Connect with us

BiH

Predložena nova pravila u saobraćaju u BiH, kazne i do 5.000 KM (FOTO)

Published

on

Ko ne mora koristiti sigurnosni pojas, kada je dozvoljeno preticati biciklo i kako će se tretirati električni romobili

Okončan je rad na novom Prednacrtu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u Bosni i Hercegovini. Ovo je jedna u niz izmjena krovnog zakona o saobraćaju, a Fokus.ba donosi detalje novih izmjena navedenog zakonskog rješenja koji će se uskoro naći na sjednici Vijeća ministara BiH

U obrazloženju se navodi da se svrha donošenja Zakona temelji na potrebi prevazilaženja uočenih nedostataka u implementaciji postojećeg zakonskog rješenja, kao i potrebe preciznijeg definisanja određenih važećih zakonskih odredbi.

Također, Prednacrtom zakona predviđaju se novine u postupku produženja registracije vozila te se reguliše kretanje ličnog električnog prijevoznog sredstva (lakih ličnih električnih vozila) na putevima.

Električni romobili

Dodatno, predloženim izmjenama i dopunama, za određene prekršaje propisuju se oštrije sankcije u odnosu na važeći Zakon. Predmetni Prednacrt zakona ima za cilj unapređenje stanja sigurnosti ali i postizanja specijalne i generalne prevencije

Tako se u zakon dodaje odredba koja definira lično električno prijevozno sredstvo (romobili) a to je, prema ovoj odredbi, vozilo koje nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila u skladu sa posebnim propisima, bez sjedećeg mjesta, čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km/h. Ličnim električnim prijevoznim sredstvom smije upravljati lice koje je navršilo 14 godina.

Faksimil dijela novog zakona

Biciklističke staze

Po prvi put se definira i pješačko-biciklistička staza (put namijenjen za kretanje pješaka i biciklista), zatim vozilo za stanovanje i kampiranje, a preciznije se definira i zona škole.

Prvi put se definira i ko ne mora koristiti sigurnosni pojas. Prema novoj odredbi, ne mora ga koristiti lice koje ima uvjerenje da iz zdravstvenih razloga ne može koristiti pojas. Zdravstvenim razlozima smatraju se hronične bolesti, deformiteti tijela, povrede ili stanja kod kojih bi korištenje sigurnosnog pojasa tokom vožnje u motornom vozilu moglo dodatno narušiti zdravlje, odnosno ugroziti život ili oporavak te dovesti do neželjenih komplikacija, prijevremenog poroda te mogućeg invaliditeta tog lica.

Također, prvi puta je definisano i kada je dozvoljeno preticanje odnosno obilaženje bicikla, radne mašine, traktora, motokultivatora, zaprežnog vozila i ličnog električnog prijevoznog sredstva na mjestu gde je to zabranjeno prometnom signalizacijom. To se, stoji u novom rješenju, radi način da se prelazi vozilom preko pune uzdužne razdjelne linije pri čemu se koristi prometna traka namijenjena za kretanje vozila iz suprotnog smjera, samo ukoliko se time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smjera i ukoliko na putu ima dovoljno prostora za sigurno izvođenje radnje preticanja odnosno obilaženja.

Rigoroznije novčane kazne

Vozačima ili instruktorima vožnje sa više od 1,5 promila alkohola u krvi do sada je prijetila kazna od 400 do 1.000 KM i zabrana upravljanja vozilom u trajanju od dva do šest mjeseci.

Novim zakonom, vozači ili instruktori vožnje sa više od 1,5 promila alkohola u krvi biće kažnjeni kaznom od 2.000 do 3.000 KM i oduzimanje vozačke dozvole na period od najmanje šest mjeseci.

Istom kaznom biće kažnjeni i vozač koji budu upravljali vozilom prije sticanja prava na upravljanje vozilom, kao i oni koji se u naselju budu kretali brzinom koja je za više od 50 kilometara na sat veća od dozvoljene.

