BiH
Profesor Jović: “Hrvatska ne vidi granicu sa BiH, doživjela je djelimičnu amneziju; Komšić je legalno izabran”
Zašto je problematična hrvatska politika koja se vodi u BiH? Vidi li granicu sa našom zemljom ili umjesto stvarne ima neku svoju, Tuđmanovu? Kako je došlo do retuđmanizacije hrvatske vanjske politike? Je li frustracija Tuđmanovih Hrvata u tome što oni ne vode glavnu riječ u Federaciji? Kako se u Zagrebu mjeri Čovićeva legitimnost Hrvata? Zašto je Komšićeva pobjeda dobra vijest? Na ova, ali i ostala aktuelna pitanja, za Mrežu odgovarao akademik Dejan Jović, hrvatski stručnjak za međunarodne odnose.
Kaže da je BiH bila trajno cilj broj 2 hrvatske vanjske politike.
“Tu su postojali različiti drugi ciljevi koji su imali status broja 1 i proglašeni su glavnim nacionalnim ciljem i kad bi se dogodilo da posebni interesi Hrvatske u odnosu na BiH i u BiH ulaze u konflikt sa nekim od tih ciljeva, Hrvatska s epovlačila, odnosno pristajala je na određen kompromise. Tako da, u sadašnjim okvirima, Hrvatska se nalazi u jednoj vrsti dileme i u jednom procjepu između dva podjednako važna cilja za njenu vanjsku politiku, bar kako ih ona definira. Jedno je potpuno i što dublje integriranje u evropske strukture kroz ulazak u eurozonu i Šengen. I kroz kadrovska rješenja. A drugo je pitanje BiH. I mi sad zapravo vidimo pokušaj balansiranja između jednog i drugog, pri čemu se članstvo u EU i NATO pojavljuje kao glavni intrument utjecaja Hrvatske na BiH, Srbiju i druge zemlje Zapadnog Balkana. Prije svega BiH koju Hrvatska tretira kao neku vrstu posebnog slučaja i izdvaja je iz cjeline Zapadnog Balkana.”
Smatra da BiH nije toliko posebna koliko Hrvatska insistira i koliko se možda čak i u samoj BiH misli.
“Ne mislim da tako misle samo Srbi i Hrvati, nego i kod bošnjačkih političara čujemo tu ideju o posebnom slučaju, recimo posebnim žrtvama kje su bile u prošlosti itd. Jedan od tih razloga je to što je ona doista bila involvirana u potpisivanje Dejtonskog sporazuma. Hrvatska voli reći da je bila neki garant ili jamac, ali ona je bila strana koja je bila involvirana u tom ratnom sukobu. Bila je prisutna, dala je saglasnost, ispregovarala je i prihvatila Dejtonski sporazum kao takav. Drugi razlog je u kontinuitetu etno politike u Hrvatskoj koja nije prestala, iako je taj rat završio, a koji je zapravo bio rat u kome su etničke grupe činile glavnu političku jedinicu, a ne državljani neke države. Tako da su se recimo Hrvati iz BiH smatrali mnogo bližima nego Srbi iz Hrvatske za tadašnju Tuđmanovu politiku. I treći razlog je objektivni geopolitički razlog. Hrvatska ima ogromnu, dugu granicu sa BiH, ali sad je pitanje kako Hrvatska gleda na tu granicu. Ona može na tu granicu gledati pozitivno, kao razlog za odličnu suradnju. Može gledati takođe pozitivno u smislu da ima granicu sa sve tri etničke grupe u BiH. Rekao bih da često izgleda kao da Hrvatska ne vidi granicu između sebe i BiH. To da vi mislite da je legitimno u drugoj zemlji, npr. u BiH utjecati na zakone, na Izborni zakon npr. to je problem jer onda kao da granice nema, kao da negira neku granicu. Tako da ja mislim da je problem veći što izgleda kao da mnogi misle da nema granice između te dvije zemlje.”
