Connect with us

Magazin

Alen Islamović o uspjehu Aleksandre Prijović: Bez veze se patila i cijedila u Areni

Published

on

JEDAN od najpoznatijih bendova bivše države Bijelo Dugme 2024. proslavit će 50 godina postojanja. Mnogi očekuju da će tim povodom organizirati jubilarni koncert, a sad je o tome progovorio i Alen Islamović.

“Pa ne znam, ne znam, sve je do odluke Gorana. Ja stojim tu na usluzi, a da znam, da imam neke informacije da će to biti, rekao bih vam. Ne mogu vas slagati, ne znam i ne mogu ni potvrditi hoće li to biti. Ali ako organizatori žele da se to dogodi, ja stojim na raspolaganju. Ja sam rekao Goranu, gdje god ti, ja ću s tobom i u mišju rupu, ali da to bude dobro”, rekao je za Kurir.

O Prijović: Po meni je to patnja

Pjevač je prokomentirao i uspjeh Aleksandre Prijović koja je rasprodala pet zagrebačkih Arena.

“Prijović je trebala raditi Hipodrom u Zagrebu, bez veze se patila s pet Arena. Bolje bi joj bilo da je dovela 50 tisuća ljudi ili možda sto na Hipodrom u Zagrebu i riješila problem jednim udarcem. Onako se patila. Po meni je to patnja. Ja bih prije otišao na Hipodrom i radio jedan pošten koncert za 200-300 tisuća ljudi, kao što smo ga napravili, nego tu se cijediš u Areni da naguraš 200 tisuća, treba ti 10 Arena”, rekao je.

 

Magazin

Ovih pet stvari “jedu” bateriju mobilnog: Evo trikova kako da joj produžite trajanje

Published

on

By

Čini vam se da vam baterija na telefonu ne traje dovoljno dugo? Prije nego što se odlučite na zamjenu pročitajte koji su to trikovi da joj produžite trajanje.

 

To što vam se baterija potroši prebrzo može biti zbog toga što imate previše aplikacija uključenih, pa ste bespotrebno “uposlili” svoj telefon.

Ovim trikovima ne samo da ćete produžiti trajanje baterije, nego i njen život.

 

Ako ostavljate aplikacije da rade kada ih ne koristite, najbrže trošite bateriju na telefonu. Potrebno je samo da steknete tu naviku da isključujete aplikaciju kada je ne koristite ili bar na neko vrijeme.

Automatsko zaključavanje i svjetlo

 

Telefon troši bateriju gotovo sve vrijeme, ali mnogo manje ako namjestite da se ekran zaključa automatski što prije, čim ga spustite. U suprotnom će samo brže i više trošiti bateriju, pa ćete morati dopunjavati telefon (ako niste poslušali ni savjet o aplikacijama) gotovo svaki dan i to najmanje jednom.

Smanjite svjetlo na telefonu i ono jako koristite samo ako treba da nešto osvjetlite, da telefon upotrebite kao bateriju. Uz to, manje tipkajte bespotrebno po telefonu i ne provjeravajte koliko je sati ako imate sat na ruci.

Bluetooth

Za bilo koji telefon važi pravilo da isključite bluetooth kada ga ne koristite. Na ovaj način ne samo da štedite bateriju nego i štitite telefon od hakera koji na taj način (ako su vam ublizini) mogu da “provale” u vaš telefon putem blue-tootha i ukradu informacije.

Punjenje

Jedna od najčešćih grešaka koje radimo je da ostavimo telefon predugo nepotrebno na punjaču. I da, pogrešno ste mislili – tako nećete bolje napuniti telefon.

 

Što duže ostavite telefon na punjaču, nakon što je napunjen, to je gore po njega. U tom slučaju telefon postaje na neki način ovisan o konstantnom punjenju, pa će baterija brže “curiti”.

Zvukovi i tipke

Ako igrate igrice na telefonu zvuk obavezno isključite – tako ćete uveliko trošiti manje energije sa baterije. Slično je i sa tipkama – isključite zvuk tipki, ali i osvjetljenje za tipke – ako vam nije potrebno.

