Connect with us

Magazin

Covid-auti su počeli raditi nered na tržištu rabljenih automobila

Published

on

ČETIRI godine nakon pandemije covid-19, trgovci automobilima i kupci suočavaju se s zabrinjavajućim problemom: automobili registrirani u to vrijeme čija razina opreme ne odgovara službenim specifikacijama sada ulaze na tržište rabljenih automobila, često neprimijećeni i pogrešno cijenjeni.

Ti automobili, koje Autocar naziva covid-automobili, žrtve su globalnog nedostatka dijelova uzrokovanog pandemijom u 2020. i 2021. godini. Poluvodiči, mozak iza svih tehnologija, od grijanih sjedala do bežičnih punjača za telefone, bili su najteže dostupni dijelovi jer su proizvođači telefona, igraćih konzola i računala požurili zadovoljiti porast potražnje za svojim proizvodima kod ljudi koji su u to vrijeme bili zatvoreni u svoje domove.

Suočeni s mogućnošću ograničenih zaliha ili čak njihovim potpunim nedostatkom, neki proizvođači automobila uklonili su mnoge funkcije koje su ovisile o poluvodičima.

Kao rezultat toga, značajan dio novih automobila isporučenih u 2022. godini nije imao funkcije iz svoje specifikacije, uključujući bežične punjače za telefone, zaslone infotainment sustava, head-up displaye, navigacijske sustave, rasvjetu za stvaranje atmosfere i električno podešavanje sjedala.

Rizik se pokazao stvarnim

Stručnjaci u industriji su tada upozorili na rizik da takvi automobili uđu na tržište rabljenih automobila unutar dvije godine. Njihova predviđanja su se pokazala točnima, piše Autocar, koji naglašava da je primijećeno da, kako su automobili počeli pristizati u većem obujmu, trgovci rabljenim automobilima otkrivaju da nedostaju ključne stavke prisutne na službenim specifikacijama.

“To može uključivati grijana sjedala, head-up displaye, električna vrata ogledala, električna sjedala i duplikate ključeva”, rekao je Marcus Blakemore iz Udruge za remarketing vozila, koja je osnovala dvije radne skupine za istraživanje ovog problema. “Neki automobili su čak bili izrađeni s analognim instrument tablama i satovima te opremljeni manjim kotačima”, dodao je.

“Imali smo razgovore s franšiznim trgovcima koji su pregledali svoje baze podataka i tvrdili da modeli s određenim specifikacijama jednostavno ne mogu postojati, dok smo mi imali taj automobil pred sobom.”

Nedostatak podataka

Nedostatak podataka proizvođača o automobilima otežava trgovcima automobila točno vrednovanje vozila, prema Blakemoreu. Rekao je: “Ako čak ni proizvođači automobila ne znaju što su slali, to otežava posao trgovcima.”

Drugi pak tvrde da su podaci dostupni, barem za neke automobile. Poseban je problem s nekim vozilima koja su bila dostupna samo kratko vrijeme. Čini se da proizvođači možda nisu sačuvali detaljne zapise o specifikacijama takvih vozila.

Autocar u svojem članku upzorava da bi kupci trebali biti posebno oprezni kod situacija kad su proizvođači uveli više verzija istog modela sa suptilnim varijacijama u imenu poput Trim Edition i Trim Nav, gdje je Trim originalna verzija jer vozila koja zvuče vrlo slično mogu imati prilično različite specifikacije.

Nabavljeno je toliko zaliha da trgovci nisu ni svjesni da su kupili covid-automobile

U međuvremenu, Blakemore je istaknuo problem trgovaca koji nenamjerno pogrešno opisuju automobilsku prodaju. Kupci u Britaniji u takvim slučajveima imaju pravo vratiti automobil.

“Toliko je zaliha kupljeno naslijepo od strane trgovaca da mnogi ne shvaćaju da su kupili covid-automobil”, rekao je Blakemore. “Nitko ne želi dramu zbog pogrešnog opisa automobila jer to znači raskidanje ugovora. Želimo samo jasne informacije”, rekao je.

Magazin

(VIDEO) Iz štale na malu maturu: Učenica iz Srbije transformacijom oduševila regiju

Published

on

By

Anđelija Ilić (15) na TikToku je objavila video koji je oduševio regiju. U snimci koju je dosad pregledalo više od 2.4 milijuna ljudi Anđelija je pokazala svoju transformaciju za malu maturu u školi, odnosno za proslavu kraja osnovnoškolskog obrazovanja.

Na početku videa Anđelija stoji u štali obučena u radnu odjeću, a već u drugom kadru je našminkana, sa sređenom frizurom i u bijeloj elegantnoj haljini.

“Top”, “Predivna si, djevojko”, “Respect”, “Lijepa si u obje kombinacije”, “Ne treba ti ni gram šminke”, neki su od komentara ispod viralnog videa.

Anđelija je za portal 017 govorila o svojim obvezama kod kuće. Odlična je učenica, a uz školske obaveze, stiže i pomagati roditeljima. Prije i poslije škole brine se o kravama na farmi. Da bi završila sve obaveze, ustaje se oko pet sati ujutro.

“Od malih nogu sam tako naučila. Meni dan izgleda tako što ustanem oko pet-šest sati, kopamo sjenažu, to je smjesa od kukuruza koju držimo u silosima. Ona 30 dana stoji tako i poslije je dajemo kravama. Roditelji kažu da sam im desna ruka, nisam sama, naravno.

@_farma_ilic_

#agriculture❤ #rutevac #farmlife #fouryoupage

♬ original sound – _ti_i_ja_pod_zvijezdama

 

Naučila sam musti krave prije četiri godine. Bilo je malo nerviranja, nisam uspijevala odmah, ali kasnije sam uspjela. Posebna je ljubav prema kravama. Svaka ima svoje ime i dala sam im moderna imena. Bikove ćemo imati uskoro”, rekla je.

O viralnom videu je rekla: “Rijetko tko živi ovakav život i rijetko tko to podržava od mlađih generacija. Svi misle da se u štalu ulazi radi slikanja, snimanja i pregleda i da se onda samo izađe. To nije tako”, rekla je.

Upisala je Poljoprivredno-veterinarsku školu te joj je cilj vratiti se na farmu pomagati roditeljima oko životinja.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO U Slovačkoj testirali Cybertruck, auto zaglavio na obali jezera

Published

on

By

U NEDJELJU je u Slovačkoj vlasnik Cybertrucka, koji se svojim automobilom dovezao iz Češke, odlučio testirati tri tone teško vozilo u jezeru Malé Košariská, nedaleko od Bratislave. Test nije uspio jer je navodno neuništiv automobil zapeo u šljunčanu podlogu.

Nekoliko je ljudi pomagalo izvući automobil, kopali su šljunak, stavljali daske pod kotače i gurali vozilo, piše huntinspeed.sk. Prolaznici su na kraju uspjeli osloboditi vozilo.

Vlasnik je želio testirati Cybertruckov takozvani wade mode, koji automobilu omogućuje vožnju kroz vodu. Ovaj način vožnje namijenjen je za vodu dubine do 81 centimetra. Vozačima se preporučuje da prethodno provjere stanje dna i dubinu.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Janjetina za četiri osobe, zajedno sa pićem i krompirom iznosi 120 KM

Published

on

By

Jablanica je zasigurno poznata po mnogo čemu. Ipak, mnogima je prva asocijacija specijalitet po kojem je ovaj grad prepoznatljiv ne samo u cijeloj Bosni i Hercegovini, nego i šire.

Janjetina je često neizostavna u proputovanju ovim dijelom BiH, no nisu je zaobišla neumoljiva poskupljenja u prethodnim godinama. Provjerili smo kakva je situacija sada piše N1.

Putovali smo kroz Jablanicu i njenu šarmantnu okolinu, isprobali domaće kolače i ostale poslastice, uživali u gostoprimstvu mještana, no, poseban bi izazov bio proći ovim krajem a odoliti specijalitetu po kojem je čuven.

O okusu i potražnji moglo bi se pisati uvijek, no u proteklim godinama uveliko se pisalo i o naglom porastu cijena jablaničke janjetine.

U periodu prije širenja koronavirusa cijena kilograma iznosila je 30 KM, nakon okončanja pandemije, u 2022. godini skočila je na 40 KM, da bi porasla i do 60 KM u prethodnoj godini.

U jeku sezone u 2024. godini, zaustavili smo se pokraj jednog od najpoznatijih ugostiteljskih objekata koji nude ovaj specijalitet – jednog od njih desetak na području općine Jablanica i provjerili aktuelnu ponudu.

Cijene se kod nas u ovoj godini nisu mijenjale, iako nam se desilo blago poskupljenje. Poslom smo prezadovoljni, a na njega gledamo i dugoročno, te moramo razmišljati i o domaćem stanovništvu. Nije fer dizati cijene u sezoni. Kod nas je sad kila janjetine 60 KM, ručak za četiri osobe, zajedno sa pićem i, recimo, krompirom, je nekih 120 KM. Ne planiramo mijenjati cijene, osim ako na tržištu nešto ne eskalira”, govori nam Samir Đelmo, ispred jednog od jablaničkih restorana.

Interes ne opada, a ne opada ni kvalitet, tvrdi nam on, dok napominje da je svim gostima na raspolaganju i mogućnost da posmatraju šta im se to od mesa siječe i vaga, te da izraze svoje želje – bez obzira da li će jesti u restoranu ili izvan njega. Načinu pripreme prisustvovali smo i mi.

Stranci kao najzadovoljniji gosti

O interesu, ističe nam Đelmo, govori i činjenica da ih, u prosjeku, ljudi dnevno pozivaju barem nekoliko puta kako bi upitali za cijene.

Domaći gosti su tradicionalno znatiželjni i odani specijalitetu, no stranci su oni najzadovoljniji gosti, dodaje nam.

“Sitnice ih raduju i zadovoljavaju, poput susretljivosti i tome da im izađete u susret. Najčešći strani gosti su Arapi, ima tu i Azijata, nedavno su tu bili Kinezi koje je oduševio način pripreme mesa”, rekao nam je.

Dok strance ne zamaraju cijene, to uglavnom nije slučaj sa domaćim gostima, pa treba naglasiti da se jedna porcija janjetine kreće oko 22 KM, salate od tri do 10 KM, različite vrste priloga variraju od jedne do pet KM, a pića koštaju koliko i, otprilike, u ostatku zemlje, pa ćete tako za kafu ili sokove dati oko tri KM.

Nastavi čitati

Najčitanije