Connect with us

Religija

Mehmed ef. Kudić: Učenje Kur‘ana je ibadet, ali je njegova primjena obaveza

Published

on

Kao vjernici, ubijeđeni smo da se sve u našim životima dešava po Božijem određenju, ali ta činjenica ne smije biti razlogom naše latentnosti i neodgovornosti, smatra ef. Kudić

Mehmed efendija Kudić, muftija bihaćki, govori o velikom prazniku muslimana Kurban-bajramu, stanju u našem društvu i iskušenjima običnog čovjeka

CIJENJENI MUFTIJA, PROSLAVLJAMO KURBANSKI BAJRAM, JEDAN OD NAJVEĆIH MUSLIMANSKIH PRAZNIKA. NAŠIM ČITAOCIMA RECITE KOJI JE NJEGOV ZNAČAJ I ŠTA PREDSTAVLJA KURBAN U ŽIVOTU VJERNIKA U DANAŠNJICI KAKVU PROŽIVLJAVAMO?

– Kurban u najkraćem smislu znači prinijeti žrtvu. Prinošenjem žrtve mi se pokoravamo dragom Bogu u izvršenju naredbe. Pored propisa vezanih za starost, zdravlje, fizičku ispravnost kurbana i vrijeme klanja, neophodna je čista namjera da kurban isključivo bude u Božije ime. Slučaj dvojice Ademovih sinova koji su prinijeli žrtve, pa je jednom odbijena, a drugom prihvaćena, podsjeća nas da prinošenje žrtve i klanje kurbana mora ispuniti sve uvjete i postupke koji su za to predviđeni. Izostavljanje jednog propisa dovodi u pitanje i ispravnost kurbana.

BIJEG OD PROBLEMA

Vrijedno je istaknuti da ovaj bajram nazivamo i Hadžili bajram, jer se u mjesecu zul-hidždže vrše obredi hadža koji su usko vezani za kurban. Ta dva događaja isprepleću su u svojoj simbolici. I jedan i drugi obred prihvaćen je samo ako je odraz pokornosti i poslušnosti dragom Bogu. U suri El-Hadž Allah dž.š. kaže: “Do Allaha neće doprijeti meso njihovo i krv njihova, ali će Mu stići iskreno učinjena dobra djela vaša: tako vam ih je potčinio da biste Allaha veličali zato što vas je uputio. I obraduj one koji dobra djela čine”. Na osnovu svega rečenog može se kazati da je kurban sredstvo u činjenju dobrih djela koja nas približavaju našem Gospodaru. Bez žrtve nema uspjeha ni na individualnom ni na kolektivnom planu. Mislim da nema uspješnog čovjeka a da iza tog uspjeha nije bilo velikog žrtvovanja, bez obzira na to je li uspjeh ostvaren u nauci ili nekoj drugoj djelatnosti. Iza uspješnih zajednica, naroda i država stoje hrabri ljudi koji su podnosili žrtve i donosili veoma hrabre odluke u teškim vremenima. Svjedoci smo vremena u kojem mnogi bježe od suočavanja s problemima.

KAO NAŠ PRAOTAC IBRAHIM I NAŠI BOŠNJACI SU ODVOJENI OD SVOJIH SINOVA, NE PRESTAJE ODLIV MLAĐEG STANOVNIŠTVA U INOSTRANSTVO. KAKO DA PREBRODIMO OVO STANJE?

– Putovanje Ibrahima a.s. i odvojenost od sinova bili su isključivo u ime Boga. On kaže: “Idem onamo gdje mi je Gospodar moj naredio. On će me kuda treba uputiti”. (Kur’an 37:99) Ta odvojenost Ibrahima a.s. bila je s ciljem izvršenja zadatka koji mu je povjeren i s namjerom povratka u rodno mjesto. On je uvijek davao prednost višim ciljevima, danas bismo to rekli interesima društva i zajednice.

Kroz pomaganje i olakšavanje ljudima u potrebi, mi ustvari sebi priskrbljujemo Božiju pomoć

Odlazak stanovništva, a posebno mlađeg naraštaja, za jednu zajednicu i društvo u cjelini predstavlja gubitak snage i sigurnog biološkog opstanka. Narodi koji su znanstveno i tehnološki napredni taj nedostatak kompenziraju udruživanjem u unije i zajednice. Mi se danas pored odliva stanovništva suočavamo s brojnim izazovima kao što su kasni ulasci u bračne zajednice i veliki broj razvedenih brakova, a što dovodi do drastičnog pada nataliteta.