Faksimil dijela novog zakona

Ukoliko izazove saobraćajnu nesreću pod uticajem alkohola, vožnjom bez stečene vozačke dozvole ili navedenom prekomjernom brzinom vozač ili instruktor vožnje kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 3.000 do 5.000 KM, a uz kaznu će mu se izreći zaštitna mjera zabrane upravljanja vozilom u trajanju od devet mjeseci.

U dosadašnjem zakona kazna od 400 do 1.000 KM prijetila je „vozaču koji na sjedištu suvozača prevozi dijete mlađe od 12 godina“. Sada će istom kaznom biti kažnjen i „vozač koji za vrijeme upravljanja vozilom drži dijete u krilu ili naručju“.

BiH

Stevandić: Predlažemo da se odlože izbori i da se ide po našem izbornom zakonu

Published

on

By

Predsjedništvo SNSD-a odlučilo je da ne donose nikakvu odluku o učešću na izborima, te da predloži koaliciji da pozovu opoziciju na razgovore o učešću na izborima.

“Naš prijedlog je da se na izborima ne učestvuje po pravilima koje je donio visoki predstavnik (Radovan Kovačević dopunjava: “Takozvani visoki predstavnik”, naveo je lider stranke Milorad Dodik na konferenciji za medije.

Rekao je da odluka nije donesena, jer žele da razgovaraju sa opozicijom, a nakon današnjeg sastanka sa vladajućom koalicijom.

Također, Nenad Stevandić je poručio da odluku neće donijeti sami.

“Ipak, slušajući naše kolege iz opozicionih partija šta govore, mi nismo donijeli odluku po kojem zakonu ćemo izaći, pa je odluka da ja u NSRS u ponedjeljak pozovem kolege iz opozicije, da vidimo možemo li se usaglasiti. Ako se ne budemo mogli usaglasiti, sljedeći sastanak koalicije biće odmah u utorak”, rekao je lider US i predsjednik NSRS Nenad Stevandić.

Poziv na sastanak opoziciji biće upućen za ponedjeljak u 14h.

“Imat ćemo sastanak vladajuće koalicije i donijet ćemo odluku. Predlažemo da se odlože izbori i da se ide po našem izbornom zakonu, ali nećemo sami donijeti odluku, ovo je stvar države”, kazao je Stevandić.

N1

Nastavi čitati

BiH

Povećane kazne za prekršitelje zakona, minimalna je 6.000 KM

Published

on

By

Dom naroda odobrio da stupe na snagu veći iznosi kazni za prekršitelje Zakona o kontroli cijena

Dom naroda Federalnog parlamenta usvojio je izmjene Zakona o kontroli cijena, kojima se povećavaju iznosi kazni za prekršitelje odredbi ovog Zakona.

Savjetnik federalnog ministra trgovine Jasmin Kadić kazao je za Fenu da su kazne povećane s ciljem preventivnog djelovanja na potencijalne prekršioce Zakona.

Dosadašnji iznos kazni je mali i stimulativan jer se u praksi pokazalo da se velikim trgovcima isplatilo više plaćanje do sada niskih kazni. Naime, stupanjem na snagu ovih izmjena pravno lice će, u slučaju nepridržavanja mjera neposredne kontrole cijena, platiti minimalnu kaznu u iznosu od 6.000 KM umjesto dosadašnjih 1.000 KM, a najveća moguća kazna je 30.000 KM umjesto dosadašnjih 10.000 KM – istakao je Kadić.

Preventivni i represivni učinak

Naglašava da će se primjenom ovog zakonskog rješenja nastojati postići preventivni i represivni učinak na prekršitelje, odnosno na pravna i fizička lica koja ne poštuju mjere neposredne kontrole cijena.

– Izmjene su predložene jer je Zakon o kontroli cijena donesen 1995. godine, a izmjene 2008. i propisane kazne za prekršitelje ovog Zakona su minimalne i nisu davale rezultate – naveo je Kadić.

Mjere neposredne kontrole cijena, koje su propisane Zakonom o kontroli cijena od izuzetne su važnosti za funkcioniranje države posebno u vrijeme elementarnih nepogoda, nestašice dobara za potrebe privrede i snabdijevanja stanovništva i rastuće inflacije.