Jović pojašnjava da hrvatska strana ne smatra da je nelegalno i nelegitimno miješati se u unutrašnje stvari BiH.
“Smatra se da je BiH poseban slučaj u kojem glavnu riječ ima međunarodna zajednica preko visokog predstavnika i kroz stvarno ograničenje unutarnje suverenosti. Npr. to da imate Ustav koji nisu pisali građani BiH nego je napisan u Dejtonskom sporazumu. Budući da o mnogim pitanjima u BiH odlučuje međunarodna zajednica, što više Hrvatska osjeća da je važna u međunarodnoj zajednici kao članica NATO-a i EU, važna kao dio Zapada, to više želi biti utjecajna u BiH. Dakle ona ne smatra da je nelegalno ili nelegitimno da se bavi pitanjima BiH. Ja mislim da je to sporno. Mislim da bi Hrvatska i druge susjedne zemlje, posebno zemlje koje su imale sporne istorijske epizode, ne samo u devedesetim nego još više ui četrdesetima za vrijeme NDH-a, da bi trebale biti mnogo suzdržanije. Posebno bi trebale biti suzdržanije da ne vode etno politiku jer je ona jako skupo koštala ljude i u Hrvatskoj i u BiH i u Srbiji i u regiji i općenito u Evropi i evropskom kontekstu. Dakle ja mislim da to nije pametna politika i mislim da je problematična.”
Hrvatska je članica EU i NATO-a i ona želi pokazati to da je ona članica, a drugi nisu
Smatra da treba biti oprezan da li je tačna izjava Andreja Plenkovića da je Hrvatska lobirala da visoki predstavnik nametne izmjene Izbornog zakona.
“Premijer Plenković svakako govori da je mnogo utjecajniji nego što stvarno jeste u evropskim i drugim okvirima. Nisam siguran da je to bila samo stvar Hrvatske, a ne recimo i neki drugih, mnogo moćnijih zemalja u EU. Visoki predstavnik slušao Hrvatsku – to mi se ne čini vjerojatnim. Drugo, vidjeli smo i sami da je odmah nakon što su te izmjene predstavljene da su se pojavili komentari, uključujući hrvatske političare i ovdje i u BiH, da su one nedovoljne, da je to samo prvi korak, u dobrom smjeru ali nedovoljne jer i dalje je moguće ono što je ključni prigovor HDZ-a BiH, a to je izbor nekoga koga HDZ BiH ne želi da predstavlja Hrvate u Predsjedništvu BiH. S druge strane, Hrvatska je članica EU i NATO-a i ona želi pokazati to da je ona članica, a drugi nisu. Niti BiH niti Srbija u ovom konkretnom slučaju. Zbog toga Hrvatska ne želi prekid procesa pridruživanja BiH i Srbije EU. Ona ne želi da one uđu sutra, ali ne želi da taj proces stane jer ako on stane onda je Hrvatska izgubila jedini instrument moći koji sada ima, a to je taj proces pridruživanja.”
Ističe da Hrvatska ne samo da nije izmijenila svoj Izborni zakon 12 godina nego su imali situacija u kojoj je bilo izmjena koje je Ustavni sud osporio.
“Govorimo o još jednoj činjenici, a to je da Bošnjaci u Hrvatskoj koji su prilično značajna manjinska grupa po svom broju, imaju isto osjećaj da im ovdje drugi biraju zastupnike.”
Na pitanje je li Željko Komšič legitimno i legalno izabrani član Predsjendištva BiH, Jović odgovara: “Sasvim sigurno je legalno izabran. Što se tiče legitimiteta, meni se čini da njegov izbor pokazuje da postoji jedan broj ljudi u FBiH koji su spremni glasati za nekoga ko nije iz njihovog naroda, odnosno ne dijele nacionalnost s njim. I ja mislim da je to potpuno normalno. Štoviše, volio bih da u Bosni bude više takvih ljudi. Čini mi se da bi trebali pobjeđivati samo oni ljudi za koje glasaju pripadnici svih drugih naroda, a ne samo oni koji dobijaju glasove samo u svojoj etničkoj grupi. To se sve može urediti izmjenama Izbornog zakona.”
Smatra da tje dokazano da ima dovoljan broj ljudi koji žele glasati za Željka Komšića, bez obzira što je on Hrvat, a nije Bošnjak u ovom slučaj.
“Čini mi se da je atraktivnost i podrška koja ide njemu osobno prilično velika. To nije neki mehanizam koji bi sutra izmislio nekog drugog, pa bi onda građani po direktivi glasali za tog nekog drugog. Problem Bosne i Hercegovine je što ima puno integracije u društvu među ljudima nego što je ima u političkom prostoru. Kada gledate BiH izvana i čitate šta političari govore o BiH, vi imate osjećaj da se ta zemlja raspada. Kad dođete u BiH, ja imam dojam da je ta zemlja više integrirana od npr. Cipra i vjerojatno je više integrirana od drugih zemalja koje su imale tešku povijest, čak možda i više od Hrvatske.”
Dobro je i pozitivno da Željko Komšić dobija glasove drugih naroda
Jović navodi da su Hrvati u BiH relativno mala grupa.
“U tom smislu oni doista zaslužuju neke elemente tzv. pozitivne diskriminacije i posebne zaštite. Meni se čini da način na koji se to radi, a to je kroz antagoniziranje sa Bošnjacima u ovom slučaju, nije koristan i nije dobar.”
Na pitanje šta je legitimnost i kako se to mjeri u Zagrebu kaže da to pitanje treba postaviti onima koji tvrde da neki Hrvati nisu legitimni, premda su izabrani.
“Štoviše, meni se čini da je vrlo moguće, da je dobro i pozitivno da Željko Komšić dobija glasove drugih naroda. Za mene koji sam protivnik nacionalizma i etnonacionalizma to je dobra vijest. I volio bih da i drugi članovi Predsjendištva BiH dobijaju glasove iz drugih naroda. I da se potrude da te glasove dobiju. Kad HDZ BiH kaže mi smo diskriminirani u BiH, želimo promjene Izbornog zakona, ja mogu samo reći u redu, čuli smo to, primili smo na znanje, to je vaša zemlja i ako to smatrate imate puno pravo da se za to borite. Ali kad se hrvatska vanjska politika iz Hrvatske ili Srbije postavi u funkciju traženja nečega u drugoj zemlji, kao što je BiH, ne prihvatajući da postoji granica, to je za mene problem.”
O lobiranju Hrvatske da se u Misiju NATO-a u BiH uvrste i vojnici hrvatske vojske kaže: “Hrvatsak smatra kao članica NATO-a da treba sudjelovati u svemu što radi NATO i posebno želi članstvo u NATO iskoristiti radi utjecaja na one zemlje i situacije koje definira kao važne za svoju vanjsku politiku. Predsjednik Milanović BiH definira i kao sigurnosno pitanje za Hrvatske. Ja se s tim ne slažem, ali on tako definira. U tom kontekstu odlazak hrvatskih vojnika u BiH bi bila još jedna potvrda da je Hrvatska član NATO-a kao svaka druga zemlja i da ne postoji nikakva razlika. Kad je Dejtonski sporazum napravljen Hrvatska nije bila u NATO-u, nije bila nigdje blizu NATO-a i ulazak u NATO mijenja, iz Hrvatske perspektive, moć Hrvatske. Hrvatska je članstvom u NATO napravila radikalnu promjenu svog statusa koji joj je omogućio ono što joj prije nije bilo dozvoljeno. Što se mene tiče, mislim da bi bilo vrlo loše i neprimjereno da zemlje koje su i iz istorijskih i iz geografskih razloga toliko povezane sa nekom zemljom u koju je upućena misija, ja mislim da one u njoj ne bi trebale sudjelovati. Koliko ja znam, hrvatski vojnici preko NATO-a još nisu u BiH, tu postoji otpor, ali Hrvatska smatra, posebno predsjednik Milanović smatra da je to važan dio njegove vizije.”
Smatra da je Hrvatska doživjela djelimičnu amneziju u odnosu na devedesete.
“Neke od presuda nikada nije prihvatila kako treba nego ih je smatrala pogreškama međunarodnih sudova. Ali to nije samo slučaj u odnosu na BiH. Mislim da smo se inače suočili da uzrocima problema samo djelimično i vrlo selektivno i kad raspravljamo o devedestima još uvijek to ne radimo sa pozicije stvaranja mira nego kao da pripremamo neki novi sukob.”
Retuđmanizacija hrvatske vanjske politike
Pojašnjava da je došlo do retuđmanizacije hrvatske vanjske politike, ali i općenito svake politike.
“Dolaskom njegovih nasljednika Kolinde Grabar Kitarović počinje retuđmanizacija, a nastavlje se i intenzivira dolaskom Zorana Milanovića, što je veliko iznenađenje za ljude koji su za njega u Hrvastkoj glasali i od njega očekivali nešto drugo. Pretvorio se u savzenika desnice i to onih desnijih od HDZ-a. On provodi politiku rehabilitacije Tuđmana, retuđmanizacije unutar i izvan zemlje i direktna posljedica toga je promjena odnosa prema BiH. On ima vrlo sličan odnos prema BiH kao i Franjo Tuđman. Teško je reći što zapravo želi Milanović. On smatra da je BiH nekonsolidirana država kao takva, da je opasnost i prijetnja, ne samo za Hrvatsku nego i za evropski poredak, i da je u hrvatskoj vanjskoj politici važno zaštititi interese Hrvata u BiH. Dakle vodi etno politiku. Nažalost, ja vidim da i u BiH ima dosta ljudi koji govore da je BiH propala zemlja i nemoguća zemlja. Ja nikad to nisam smatrao.”
Jović kaže da nije siguran da je Hrvatska ikada željela trećinu BiH.
“Neki u Hrvatskoj su htjeli cijelu BiH, a neki su se zadržali na ideji da je dovoljno pola. Razlog zašto je Hrvatska pristala ukinuti Herceg Bosnu i prihvatila Federaciju BiH je u Tuđmanovom uvjerenju da će se BiH, prije ili kasnije, raspasti i da je najbolje da se raspadne zaslugom Srba, a ne Hrvata, a kad se raspadne da je bolje kontrolirati pola Bosne u Federaciji sa Bošnjacima nego trećinu samo u Herceg Bosni. Što se tiče ovih Hrvata koji imaju tu ideju, Tuđmanovu, oni smatraju da se dogodilo upravo obrnuto. Da su u Federaciji zavladali Bošnjaci, a ne Hrvati kako su oni očekivali kad su se spojili. Bošnjaci imaju vrlo snažne saveznike na Zapadu i u tom kontekstu ovi radikalni Hrvati, tuđmanisti smatraju da u Federaciji umjesto da oni imaju glavnu riječ, glavnu riječ imaju Bošnjaci. I to je izvor njihove frustracije i njihovog problema.”
Smatra da, ako postoji dobra volja, može doći do relaksacije odnosa.