Obilazeći brojne bošnjačke džemate u dijaspori, vidio sam veliki broj naše omladine koja je donedavno bila u Bosni. Mnogi od njih su postali aktivni članovi u bošnjačkim džematima. Ako ih nismo uspjeli zadržati u našoj zemlji, onda moramo sve učiniti da ne izgube svoj vjerski i nacionalni identitet. Tu ima dosta prostora za aktivnosti koje bi država trebala učiniti. Islamska zajednica je mnogo učinila u organiziranju i osnivanju džemata u Evropi. Bošnjaci su se institucionalno organizirali kako bi se lakše integrirali u različitu kulturološku sredinu, ali s namjerom da sačuvaju vjerski identitet, posebno da sačuvaju svoju djecu od potpune asimilacije.

BILI STE I KOD PORODICE MLADE DOKTORICE IZ BIHAĆA KOJA JE IZGUBILA ŽIVOT U SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI. ŠTA MOŽEMO SVI UČINITI DA NE GUBIMO MLADE ŽIVOTE NA ULICAMA?

Odlazak dr. Azre Spahić veliko je iskušenje i gubitak, kako za porodicu tako i za širu zajednicu

– Informacija o tragičnom slučaju u kojem je dr. Azra Spahić izgubila život zatekla me na službenom putu izvan Bosne i Hercegovine. Mi u Islamskoj zajednici moramo biti blizu ljudima u svim njihovim životnim događajima, a kada ih snađu ovakva iskušenja, onda moramo biti još bliže. I pored velikog gubitka, tuge, nevjerice i šoka, zahvalan sam Bogu Dragom, koji je ovoj porodici podario sabur, snagu i izdržljivost da ovo iskušenje koje ih je snašlo dostojno podnesu. Moja je želja bila da im prenesem riječi utjehe, da im preporučim da što češće otvaraju stranice Kur’ana Časnog i pronalaze utjehu u Božijim riječima, te da im kao zajednica u onome što možemo stojimo na raspolaganju. Porodica je jaka i podnosi dostojanstveno propisanu sudbinu, a podrška porodici u njihovom iskušenju je dolazila sa svih strana i to im je mnogo pomoglo. Iskušenja ne možemo zaobići, ali možemo biti dostojanstveni u bolu ili biti uz one koji su u iskušenju i pružiti im podršku.

NAŠA KRAJINA NEDAVNO JE PROŠLA I KROZ NOVA ISKUŠENJA SA POPLAVAMA. POLJOPRIVREDNICI UPOZORAVAJU DA ĆE BITI TEŠKA GODINA, JAVNE KUHINJE IONAKO POVEĆAVAJU BROJ OBROKA, CIJENE NAMIRNICA KONSTANTNO RASTU, A PLATE NE MIČU. KAKO PREŽIVJETI OVA TEŠKA VREMENA I KAKO VJERA MOŽE POMOĆI U TOME?

– Svaka generacija u historiji čovječanstva bila je izložena iskušenjima svoga vremena, a kao vjernici, ubijeđeni smo da se sve u našim životima dešava po Božijem određenju. Međutim, ta činjenica ne smije biti razlogom naše latentnosti i neodgovornosti, jer nas stručnjaci upozoravaju da su prirodne nepogode nerijetko uzrokovane nemarom i zloupotrebom prirodnih dobara koje nam Bog u izobilju daje. U tome, nažalost, učestvujemo i kao pojedinci i kao društvo u cjelini. S druge strane, nedaće i iskušenja koja nam život neminovno donosi trenuci su kada na poseban način moramo iskazati empatiju i solidarnost jedni s drugima, bez obzira na razlike prisutne među nama. Tome pozivaju učenja svih religijskih tradicija. Za svakog vjernika su motivirajuća obećanja poslanika Muhammeda a.s. da će Allah olakšati i otkloniti brige na Sudnjem danu svakom onom ko olakša i otkloni nečiju ovosvjetsku brigu i potrebu.

IBADET I OBAVEZA

U tom kontekstu, želim zahvaliti našim džematlijama koje su se svesrdno odazvale akciji Islamske zajednice u prikupljanju pomoći za stanovništvo ugroženo nedavnim poplavama, zahvaljujući kojoj je osigurana značajna finansijska pomoć za stotinu i šezdeset porodica na području Bihaćkog muftiluka koje su pretrpjele najveća oštećenja.

