Magazin
FOTO Da li biste pojeli ovu laboratorijski uzgojenu ‘goveđu rižu’?
Južnokorejski istraživači uspjeli su uzgojiti goveđe stanice u zrnu riže, što je, kako kažu, veliki korak ka postizanju održivog, pristupačnog i ekološki prihvatljivog izvora proteina koji bi potencijalno mogao zamijeniti stoku za uzgoj mesa, piše Forbes.
Profesor Jinkee Hong sa Univerziteta Yonsei u Seulu, koji je vodio rad objavljen u časopisu “Matter” ovog mjeseca, rekao je da je “goveđa riža” prva te vrste koja koristi čestice žitarica kao osnovu za kultivaciju životinjskih mišićnih i masnih ćelija. Zrna riže tretirana enzimima kako bi se stvorila optimalna sredina za rast stanica infuzirana su goveđim stanicama koje se uzgajaju kako bi se postigao konačni hibridni proizvod koji održava oblik zrna riže, ali pokazuje ružičastu boju.
Yonsei tim nije prvi koji je pokušao staviti na stol mesne proizvode uzgojene u laboratoriji. Kompanije širom svijeta lansirale su uzgojeno meso. Biljna piletina i jegulja uzgajana na bazi soje puštena je u prodaju u Singapuru.
Međutim, Hongov tim je rekao da riža predstavlja jedinstveno sigurnu bazu za uzgoj životinjskih ćelija u odnosu na soju ili orašaste plodove zbog daleko manje učestalosti alergija. “Ako se uspješno razvije u prehrambene proizvode, kultivirana oveža riža bi mogla poslužiti kao održivi izvor proteina, posebno u sredinama gdje je tradicionalna stočarska proizvodnja nepraktična”, rekao je.
Hibridna riža sadrži približno 8% više proteina i 7% više masti od konvencionalne riže. Hong je primijetio da je protein posebno 18% životinjskog porijekla, što znači da je bogat izvor esencijalnih aminokiselina. Po cijeni od otprilike dva dolara po kilogramu i sa daleko manjim ugljičnim otiskom, kultivirana goveđa riža je uvjerljiva opcija koja potencijalno može konkurirati tradicionalnim goveđim proizvodima, rekao je Hong.
Izazovi ostaju ne samo sa tehničkog stanovišta, već i da se kupci pridobiju pravim ukusom i teksturom. Potencijalni kupci se slažu. Keum Dong-kyu, menadžer Mongbeullija, koji je nedavno probao rižnu ovedinu u korejskom restoranu sa roštilja u Seulu, rekao je da je ideja očigledno inovativna. “Ali iskreno, mislim da ne može ponoviti sočnost ili teksturu prave govedine.” Christian Krammel, koji dolazi u posjetu iz Njemačke, bio je pozitivniji. “Sada se još ne može porediti s govedinom, ali kako vidim da je istraživanje u ranoj fazi, rekao bih da je to odličan put naprijed.”
Magazin
Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?
DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.
Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?
Dva vozila idu ravno, a jedno skreće
Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.
Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.
Index.hr
Magazin
Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo
TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.
Izbjegavala je muškarce
Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.
Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.
Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.
“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.
Zaslužna je i genetika
Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.
Index.hr
Magazin
Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura
Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.
Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.
Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.
Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.
Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.
Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.
Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.
U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.
Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.
Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.
-
Cazin6 dana ago
Rukometaši BiH večeras u grotlu Cazina traže pobjedu za krupan korak ka Euru
-
Svijet / Zanimljivosti6 dana ago
Tužno jutro na sjeveru Pojasa Gaze: U izraelskom bombardovanju ubijene cijele porodice
-
Svijet / Zanimljivosti7 dana ago
Krenuo kod brata prije nesreće, stradao na 200 metara od kuće
-
Svijet / Zanimljivosti6 dana ago
Stravična nesreća u Hrvatskoj: Dvoje mrtvih u sudaru na granici s BiH
-
Svijet / Zanimljivosti6 dana ago
Važna informacija za zaposlene u Njemačkoj: Od 1. januara slijedi velika promjena
-
BiH5 dana ago
Stravična saobraćajna nesreća u BiH, jedna osoba poginula
-
BiH4 dana ago
Stravična nesreća u BiH: Poginula jedna osoba, auto završio na krovu
-
BiH4 dana ago
FOTO Stravična saobraćajna nesreća, vatrogasci izvlačili povrijeđenog iz uništenog auta