Ovom prilikom, Kadić je podsjetio da Federalno ministarstvo trgovine radi na izradi potpuno novog Zakona o kontroli cijena.

Nastavi čitati

BiH

Isak: Mene smijeniti je nemoguća misija, ja sam original, drugi su kopije, vozao sam aute od 500 hiljada KM

Published

on

By

Ministar unutrašnjih poslova Federacije BiH Ramo Isak pristustvovao je današnjoj sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine.

Nakon toga obratio se medijima rekavši da će Vlada FBiH, predvođena Nerminom Nikšićem, ostati na vlasti do kraja mandata, pa čak i duže.

Istakao je svoj rad kao izuzetno uspješan, tvrdeći da je “postigao više za godinu dana nego njegovi prethodnici u proteklih 30 godina”.

“Niko nije pokrenuo pitanje moje smjene jer to nije izvodljivo, to je nemoguća misija, to su samo puste želje određenih političkih opcija. Od 2018. godine se pokušava sa mojom smjenom, pa su čak pri imenovanju ove vlade tvrdili da ću biti ministar samo 30 dana. No, evo me ovdje, sa Nikšićem, i dalje. Odbio sam ponude za premijerske pozicije jer želim ostati vjeran ovoj vladi koja dobro obavlja svoj posao i nastavit će to činiti”, rekao je Isak novinarima.

Potom je dodao da “ima najjači tim, jači čak i od Predsjedništva”.

“Postižemo najbolje rezultate i svjesni smo da nekima to smeta i da bi željeli da se mijenjamo, ali te političke opcije nemaju tu moć”, dodao je.

Isak je istakao da se sa svojim kolegama u Vladi FBiH bavi samo građanskim pitanjima, projektima i unapređenjem života građana, a da tema rekonstrukcije nikada nije bila na stolu.

“Pokušali su kontaktirati gospodina Ogreševića u vezi njegovog ulaska u parlamentarnu većinu, ali on tvrdi da ga niko nije kontaktirao i da mu nisu nudili ništa. Razlika između mene i ostalih političara koji su bili na sceni proteklih 30 godina je u tome što ja držim svoje riječi i ne izdajem svoje kolege. Nikada ne bih izdao ljude koji su sa mnom krenuli u ovaj projekt, a posebno ne ljude koji rade u interesu FBiH”, naglasio je.

Nakon toga je samouvjereno pričao i o svom imovinskom stanju navodeći kako je i prije ministarske pozicije vozio skupocjena vozila.

“Ljudi me zaustavljaju da se fotografišu. Kada sam najavio da ću izaći u određenim općinama na izbore, ljudi se sami javljaju, napuštaju politčke opcije, žele biti dio tima i normalno da to nekome smeta. Ja nikome ne zamjeram, želim im sreću u životu. Moraju shvatiti da sam ja original, a oni većine kopije, a ni najbolja kopija nije dobra, a najlošiji original je dobar. Ja sam original i ja sam ovo. Znam da pojedini građani imaju određene primjedbe na moje ponašanje, ali cijene rad u segmentu ministra unutrašnjih poslova”, rekao je Isak.

Dodao je da je to on i da se neće mijenjati i nastavlja raditi.

“Iza mene će stajati najbolji rezulati u ovoj vladi. Ja sam i prije pozicije ministra vozio vozila od 200.000 KM, 300.000 KM i 500.000 KM, vozio se u privatnom helikopteru i vozio jahtu. Sada to malo manje radim jer nemam vremena od tolikih obaveza, ali moj žviot niko neće mijenjati. Ali ono što je u interesu građana ja ću uvijek raditi i nikad neću oštetiti državu, građane ni budžet. Rezultati govore o nama, a ovi koji bi željeli vidjeti moju smjenu morat će se još načekati. Prije će njih odstraniti iz njihovih političkih opcija nego što ću ja biti smijenjen s ove pozicije”, poručio je Isak

klix

Nastavi čitati

Najčitanije