SVE VIŠE SE BOŠNJACI VRAĆAJU KUR’ANU, BROJ HAFIZA U BIH, A I U KRAJINI, DESETOROSTRUKO JE VEĆI OD PRIJERATNOG STANJA. VI TO NAJBOLJE PRATITE. KAKVI SU VAM UTISCI? BUDE LI TE MLADE OSOBE NADU DA ĆEMO KAO NACIJA IZAĆI NA PRAVI PUT?

– Jedno od čuda Kur’ana jeste da se može čitati, recitirati, melodično učiti i potpuno memorirati. On je Božija riječ objavljena ljudima preko poslanika Muhameda a.s. koji je ujedno i prvi hafiz Kur’ana. Nakon toga su mnogi ashabi učili Kur’an napamet, a iza njih i brojne generacije muslimana. U Bosni i Hercegovini, ovisno o vremenu i političkim sistemima, ova aktivnost je prolazila kroz različite faze. Malo je poznato da su u Bosanskoj krajini bili mnogobrojni hafizi prije Drugog svjetskog rata. Nakon posljednjeg rata i agresije na Bosnu i Hercegovini sve više je onih koji Kur’an uče napamet. Smatram da je to veliki hajr za našu zajednicu i sredine u kojima se nalaze hafizi. Treba istaknuti da je učenje Kur’ana ibadet, ali da je njegova primjena i prakticiranje obaveza. Naš odnos prema Časnom Kur’anu je ogledalo našeg aktualnog stanja.

Oslobodjenje

Religija

Za bereket i blagostanje u kući, svaki dan, neko od ukućana, treba da…

Published

on

– prouči barem jednu stranicu Kur'ana (što više to bolje)

– pročitati i po mogućnosti, naučiti jedan hadis Poslanika, a.s.

– donijeti najmanje 100 salavata i selama na Poslanika, a.s.

– izgovoriti najmanje 100 x riječ istigfara: “estagfirullah”

– udijeliti nešto sadake ( nije nužno svaki dan)

Spomenute radnje, bilo bi najbolje raditi porodično u halki, jer će tada efekat biti bolji ako Bog da.

Saudin Cokoja,prof. islamske vjeronauke

Nastavi čitati

Religija

Poučna priča o mladiću koji je putovao sa Isaaom alejhiselam

Published

on

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Prenosi se da je jedan mladić tražio od Isaa, a.s., da zajedno sa njim putuje kako bi se uvjerio u njegove poslaničke mu'džize (čuda), te postao vjernik i njegov sljedbenik. Isa, a.s., mu je dozvolio i krenuli su na put. Nakon izvjesnog vremena sjeli su na jednom mjestu da se odmore.

Isa, a.s., je abdestio i ustao da klanja namaz, a svom saputniku je dao novac da ode kupiti tri somuna za ručak. On je to prihvatio, otišao je i kupio somune, ali kad se vratio Isa, a.s., je još uvijek klanjao. Mladić je bio jako gladan, nije mogao čekati dok Isa, a.s., klanja namaz, pa je pojeo jedan somun. Nakon što je Isa, a.s., klanjao, sjeli su da jedu. U toku jela Isa, a.s., je upitao mladića za treći somun, a on mu je rekao da je kupio samo dva. Nedugo zatim naišla je gazela i stala je ispred Isaa, a.s. On ju je oborio na zemlju i zaklao, a zatim je uputio dovu Allahu, dž.š., da je oživi i ona je oživjela. Misleći da će ga mu'džiza i čudo koje je vidio svojim očima natjerati da bude iskren, Isa, a.s., je ponovo upitao mladića za treći somun, a on je odgovorio: ”Allaha mi, bila su samo dva somuna.” Zatim su naišli pored rijeke i tu se odmorili. Dok su sjedili na obali rijeke, Isa, a.s., je napravio tri mala brežuljka od pijeska, a onda je uputio dovu Allahu, dž.š., i brežuljci su se pretvorili u zlato. Nakon toga ih je podijelio i rekao mladiću: ”Jedan zlatni brežuljak tebi, jedan meni, a jedan vlasniku trećeg somuna.” Tada je mladić uzviknuo: ”Tako mi Allaha, ja sam vlasnik trećeg somuna!” Pošto se uvjerio u njegovo nevjerstvo, tvrdoglavost i opijenost dunjalukom, Isa, a.s., mu je rekao: ”Nema problema, tebi pripadaju sva tri zlatna brežuljka, ali ja te napuštam i ne želim da s tobom nastavim putovanje.” Isa .a.s. je otišao svojim putem, a mladić je, sav sretan, prebacivao hrpe zlata preko svojih ruku, govoreći: ”Ovo je nevjerovatno, ovo je istinska sreća, postao sam bogat čovjek!” Dok se on radovao svom bogatstvu, naišla su trojica drumskih razbojnika i ubili ga, a zlato podijelili na tri jednaka dijela. Bili su umorni i gladni i odlučili su da se odmore i ručaju. Jednog su spremili po hranu, a druga dvojica su naložili vatru i čekali da se treći vrati sa hranom. Nakon toga je jedan od one dvojice rekao: ”Mislim da bi bilo najbolje da ubijemo našeg druga kad se vrati sa hranom i da njegov dio zlata međusobno podijelimo.” To je drugi razbojnik sa zadovoljstvom prihvatio. Što se tiče razbojnika koji je otišao po hranu, on je, razmišljajući kako da se domogne cijelog bogatstva, odlučio da u hranu stavi otrov i da se tako riješi svojih saputnika. Kada je on donio hranu, ona dvojica su odmah skočili i ubili ga. Nakon toga su podijelili njegov dio i sjeli da ručaju. Pošto je hrana bila otrovana obojica su, nakon što su se najeli, umrli.”

