Connect with us

Magazin

VIDEO Stiže Red Bullov hiperauto koji će smjeti na običnu cestu

Published

on

POSTOJI nekoliko problema s Red Bullom RB17 – košta 6.5 milijuna dolara, rasprodan je i ne može se voziti na javnim cestama.

Međutim, 50 kupaca koji su imali novca i brzo kupili automobil moći će riješiti potonji problem. Zahvaljujući Lanzanteu, stroj s Cosworth motorom dobit će konverziju za cestovnu upotrebu.

Britanska tvrtka koja je napravila cestovnu verziju McLarena P1 GTR dat će RB17 i registarske tablice.

Konverzija neće biti jeftina

Glasnogovornik je za časopis Top Gear rekao da su budući vlasnici Red Bullovog hiperauta već izrazili interes za dodatnu naknadu kako bi mogli koristiti automobil s motorom u sredini izvan trkaće staze. Kao što možete zamisliti, prilagođavanje automobilskih propisa za cestovnu upotrebu neće biti jeftino. Koštat će čak 650.000 dolara, što je oko 10 posto od originalne cijene automobila.

Znajući modus operandi Lanzantea, stručnjaci će dati sve od sebe kako bi cestovno-pravni RB17 bio što bliži originalu. S obzirom na ludu aerodinamiku i nisku prirodu Red Bullovog hiperauta, neće biti lako pretvoriti ovog trkaćeg monstruma u vozilo za cestu.

Važno je napomenuti da P1 GTR nije jedini trkaći automobil koji je tvrtka pretvorila za cestovnu upotrebu. Jedan od pet Pagani Zonda Revolucion jedinica dobio je isti tretman i sudjelovao je na prošlogodišnjem Goodwood Festivalu brzine.

Zvijer od preko 1200 KS

RB17 koji će smjeti na cestu vjerojatno će dobiti nešto na težini u odnosu na impresivno niskih 900 kg u trkaćoj verziji.

Red Bullov hiperauto nije samo lakši od Mazde MX-5 Miata ND, već je i gotovo sedam puta snažniji. S više od 1200 KS na raspolaganju, ovaj najnoviji automobil za bogataše je oko sekundu brži na Silverstoneu od F1 automobila – barem prema nedavnim simulacijskim testiranjima.

Aerodinamika će vjerojatno biti negativno pogođena dodatkom bočnih retrovizora, pa nemojte očekivati da će cestovna verzija generirati 1700 kg potiska koliko je obećano za standardni RB17. Morat ćemo pričekati i vidjeti hoće li biti ikakvih promjena na tom veličanstvenom V-10 motoru.

Juri do 350 km/h

U osnovnom obliku, atmosferski 4.5-litreni motor šalje 1000 KS na stražnje kotače i vrti se do 15.000 okretaja u minuti. Ostalih 200 KS dolazi iz električnog motora ugrađenog u mjenjač od karbonskih vlakana. Mjenjač nema stupanj za vožnju unatrag jer se to rješava putem električnog motora. S kombiniranom snagom, Adrian Neweyev aerodinamični trkaći automobil s motorom u sredini postiže maksimalnu brzinu od 350 km/h.

Proći će neko vrijeme prije nego što vidimo prvi Red Bull RB17 modificiran od Lanzantea, jer proizvodnja standardnog hiperauta neće početi prije kraja 2025. Proces konverzije vjerojatno će trajati mjesecima.

U slučaju Porschea 935 koji će smjeti na cestu, prikazanog na prošlotjednom Goodwood Festivalu brzine, Lanzanteu je trebalo oko 18 mjeseci razvoja za konverziju dva automobila za cestovnu upotrebu.

Index.hr

Magazin

Mehaničari tvrde: S ovim autima nećete prijeći ni 160.000 kilometara

Published

on

By

KADA je riječ o većim financijskim izdacima, automobil je pri vrhu popisa. On sigurno nije jeftin, čak ni ako kupujete rabljeni, što znači da biste uvijek trebali istražiti pouzdane marke i modele. Nekoliko zaposlenika Accurate Automotivea, mehaničarske radione u Coloradu, otkrilo je koji automobili vjerojatno neće prijeći ni 160 tisuća kilometara, prenosi Večernji list.

