Connect with us

Svijet / Zanimljivosti

Detalji teške saobraćajne nesreće u Hrvatskoj: Vozač kamiona je iz BiH, u šoku je nakon velike tragedije.

Published

on

Gazda vozača koji je u punoj brzini ubio radnike HAC-a: ‘U teškom je šoku. To su bili mladi dečki‘
Zaustavio se nakon stotinjak metara, razbijenog vjetrobranskog stakla kroz koje je uletio dio kombija, piše Jutarnji list.

Dvojica radnika Hrvatskih autocesta, u dobi od 31 i 44 godine, izgubila su život jutros oko 9,20 sati na autocesti A6 kod čvora Stara Sušica, između tunela Podvugleš i Čardak, kada je punom brzinom na njih naletio teretnjak sisačkih oznaka. Treći radnik, njihov kolega, pred čijim su se očima odvile nemile scene, pukim je slučajem neozlijeđen. Naime, u kobno vrijeme trojca djelatnika HAC-a radila su svoj posao privodeći ga kraju. Kao i svaki put do tada, ophodarsko su vozilo uredno zaustavili u zaustavnom traku te ga označili čunjevima i potrebnim oznakama.

Nakon završetka posla dvojica su radnika počela sakupljati čunjeve, a treći je bio ispred vozila. Međutim, u tom je trenutku, nakon sat i 48 minuta vožnje od istarskog Kanfanara, propisnom brzinom kretanja u desnom traku naišao teretnjak sisačke tvrtke i pritom u blagom desnom zavoju naletio na HAC-ovo vozilo. I tek je tada 64-godišnji vozač kamiona, inače BiH državljanin, počeo kočiti, što je bilo prekasno. Zaustavio se stotinjak metara od mjesta naleta, razbijenog vjetrobranskog stakla kroz koje je uletio dio kombija te bez donjeg prednjeg branika.

Alkotest negativan

Nije dugo trebalo da se alarmiraju sve potrebne službe, od Hitne pomoći, koja je, nažalost, mogla samo konstatirati smrt, do policije, nadležnih rukovoditelja HAC-a, zamjenika nadležnog riječkog tužiteljstva te vatrogasaca, koji su rezali lim na vozilima i čistili kolnik nakon dovršetka očevida. Na mjesto užasa pristigao je i vlasnik sisačke tvrtke JASD, gazda vozača koji je skrivio nesreću te zavio u crno dvije obitelji, ali i vlastitu.

Dok je promatrao poprište užasa i organizirao transport teretnjaka, Marijan Jajčinović od šoka nije mogao doći sebi.

– U totalnoj sam nevjerici, vjerujte mi. Izražavam sućut obiteljima poginulih. To su bili mladi dečki. I ne mogu pojmiti što trenutno proživljavaju njihovi najmiliji. Gledam razmjere nesreće i ne vjerujem – drhtavim je glasom izgovorio za Jutarnji Jajčinović. Na upit o njegovu djelatniku koji je skrivio nesreću, je li dugo u tvrtki i je li, eventualno, u tom trenutku bio umoran, odgovorio je da to profesionalni vozač sa svim potrebnim dozvolama, koji za njegovu tvrtku radi od prošle godine.

– Jedino što znam o njemu trenutno jest da se nalazi u bolnici. Nije ozlijeđen, nego je u stanju teškog šoka. On je čovjek u 60-im godinama i itekako je svjestan da ljudske živote ne može ništa vratiti. Svjestan je i posljedica koje slijede. Na taj put kamionom je krenuo u srijedu ujutro iz Kanfanara, gdje se odmarao od jučer otprilike od 15 ili 16 sati. Tako da se ne može reći da je dugo vozio, nego je vozio prema propisima, prema tahografu 1,48 sati – zaključuje Jajčinović.

Neki od žitelja Delnica s kojima smo razgovarali kažu nam da su čuli kako je mlađi poginuli tek odnedavno bio zaposlen u HAC-u, a da je stariji bio dugo u tvrtki. Za obojicu imaju samo riječi hvale, piše Jutarnji list.

Točne okolnosti tragedije koja je zaprepastila obitelji i kolege poginulih i stvorila kilometarske kolone na puni pet sati bit će poznate nakon dovršetka policijskog očevida i istraživanja. Vozač kamiona, neslužbeno doznajemo, prošao je alkotest, međutim, finalne rezultate dat će analiza krvi i urina, koji su mu izuzeti. Kad bude otpušten iz bolnice, vozač sisačke tvrtke bit će uhićen i odveden na kriminalističko istraživanje, a potom i na ispitivanje u Državno odvjetništvo koje će tada odlučiti hoće li za njega zatražiti istražni zatvor.

Nažalost, nesreće u kojima smrtno stradavaju djelatnici ophodarske službe HAC-a nisu rijetkost.

Od 2012. godine do jučerašnje nesreću, uključujući i nju, na autocestama je poginulo sedam radnika HAC-a. U pravilu su smrtno stradali nakon što je na njih u zaustavnom traku naletio kamion ili osobni automobil. Jedna od najstrašnijih nesreća dogodila se 2021. godine, kada se mladić u gluho doba noći osobnim vozilom zabio u radne prostorije HAC-a na naplati Mraclin, u kojima je bio djelatnik HAC-a koji je na mjestu preminuo. Posljednja tragična nesreća u zaustavnom traku dogodila se prošlog mjeseca kod Buzina, gdje su čak dva kamiona prešla preko osobnog automobila i usmrtila vozača. Prije tri godine kod Jastrebarskog je, također u zaustavnom traku, šleper usmrtio četiri djelatnika šumarije koji su tamo stali zbog kvara na kombiju.

Svijet / Zanimljivosti

Hrvatska: Auto s troje iz BiH pretjecao kolonu, vozač (22) poginuo

Published

on

By

Hrvatska policija je objavila detalje saobraćajne nesreće koja se sinoć oko 20 sati dogodila u mjestu Petrinjci na području Sunje, nedaleko od Siska. U nesreći je jedna osoba poginula.

Do nesreće je došlo kada je 22-godišnji bosanskohercegovački državljanin upravljao automobilom slovenskih nacionalnih oznaka, dok su se kao putnici u vozilu nalazili 47-godišnjak i 21-godišnjak, također državljani Bosne i Hercegovine.

Vozač je uslijed pretjecanja kolone prešao u suprotnu traku i udario u automobil sisačkih registracija kojim je iz suprotnog smjera upravljala 27-godišnjakinja, objavila je policija. Od siline udarca oba vozila su odbačena u odvodni kanal.

U ovoj saobraćajnoj nesreći 22-godišnjak je smrtno stradao, a njegovo tijelo je prevezeno u sisačku Opću bolnicu, gdje će se obaviti obdukcija.

Putnici iz vozila i vozačica su prevezeni u sisačku opću bolnicu, gdje su 47-godišnjaku okvalificirane teže tjelesne povrede, a 21-godišnjaku i 27-godišnjoj vozačici lakše tjelesne povrede.

Na mjestu događaja obavljen je uviđaj, a policija će nadležnom državnom odvjetništvu u Sisku u vezi ove nesreće dostaviti izvještaj.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Naučnici upozoravaju: Na Balkanu slijedi ‘pakao’ – ne piše se dobro ni ovim zemljama

Published

on

By

Iako naučnici imaju alate i metode da izmjere uticaj klimatskih promjena – kako se to može učiniti pa da pojedinac, u okviru vlastitog života, ima neku vrijednost kojom bi izmjerio kako se, pod uticajem klimatskih promjena, mijenja i njegov život?

Nije lako zamisliti šta je tačno “prosječno globalno zagrijavanje od 1,5 °C ili 2 °C” i na koji će nam način izmijeniti svakodnevni život.

 

Time su se pozabavili istraživači s Massachusetts Institute of Technology (MIT); razvili su novi način mjerenja utjecaja globalnog zatopljenja u stvarnom životu i predviđanja dugoročnih učinaka. Ispostavilo se da će značajnu promjenu osjetiti i ljudi na Balkanu.

 

Mjera naučnika MIT-a, kreirana uz korištenje podataka 50 različitih klimatskih modela, određena je prema tome koliko će u raznim destinacijama širom svijeta do 2100. godine rasti ili padati broj “dana na otvorenom”, odnosno razdoblja od 24 sata kada su temperature dovoljno ugodne za većinu ljudi da se bave aktivnostima na otvorenom, bilo da rade ili da provode slobodno vrijeme.

To su dani kada nije ni prevruće ni prehladno, što su naučnici smjestili u temperaturni raspon otprilike između 10 °C i 25 °C, bez ekstremnih vremenskih nepogoda.

Najveće promjene

Internetski alat koji su razvili istraživači s MIT-a također omogućava ljudima da postave vlastiti raspon temperature kada provjeravaju podatke iz svoje zemlje na temelju onoga što im samima predstavlja ugodno vrijeme.

Studija MIT-a pokazala je da će tropska odredišta doživjeti najveće promjene u broju dana na otvorenom. Najveći udar pretrpjet će Dominikanska Republika, koja će do kraja stoljeća izgubiti čak 124 dana ugodnog vremena godišnje. Meksiko, Indija, Tajland i Egipat izgubit će pola takvih dana.

 

 

 

Istaknuta je i podjela između globalnog sjevera, koji će dobiti više dana ugodnog vremena, i globalnog juga, koji će izgubiti više unatoč tome što je emitirao manje stakleničkih plinova.

A šta je s Europom, ko će izgubiti najviše “dana na otvorenom” do 2100.?

U Europi također postoji podjela sjever-jug kada su u pitanju dani na otvorenom. S obzirom na klimatsko zatopljavanje, na sjeveru će biti više dana s ugodnim vremenom jer će zime postati toplije, ali na jugu će ekstremne vrućine tokom ljetnih mjeseci uzrokovati pad broja dana na otvorenom.

 

Prema podacima MIT-a, Balkan će vjerovatno biti jedna od najteže pogođenih regija u Europi. Albanija će tako izgubiti 30 dana, Srbija 26, Sjeverna Makedonija 21, Bugarska 17, Kosovo 19, a Rumunjska 12 dana. Južnije, Grčka bi do 2100. mogla izgubiti 37 dana na otvorenom godišnje zbog ekstremnih vrućina između svibnja i rujna, navodi studija MI, javlja Slobodna Dalmacija.

Nastavi čitati

Svijet / Zanimljivosti

Mladić iz BiH pijan demolirao parkirana vozila i fasadu zgrade u Austriji

Published

on

By

Ozbiljan incident desio se u austrijskom Veng-im-Krajsu kada je mladić iz Bosne i Hercegovine (23) skrenuo sa puta i oštetio vozila na parkingu, a zatim i fasadu stambene zgrade.

Naime, mladić, nastanjen u Lincu, rekao je policiji da je izbjegavao mačku, koja je prelazila put ispred njega, usljed čega je skrenuo i udario u parkirano teretno vozilo, koje se inercijom pokrenulo i udarilo u ostala parkirana vozila. Mladić se na kraju zaustavio kod stambene zgrade, čiju je fasadu oštetio, piše Nezavisne.

On je povrijeđen u ovom udesu i odmah je prebače u lokalnu bolnicu. Ipak, tamo je izvršeno alkotestiranje i utvrđeno je da je mladić vozio pod uticajem alkohola. Njemu je odmah oduzeta vozačka dozvola, a biće prijavljen po nekoliko osnova.

Nastavi čitati

Najčitanije