“Mislim da bi obje zemlje trebale shvatiti, a imam dojam da nijedna od njih ne shvaća, da postoji granica među njima. Ako su već htjele države i granice, sad ih imaju i neka žive s tim granicama i neka ih prihvate kao da postoje, a ne kao da ne postoje. Da se priznaju kao suverene države de facto, a ne samo de jure. Druga stvar, bilo bi jako korisno kad bi se politika u BiH prepustila Bosancima i Hercegovcima. Mislim da bi bilo dobro da se razmisli o novom istorijskom sporazumu. Ja sam umjereni optimist. Nije tačno da je BiH nemoguća država. Nek Republika Srpska proglasi nezavisnost sutra, ko će je priznati – niko. Nek Hrvati pokušaju se izdvojiti u Herceg-Bosnu, ko će to prihvatiti – niko. Ni Hrvatska neće prihvatiti jer je preriskantno. Ni Srbija jer bi dobila odmah sankcije. Optimist sam i zbog toga što u BiH od ‘95. nije bilo jednog jedinog pokušaja obnove nasilja, što je fantastično. To nisam mogao ni zamisliti. S druge strane, pesimist sam jer mi se čini da se stvari vrte u krugu i da nema dovoljno hrabrosti i imaginacije da se iskorači iz postojećeg okvira i da se zamisli Bosna i Hercegovina koja bi bila bosanskohercegovačka”, zaključio je Jović.
BiH
Vojin Mijatović: Od 1. januara nijedan poslodavac u FBiH neće moći isplatiti manje od 1.200 KM
Zamjenik premijera Federacije BiH i federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta Vojin Mijatović izjavio je danas da od 1. januara naredne godine nijedan poslodavac u Federaciji BiH neće moći isplatiti primanja manja od 1.200 KM.
“Ono što je tačno je da od 1. januara naredne godine minimalna plaća neće biti 1.000 KM ali nijedan poslodavac u FBiH neće moći da isplati ispod 1.200 KM. Ne samo da smo ispunili tu famoznu 1.000 KM, nakon stupanja na snagu uredbe, nadamo se do kraja ove godine, neće moći dobiti ispod 1.200 KM – tvrdi Mijatović.
Mijatović je naveo da će, nakon usvajanja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o dohotku FBiH u Parlamentu, Vlada na prvoj narednoj sjednici usvojiti Uredbu o obaveznim mjesečnim primanjima radnika u FBiH kojom će to biti regulisano.
Dodao je da su procjene pokazale da se na crnom tržištu u FBiH gube milijarde KM i da će stupanje na snagu Zakona o fiskalizaciji finansijskih transakcija u Federaciji BiH polovinom 2025. značiti kraj za one poslodavce koji ne izdaju fiskalne račune.
Mijatović je istakao da će to značiti dodatne prihode za Federaciju BiH koji bi trebali nadoknaditi pad zbog smanjenja doprinosa ali i stvoriti rezervu za razvojnu komponentu budžeta.
Pojasnio je da se ova Vlada FBiH zadužuje u skladu sa prihodovnom stranom okvira budžeta za ovu godinu, a da je trogodišnji plan zaduženja po kojem sad rade usvojila Vlada koju je vodio Fadil Novalić.
Kraljević: Zakon o fiskalizaciji transakcija u cilju suzbijanja utaje poreza
Dopremijer Federacije BiH i federalni ministar financija Toni Kraljević kazao je danas nakon sjednice Vlade Federacije Bosne i Hercegovine da utvrđeni Nacrt Zakona o fiskalizaciji transakcija ima za cilj suzbijanje utaje poreza, maksimalno minimiziranje tog neformalnog tržišta, kao i suzbijanje nelojalne konkurencije.
– Ako vi fiskalizirate, vaš komšija se bavi istim biznisom i ne fiskalizira, može biti cjenovno povoljniji u odnosu na vas, što znači nelojalna konkurencija – pojasnio je.
Kraljević je govorio i o edukativnoj komponenti, definiranju i animiranju potrošača i podizanju svijesti, te o važnosti preuzimanja računa, a isto tako i o unaprjeđenju postupaka samog poreznog nadzora.
Napomenuo je da će implementacija tog zakona omogućiti elektronsko evidentiranje podataka, što znači i da donosi novost koja se zove Centralna platforma za fiskalizaciju.
Dodao je da njome upravlja Porezna uprava FBiH, koja je kolektor i posrednik svih podataka koje dolaze iz elektronskih fiskalnih sistema, što maksimizira i nadzor i kontrolu te sprječava poreznu utaju.
– Naravno, krajnji cilj je poboljšanje naplate javnih prihoda, odnosno punjenje prihodovne strane budžeta, ali i discipliniranje cijelog tog sistema – kazao je.
Osvrnuo se i na dopune Zakona porezna na dohodak, kojim s omogućava izuzeće dijela prihoda od poreznog opterećenja, kako bi se dala mogućnost poslodavcima da svoje zaposlenike mogu honorirati kroz dio bez porezne presije.
– Taj zakon je temporalnog karaktera, nadam se da će to biti od 1. januara do 31. decembra 2025. godine. Temporalnost ovog zakona jasno upućuje na opredijeljenost Vlade FBiH na kompletiranje onoga što nazivamo porezna reforma, a što smo danas krenuli sa online fiskalizacijom – objasnio je Kraljević.
“Penzioneri neće biti taoci usvajanja budžeta”
Na kraju je još dodao da penzioneri neće biti taoci usvajanja budžeta te da je iz ušteda kreirana akumulacija iz koje će biti isplaćena jednokratna pomoć za penzionere.
Postojeći sistem fiskalizacije baziran na Zakonu o fiskalnim sistema iz 2009. godine, koji se implementira od 2010. do 2011. godine.
– I kada se okrenemo unazad 15 godina, možete zamisliti koliko je, u tehničko-tehnološkom smislu, evoluiranju, razvoju informacijskih tehnologija i digitalnom poslovanju, postojeći pravni okvir postao tijesan i kompatibilan sa svim tim tehnološkim iskoracima – kazao je ministar Kraljević te dodao da je aktuelna Vlada FBiH fiskalnu reformu nametnula kao prioritet.
Dodao je da ovo danas ne bi mogli nazvati set fiskalnih zakona, s obzirom da je fiskalna reforma najsloženija reforma u svakoj državi, te da je to proces, a da svaki proces ima svoje etape.
– Ovo je prva faza u tom procesu – zaključio je ministar finansija FBiH Toni Kraljević.
BiH
Kraj sušnog perioda: Dijelove BiH će pogoditi obilnije padavine, stiže i zatopljenje
U Bosni i Hercegovini danas će biti oblačno i hladno, a na jugu pretežno sunčano i toplije. Poslije podne se očekuje naoblačenje koje će uvečer donijeti slabu kišu.
U noći na četvrtak padavine će jačati na jugu i jugoistoku, kiša se očekuje u nižim predjelima, a snijeg u brdsko-planinskim.
Puhat će slab do umjeren vjetar, sjeverni i sjeveroistočni.
Jutarnja temperatura vazduha iznosit će od minus dva do četiri, na jugu do šest, u višim predjelima od minus pet, a najviša dnevna od pet do 11, na jugu do 16, u višim predjelima od dva stepena.
BHmeteo: od vikenda toplije
Kako javlja BHmeteo, danas slično vrijeme kao i jučer, a u četvrtak i petak premještanjem još jedne visinske ciklone oko naših krajeva uslijedit će porast oblačnosti u cijeloj zemlji uz koji će samo rijetko biti slabijih padavina.
U nizinama kiša, a u višim krajevima malo snijega. Bez veće promjene u temperaturi, ostaje hladno u većem dijelu zemlje uz ispodprosječne temperature. Jače i lokalno obilnije padavine će se zadržati južnije od naše zemlje tih dana.
Hladniji period koji nas prati skoro od početka novembra će se završiti u subotu 16. novembra. Od subote strujanja okreću na jugozapadna donoseći više sunčanog vremena i osjetnije zatopljenje.
Od nedjelje i početkom sljedeće sedmice dnevne temperature će u mnogim mjestima biti između 15 i 20 stepeni.
Početkom sljedeće sedmice jačanje južnog vjetra i ulazak u nestabilan period koji će najviše padavina donositi Hercegovini i jugozapadu Bosne. Tako će se prekinuti ovaj izrazito sušan period koji u mnogim mjestima traje već više od mjesec dana.
