Connect with us

Magazin

Covid-auti su počeli raditi nered na tržištu rabljenih automobila

Published

on

ČETIRI godine nakon pandemije covid-19, trgovci automobilima i kupci suočavaju se s zabrinjavajućim problemom: automobili registrirani u to vrijeme čija razina opreme ne odgovara službenim specifikacijama sada ulaze na tržište rabljenih automobila, često neprimijećeni i pogrešno cijenjeni.

Ti automobili, koje Autocar naziva covid-automobili, žrtve su globalnog nedostatka dijelova uzrokovanog pandemijom u 2020. i 2021. godini. Poluvodiči, mozak iza svih tehnologija, od grijanih sjedala do bežičnih punjača za telefone, bili su najteže dostupni dijelovi jer su proizvođači telefona, igraćih konzola i računala požurili zadovoljiti porast potražnje za svojim proizvodima kod ljudi koji su u to vrijeme bili zatvoreni u svoje domove.

Suočeni s mogućnošću ograničenih zaliha ili čak njihovim potpunim nedostatkom, neki proizvođači automobila uklonili su mnoge funkcije koje su ovisile o poluvodičima.

Kao rezultat toga, značajan dio novih automobila isporučenih u 2022. godini nije imao funkcije iz svoje specifikacije, uključujući bežične punjače za telefone, zaslone infotainment sustava, head-up displaye, navigacijske sustave, rasvjetu za stvaranje atmosfere i električno podešavanje sjedala.

Rizik se pokazao stvarnim

Stručnjaci u industriji su tada upozorili na rizik da takvi automobili uđu na tržište rabljenih automobila unutar dvije godine. Njihova predviđanja su se pokazala točnima, piše Autocar, koji naglašava da je primijećeno da, kako su automobili počeli pristizati u većem obujmu, trgovci rabljenim automobilima otkrivaju da nedostaju ključne stavke prisutne na službenim specifikacijama.

“To može uključivati grijana sjedala, head-up displaye, električna vrata ogledala, električna sjedala i duplikate ključeva”, rekao je Marcus Blakemore iz Udruge za remarketing vozila, koja je osnovala dvije radne skupine za istraživanje ovog problema. “Neki automobili su čak bili izrađeni s analognim instrument tablama i satovima te opremljeni manjim kotačima”, dodao je.

“Imali smo razgovore s franšiznim trgovcima koji su pregledali svoje baze podataka i tvrdili da modeli s određenim specifikacijama jednostavno ne mogu postojati, dok smo mi imali taj automobil pred sobom.”

Nedostatak podataka

Nedostatak podataka proizvođača o automobilima otežava trgovcima automobila točno vrednovanje vozila, prema Blakemoreu. Rekao je: “Ako čak ni proizvođači automobila ne znaju što su slali, to otežava posao trgovcima.”

Drugi pak tvrde da su podaci dostupni, barem za neke automobile. Poseban je problem s nekim vozilima koja su bila dostupna samo kratko vrijeme. Čini se da proizvođači možda nisu sačuvali detaljne zapise o specifikacijama takvih vozila.

Autocar u svojem članku upzorava da bi kupci trebali biti posebno oprezni kod situacija kad su proizvođači uveli više verzija istog modela sa suptilnim varijacijama u imenu poput Trim Edition i Trim Nav, gdje je Trim originalna verzija jer vozila koja zvuče vrlo slično mogu imati prilično različite specifikacije.

Nabavljeno je toliko zaliha da trgovci nisu ni svjesni da su kupili covid-automobile

U međuvremenu, Blakemore je istaknuo problem trgovaca koji nenamjerno pogrešno opisuju automobilsku prodaju. Kupci u Britaniji u takvim slučajveima imaju pravo vratiti automobil.

“Toliko je zaliha kupljeno naslijepo od strane trgovaca da mnogi ne shvaćaju da su kupili covid-automobil”, rekao je Blakemore. “Nitko ne želi dramu zbog pogrešnog opisa automobila jer to znači raskidanje ugovora. Želimo samo jasne informacije”, rekao je.

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Nastavi čitati

Najčitanije