Dunjaluk je ahiretska njiva

Iz ove priče mogu se uzeti mnogobrojne pouke. Prva od njih jeste prolaznost ovog svijeta koju musliman i muslimanka uvijek moraju imati na umu. Dunjaluk je ahiretska njiva, a nije kuća vječnog ostanka. On je od početka do kraja samo jedan trenutak, poslije kojeg neminovno dolazi dan u kojem će se ljudi sjećati tog života i gorko se kajati što ih je taj prolazni užitak obmanuo. Opisujući dunjaluk, Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: ”Njegov početak je zaokupljenost srca njime, a njegov kraj je konačni nestanak. Za njegov halal će se polagati račun, a za haram slijedi kazna. Ko ga bude imao u izobilju bit će iskušan, a ko bude čeznuo za njim osjetit će žalost i tugu.”

Ljudska pohlepa je nezasita

Druga pouka iz ove priče jeste nezasitna ljudska pohlepa za dunjalukom i njegovim čarima, ukrasima i bogatstvom. Sa te strane dunjaluk je uistinu iskušenje zbog kojeg veliki broj ljudi tumara u tminama zablude i nevjerstva i zbog njega su spremni da pogaze sve moralne principe i da se upuste u najveće grijehe.

Opisujući ovaj svijet, jedan islamski učenjak je rekao: ”Dunjaluk je poput zmije, njegova vanjština je glatka i nježna, a njegova nutrina krije smrtonosni otrov od kojeg strahuju razboriti, a oni koji posjeduju dječiju pamet ne obraćaju pažnju na njega.” Istinu je rekao Muhammed, s.a.v.s.: ”Kada bi čovjek imao jednu dolinu zlata on bi poželio da ima drugu, i treću. Zaista čovjeka ne može zasititi ništa osim zemlja.”

Šta posiješ to ćeš i požnjeti

Treća pouka jeste način iskorištavanja dunjalučkih blagodati. Islam ne zabranjuje rad, niti stjecanje bogatstva. U Kur'anu se spominje da je Allah dž.š. podučio Davuda, a.s., izrađivanju pancira i obradi metala, Zekerija, a.s., bio je stolar, Muhammed, s.a.v.s., je čuvao ovce i bavio se trgovinom, itd. Sve to upućuje na zaključak da je zarađivanje za život vlastitim rukama i trudom vrlina i osobina istinskih vjernika.

Seid ibn Musejjeb je rekao: ”Nema dobra u onom čovjeku koji ne radi da bi vratio dug ako je dužan i da bi zaštitio svoju čast i obezbjedio sebi i svojoj porodici sredstva za život.” Abdurahman ibn Eslem prenosi da je rekao poznatom učenjaku Ebu Hazimu: ”Ja osjećam nešto što me rastužuje.” Ebu Hazim je upitao: ”A šta je to?” Odgovorio sam: ”Ljubav prema dunjaluku.” On mi je onda rekao: ”Znaj sinko, da ja sebe ne korim zbog ljubavi i naklonosti koju ju je Allah stvorio u nama, a Allah je dao da volimo dunjaluk. Mi trebamo sebe koriti onda kada nas ta ljubav navede da radimo ono što Allah mrzi i da ne izvršavamo ono što Allah voli. U suprotnom, ljubav prema dunjaluku ne škodi.”

saff.ba

Nastavi čitati

Religija

Prvi imam Aja Sofije danas predvodi džuma-namaz u bihaćkoj Fethiji

Published

on

By

Prvi imam Aja Sofije Ferruh Mustuer sutra će predvoditi džuma-namaz u Fethiji – bosanskoj Aja Sofiji u Bihaću.

Fethija je sagrađena 1266. godine u gotičkom stilu te je i jedna od rijetkih evropskih džamija u gotičkom arhitektonskom stilu.

Današnja Fethija džamija se smatra najstarijom građevinom gotičkog stila na području Bosne i Hercegovine. Proglašena je za nacionalni spomenik BiH, a Krajišnici je zadnjih godina nazivaju i bosanskom Aja Sofijom, zbog njene historije.

Osmanska vojska, koju predvodi segedinski sandžak-beg Hasan-paša Predojević, zauzima Bihać juna mjeseca 1592. godine i tad crkva postaje džamija. Takva je bila praksa i šire, slično se desilo u s crkvom u Beogradu 1521. godine pa sa crkvom sv. Luke u Jajcu, sv. Petra u Livnu, sv. Barbare u Bihaću, pa tako i sa crkvom sv. Ante u Bihaću. Zato je ponijela ime Fethija (Osvojena).

Na Fethiji džamiji nalaze se dva natpisa. Stariji je smješten u podnožju munare i isklesan u kamenoj ploči. Ispod toga je manja ploča sa datumom.

Adnan Bajrić, inicijator posjete zainteresirao je prvog imama Aja Sofije tokom jednog susreta u Istanbulu, pokazujući kako je nastalo poređenje Aja Sofije u Istanbulu koja je 24. jula 2020. godine, nakon 86 godina ponovo otvorena za vjerske obrede i Fethije, koja nikada nije bila zatvorena – muzej, nego uvijek aktivna džamija.

A to poređenje među prvima je podržao i Abdul Aziz, imam Fethije i Kenan Šurković, glavni urednik časopisa Islamic Arts Magazine.

Nastavi čitati

Religija

Krajiški gradić čuva najstariju i najveću drvenu evropsku džamiju sagrađenu bez ijednog eksera

Published

on

By

Sve vrijeme obnove temelja u njoj se i dalje klanjalo. Proglašena je nacionalnim blagom BiH.

Džamija na Starom gradu u Bužimu, smještenom na sjeverozapadu Bosne i Hercegovine, najstarija je i najveća drvena džamija u Evropi.
Džamija je vezana za Džemat “Stari Grad Bužim”, za kojeg se vjeruje da je jedan od najstarijih džemata na ovim prostorima, prema zapisima i predanjima, formiran još 1571. godine.
Izgrađena je 1838. godine na mjestu gdje je ranije stajala duga džamija, kada je osmanska vlast izdvojila 2.500 akči za gradnju. Sagradio ju je i iz temelja rekonstruisao Mehmed Vedžihi-paša, tada namjesnik bužimske kapetanije.
Džamija je posebna i po tome što je sagrađena bez ijednog eksera, od endemske vrste hrasta koji raste jedino u području Šajrovače uz granicu s Hrvatskom, piše Krajina.
Dimenzije džamije su 18 sa 16 metara. Prilikom gradnje nisu korišteni ekseri, već usjeci i drveni klinovi.
U gradnji je primijenjen sistem višerednih, 78 drvenih stubova, koji se protežu se od suterena do krova, a na koje je oslonjena cijela konstrukcija džamije.
Sagradio ju je i iz temelja rekonstruisao Mehmed Vedžihi-paša, tada namjesnik bužimske kapetanije.
Obnovljena je polovinom 20. vijeka kada je kompletna džamija odignuta od zemlje radi zamjene dotrajalih drvenih temelja. Tada su izvučene drvene grede, podzidan kameni zid i džamija je potom spuštena. Sve vrijeme obnove temelja u džamiji se i dalje klanjalo.
Džamija je sa starim gradom, kao cjelinom, 2003. upisana u nacionalno blago Bosne i Hercegovine. Tada je munara obložena drvetom, a na krov vraćena šindra, da bi joj se vratio prvobitni izgled.
Nastavi čitati

Religija

Poznata cijena hadža u 2025. godini: Uplate do 24. decembra

Published

on

By

Cijena putovanja na hadž 2025. godine iznosi 13.950 KM, hodočasnici iz BiH uplate mogu izvršiti od 3. do 24. decembra ove godine.

Putnici na hadž spomenuti iznos uplaćuju na žiro-račun nadležne organizacione jedinice putem koje su se hadžije prijavile za putovanje i u istu, lično ili elektronskim putem predaju primjerak potvrde o uplati.

Organizaciona jedinica (medžlis, muftijstvo, mešihat, krovna organizacija u dijaspori) putem koje se putnik prijavio za putovanje, budućim putnicima će na prigodan način proslijediti broj žiro-računa i instrukciju za uplatu.

Putnici na hadž ne predaju pasoš niti potvrdu o vakcinaciji.

Ured za hadž i umru Rijaseta islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izražava zahvalnost svim budućim putnicima na hadž, koji su u predviđenom vremenu izvršili upis i dostavili potrebne dokumente., saopćeno je iz Ureda za hadž i umru.

Iz Bosne i Hercegovine na hadž putuju 2.222 hodočasnika. Njih će pratiti 79 vodiča Rijaseta Islamske zajednice u BiH i ljekara. O zdravlju hodočasnika vodit će brigu ljekarski tim specijalista i medicinskih tehničara.

Pri izboru ljekarskog tima, raspisan je konkurs na kojem su prednost imali ljekari opće prakse, specijalisti interne, urgentne i porodične medicine i specijalisti opće hirurgije.

FENA

Nastavi čitati

Religija

Bol i patnja nas uče da budemo zahvalni kad smo dobro

Published

on

Bolest i bol nas podsjećaju koliko su naša tijela krhka i koliko je život kratak. Kada se mi ili neko koga volimo povrijedi ili ozbiljno razboli, to nas podstakne da na svaki slijedeći dan gledamo kao na poklon – što on i jeste.

Umjesto da život prihvatimo zdravo za gotovo, osvrćemo se oko sebe, diveći se čudima svakodnevnog života. Kada se suočimo s bolešću, mnogi od naših takozvanih problema gube na značaju, iako su do maloprije izgledali veliki i nesavladivi.

Moja baka Emili mi je jednom rekla: „Stvarno je odlično što je Bog stvorio patnju i bol. Oni nas opominju da budemo zahvalni kada se osjećamo dobro.“

Nedavno sam dobio modrice na oba koljena. Kada su me bolovi počeli prolaziti, sjetio sam se ove bakine mudrosti. Zapanjio sam se koliko sam postao zahvalan na poklonu što opet mogu normalno da hodam. Postavio sam sebi zanimljivo pitanje. „Zašto nisam bio zahvalan na poklonu zdravlja prije nego što sam se povrijedio?“

Postavite sebi slična pitanja. Da li i vi određene poklone i blagodati uzimate zdravo za gotovo?

Bolest i bol nas podsjećaju koliko su naša tijela krhka i koliko je život kratak. Kada se mi ili neko koga volimo povrijedi ili ozbiljno razboli, to nas podstakne da na svaki slijedeći dan gledamo kao na poklon – što on i jeste. Umjesto da život prihvatimo zdravo za gotovo, osvrćemo se oko sebe, diveći se čudima svakodnevnog života. Kada se suočimo s bolešću, mnogi od naših takozvanih problema gube na značaju, iako su do maloprije izgledali veliki i nesavladivi.

Bolest nas uči i da mi nismo samo tijela, već da imamo dušu. Mi smo duhovna bića, koja obitavaju u tijelima. Jedan od mojih omiljenih duhovnih učitelja, Ram Das, imao je običaj da se učenicima zagleda u oči i kaže: „Jesi li tu? Ja sam ovdje. Kako ti je unutra?“ To je zabavan način isticanja činjenice da smo mi duhovna bića na Zemlji – koja žive svoje ljudske živote u oklopima koje zovemo tijelima. Iz nekog razloga, dio iskustva života u tijelu je da ono nije savršeno i da prolazi kroz razna iskušenja, probleme i da se ono troši. Kraće rečeno, tijela se razbolijevaju i pate.
Autor: dr. Richard Carlson, „Kako ne gubiti živce zbog velikih stvari“

Za Akos.ba pripremio: Nedim Botić

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije