Connect with us

Magazin

U BiH nije zakonski regulisana vožnja u kružnom toku, ovo su pravila koja trebate primjenjivati

Published

on

S obzirom na to da su pravila vožnje u kružnom toku česta rasprava u društvu, pitali smo MUP KS šta je ispravno. Rečenica na kraju njihovog obrazloženja nas je šokirala – u BiH ne postoje zakonski propisana pravila vožnje za ovakav tip raskrsnice.

Imajući u vidu činjenicu da Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH nisu propisana posebna pravila saobraćaja u kružnom toku, primjenjuju se opšta pravila definisana navedenim zakonom.

Iz MUP-a navode da su uputili prijedloge za izmjenu i dopunu Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, u vezi s odvijanjem saobraćaja u kružnom toku, a dok se to ne dogodi, pročitajte koji su važeći propisi.

Kako je i logično, auti u kružnom toku imaju pravo prvenstva u odnosu na one koji se žele uključiti, međutim problemi vozača nastaju uglavnom unutar kružnog toka, u slučaju dvije saobraćajne trake. Očekivano bi bilo da spoljašnja, odnosno desna traka bude korištena za uključivanje i isključivanje vozila iz kružne raskrsnice, no prema aktuelnom Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, dozvoljeno je nastaviti vožnju u kružnom toku.

“Ako se vozač motornog vozila isključuje iz lijeve saobraćajne trake, posebnu pažnju treba obratitit na vozila koja se kreću u desnoj saobraćajnoj traci, jer ista mogu nastaviti vožnju u kružnom toku. Radnju prestrojavanja sa vozilom vozač može izvršiti u koliko je siguran da vozilo iz desne saobraćajne trake skreće desno”, navedeno je iz MUP-a KS.

Kružni tok sa dvije saobraćajne trake je najlakše posmatrati kao običnu cestu sa dvije trake koja jednostavno ide u krug, pa su i propisi prestrojavanja i isključivanja ista kao i na takvoj cesti.

Takvo pravilo u kojem je dozvoljeno koristiti desnu traku za kruženje unutar raskrsnice ostavlja prostor za pitanje “Zašto bi koristili obje trake i rizikovali nesreću prilikom prestrojavanja?”.

Međutim, u ostatku svijeta je ovo uglavnom regulisano te unutarnja traka ima smisao na način da je postavljena horizontalna signalizacija koja ukazuje na pravilno korištenje kružnog toka. Evo kako to izgleda.

Ispravno korištenje kružnog toka sa dvije trake

Kružne raskrsnice mogu biti obilježene vertikalnim saobraćajnim znacima kao što su znak obaveze “kružni tok saobraćaja” ili “znak sa pravom prvenstva prolaza”. Često je tu i horizontalna signalizacija koja upućuje na to koje trake možete koristiti u zavisnosti od toga gdje idete. Rijetko su neke kružne raskrsnice obilježene i svjetlosnom signalizacijom.

Međutim, saobraćaj može biti regulisan i bez saobraćajnih znakova primjenjivanjem opštih pravila prvenstva prolaza kao i na ostalim raskrsnicama, što bi značilo da važi “pravilo desne strane”.

Iz MUP-a KS ističu: “Vozač koji namjerava da obavi neku radnju vozilom na putu ili vozilo uključiti u saobraćaj (pomjeranje vozila udesno ili ulijevo, mijenjanje saobraćajne trake, preticanje, obilaženje, zaustavljanje, skretanje udesno ili ulijevo, polukružno okretanje, vožnja unazad i sl.) smije da počne takvu radnju samo ako se prethodno uvjerio da to može učiniti bez opasnosti za druge učesnike u saobraćaju ili imovinu, vodeći pri tome računa o položaju vozila i pravcu i brzini kretanja”.

Posljednje, ali ne najmanje bitno – ne zaboravite signalizirati paljenjem žmigavca prije nego što promijenite pravac kretanja ili saobraćajnu traku.

klix

Magazin

Ovo je najopasniji horoskopski znak

Published

on

By

Znaju djelovati miroljubivo, no kad djeluju ljutito bolje je ne imati posla s njima. Čak im se zna desiti da planiraju neku osvetu, no pritom toliko uživaju da zaborave razlog zašto su se uopće naljutili.

