Connect with us

Magazin

BMW savjetuje kupce: Kupite auto s ručnim mjenjačem prije nego što bude prekasno

Published

on

Šef BMW-a upozorava na sve manju ponudu automobila M divizije sa ručnim mjenjačem, sugerišući kupcima da bi trebali poručiti manuelca prije nego što zauvijek nestane.

Nije tajna da automobili s ručnim mjenjačem postaju vrsta koja izumire. Automobili s tri nožne pedale dostupni su još uvijek kod novih vozila, ali samo je pitanje vremena kad će zauvijek nestati. BMW-ova M divizija je jedan od rijetkih brendova koji još uvijek nudi opciju klasičnog ručnog mjenjača, ali Nijemci upozoravaju da izbora uskoro više neće biti.

U intervjuu za italijanski magazin Quattroruote, član uprave BMW-a Frank Weber potvrdio je da su odbrojani dani autmobilima sa ručnim mjenjačem sa M oznakom.

“To su zabavni automobili, ali budimo iskreni, sve ih je manje i manje”, rekao je Weber za Quattroruote. “I zato ih više nema smisla razvijati. Ako želite ručni mjenjač, morate ga odmah kupiti, prije nego što bude preksno”, dodao je Weber.

BMW je u prošlosti rekao da su preferencije kupaca navele kompaniju da nastavi da nudi ručne mjenjače, stvarajući snažnu nišu dok im konkurenti okreću leđa. U Americi, M odjel trenutno nudi samo M2, M3 i M4 modele sa opcionim šestostepenim ručnim mjenjačem. Na tržištima poput britanskog, samo se M2 može poručiti sa ručnim mjenjačem zbog vrlo niske potražnje.

“Imamo kupce koji prelaze 25.000-30.000 kilometara godišnje i ne žele stajati u gradskoj gužvi šaltajući brzine”, dodao je Weber, sugerišući zašto kupci većih automobila ne žele ručni mjenjač.

Čini se da entuzijasti prihvataju Weberov savjet. Naime, BMW je prošlog mjeseca prodao preko 50 posto M2 modela sa ručnim mjenjačem, dok se kod M3 i M4 modela tek oko 20 posto kupaca odlučilo za manuelca. Prema potražnji na tržištu, BMW je u decembru shvatio da treba lansirati i Z4 roadster sa ručnim mjenjačem, pridruživši se tako svom klonu Toyoti Supri, koja je od starta ponudila takvu opciju bez razmišljanja, piše Klix.

Iako u BMW-ovoj liniji trenutno postoji mnogo automobila sa ručnim mjenjačem, ali prema rastu popularnosti automatike, ne bismo trebali očekivati da će se manuelac zadržati duže od životnog ciklusa tih modela. Automatski mjenjač u Evropi već sada bira skoro 70 posto kupaca novih automobila.

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Continue Reading

Najčitanije