Connect with us

BiH

Efendija Cikotić: Dio muslimana bajram proslavlja uz alkohol i pjevače, to ne priliči pravim muslimanima

Published

on

Bajram predstavlja kulminaciju sreće i radosti nakon što smo u toku ramazana intenzivno provodili dane u postu, a noći u intenzivnom ibadetu.
Tako što smo se trudili da sve ono što Allah voli izvršavamo, a sve što nam je Allah zabranio da ga se maksimalno klonimo.

Aljo ef. Cikotić govorio je za Vijesti u 7 Hayat televizije o Bajramima kakvi su nekada bili, razlikama između dva bajrama, običajima, važnostima zajednice i porodice ali i o mnogim drugim temama.

Bajram je termin koji se kod nas koristi od vremena kada su Osmanlije bili na ovim prostorima.

“To je termin iz turskog jezika, a na arpskom se koristi eid što označava nešto što se stalno ponavlja. Tako se termin koristi za bajram kada se radujemo i svoju radost iskazujemo kroz konzumiranje i hrane i pića. Kada čitavih mjesec dana vjernici u kontinuitetu posteći dane, a dodatno provodeći noći na namazu, kada u intenzivnom ibadetu, izvdojimo i sadekatul fitr, i većina zekat, onda bajram dođe kao kulminacija, radost, sreća, zadovoljstvo, jer smo uspjeli ispuniti sve ono čime nas naš stvoritelj duži i zato što se radujemo nagradi da sve to u krugu svoje prodice i prijatelja podijelimo skupa”, rekao je na početku ef. Cikotić.

Na arapskom jeziku eid, a na turskom bajram. Mi smo prihvatili to kao bajram. Predstavlja radost za srca vjernika.

“Mi u bosnaskom jeziku kažemo nakon što čestitamo Bajram Šerif Mubarek Olsun, mi iza toga kažemo i još puno godina u zdravlju i rahatluku, a arapi kažu…nadamo se da ćemo još puno godina dočekivati bajrame i radovati se tom dijelu. Što se tiče kurban bajrama on se zove eidul adha ili kurban bajram jer je karakteristika njegova klanje kurbana, prinošenje žrtve, ali i hadžijski bajram, jer su sve hadžije tada na arefatu i to je najvrijedniji dan u toku godine. A najvrijednija noć u toku godine je Lejletul-kadr koja se nalazi u neparnim noćima posljednje trećine ramazana. Tako da je to vrlo interesantno da povežemo. Dva blagdana za muslimane koji predstavljaju najveću radost dolaze nakon vrijednih dana i noći – rekao je Cikotić.

Allahov poslanik Muhamed a.s. je svim vjernicima najljepši uzor i on nas je podučio da jutro bajrama iskoristimo za pripremu ili noć uoči bajrama. Da se okupamo, da obučemo najljepšu odjeću na bajramsko jutro koje imamo, da se namirišemo najljepšim mirisom koje imamo.

“Naravno da su dani bajrama dani jela, pića i pominjanja Allaha, dani kada iskazujemo svoju radost, ali odmah nakon ramazanskog bajrama, preporuka Allahovog poslanika je da opet u mjesecu ševalu da nastavimo i ispostimo još šest dana. I onaj ko to isposti i uz Ramazan ima nagradu kao da je postio sve vrijeme, dakle čitavu godinu dana. I ono što je peporuka jeste da u danima bajrama obradujemo i najmlađe, bajram bankom – savjetovao je ef. Cikotić.

Efendija Cikotić kaže i kako treba da “obradujemo svoju porodicu, rodbinu i prijatelje prigodnim poklonima. Da ih obradujemo svojom posjetom. Da pokušamo izmiriti posvađane i da se popravi taj odnos unutar zajednice u danima bajrama. Da halalimo jedni drugima ako smo nešto zamjerili, jer život vrlo brzo prolazi i da to maksimalno iskoristimo za sve ono što je pozitivno i dobro.”

“Nažalost, mi živimo u vremenu kada jedan dio muslimana, nakon što se opet potrude u toku ramazana da doista žive u ibadetu, dočekaju dane bajrama i proslavljaju na potpuno neprimjeren način. Uz alkohol, uz pjevače, uz nešto što ne prililči muslimanima, i što skrnavi sve ono za šta su se trudili. U našem narodu ima jedan izraz da nakon što se pomuze krava koja daje dobro mlijeko, onda se ona ritne nogom i sve to prolije, sve vam to uništi. Ne bi trebalo da onaj ko se Trudi da postigne bliskost svoga stvoritelja, da onda na kraju to pokvari takvim jednim poistupkom – rekao je.

Dao je i preporuku svakom pojedincu, da razmišlja kako i na koji način će organizovati svoj život.

“Mi nismo mogli izabrati kada i gdje ćemo se roditi, to nam stvoritelj nebesa i zemlje odredio. Nismo mogli birati oblik koji ćemo imati. Nismo mogli roditelje i rodbinu birati. To nam uzvišeni Allah odredi. Ali je svako od nas slobodan da izabere kakvim će načinom životja živjeti. Ko će mu bliski prijatelji biti i ko će mu životni saputnik biti. Na taj način mi u stvari sebi biramo sreću ili nesreću. Svi smo mi opet slobodni I u danima i noćima bajrama da izaberemo sebi kako ćemo organizovati vrijeme. Nudi nam se I jedno I drugo. Nudi nam se I ono u čemu je Allahovo zadovoljstvo I ono u čemu je ipak Allahova srdžba – rekao je Cikotić.

Bajrami su nešto što je univerzalno za vjernike, dakle vezano za muslimane bez obzira gdje se na svijetu nalaze.

“I ono što je interesantno jeste da se u muslimanskim državama u period pred Bajram i u toku Bajrama, posveti se pažnja dekoru gradova, ulica, kuća. Dakle, da se dodatno postavi rasvjeta, da se trgovački centri dodatno ukrase I da se na taj način pripremi kompletan ambijent za doček ta dva termina, oba bajrama. To su dvablagdna za muslimane koji zamjenjuju sve praznike koji su bili u predislamsko doba. Tako da nam je drago što se u poslednje vrijeme pojavljuju I određene ideje kako dekorisati I dom, kako napraviti da unutar naših soba, dječijih pogotovo da se lijepo ispiše BŠMO – naglasio je.

Što se tiče našeg života na ovom svijetu on je prolazan i niko ovdje neće ostati.

“Mi smo samo kao na mostu, prelazimo iz jednog stanja u drugo. Bestjelesni život naše duše, nakon toga je ovaj svijet kada duša živi u našem tijelu, a nakon toga nastavljamo u zagrobnom životu. Opet bestjelesni život naše duše, jer tijelo koje je stvoreno od zemlje ponovo postaje zemlja. E zbog toga je važno ovo da se podjseća svakodnevno, zato I klanjamo 5 puta dnevno namaz , ne jednom nego pet puta, da se sjećamo Allaha I da mu budemo zahvalni na blagodetima koje nam je dao – izjavio je efendija Cikotić.

Doći će neke nove generacije. Efendija smatra kako se svako od nas treba zapitati šta smo ostavili generacijama koje dolaze posle nas.

“Gazi Husrev beg je živ iako je preselio, jer je iza sebe ostavio puno vakufa. I ko god je ostavio Iza sebe trajno doboro on je I dalje živ. Jer čovjek umire kad bude zaboravljen. Ko se od nas sjeća svog pradjjeda, kako mu je ime išta je radio, a da ne idmeo dalje. I mi ćemo biti zaboravljeni, ako ne budemo iza sebe ostavili trajna dobra – izjavio je ef. Cikotić, te dodao:

“Zato je Bajram toliko lijep trenutak, jer predstavlja, kao što osoba koja radi marljivo neki posao raduje se naknadi ili plati koju će dobiti nakon toga. Mi se radujemo Allahovoj nagradi koja slijedi u noći uoči Bajrama i u danima Bajrama kada to istinski osjećamo. Ja molim Allaha uzvišenog da sve nas počasti zdravljem, iskrenošću u vjerovanju i da budemo ustrajni u činjenu dobrih djela – rekao je ef. Cikotić.

BiH

Izvučeno tijelo rudara Asima Šehanovića koji je bio zatrpan 170 metara ispod zemlje

Published

on

By

Spasilački timovi primjenjivali su sve što znaju i umiju kako bi što prije došli do rudara koji je bio zatrpan 170 metara ispod zemlje.

Spasilačke ekipe su danas, petog dana potrage, iz jame Rudnika Mramor kod Tuzle izvukle beživotno tijelo rudara Asima Šehanovića.

Spasilačka akcija odvijala se u teškim uslovima. Nakon što su timovi za spašavanje prije tri dana došli do njegove bušilice, postojala je nada da će akcija spašavanja uspjeti, ali ishod potrage je ipak završio tragično.

Spasilački timovi primjenjivali su sve što znaju i umiju kako bi što prije došli do rudara koji je bio zatrpan 170 metara ispod zemlje.

Podsjetimo, do ove nesreće je došlo usljed naglog oslobađanja pritiska, odnosno obrušavanja mase koja je rudara živog zatrpala.

Kako je ranije saopćeno iz Rudnika Mramor, za zatrpanim rudarom su mogla tragati samo dva čovjeka zbog veoma skučenog prostora uzrokovanog obrušavanjem mase.

Nastavi čitati

BiH

Mašić: Rušenje Arnaudije nije bilo “greška”, već zločin genocidnog dvojca koje na sva usta slaviš Milorade

Published

on

By

Zastupnik SDP-a u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije BiH Damir Mašić prokomentarisao je obraćanje Milorada Dodika u Banjoj Luci na otvaranju obnovljene džamije Arnaudije.
“Rušenje ove džamije bila je greška, bio je čin bezumlja”, tim riječima je Dodik započeo svoj današnji govor, dodavši da se rušenjem “ne može zaustaviti ni narod ni vrijeme”.

Istaknuo je da obnavljanje Arnaudije 30 godina nakon rušenja upravo simbolizuje besmisao njenog rušenja.

Mašić je prokomentarisao rekavši da rušenje nije bila greška, već zločinački poduhvat ratnog rukovodstva paradržave Republike Srpske.

“Nažalost, rušenje Arnaudija džamije, jedne od 534 srušene džamije u RS-u,nije bila ‘greška’ već planiran zločinački poduhvat od strane vojnog i političkog rukovodstva tadašnjeg RS-a i genocidnog dvojca Karadžić-Mladić koje danas na sva usta slaviš Milorade”, poručio je Mašić.

Nastavi čitati

BiH

Stanivuković na otvaranju Arnaudije: “Da oprostimo jedni drugima što se može oprostiti…”

Published

on

By

Gradonačelnik Banja Luke Draško Stanivuković danas je tokom ceremonije otvaranja obnovljene Arnaudija džamije u Banjoj Luci poželio da vjernicima mnogo godina, decenija i vjekova Arnaudija džamija bude na molitvenu upotrebu.

“Životno breme naroda koji žive na ovim prostorima mjeri se u tome da pogledamo jedni druge i oprostimo ono što se može oprostiti, a ono što ne može, svaki vjernik da ode u svoju bogomolju i zamoli Boga da mu da dodatnu snagu za oprost”, kazao je Stanivuković.

Istakao je da mu je posebno drago da je “Banja Luka obnovila sve bogomolje koje su tokom rata srušene u ovom gradu”.

Kazao je da Arnaudija, koja se danas otvara, nije samo bogomolja, “nego je i most zato što je ona posljednja džamija koja je morala biti obnovljena kako bismo postali bliži jedni drugima”.

Između ostalog, naglasio je da mu je drago što može kazati da je Banja Luka završila jedan važan zadatak.

“Obnovila je sve džamije, katedrale i crkve. Žao mi je što su neki otkazali dolazak bojeći se da neće biti bezbijedno”, dodao je.

Na kraju je rekao da se nada da će 21. vijek biti “religiozni vijek”.

 “Nakon svih stradanja koja su se desila u svijetu, ako 21. vijek ne bude religiozan neće ga ni biti. Ja želim da nam 21. vijek bude religiozan. Dobrodošli u našu Banju Luku i drago mi je da ovdje prisustvujem”, zaključio je Stanivuković.

(Preporod.info)

Nastavi čitati

Najčitanije