom protekle godine stavili u promet 5,2 miliona eura.

Inače, cijelom mrežom su kooordinisali dva zatvorenika: državljanin BiH (35) i Austrijanac (31), koji trenuno služe kaznu u zatvoru Grac-Karlau, ali to nije bila prepreka da upravljaju ovim narko-klanom.

Kako je objašnjeno jučer, 16. maja, na pres konferenciji, do cijelog klana ih je, zapravo, doveo mali, ulični narko diler. Naime, prije izvjesnog vremena policija je počela da prati jednog dilera u Klagenfurtu, za kojeg se ispostavilo da je “sitna riba”, ali ih je on odveo do čitavog klana, koji je detaljnom istragom razotkriven i razbijen. Istraga je bila toliko detaljna da su uspjeli da otkriju i bunkere u kojima su krili novac, kurire, regrutere za nove dilere kao i njihovo obezbjeđenje.

“To je prosto nevjerovatno kako su profesionalno bili organizovani”, rečeno je na pres konferenciji.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

VIDEO Jeste li čuli za ovaj zastrašujući morski prolaz? Zovu ga “grobljem” brodova, a evo i zašto

Published

on

By

Drakeov prolaz prozvan je “grobljem brodova”, što je potaknulo mnoge ljude da se zapitaju zašto. Prolaz je otkriven 1525. godine i povezuje Tihi s Atlantskim okeanom, a ispod se nalazi Južni okean.

Impresivno je širok 1.000 km i veoma dubok. Prosječna dubina mu je viša od tri km, pa je sigurno reći da ako nešto ispustite s broda, vrlo je malo vjerojatno da ćete to dobiti nazad. Budući da je to spojna tačka između tri najveća okeana na svijetu u tako uskom prostoru, Drakeov prolaz može biti izložen atmosferskim ciklonima.

Ovi snažni vjetrovi dolaze iz Južnog okeana koji nije prekinut kopnom, pa njegovi moćni vjetrovi mogu prouzročiti haos bez susretanja s ikakvim preprekama. I s vjetrom dolaze valovi, s neki od najvećih valova Drakeovog prolaza navodno dostižu visinu čak 30 metara. Mnoge morske rute sada su povezane Panamskim kanalom, ali do njegovog otvaranja 1914. godine, brodovi su se oslanjali samo na Drakeov prolaz, što znači da su stotine brodova morali proći kroz najopasniju morsku rutu na svijetu.

Do danas se navodi da je 800 brodova potonulo u Drakeovom prolazu, odnoseći sa sobom stotine života. Ti gubici datiraju sve do 2022. godine nakon što je “rogue val” udario u kruzni brod Viking Polaris u Drakeovom prolazu, ubivši jednog putnika i ranivši osam drugih.

 

Vode Drakeovog prolaza bile su tako burne da su oni na brodovima koji su prolazili kroz njega morali jesti s tanjira koji su zalijepljeni. Karen Heywood, fizička okeanografkinja sa Univerziteta u East Angliji, rekla je National Geographicu u januaru ove godine dok je putovala kroz Drakeov prolaz: “Uvijek je zanimljivo kad idete na večeru i stavljaju ljepljive podloge na sve stolove kako biste osigurali da se tanjuri i ostale stvari ne kližu.”

Profesor Alberto Naveira Garabato, koji je također putovao brodom kroz Drakeov prolaz, rekao je o vremenu: “Odjednom ste u tom ledenom svijetu. To se događa baš tako – možete vidjeti prijelaz samo nekoliko sati”.

Ali Drakeov prolaz nije samo opasan i loš – poznata morska ruta navodno je dobra za planetu. Zašto, pitate se? Sve je u njegovoj moći hlađenja, što posebno koristi Antarktiku.

Bez kopnenog mosta koji povezuje kontinent s Južnom Amerikom, sjeverni zrak ne teče lako prema jugu, čime se održava hladnoća. Ako Drakeov prolaz ne bi razdvajao Antarktiku od Južne Amerike, postojala bi šansa da bi se 18 milijuna kvadratnih km leda oko Antarktike otopilo što bi, prema istraživanjima, uzrokovalo globalno podizanje nivoa mora za gotovo 60 m, javlj Klik.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Koliku ćete kaznu platiti ako u Hrvatskoj ne poštujete razmak između vozila

Published

on

By

U Bosni i Hercegovini za isti prekršaj kazna je puno manja

U hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama navodi se razmak između vozila, odnosno navode se i kazne ako se ne pridržavate propisanoga. Premalen razmak i prekasna reakcija kobna su kombinacija te je posljedica neizbježna prometna nesreća s velikom materijalnom štetom i, uz mnogo sreće, samo s lakšim ozljedama, piše HAK Revija.

Dodajte tim faktorima klizavu cestu te će brzina udara u drugo vozilo biti velika. Staro je pravilo da biste od vozila ispred sebe morali voziti na udaljenosti od dvije sekunde. Koliko su dvije sekunde u metrima? To varira ovisno o brzini kojom vozite.

Pri 80 km/h, na primjer, dvije sekunde bile bi 44 metra. U članku 109. hrvatskog Zakona o sigurnosti saobraćaja na cestama jasno se definiraju obaveze vozača. Vozač je dužan držati potreban razmak kad se kreće iza drugog vozila, tako da ne ugrožava sigurnost prometa. Novčanom kaznom u iznosu od 60 eura kaznit će se za prekršaj vozač koji ne drži potreban razmak kad se kreće iza drugoga vozila.

Već sljedeći članak ide dalje. Kad se na javnoj cesti izvan naselja, koja ima samo po jednu saobraćajnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, kreću jedno za drugim motorna vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg ili čija je dužina veća od 7 m, vozači su dužni između svakog od tih vozila držati razmak od najmanje 100 m.

Ova odredba ne odnosi se na dio ceste na kojem je preticanje zabranjeno. Također, ako se na cesti izvan naselja kreću u nizu dva ili više vozila koja prevoze opasne tvari, međusobni razmak između tih vozila ne smije biti manji od 200 metara. Kazna za nepridržavanje ovih odredbi je također 60 eura.

U BiH je kazna puno manja

Vozač koji ne održava propisno odstojanje između vozila na cestama u Bosni i Hercegovini će biti kažnjen kaznom od 50 KM. Vozač je dužan držati vozilo na takvom odstojanju od drugih vozila u saobraćaju da, s obzirom na brzinu kretanja vozila i druge okolnosti u saobraćaju, ne izaziva opasnost i ne ometa druge učesnike u saobraćaju.

Nastavi čitati

Najčitanije