Telefon isključujte kada ga ne koristite. Takođe, ako vidite da vam je baterija pri kraju, a telefon bi vam mogao zatrebati, isključite ga, pa uključite samo onda kada budete trebali obaviti taj hitni poziv.

Ručni apdejt

Neki telefoni, poput IOS 7 mogu da automatski apdejutuju vaše aplikacije kada god “uhvate” WiFi. To uveliko troši bateriju. Zato, isključite automatske aplikacije i prebacite se na “ručni apdejt”.

Isključite WiFi (pa i bluetooth) kada idete napolje i kada ih ne koristite. Isto važi i za aplikacije koje ne koristite.

Neke od njih možete i izbrisati sa telefona ako vam ne trebaju. Ne koristite dinamične pozadine, jer one vuku mnogo više energije nego obične, prenosi Kurir.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Sony predstavio svoj automobil: Glasom pozvao auto na pozornicu

Published

on

By

PRVI automobil iz zajedničkog pothvata Sonyja i Honde spreman je za proizvodnju. No, za početak će se prodavati samo u Kaliforniji.

Afeela postaje nešto više od samog osjećaja, piše The Verge. Električni automobil, koji je rezultat suradnje Sonyja i Honde, konačno je dostupan za prednarudžbe. Trebalo je samo pet godina da dođemo do ove točke.

Na svojoj konferenciji za medije na CES-u tvrtka Sony Honda Mobility objavila je cijene i detalje o prednarudžbama za model Afeela 1. Vozilo će biti dostupno u dvije varijante: Afeela 1 Origin, koja će koštati 89.900 dolara, i Afeela 1 Signature, čija cijena iznosi 102.900 dolara. U obje cijene uključena je trogodišnja pretplata na razne značajke unutar vozila, uključujući sustav vozačke asistencije razine 2+ i osobnog asistenta s umjetnom inteligencijom.

Prednarudžbe su počele prije nekoliko dana, a zainteresirani kupci koji žive u Kaliforniji – i očito samo u Kaliforniji – mogu položiti povratni depozit od 200 dolara kako bi rezervirali svoje mjesto u redu za kupnju. Još uvijek nije jasno hoće li i kada Afeela biti dostupna u ostalim državama SAD-a. Ni kad će biti dostupna diljem svijeta.

Domet do 480 kilometara

Otkriveni su i novi tehnički podaci, uključujući EPA procijenjeni domet od oko 480 kilometara te ugrađenu podršku za Tesla Supercharger mrežu. Čini se da je jedina dostupna boja karoserije “Core Black”. Dostava skupljeg modela Signature započet će 2026. godine, dok će kupci morati pričekati do 2027. za jeftiniji model Origin.

Najnovija verzija prototipa, koju je izvršni direktor Sony Honda Mobilityja Yasuhide Mizuno opisao kao “gotovo konačnu”, još uvijek izgleda poput kombinacije Tesle i Lucid Aira, s kratkim prevjesima i dugim međuosovinskim razmakom.

Automobil ima zaslone duž cijele širine upravljačke ploče, 40 senzora i kamera za pomoć pri poluautonomnoj vožnji, pogon na sve kotače te nagovještaje integracije proširene stvarnosti i “virtualnih svjetova” unutar vozačkog iskustva. Kao rezultat toga, Sonyjev prvi ulazak u sektor automobila dizajniran je za konkurenciju s nekim od najjačih igrača u luksuznom EV segmentu.

Glasom pozvao auto na pozornicu

Mizuno je demonstrirao jednu od naprednijih značajki kada je pozvao vozilo na pozornicu koristeći glasovnu naredbu “Izađi, Afeela” preko svog telefona. (Napomenuo je i da je to bila “tehnička demonstracija za ovu prezentaciju”, pa nije sasvim jasno hoće li glasovne naredbe postati standardna značajka u proizvodnim modelima.)

Mnogo se toga promijenilo otkako je Sony predstavio svoj Vision koncept 2020. godine: potražnja za električnim vozilima u SAD-u naglo je porasla, zatim stagnirala, a sada se uglavnom stabilizirala. Bidenova administracija uvela je velikodušne poticaje za kupce EV-a, ali bi ih nova Trumpova administracija mogla ukinuti, a Kina je postala vodeći svjetski proizvođač EV-a.

Taj posljednji faktor nedavno je potaknuo Hondu na spajanje s Nissanom kako bi se bolje natjecala s kineskim tvrtkama u segmentu električnih vozila.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

U Njemačkoj oko 80.000 vozača mora polagati tzv. Idiotentest: Pogledajte pitanja

Published

on

By

MEDICINSKO-PSIHOLOŠKI pregled ili, kako se Njemačkoj popularno naziva, Idiotentest (MPU), čeka sve vozače u Njemačkoj koji izgube vozačku dozvolu zbog vožnje pod utjecajem alkohola (primjerice s više od 1.6 promila), droga ili zbog prikupljanja prevelikog broja kaznenih bodova.

Cilj ovog testa, kako navodi portal RevijaHAK, jest procijeniti psihofizičke sposobnosti vozača te utvrditi jesu li spremni sigurno sudjelovati u prometu.

Od čega se sastoji Idiotentest?

Na godišnjoj razini, na ovaj test prisiljeno je ići oko 80.000 vozača, a čak 40 posto njih ne uspijeva proći iz prvog pokušaja i mora se ponovno podvrgnuti procjeni. Idiotentest se sastoji od liječničkog pregleda, intervjua s psihologom, testa reakcije i koncentracije te upitnika.

Primjeri pitanja iz Idiotentesta uključuju:

  • Koliko dugo imate vozačku dozvolu?
  • Kako ocjenjujete sebe kao vozača?
  • Kako ste reagirali na prve opomene i kazne?
  • Koje su razlike u vašim današnjim i prijašnjim odlukama?
  • Što za vas znači vozačka dozvola?

Svrha pitanja jest otkriti priznaje li vozač svoje pogreške i je li iz njih izvukao pouke, ali i procijeniti postoji li mogućnost ponavljanja nedoličnog ponašanja.

Prema odvjetniku Njemačkog autokluba (ADAC) Levinu Schneideru, troškovi MPU-a mogu značajno varirati ovisno o situaciji:

  • Individualne pripreme koštaju oko 100 eura po satu, dok grupne sesije stoje između 500 i 600 eura.
  • Dokaz o apstinenciji (analiza kose ili urina) može stajati između 50 i 300 eura.
  • Samo testiranje (procjena) košta od 400 do 800 eura, ovisno o razlogu oduzimanja vozačke dozvole.
  • Podnošenje novog zahtjeva za vozačku dozvolu iznosi oko 250 eura.

Ukupni troškovi Idiotentesta mogu premašiti 2.500 eura, što ga čini prilično zahtjevnim postupkom, ne samo psihološki nego i financijski.

Nastavi čitati

Magazin

Musk otkrio Neuralinkov plan: Planiraju ugraditi čipove u nepokretne pacijente

Published

on

By

Neuralink je uspješno ugradio svoj čip za spajanje mozga i računala i u trećeg pacijenta, otkrio je osnivač tvrtke Elon Musk u razgovoru prenošenom na platformi X.

Kako je istaknuo, sva tri implantata rade dobro, a u planu je ugradnja još 20 do 30 implantata do kraja godine, prenosi dnevnik.hr.

Podsjetimo, radi se o eksperimentalnom implantatu koji omogućuje povezivanje mozga i računalnog sučelja, te tako nepokretnim ili teško pokretnim osobama omogućuje korištenje računala. Prvi pacijent koji je dobio Neuralinkov implantat prije godinu dana bio je Noland Arbaguh.

Trenutno Neuralink provodi dvije studije za svoje uređaje. Prema podacima Uprave za hranu i lijekove (FDA), Prime Study trebala bi se provoditi na pet pacijenata, a testira je li moguće da paralizirani pacijenti umom upravljaju vanjskim uređajima poput računala ili pametnih telefona. Druga studija, Convoy, osmišljena je za tri pacijenta i omogućuje im upravljanje uređajima kao što su pomoćne robotske ruke.

Osim toga, Neuralink je krajem studenog 2024. dobio odobrenje od kanadskog regulatora za provođenje kliničke studije u Kanadi te su pozvali sve zainteresirane kvadriplegičare da se prijave u njihov registar i provjere jesu li odgovarajući kandidati za sudjelovanje u studiji.

Nastavi čitati

Magazin

Nada Topčagić priznala: Uzimam sve što je pored kontejnera, “estradi” prodajem rakiju i voće sa Tare

Published

on

By

Srbijanska pjevačica Nada Topčagić priznala je da ne može živjeti samo od penzije te da rijetko nastupa pa često uzima stvari koje nađe kraj kontejnera.

Ona je za srbijanske medije otkrila kako je nije sramota što uzima stvari koje se mogu iskoristiti.

“Sve sama radim po kući, pomaže mi Zlatko, naravno, ali volim većinu stvari preuzeti na sebe. Kod mene je ludilo, ako nađem drva po ulici, pokupim ih i čuvam u podrumu. Uzimala sam sve što je pored kontejnera ako valja. Nije me sramota toga”, navela je.

Također, pjevačica je istakla da joj kirija pomaže da preživi, ali i voće koje uzgaja na vikendici koja se nalazi na Tari.

“Živimo od kirije, ne bih mogla živjeti samo od penzije. Cijela planeta tako funkcionira. Moja sestra živi pedeset godina u Njemačkoj, vraća se u Srbiju da prezimi jer je tamo teško. Ne žalim se, samo da smo zdravi. Snalazim se dobro. Estradi raznosim i prodajem rakiju i voće sa Tare. Nedavno me je zvala jedna kolegica, ne bih je imenovala jer je starija žena pa mi kaže: ‘Nado, ja sam se poželjela one tvoje rakije! Ako dolaziš skorije, da mi spustiš dvije, tri boce pa neka stoje u frižideru, uredno bih platila. Ja kad to čujem, dođe mi da dam radžu za džabe, pošto ona šika kao luda! Onda se sjetim truda koji sam uložila, pa naplatim”, dodala je.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Najneobičniji most na svijetu: Vozi se u krug, a mnogima nije jasno zašto

Published

on

By

Prije izgradnje mosta to se izvodilo motoriziranim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i kompliciraniji.

Most koji spaja obale lagune Garzón u Urugvaju možda je i najneobičniji na svijetu. Iako svoju funkciju obavlja bez greške, njegovom se obliku mnogi čude. Naime, umjesto da prijeđe lagunu najkraćim mogućim putom, odnosno u ravnoj crti, ovaj most nad njom radi – krug.

Promet na kružnom mostu nije organiziran kao u kružnom toku, nego se jednostavno dva kolnika, po jedan za svaki smjer, dolaskom na most razdvajaju i nakon što opišu polukrug, ponovno se spajaju i dalje teku paralelno.

Most Laguna Garzón

Zašto (u) krug?

Neobičan i fotogeničan, ovaj most oduševljava društvene mreže već čitavo desetljeće, a uvijek se nađe netko tko rukom povučenom crvenom crtom preko fotografije sugerira da bi most premostio lagunu i da je ravan. Dežurni prometnici, fizičari i inženjeri uvijek spremni da svoj stav žestoko brane u komentarima vjerojatno si nisu dali truda pronaći odgovor na pitanja kojima je odgovor – krug.

Most je projektirala tvrtka Rafael Viñoly Architects imajući nekoliko ciljeva na umu. Prvi je naravno bio omogućiti brz prijelaz automobilima preko lagune. Prije izgradnje mosta to se izvodilo motoriziranim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i kompliciraniji.

Drugi cilj bio je, usprkos budućem mostu, očuvati biološku raznolikost, a kružni oblik pokazao se dobrim rješenjem i za to. Naime, prstenasta sjena mosta ovako se čitav dan pomiče sa Suncem, a da je konstrukcija takva da je u sredini puna, dio lagune ispod mosta stalno bi bio bez svjetlosti. Laguna Garzón područje je i velike ornitološke važnosti, dom je brojnim ptičjim vrstama, uključujući čileanskog plamenca, ali i ugroženih vodozemaca poput Darwinove krastače.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije