Connect with us

Religija

Koliko je važno biti pošten i jednostavan

Published

on

Čovjek djeluje najorginalnije onda kada govori ono što osjeća. Davno je neki mudrac rekao: “Bolje mi je da kažem ono što osjećam makar se to ljudima ne sviđalo, nego da kažem ono što oni osjećaju i da im se to svikne.”
Kada je Ibrahim, a.s., polupao kipove ostavivši samo onog najvećeg, upitali su ga – ko je to učinio? – a on im je odgovorio: “To je učinio ovaj najveći od njih, pitajte ih ako umiju govoriti – reče on.” (Al-Enbija, 63)

Kada se Musa, a.s., susreo sa Muhammedom, a.s., u noći Miradža, i Muhammed, a.s., ga obavijestio da je njegovom ummetu naređeno da obavlja pedeset namaza dnevno, Musa, a.s., mu reče: “Vrati se svome Gospodaru i zamoli Ga da ti smanji taj broj.”
Muhammed, a.s., je istinski primjer jednostavnosti i skromnosti. Živio je u skladu sa ljudskom fitrom. Jednom je rekao nekom čovjeku: “Polako. Ja sam sin žene iz Mekke, koja je jela sušeno meso.”

Znalo se desiti da bude nešto upitan i odgovori – Ne znam. Također se prenosi da je rekao: “Ne znam šta će biti s tobom niti sa mnom.”
Isto tako, Allah mu je naredio da ljudima kaže: “Reci (O Muhammede): “Ne tražim ja od vas za ovo (Kur’an) nikakvu nagradu i ja nisam izvještačen prenosim samo ono što mi se naređuje.” (Sad, 86)
Njegova poruka ljudima je Objava od Allaha, dž.š: “Ti (O Muhammede) nisi očekivao da će ti Knjiga biti objavljena, ali, ona ti je objavljena kao milost Gospodara tvoga; zato nikako ne budi nevjernicima saučesnik!” (Qasas, 86)
Ta Objava sa svim njenim općim i pojedinačnim značenjima, predstavlja toleranciju koja ljudima olakšava stvari u životu, jer vjera treba da je laka i jednostavna. Allah, dž.š., je naredio svom Poslaniku Muhammedu: “Ti sa svakim – lijepo! I traži da se čine dobra djela, a neznalica se kloni!” (Al-A’raf, 199)

Biti tolerantan i praštati trebalo bi biti lako u odnosu sa ljudima, kako to kaže Ibn Al-Zubejr, r.a. Neki ljudi su hrabri onda kada su drugi kukavice. Neki su druželjubivi dok su drugi povučeni. Neki su darežljivi, dok su neki škrti. Neki su sposobni i dosjetljivi, dok su neki nespretni i rastrojeni.
Poslanik Muhammed, a.s., je naređivao da se pomiluju oni koji su mu činili nepravdu, da se dadne onima koji su njemu uskraćivali, da se dopre do onih koji su njega izbjegavali i da se pokaže ljubaznost prema onima koji su prema njemu bili žestoki.

Ljudi postanu opustani po svojoj prirodi onda kada prestanu biti pretenciozni i prestanu da pokušavaju biti nešto što nisu. Istinski iman nije hvalisanje i pokazivanje u javnosti. To je unutrašnji izraz našeg bića koji varira od osobe do osobe. Poslanik, a.s., je jednom pitao nekog beduina kako on doziva Allaha u dovi. Beduin mu je odgovorio: “Nisam dobar govornik kao ti i Muaz, r.a., ali molim Allaha za Džennet i tražim spas od Džehennema.”

Poslanik se nasmijao i rekao mu: “To je ono što i mi dovimo!”
Prirodna vjera je superiornija i daje najbolje plodove. Čista je od munafikluka i pretencizioznosti i ne uzrokuje stanje u kojem su ljudi jedni prema drugima žestoki i oholi u ime vjere.

Formalizam i izvještačenost nestaje među dobrim prijateljima. Pjesnik Al-Mubarrad je rekao: “Gdje zavlada bliskost, hvalisanje nestane.”
Jedno poglavlje u Buharinoj zbirci hadisa nosi naziv: “Pripremanje hrane i njeno serviranje gostima”.
Selman je rekao: “Zabranjeno je sjedati za sofru pripremljenu za goste.”
Možeš mijenjati stvari koje ti se ne sviđaju u vezi s tvojim privatnim obrazcima ponašanja, a da ne pređeš granice (zabranjenog). Ali ne bi trebao da pokušavaj potisnuti ono što ti zapravo jesi.
Dobro je biti kvalitetan čitalac, i kvalitetno informisan, ali ne trebaš se pretvarati pred ljudima da znaš više nego što praktikuješ ili govoriš, niti govoriti o stvarima o kojima vrlo malo znaš.