Prognoza FHMZ-a za naredne dane
U četvrtak pretežno oblačno vrijeme. Prije podne u Hercegovini slaba kiša, a na istoku i jugoistoku Bosne slab snijeg ili susnježica. Vjetar slab sjeverni i sjeveroistočni. Jutarnja temperatura od -3 do 4, na jugu do 8, a dnevna od 2 do 8, na jugu do 14 °C.
U petak pretežno oblačno vrijeme. Poslije podne kiša u Hercegovini, a tokom noći u većini područja. Vjetar slab istočni i sjeveroistočni. Jutarnja temperatura od -3 do 3, na jugu do 8, a dnevna od 2 do 8, na jugu do 14 °C.
U subotu pretežno oblačno vrijeme. U prvom dijelu dana kiša u većem dijelu zemlje, a na planinama snijeg. Poslije podne slaba kiša u Hercegovini, na istoku i jugoistoku Bosne. Vjetar slab u Hercegovini i na jugozapadu Bosne jugozapadni, a u ostatku zemlje sjeverni i sjeveroistočni. Jutarnja temperatura od 0 do 6, na jugu do 8, a dnevna od 4 do 10, na jugu do 12 °C.
BiH
Penzioneri koji imaju zagarantovanu penziju dobit će po 50 KM, oni sa penzijom preko 1.000 KM neće dobiti ništa
Vlada Federacije BiH donijela je uredbu kojom će penzioneri u FBiH dobiti jednokratnu pomoć od 50 KM i 100 KM, zavisno od visine penzije. Penzioneri koji imaju penzije preko 1.000 KM neće dobiti pomoć.
U Federaciji BiH je 451.000 penzionera od kojihnajviše onih sa najnižom penzijom koja iznosi 573 KM. Penzioneri koji primaju penzije u visini do 685 KM, a što predstavlja zajamčenu penziju primit će jednokratnu pomoć u iznosu od 100 KM. Penzioneri koji imaju primanja između 680 i 1.000 KM dobit će 50 KM.
Iznos je daleko od obećanog, a dio penzionera će biti u potpunosti zaobiđen u smislu dodjele jednokratne pomoći.
Federalni ministar rada i socijalne politike FBiH Adnan Delić ranije je kazao da će se visina jednokratne pomoći kretati između 100 do 200 KM. On je kazao da će penzioneri koji primaju penziju u visini do 1.000 KM trebali dobiti do 200 KM, a oni sa primanjima preko tog iznosa 100 KM jednokratne pomoći, piše Istraga.
To je bio i zahtjev Savez penzionera da se penzionerima koji imaju penzije do 1.000 KM isplati 200 KM, a onima iznad po 100 KM.
Sredstva će se osigurati iz Budžeta FBiH za 2024. godinu.
-
Cazinprije 5 dana
Odlični rezultati za TKD BOSNA Cazin u Bugarskoj
-
Svijet / Zanimljivostiprije 6 dana
5 navika za zdraviji um i život
-
Cazinprije 6 dana
Najava tribine – Kako ostvariti uspjeh u životu: Muhammedov alejhi selam primjer
-
Religijaprije 2 dana
Bol i patnja nas uče da budemo zahvalni kad smo dobro
-
Svijet / Zanimljivostiprije 4 dana
O stavu roditelja ovisi hoće li dijete imati radne navike
-
Sportprije 12 sati
Košarkaši BiH večeras u grotlu Skenderije protiv Hrvatske igraju ključnu utakmicu za plasman na EP
-
Svijet / Zanimljivostiprije 12 sati
Škola kod Zagreba: Domar pritvoren zbog seksualnog zlostavljanja djece, optužena i direktorica
-
Magazinprije 12 sati
Marija Šerifović napunila dvoranu u Osijeku: ‘Ispunili ste moja očekivanja’
You must be logged in to post a comment Login