S pripadnicima ovog znaka čak i u ljubavi bit će problema. Naime, traže razloge za svađu i tamo gdje je sve mirno. Imaju iskustva s agresijom, pa mogu počinjati svađu bez veze. Čak i kad djeluju miroljubivo, treba pažljivo s njima. Naljutit će ih ako ih netko podcijeni, vrlo su temperamentni.

Kad saznaju što je nečija najslabija točka, upravo će tu i napasti. Nije im teško ‘napasti’ njima bliske ljude – znaju da će ih tako najviše povrijediti. Imaju iskustva u planiranju osvete, toliko da zaborave radi čega su se uopće i naljutili.

Pripadnici ovog znaka vrlo su ljutiti i radi ljubomore, stoga su u ljubavi problematični. Oni vole tražiti razlog za svađu i tamo gdje ga nema, najčešće svojom posesivnošću i impulzivnim scenama pred drugima. Pravi su majstori u pasivnoj agresiji. Čak i na poslu, kolegama će reći što uistinu misli o njima.

Čak i kad se sredite i idete van s njime, možda će vas dočekati ležerno odjeven, dajući do znanja da njegova mora biti zadnja – nema problema, on smatra da se nervirate bez veze.

U pitanju je osoba rođena u horoskopskom znaku – Ovan, prenosi 24sata.hr.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Kineski proizvođač bacio auto s 32 metra, pogledajte snimku

Published

on

By

JEDAN od scenarija iz noćne more za mnoge vozače je slijetanje automobilom niz liticu. Iako se ovo u svakodnevnom životu događa izrazito rijetko, kineski proizvođač električnih automobila Chery je odlučio testirati svoj Chery Exeed Exlantix ET. Automobil su kranom podigli na visinu od 32 metra i ispustili ga.

Automobil je pao i prednjim dijelom udario u tlo. Test pada s visine ekstremna je sigurnosna procjena automobila koja simulira što bi se dogodilo kada bi vozilo sletjelo s litice. Može testirati strukturalnu čvrstoću i sposobnost zaštite putnika u ekstremnim uvjetima sudara.

Na snimci se vidi da je prednji dio auta smrskan, ali prostor u kojem se nalaze putnici nije previše oštećen. Činilo se da su se i vrata mogla normalno otvoriti.

Chery Exeed Exlantix ET vodeći je potpuno električni SUV ovog brenda. Cijene se kreću od 199.000 do 329.000 juana (od 25.500 do 42.200 eura).

Automobil koristi bateriju Shenxing iz CATL-a koja ima domet od 400 km nakon punjenja od deset minuta.

U Kini je prodaja ovog modela počela danas, piše Index.

Nastavi čitati

Magazin

Za tri godine u Švicarskoj će se moći kupiti meso proizvedeno u laboratoriji

Published

on

By

U Švicarskoj će za otprilike tri godine biti moguće kupiti meso uzgojeno u laboratoriji, prema tvrdnjama generalnog direktora kompanije Bell Food Groupa Lorenz Wyss koja se bavi preradom mesnih proizvoda.

“Međutim, vjerovatno nećete moći odmah kupiti proizvode u supermarketima, već prvo u restoranima”, rekao je Wyss.

U intervjuu za Neue Zurcher Zeitung objavljenom u petak, šef Bell je objasnio da je moguće da će se za početak kultivirati samo pojedinačne komponente, poput masti. Bell je kupio udio u holandskom proizvođaču govedine Mosa Meat 2018.

Dodao je da ako tehnologija bude funkcionisala, to će biti pravi dodatak tradicionalnoj proizvodnji mesa i da kompanija koju predstavlja mora biti dio toga.

Singapur je 2020. godine postao prva zemlja koja je počela prodavati piletinu napravljenu uzgojem životinjskih ćelija – tehnikom koja ne zahtijeva hektare poljoprivrednog zemljišta, antibiotike ili ubijanje miliona životinja.

Ova tehnologija bi mogla pomoći u smanjenju utjecaja na okoliš proizvodnje mesa uzgojenih životinja, posebno u Švicarskoj, gdje je potrošnja mesa visoka.

klix

Nastavi čitati

Najčitanije