Drugim riječima, budi jednostavan i lak, ali ne pravi tendenciozan šou od svoje jednostavnosti i lake prirode.
Postoji mnogo pitanja koja nam uzimaju dragocjeno vrijeme i zadaju ozbiljne glavobolje, ali koje ustvari nisu toliko ni bitne, niti su dostojne naše pažnje. Postoji mnogo pitanja oko kojih se vode diskusije koje ne donose ništa drugo osim poteškoće. Mnoge stvari ljudi rade u ime vjere i pobožnosti, a koje ustvari podrivaju samu bit vjere.

Dio značenja “biti jednostavan” je da obožavaš Allaha iskrenim srcem i čistom namjerom. Treba ignorisati sumnje u ispravnost naših abdesta ili ispravnost naših namaza, jer te sumnje samo donose nemir, a ignorišući ih nećemo sebi nanijeti štetu.
Još jedan aspekt značenja “biti jednostavan” je da ljudima pristupamo shodno njihovim nominalnim vrijednostima. Dakle, da ih ne optužujemo i da ih ne etiketiranom. Da ih ne osuđujemo žestoko za ono što kažu ili urade, jer sve dok se trude da urade ono što je ispravno njihova djela se mogu tumačiti na pozitivan način.

Biti jednostavan tako što ćeš se držati podalje od mahana i nedostatak drugih ljudi. Tada ćeš imati dovoljno vremena da se fokusiraš na sebe i osjetiš šta treba da mijenjaš.

Autor: Selman el-Aude
Autor: Dr. Selman El Aude
Izvor : Za Akos.ba preveo Fahrudin Vojić

Ostavi komentar

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

BiH

Gradska džamija : Predavanje i izložba Sultanske džamije u Bosni i Hercegovini

Published

on

PREDAVANJE I IZLOŽBA
SULTANSKE DŽAMIJE U BOSNI I HERCEGOVINI
Među džamijama građenim u vrijeme Osmanlija, posebno mjesto i značaj imale su one koje su gradili sami sultani, kako u Istanbulu, tako i širom Osmanskog carstva, pa i u Bosni i Hercegovini. One su finansirane iz državne blagajne, pa se na neki način mogu smatrati i državnim džamijama.
U našoj zemlji podignuto je preko 80 sultanskih džamija. Mnoge su porušene, neke su obnavljane, a od nekih su ostale samo zidine u tvrđavi, kao što je to slučaj u Bužimu.
Do danas ih je sačuvano i obnovljeno ukupno 37. Od sultanskih džamija koje se i danas koriste i služe svojoj svrsi čak 9 nalazi se na prostoru Bosanske Krajine. To su: Stara džamija u Izačiću, Džamija Murata III u Todorovu, Džamija Murata III u Šturliću, Fethija džamija u Bihaću, Džamija Brekovica grad u Bihaću, Džamija Zagrad u Velikoj Kladuši, Džamija u Maloj Kladuši, Džamija u Mutniku, i Gradska džamija u Cazinu.
Povodom obilježavanja 7. maja, Dana džamija, Medžlis Islamske zajednice Cazin u saradnji sa Gazi Husrev-begovom bibliotekom iz Sarajeva organizira predavanje i izložbu „Sultanske džamije u Bosni i Hercegovini“.
Predavanje i izložba će se održati u Gradskoj džamiji u Cazinu, u petak, 3. maja 2024. godine, sa početkom u 20 sati.
Pozivamo vas da svojim prisustvom uveličate ovaj značajan skup.
Medžlis islamske zajednice Cazin
Nastavi čitati

BiH

Muslimanska radna etika

Published

on

Muslimanska radna etika

datum objavljivanja: 1.05.2024.

Donacije poslodavaca zarađene na muci i nepravdi radnika, bez obzira koji cilj imale, jesu donacije ljudi koje Allah ne voli / Raditi i biti vrijedan radnik samo ako je šef prisutan, znači biti licemjer i stjecati nedozvoljenu zaradu.

Bez obzira što je vrijeme robovlasništva daleko iza nas, danas se određeni poslodavci prema radnicima nerijetko odnose kao robovlasnici prema robovima.

Navedimo nekoliko primjera u tom kontestu. Iako je radno vrijeme naznačeno u ugovoru, radnik je obavezan ostati dokasno navečer. Poslodavac ne pomišlja na obaveze koje njegov radnik ima, naročito ako se radi o porodičnom čovjeku.

Ovo je naročito važno u proljetno doba kada radnici s minimalcima pokušavaju nakon radnog vremena obrađivati zemlju, jer njegov budžet ne dozvoljava kupovinu svježeg voća i povrća, kao i zimnice, u bilo koje doba godine. Od radnika se zahtijeva da za minimalnu platu obavlja posao više ljudi, a često prihod ne odgovara zakonom utvrđenim platnim listama.

Poslodavac nije svjestan da upravo ovom nepravdom stavlja u iskušenje radnika da ne obavlja svoj posao revnosno, ili štaviše da počne ga potkradati. Postoje poslodavci koji daju zakonom zagarantiranu plaću, ali nakon njene isplate radnici su obavezni vratiti određenu sumu poslodavcu.

Kao da je riječ o haraču. Te obespravljene radnike svakodnevno gledamo u našim porodicama, familijama džamijskim odborima, prvim saffovima…

Naravno, u sveopćoj paranoji poslodavac će tražiti od bližih saradnika, ili radnika koje smatra povjerljivim, da špijuniraju pa čak i podmeću robu drugim radnicima testirajući ih da li će pokušati krasti.

 

Također, poslodavci često traže od radnika da skrivaju sve propuste firme; porez, nehigijenske uvjete i rok trajanja robe itd.

Mnogi radnici rade “nacrno” bez ikakvog osiguranja, a da bi se ispunila zakonska obaveza poslodavac će umjesto radnika “prijaviti” sebe, svoju porodicu i bližu rodbinu, čak i ako ne rade. Radnik će razumjeti situaciju kada je firma u krizi, ali kako će razumjeti ako se poslodavac razmeće skupocjenim novim autima dok govori o krizi?

Možda izgleda suvišno govoriti o hrani, ali danas još postoje poslodavci koji ne obezbjeđuju radnicima adekvatnu hranu, ili je riječ o jednoličnoj hrani koju radnici mogu uzeti ili odbiti, jer druge nema.

Postoje slučajevi kada poslodavci ne dozvoljavaju radnicima napuštanje radnog mjesta čak i kada im se u porodici desi nesretan slučaj, a iznimke, što je zapravo obaveza, prave samo ako se nešto desi radniku. Naravno, radnici s povredama ili težom bolešću ostaju bez posla, jer bolovanje nije ekonomski isplativo, dok majke nakon porodiljskog ne dobivaju mogućnost povratka na radno mjesto. Da se radniku omogući obavljanje namaza…

Radnik može biti sretan ako mu se uopće dozvoli odlazak na bajram-namaz.

Sve su ovo karakteristike prakse oholog poslodavca kojem je ponižavanje radnika postala praksa, naročito onog koji je bez temeljnog obrazovanja i odgoja spletom okolnosti stekao određeni kapital. Poslodavac će birati turističke destinacije i bogato provesti blagdane i praznike, jer njegova plata ne kasni, ali njegovim radnicima, ako ne budu obavezni raditi i tokom praznika, datum isplate mjesečnog primanja će se pomjeriti.

S tim konstantnim pomjeranjem dana isplate radnik izgubi u toku godine bar jednu platu.

Poslodavac će provesti svaki blagdan u odmoru, s bogatim jelovnikom, dok će njegov radnik nastojati posuditi novac kako bi obezbijedio osnovne namirnice svojoj porodici, kao da Poslanik, a.s. nije poručio: “Daj radniku njegovu zaradu prije nego mu se znoj osuši”.

Ove i slične slične situacije možda su strane onima koji dobivaju platu iz sigurnog budžeta određenih institucija, ali to je realnost koja se zanemaruje u našim razgovorima, sohbetima, hutbama. Odgovorne osobe ne obraćaju pažnju na ove situacije, ili su u strahu od svađe s poslodavcima od kojih su dobili donaciju za lični ili društveni interes.

Donacije poslodavaca zarađene na muci i nepravdi radnika, bez obzira koji cilj imale, jesu donacije ljudi koje Allah ne voli. Poslodavci kao da nisu svjesni da su Božijom odlukom i milošću samo u prednosti nad radnicima, a nikako njihovi vlasnici.

Kada bismo pratili život i smrt nepravednog poslodavca, te stanje njegove porodice možda bismo se uvjerili u Allahovu pravednu odredbu već na Ovom svijetu. Prilikom razmatranja odnosa poslodavac – radnik ljudi uglavnom imaju više naklonosti prema radnicima, jednim dijelom što je većina ljudi na svijetu radnici, a drugim dijelom što se nepravda uglavnom čini nad radnicima. Ipak, treba imati na umu da mnogi radnici svojim riječima, djelima, neradom, lijenošću čine nepravdu poslodavcu svakog (ne)radnog dana.

Jedna od nepoželjnih osobina radnika koja može štetiti poslodavcu, ali i radniku naročito u smislu njegovog radnog ambijenta, jeste neopravdano konstantno nezadovoljstvo.

Ako bismo ilustrirali ovu osobinu najbolji primjer bi nam bio slučaj kada poslodavac omogući povišicu radniku, a ovaj se upita: “Ako je meni povećao plaću, koliko li je tek onda on zaradio ovaj mjesec?!” Ako je poslodavac pravedan, konstantno nezadovoljstvo radnika može biti samo posljedica zavisti i ljubomore, a imati takvog radnika je kao zaposliti nezrelo i nestručno dijete, jer neopravdana zavist je jedna od osobina nezrelog djeteta.

Raditi i biti vrijedan radnik samo ako je šef prisutan, znači biti licemjer i stjecati nedozvoljenu zaradu. Krasti od vlasnika, bez obzira da li je riječ o doslovnoj krađi materijalnih stvari ili, pak, obavljanje ličnih poslova tokom radnog vremena ili na radnom mjestu, znači varati.

Radnik može nemarno da se odnosi prema imovini vlasnika, svojim ponašanjem da udaljava poslovne partnere od vlasnika; širi laži i dezinformacije o vlasniku; u trgovini ili na pijaci može prodavati svoje proizvode umjesto vlasnikove; posluživati u restoranu svoju hranu i piće bez znanja vlasnika… sve su to osobine varalica, naroda koje je Uzvišeni prokleo, a u Kur’anu donio opis njihovih osobina: “Dolazi vam jasan dokaz od Gospodara vašeg, zato pravo na litri i na kantaru mjerite i ljudima stvari njihove ne zakidajte, i red na Zemlji ne remetite kad je već na njoj uspostavljen red.

To je bolje za vas ako vjerujete.'“ (El-A'raf, 85) Radnikova plata može biti halal, islamom dozvoljena samo ako bude radio na poslu kao da radi za sebe, za svoju firmu i trgovinu.

Hadis Niko od vas neće vjerovati dok svome bratu ne bude volio ono što i sam sebi voli, i radnik i poslodavac mogu uvrstiti u lični poslovni kodeks.

Nastavi čitati

Cazin

Večer Kur'ana u Gradskoj džamiji Cazin

Published

on

U organizaciji Muftijstva bihaćkog i Medrese „Reis Džemaludin-ef. Čaušević“ u Gradskoj džamiji u Cazinu održana večer Kur'ana.  Na samom početku u ime domaćina prisutnima su se obratili i poselamili ih imam Gradske džamije Smajo-ef. Šabić i direktor Medrese prof. Zuhdija Handanović.

Učači Kur'ana bili su Ahsen Čavak (Karađoz-begova medresa – Mostar), hfz. Madžid Aganhodžić (Medresa Osman-ef. Redžović – Visoko), hfz. Bilal Kovačević (Gazi Husrev-begova medresa – Sarajevo), hfz. Tarik Dogan (Elči Ibrahim-pašina medresa – Travnik) i Emir Osmanagić (Medresa Reis Džemaludin-ef. Čaušević – Cazin).

Prigodnim predavanjem ispred Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini obratio se mr. Seid Eminović – šef Odjela za srednje obrazovanje kao i mr. Haris Veladžić – rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog.

(foto: VP photo)

 Večer Kur'ana u Gradskoj džamiji Cazin

Sinoć je u organizaciji Muftijstva bihaćkog i Medrese „Reis Džemaludin-ef. Čaušević“ u Gradskoj džamiji u Cazinu održana večer Kur'ana.  Na samom početku u ime domaćina prisutnima su se obratili i poselamili ih imam Gradske džamije Smajo-ef. Šabić i direktor Medrese prof. Zuhdija Handanović.

Učači Kur'ana bili su Ahsen Čavak (Karađoz-begova medresa – Mostar), hfz. Madžid Aganhodžić (Medresa Osman-ef. Redžović – Visoko), hfz. Bilal Kovačević (Gazi Husrev-begova medresa – Sarajevo), hfz. Tarik Dogan (Elči Ibrahim-pašina medresa – Travnik) i Emir Osmanagić (Medresa Reis Džemaludin-ef. Čaušević – Cazin).

Prigodnim predavanjem ispred Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini obratio se mr. Seid Eminović – šef Odjela za srednje obrazovanje kao i mr. Haris Veladžić – rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog.

(foto: VP photo)

 

Izvor:medresa-cazin.ba

Nastavi čitati

Najčitanije