Connect with us

Religija

Kakav muž treba biti kroz prizmu Kur’ana?

Published

on

Učenje sure Ta-ha može koristiti svima onima koji su se udaljili od vjere ili onima koji bi željeli da praktikuju vjeru, ali se boje da će im ona uskratiti sreću i spriječiti ih od životnih užitaka i razonode. To su pogrešna shvatanja koja Kur'an ispravlja i potvrđuje da se u islamu krije sreća za ljude i da je nesretnik tek onaj ko skrene s Pravog puta.

Ta-Ha je mekkanska sura, objavljena nakon sure Merjem i ima 135 ajeta.

Glavnu poruku sure Ta-ha možemo vidjeti na njenom početku: „Ta-Ha. Ne objavljujemo Kur’an da se mučiš, već da bude pouka onome koji se boji Allaha.“ Ta-Ha, 1-3.

Kur’an nije muka i nesreća po čovjeka, već pouka i izvor sreće. Islam nije došao da bi mučio ljude i pričinjavao im probleme i teškoće. Islam se može opisati kao staza sreće i u njemu nema muke, uprkos teškim situacijama s kojima se vjernici i ostali ljudi susreću. Prava nesreća i teškoće se javljaju kad čovjek okrene glavu od islama i Kur’ana: „A onaj ko okrene glavu od Knjige Moje, taj će teškim životom živjeti i na Sudnjem danu ćemo ga slijepim oživjeti.“ Ta-Ha, 124.

Učenje sure Ta-ha može koristiti svima onima koji su se udaljili od vjere ili onima koji bi željeli da praktikuju vjeru, ali se boje da će im ona uskratiti sreću i spriječiti ih od životnih užitaka i razonode. To su pogrešna shvatanja koja Kur’an ispravlja i potvrđuje da se u islamu krije sreća za ljude i da je nesretnik tek onaj ko skrene s Pravog puta.

U ovom članku ćemo se osvrnuti na dva ajeta iz kojih možemo uzeti pouku kakvi bi muževi trebali biti.

Uzvišeni Allah kaže: „A da li je do tebe doprla vijest o Musau, kada je vatru ugledao pa čeljadi svojoj rekao: “Ostanite vi tu, ja sam vatru vidio, možda ću vam nekakvu glavnju donijeti ili ću pored vatre naći nekoga ko će mi put pokazati.” Ta-Ha, 9-10.

Ova dva ajeta pružaju pružaju smjernice kako se trebati ponašati muž musliman. Ako razmislimo o njima, vidjet ćemo neke od osobina koje je Musa, alejhi-s-selam, pokazao kao muža, a to su:

– Briga oko porodice. To uključuje njihovu fizičku zaštitu i pažnju spram njihovih potreba.

– Hrabrost i suočavanje s opasnostima. Razmislimo o situaciji u kojoj su se našli Musa, alejhi-s-selam, i njegova porodica. Mrak ih okružuje s svih strana. Putuju kroz nenaseljen kraj i u daljini Musa primijeti odsjaj vatre. Sjetimo se da tadašnji uvjeti putovanja i života nisu kao danas. Oni nisu imali sigurne puteve, rasvjetu niti uređaje za komunikaciju. Mnogobrojne opasnosti su prijetile i jedna pogrešna odluka može značiti i propast čitave porodice. Stoga je Musa, alejhi-s-selam, dao primjer pravog supruga i pastira kojem je na prvom mjestu zaštita svog stada. On svojoj čeljadi kaže da ga sačekaju, a on se upušta u moguću opasnost i odlazi da ispita izvor svjetlosti.

– Sposobnost brze procjene situacije i donošenje odluka. Musa, alejhi-s-selam, je bio svjestan da je nesigurno ostaviti porodicu u mraku i bez zaštite. Ali s druge strane, to je bila manja opasnost od toga da svi zajedno krenu prema svijetlu vatre, ne znajući kakve ih tamo opasnosti čekaju. Vodeći brigu oko porodice, potrebno je uvažiti potencijalnu štetu i korist od naših djela. Planiranje i svakodnevno vođenje računa o učinjenom i obavezama se nameću kao sastavni dio jakih porodica.

– Optimizam i oslanjanje na pomoć Uzvišenog. Musa, alejhi-s-selam, navodi šta planira do dobije – toplinu, svjetlo, uputu za daljnji put, goruću glavnju. U tome nam je savjet da životne situacije analiziramo i idemo ka ostvarenju dobra, pa čak i u onim situacijama koje izgledaju kao potpun gubitak.

– Poštovanje i konsultacija s drugim članovima porodice. Musa, alejhi-s-selam, je pojasnio razloge svoje odluke da ostavi svoju porodicu i ode da ispita izvor svjetla. U porodici problemi mogu iskrsnuti ukoliko predvodnik donese odluku bez objašnjenja i konsultacije s ukućanima. To je u kontradikciji s primjerom Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

– Biti pastir u kući ne znači biti tiranin, i insan mora biti svjestan da je taj položaj odgovornost i emanet povjeren od strane Uzvišenog Allaha. Povjerenje se u porodicama naruši ne samo zbog loših odluka, već zbog nepostojanja komunikacije među ukućanima. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u čuvenom hadisu: „Svi ste vi pastiri i svi ćete biti pitani za svoje stado. Vođa je pastir i on je odgovoran za svoje stado, čovjek je pastir u svojoj porodici i on je odgovoran za svoje stado, žena je pastirica u kući svoga muža i odgovorna je za svoje stado, sluga je pastir u imetku svoga gazde i on je odgovaran za svoje stado. Svi ste vi pastiri i svi ćete biti pitani za svoje stado.’” (Buhari u Sahihu, 59/2)

Izvor : Akos.ba piše: Nedim Botić

BiH

Muhamed Kanurić učenik medrese “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” novi krajiški hafiz

Published

on

Pred Komisijom za hifz Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, danas, 13. maja 2024. je hifz Kur'ana Časnog položio Muhamed Kanurić i stekao zvanje hafiz Kur'ana Časnog. Muhamed Kanurić je učenik četvrtog razreda medrese “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” u Cazinu. Njegov mentor, muhaffiz je bio hafiz Elmir Mehmedović, profesor u Cazinskoj medresi.

Ovim povodom, svoju čestitku je uputio i muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić.

– Obradovan sam informacijom da je učenik naše medrese Muhamed Kanurić završio hifz Kur'ana Časnog pred Komisijom za hifz u Sarajevu. Kada je Muhamed u pitanju, stekli su se svi uvjeti trougla uspjeha; vlastita želja, podrška roditelja i usmjerenje nastavnika. Iako roditelji nekada žarko žele uspjeh svog djeteta, neophodno je da i dijete posjeduje želju za uspjehom. Roditeljska podrška je važna, pogotovo ako je roditeljska emocija podržana znanjem kao što je slučaj kod Muhamedovih roditelja. I svakako muallim/muhaffiz i naša medresa su mu pružili sve uvjete i dali mu potrebno usmjerenje i pratili ga u njegovom napredovanju. Koristim priliku da čestitam hafizu Muhammedu ovaj veliki mubarek. Njegovim roditeljima čestitam na trećem djetetu koje se im je darovalo krunu. Česitam hafizu Elmiru Mehmedoviću na prvom hafizu kojeg je izveo i želim mu još mnogo uspjeha na polju mentorstva u hifzu Kur'ana Časnog. Sretan sam i zbog naše medrese i naše Islamske zajednice i našeg naroda u cjelini – poručio je muftija Kudić.

Muhamed Kanurić je sin dr. Hakije i prof. Enise. Rođen je 16.10.2005. godine u Rijadu u Saudijskoj Arabiji. Osnovu školu je započeo u Rijadu a završio u Bihaću. Svoje obrazovanje je nastavio u medresi “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” u Cazinu i trenutno je učenik četvrtog razreda. Hafiz Muhamed je treći hafiz u porodici, a njegova sestra Merjem i brat Hamza su prethodno položili hifz, dok je njegova mlađa sestra u procesu učenja hifza Kur'ana Časnog. Njegov muhaffiz je bio hafiz Elmir Mehmedović, čiji je ovo prvi kandidat koji je uspješno položio hifz Kur'ana Časnog.

(Preporod.info)

Nastavi čitati

BiH

FOTO Ulicama Banja Luke prošetala prva generacija maturanata medrese, prvi put nakon 80 godina

Published

on

By

Banja Luka je danas dobila prve svršenike medrese, a maturanti su prošetali banjalučkim ulicama od Ferhadije džamije do Banskog dvora.

Banjalučka medresa “Reis Ibrahim-ef. Maglajlić” danas je ispratila prvu generaciju maturanata koji su svečanim defileom obilježili završetak svog srednjoškolskog školovanja.

Defile je upriličen nakon klanjanja podne-namaza, od Ferhadije džamije do Banskog dvora, a maturanti su u ovoj paradi ljepote i pameti prošli centrom Banja Luke.

Ovo je historijski događaj, kako za Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovinu, tako i za Banja Luku koja je danas ispratila prvu generaciju maturanata medrese, a događaju u Banskom dvoru prisustvovat će i zamjenik reisul-uleme IZ u BiH Enes ef. Ljevaković, banjalučki muftija Ismail ef. Smajlović te direktor medrese mr. Muris Spahić.

Medresa u Banjoj Luci počela je s radom 2020. godine i to nakon 80 godina pauze kada je zatvorena tokom Drugog svjetskog rata.

Preporod.info

 

Nastavi čitati

Religija

Nećeš biti plemenit dok ne budeš pravedan prema svome protivniku kao i prema samom sebi

Published

on

Piše: Edhem Šerkavi / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Jedan čovjek je došao da se parniči sa hazreti Alijom, radijallahu anhu, pred hazreti Omerom, radijallahu anhu, koji je tada bio halifa, pa je halifa Omer, radijallahu anhu, pozvao čovjeka njegovim imenom i rekao mu: ”Sjedi tu i tu”, a zatim se obratio hazreti Aliji, rekavši: ”O Ebul-Hasane, sjedi pored svoga protivnika.”

Hazreti Alija je sjeo pored svog parničara, a kada je rasprava završena, čovjek je otišao svojim putem, a Alija se vratio na svoje mjesto crven u licu.

Hazreti Omer je primijetio promjenu na njegovom licu, pa mu je rekao: ”Vidim promjenu na tvom licu, da možda nisi ljut zbog onoga što se desilo?”

”Jesam”, odgovorio je hazreti Alija.

Hazreti Omer je upitao: ”A šta te je to naljutilo?”

Hazreti Alija, rekao je: “Naljutilo me je to što si me pred mojim protivnikom pozvao nadimkom, Ebul-Hasan, a njega si pozvao njegovim imenom.”

Tada je hazreti Omer zagrlio hazreti Aliju i poljubio ga u glavu, rekavši: ”Vi ste mi (tj. porodica Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem) umjesto mojih roditelja! Allah nas je uputio preko vas (preko Allahovog Poslanika koji je iz vaše porodice) i izveo iz tmina na svjetlo.”

Zaista, insan ne zna čemu više da se divi u ovoj priči.

Podanicima koji se parniče sa zetom Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovim bliskim ashabom, potpuno sigurni da im se neće ni trun nepravde učiniti i da će se presuditi u njihovu korist ako budu u pravu.

Ili halifi Omeru, radijallahu anhu, koji ne pravi razliku među ljudima prilikom parničenja i suđenja, jer svi su oni manji od istine. I pored Omerove neizmjerne ljubavi i poštovanja prema hazreti Aliji, on se jednako odnosi prema obojici parničara, jer su ljudi jednaki pred zakonom.

Ili hazreti Aliji, radijallahu anhu, koji se ljuti zbog toga što ga halifa poziva njemu najdražim nadimkom pred njegovim protivnikom u sporu, jer je smatrao da ga time stavlja u privilegiran položaj u odnosu na njegovog protivnika.

Čovjek neće dostići stepen plemenitosti sve dok ne bude objektivan prema svome protivniku kao i prema sebi, i dok ne bude zadovoljan istinom i pravdom prema sebi, kao što je zadovoljan istinom i pravdom prema drugima.

Neko ti priča o jednakim mogućnostima i šansama, a na prvi posao za koji se prijavi, ode da traži vezu. Pravda nisu kitnjaste riječi, već mali životni postupci koji prvo počinju kod kuće, a zatim vas prate gdje god da krenete.

saff.ba

Nastavi čitati

Najčitanije