Mercedes

Prvi na njihovoj listi je Mercedes.

Na ljestvici pouzdanih automobila Consumer Reportsa (CR) iz studenog 2023., Mercedes-Benz je bio predzadnji od 30 vozila. Prema CR-u, marke automobila ocjenjuju se na temelju povratnih informacija članova, a zatim stručnjaci proučavaju 20 pogrešaka u rasponu od smetnji do značajnih problema. Ozbiljnost svakog problema se zatim mjeri kako bi se stvorio predviđeni rezultat pouzdanosti između 1 i 100. Na ljestvici 2023. Mercedes je postigao samo 23 od 100.

Jeep

Mehaničari tvrde da nijedan Jeep neće prijeći 160 tisuća kilometara. Prema podacima CR-a, Jeep je nadmašio Mercedes, ali samo za nekoliko bodova. Marka je dobila samo 26 od 100 bodova.

Audi

Idući je na redu popularni Audi. Mehaničari ističu kako Audi ima dobar interijer i performanse, ali da, mehanički, ovi automobili mogu predstavljati velik problem nakon 160 tisuća kilometara. Audi je također na dnu CR-ove liste pouzdanih vozila, na 19. mjestu s rezultatom 43 od 100.

Chevrolet

Oni će također malo vjerojatno prijeći veliku kilometražu i to je opet u skladu s podacima CR-a. Chevrolet je zauzeo 20. mjesto od 30 i dobio ocjenu 43 od 100. Međutim, vrijedi napomenuti da je Chevy Equinox imao visoku ocjenu pouzdanosti među markama na CR-ovoj listi.

Bilo koji vrhunski brend

Konačno, jedan mehaničar Accurate Automotivea nudi širu procjenu automobila koji neće izdržati do 160 tisuća kilometara, ukazujući na vrhunske, luksuzne automobile općenito.

S obzirom na to da se radi o najskupljim vozilima, pomislili biste da ćete imati zajamčenu dugovječnost s većim ulaganjem, ali to nije uvijek slučaj, kaže mehaničar.

Prema podacima CR-a, nekoliko je potrošača imalo problema s luksuznim automobilima, uključujući Mercedes, Volvo, Audi i Cadillac. Svi su bili u donjem dijelu liste. Međutim, Lexus, Porsche i BMW tri su marke koje su se probile u prvih 10 u pogledu pouzdanosti. Lexus je preuzeo prvo mjesto, rangiran čak i više od dobro poznatih pouzdanih marki Toyote i Honde, s ocjenom 79 od 100.

Nastavi čitati

Magazin

Uzbudljivo ili zastrašujuće? Snimak odlaska na posao u kineskom gradu privukao milione pregleda

Published

on

By

Jackson Lu, 27-godišnji fotograf iz Kine, podijelio je video kako izgleda njegovo putovanje na posao i tako ostavio ljude u čudu.

U videu, Lu vodi gledatelje kroz zagonetne ulice Chongqinga, grada poznatog po impresivnoj urbanoj arhitekturi. Video je postao hit, a mnogi korisnici društvenih mreža ostali su zaprepašteni onim što su vidjeli.

@journeyofjackson

Why is driving in Chongqing like a level from Cyberpunk? 🚗 #chongqing #重庆 #cyberpunk

♬ original sound – Jackson

Na svom putu, prošao je pored benzinske pumpe smještene unutar nuklearnog skloništa, vozio se putem koji je visoko iznad zemlje, a na kraju je parkirao 500 metara ispod zemlje.

“Zašto je vožnja u Chongqingu kao razina Cyberpunka”, napisao je uz snimku na kojoj pokazuje kako izgleda vožnja u tom gradu.

Video Jacksona Lua brzo je postao hit, osvojivši više od 6,5 miliona pregleda na društvenim mrežama.

“Kako GPS može funkcionisati u ovakvom okruženju”, “Izmorilo me samo gledati ovo”, “Čak bi i mape bile zbunjene”. Vožnja kroz Chongqing, bili su samo neki od komentara.

Chongqing, koji je najveći megagrad u Kini s oko 27 miliona stanovnika prema podacima iz 2022. godine, jedno je od najvažnijih industrijskih i ekonomskih centara u jugozapadnoj Kini. Često se opisuje kao “najveći grad na svijetu”, a njegova specifična arhitektura i urbanistički dizajn često izazivaju nevjericu među posjetiteljima.

Nastavi čitati

Magazin

Australija će zabraniti društvene mreže za mlađe od 16 godina, treba li takvu odluku treba donijeti i BiH?

Published

on

By

Gornji dom Parlamenta Australije izglasao je zakon kojim se mlađima od 16 godina zabranjuje korištenje društvenih mreža, a što je potez koji će sigurno izazvati brojne reakcije i u samom svijetu.
Društvene mreže, kao što je poznato, mogu imati brojne pozitivne efekte, ali nažalost i one negativne koji u današnjem društvu često preovladavaju.Premijer Australije Anthony Albanese izjavio je povodom ove odluke da je zakonodavstvo potrebno kako bi se zaštitili mladi ljudi od “štetnih” utjecaja društvenih mreža, što su mnoge roditeljske grupe također istakle, piše Klix.

Nakon ove odluke, pitanje zabrane društvenih mreža za mlađe ispod 16 godina svakako će se aktuelizirati i u drugim državama pa vas stoga pitamo da li bi sličnu odluku trebale donijeti i institucije u Bosni i Hercegovini.

Inače, zabrana koja će stupiti na snagu za godinu dana u Australiji, mogla bi dovesti kažnjavanja tehnoloških kompanija do 32,5 miliona dolara ukoliko se ne povinuju ovoj odluci.

“Ovo je globalni problem i želimo da mladi Australijanci u suštini imaju djetinjstvo. Želimo da roditelji budu mirni”, poručio je premijer.

Nastavi čitati

Magazin

Marija Šerifović napunila dvoranu u Osijeku: ‘Ispunili ste moja očekivanja’

Published

on

By

Marija Šerifović je u sklopu turneje Dolazi ljubav ranije nastupila u Zagrebu, Slavonskom Brodu i Rijeci, a sada je na red došao i Osijek.

Posjetitelji dvorane Gradski vrt sinoć su uživali u njenim najvećim hitovima kao što su Molitva, Daleko si ljubavi, Drugačija, Bol do ludila, Znaj da znam, Pametna i luda, Nije ljubav to i mnogim drugima.

Na svom posljednjem ovogodišnjem muzičkom spektaklu u Hrvatskoj, fanovima je poručila da budu dobri ljudi i da jedva čeka vratiti se svome sinu Mariju.

“Ispunili ste sva moja očekivanja, nadam se da smo zajedno barem kroz ovih nešto jače od 120 minuta zaboravili na sve probleme koji nas čekaju kad napustimo dvoranu. Ako sam u tome uspjela, moj život ima smisla. Koristim ovaj mikrofon i da vas zamolim da budete dobri ljudi, neka vas pamte po dobrome”, rekla je Marija.

“Ja se trudim iz dana u dan, ne želim da me pamte po lošem. Želim biti što bolja prijateljica, šefica, kći, partnerica, a sad i majka. Umjesto da idem u hotel, idem kući, kako bih mogla biti uz sina kad se probudi”, dodala je na kraju.

U jednom trenutku gospođa iz publike dobacila joj je šal na malene pande. “Niste ga nosili? Novi je? Dobro, dobro. A ipak se osjeti neki miris parfema”, našalila se Marija.

Na njenom posljednjem albumu nalazi se pjesma i s Matijom Cvekom, koji je bio gost na nekim njenim prijašnjim nastupima.

“Nažalost, ne mogu ga voditi svuda sa sobom, poludjet će od mene. Mogu reći da ne postoji druga osoba koja je mogla biti moja druga polovina u ovoj pjesmi. Hvala Matiji Cveku, on je poseban. Znajte to i pazite ga, a pjesma Pola sunca je možda i najbolja pjesma s ove ploče”, rekla je Marija Osječanima, prenosi Index.

(Vijesti.ba)

 

Nastavi čitati

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije