Connect with us

Religija

Neka Allah bude u središtu vašeg braka

Published

on

Institucija braka jedan je od najvećih testova našeg vremena, koji se odnosi i na vjenčanje i na ostanak u braku. Kao da ove poteškoće same po sebi nisu dovoljne, dodajte tome izazov da brak učinite istinski islamskim i uspješnim – jer naravno, jednostavno stupanje i ostanak u braku sami po sebi nisu ključni pokazatelji uspjeha.

Da je brak ‘pola naše vjere’ nije laka izjava. To zahtijeva ogromnu količinu teškog rada i vjere da bi naši brakovi bili vizija mira koju nam je Uzvišeni Allah namijenio. Dakle, što je potrebno da ‘živimo u miru ‘ sa svojim supružnicima? Ne postoji iscrpan popis stvari koje treba učiniti, kao što ne postoji ni jedinstveno rješenje za bračne izazove. Međutim, koraci u nastavku naglašavaju potrebu da se počne s jakim duhovnim temeljima – ključnim preduvjetom da postanete uspješan supružnik.

Živi i voli radi Allaha

Prvi i najvažniji korak je da težite snažnom, zdravom odnosu sa svojim Stvoriteljem. To znači naučiti usmjeravati svoje misli, namjere, riječi i djela ka zadovoljstvu Uzvišenog Allaha. Što je još važnije, to znači naučiti živjeti i voljeti radi Allaha.

Iako je to osnovni preduvjet za bilo kakvu zdravu vezu na ovom svijetu, to je možda i jedan od koncepata kojima se najteže voditi jer kao društvo nismo dovoljno naučili o ovom konceptu ni u teoriji, a kamoli u praksi. Naučiti kako voljeti radi Allaha najvažniji je korak jednostavno zato što ste i vi i vaš supružnik ljudi, stoga ste pogrešivi. Bit će uspona i padova, trenutaka teškoća i lakoće. Ovo je životna činjenica. Allah je, međutim, jedina konstanta, jedini vječan i jedini koji stalno voli, prašta, pomaže, liječi i istinski upućuje.

Advertisement

Stoga, usmjeravanjem sve svoje primarne ljubavi, predanosti i djelovanja u ovom smjeru dobit ćete stalne dobrobiti za svoj brak i sve aspekte ovog i budućeg svijeta.

Šta u braku znači ljubav radi Allaha?

To znači sve svoje nade, želje i očekivanja stavite kod Allaha. Oslanjate se samo na Allaha da ispuni sve vaše potrebe – emocionalne, fizičke itd. To nipošto ne znači da vaš supružnik nema odgovornosti prema vama. Međutim, to znači da čak i ako on ili ona ne uspije ili je neizbježno ograničen u određenim aspektima, vaše konačno oslanjanje je samo na Allaha. Ova potpuna ovisnost i vezanost samo za Allaha može spasiti mnoge od slomljenog srca i razočarenja.

Naučite i primijenite Kur’anski pristup braku

Advertisement

U nekoliko ajeta koje Kur’an sadrži o braku, mnogo je mudrosti o tome kako trebamo pristupiti. Jesmo li doista ugradili ove ajete u srce našeg braka?

Allah nam kaže u suri El Rum: A među dokazima Njegovim je to što je za vas stvorio supružnike između vas samih da s njima mirno živite, i što je među vaša srca stavio ljubav i milost; U tome su zaista znaci za one koji razmišljaju.“ (30:21.)

Mir. Radost. Spokoj. To bi trebali biti ciljevi braka. Kompletan sklop našeg bračnog života – sve od naših misli i riječi, do naših domova, intimnosti, financija, društvenih aktivnosti i više, sve bi trebalo biti preusmjereno na unošenje mira u živote jednih drugih.

Jesu li naši napori radi zajedničkog života u miru ili su radi hranjenja našeg nižeg ja i samo ispunjenja naših svjetovnih želja i zahtjeva? Naše želje imaju svoje mjesto i važnost. Uzvišeni Allah ih je stvorio i dao nam brak da ih ispunimo. Štoviše, jedna od često ponavljanih molitvi poslanika Muhammeda (mir nad njim) bila je da zamoli Allaha da mu podari najbolje na ovom i budućem svijetu.

Advertisement

Međutim, kada naše svjetovne želje imaju prednost nad kur’anskim ciljevima, mi odstupamo od primarne svrhe braka.

Često puta primarni skup referentnih točaka koje imamo za brak uključuje one naših roditelja, rodbine, prijatelja ili onoga što je prikazano u filmovima, televiziji i kulturi slavnih…Međutim, ništa od ovoga ne mora pokazati kako bi zdrav muslimanski brak trebao izgledati.

Baš kao i sa svim aspektima života muslimana, tako i za brak moramo tražiti smjernice u Poslanikovom s.a.v.s. pristupu u svakom aspektu, od toga kako odabrati supružnika, do procesa braka, intimnih odnosa, svakodnevnog života i mnogih drugih. Ovo obrazovanje mora biti preduvjet za svakoga tko ulazi u brak, prvenstveno za razumijevanje kako pristupiti svojoj ulozi muža ili žene.

Dva su ključna izazova u bilo kojoj vezi, a posebno u braku. To je suočavanje s međusobnim manama i razlikama i kao rezultat toga, provođenje velikog dijela bračnog života pokušavajući ‘popraviti’ jedno drugo. Ovaj pristup zanemaruje činjenicu da je u konačnici život i sve uloge koje neko može imati u njemu, uključujući i onu supružnika, zamišljeno kao putovanje u samopoboljšanje, tako da čovjek može polako ali sigurno postati pojedinac kakav Allah želi da bude.

Advertisement

Glavni fokus tada prvo mora biti na popravljanju sebe, a ne na popravljanju supružnika. Istraživanje također pokazuje da svi ljudi, bili u braku ili ne, bolje uče i slijede putem primjera, a ne samo savjeta.

Ne očekujte savršenstvo

Zahvaljujući romantičnim komedijama, pričama koje dijele neki mladenci ili čak trendu isticanja idealnih bračnih odnosa na društvenim mrežama, mnogi od nas počeli su očekivati ​​savršenstvo od sebe i od bračnih partnera. Da bismo izašli iz ove zamke, prvo moramo usvojiti istinu da savršenstvo pripada samo Allahu. Ova nas istina čini svjesnima našeg nesavršenstva.

Da provjerite jeste li u potpunosti shvatili ovu istinu, zapitajte se: Kako reagiram na svoje mane? Kako odgovaram na mane svog supružnika? Morate se zapitati koliko dobro prihvaćate činjenicu da savršenstvo pripada samo Allahu.Prilagodite svoja očekivanja od sebe i svog supružnika, prihvatite da s brakom dolaze teškoće i lakoća i naučite težiti izvrsnosti dugoročno, a ne savršenstvu.

Advertisement

Zaključak

Brak, baš kao i svaki drugi aspekt ovog svijeta, jednostavno je put do našeg krajnjeg odredišta: Allaha i našeg doma u džennetu. Dok je započinjanje sa snažnim duhovnim temeljem samo početak da postanete uspješan muslimanski bračni drug, to je bitan preduvjet za uspjeh u braku jer pomaže zadržati pogled na krajnjem cilju. Kada srce braka počinje i završava s Allahom, bez obzira na krajnji rezultat, kao vjernik, to može biti situacija u kojoj svi dobivaju bez obzira – sve dok cijelo putovanje vodi do krajnje svrhe: zadovoljstva Uzvišenog Allaha.

Izvor: www.aboutislam.net

akos.ba

Advertisement
Nastavi čitati
Advertisement

Religija

Sulejmanov, a.s., mrav naučio nas je da nema koristi od znanja koje se ne pretoči u djelo

Published

on

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Uzvišeni Allah, objavio je: ”I sakupiše se Sulejmanu vojske njegove, džini, ljudi i ptice, sve četa do čete, postrojeni, i kad stigoše do mravlje doline, jedan mrav reče: “O mravi, ulazite u stanove svoje da vas ne izgazi Sulejman i vojske njegove, a da to i ne primijete!” I on se nasmija glasno riječima njegovim i reče: “Gospodaru moj, omogući mi da budem zahvalan na blagodati Tvojoj, koju si ukazao meni i roditeljima mojim, i da činim dobra djela na zadovoljstvo Tvoje, i uvedi me, milošću Svojom, među dobre robove Svoje!” (En-Neml, 17-19.)

Ovi ajeti otvaraju široke horizonte u razumijevanju odnosa muslimana prema svjetovima koji ga okružuju, te kako čak i najmanja stvorenja mogu biti izvor razmišljanja i pouke.

Naime, u devetnaestom ajetu sure En-Neml, Uzvišeni Allah spominje ponašanje sićušnog mrava, naglašavajući važnost pažljivog promatranja i učenja iz svega što nas okružuje, pa čak i iz naizgled malih i nevažnih stvorenja.

Advertisement

Ovaj ajet nas podsjeća da u svakom stvorenju postoji znak za onoga ko razmišlja, te da musliman treba biti svjestan Božanske mudrosti koja se manifestira u svemu stvorenom, uključujući i živote malih stvorenja poput mrava.

On također predstavlja put svijesti od spoznaje do dubokog promišljanja, od promišljanja do zahvalnosti, i od zahvalnosti do činjenja dobrih djela.

Dakle, prvo dolazi spoznaja ili razumijevanje (idrâk), potom duboko razmišljanje (te’emmul), koje vodi do zahvalnosti (šukr), a zatim ta zahvalnost motiviše na akciju kroz dobra djela (amelun salih).

U ovim ajetima prikazana su dva međusobno povezana nivoa znanja: znanje mrava i znanje Allahovog poslanika, Sulejmana, alejhi selam.

Advertisement

Znanje mrava očituje se u njegovom razumijevanju ljudske prirode i ponašanja. Komentirajući ovaj ajet, Ibn Ašur, rekao je: ”Sulejman, alejhi selam, bio je iznenađen time što je mrav znao njegovo ime i što je rekao: ”Da vas ne izgazi Sulejman i vojske njegove, a da to i ne osjete.” A zatim je opisao Sulejmana, alejhi selam, i njegovu vojsku kao pravedne i saosjećajne, ističući da oni ne ubijaju živa bića bez opravdanog razloga.

Ovo znanje nije bilo samo teorijsko saznanje, već se odmah pretvorilo u dobra djela, kao što je upozorenje mrava njegovom narodu i čuvanje (spašavanje) njihovih života.

Što se tiče znanja Sulejmana, alejhi selam, ono se ogledalo u njegovoj sposobnosti da razumije jezik stvorenja, što je bilo znanje koje ga je vodilo ka dubokom razmišljanju i stalnoj zahvalnosti Allahu.”

Milostivi Allahu, podari nam istinsko znanje koje ćemo pretočiti u djela, i učini nas Tvojim zahvalnim robovima. Amin!

Advertisement

saff.ba

Nastavi čitati

Religija

Večeras je blagoslovljena noć Lejletu-l-Berat

Published

on

Hazreti Aiša, r.a., prenosi: „Allahov Poslanik, a.s., je jedne noći klanjajući noćni namaz toliko dugo ostao na sedždi da sam pomislila kako je umro. Ustala sam, dodirnula mu kažiprst, a on se pomače i podiže glavu sa sedžde. Kada je završio namaz rekao mi je: ‘O Aiša, o Humejra! Da li si pomislila da te je Allahov Poslanik, a.s., obmanuo?’ Rekoh: ‘Ne, tako mi Allaha, Allahov Poslaniče, nisam to pomislila, nego sam pomislila da si umro zato što si dugo ostao na sedždi.’ Poslanik, a.s., tada reče: ‘A znaš li ti koja je ova noć?’ Rekoh: ‘Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.’ On reče: ‘Ovo je noć polovine šabana. Uzvišeni Allah večeras pažljivo promatra Svoje robove i oprašta onima koji traže oprost i obasipa Svojom milošću one koji milost mole. Bez ičega ostavlja samo one koji mrze druge (zle osobe).'“[1]

Hazreti Aiša, r.a., također prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: „Allah, dž.š., se spušta na nama najbliže nebo 15. noći šabana i oprasti grijehe većem broju osoba nego što ima dlaka u vuni Benu Kelbovog stada.“[2] Benu Kelb je bilo pleme koje je imalo najveći broj ovaca. Allahov Poslanik, a.s., je zapravo želio reći da u ovoj noći Uzvišeni Allah, dž.š., prašta velikom broju ljudi i žena.

Muhammed, a.s., kaže: „U noći polovinom šabana Uzvišeni Allah oslobađa od Vatre veći broj osoba nego što ima dlaka u vuni Benu Kelbovog stada. Međutim, (čak i u ovoj noći) Allah ne gleda (neće oprostiti) u idolopoklonika, onoga čije srce je ispunjeno zlobom, onoga ko prekida rodbinske veze, onoga ko iz ponosa i oholosti spušta svoje haljine ispod članaka, onoga ko je neposlušan prema svojim roditeljima i notornog alkoholičara.“[3]

Muaz ibn Džebel, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: „Uzvišeni Allah, dž.š., promatra Svoja stvorenja u noći poloviom šabana i oprašta svima osim mušricima i zlobnicima.“[4]

Advertisement

Iako lanci prenosilaca nekih od navedenih hadisa imaju određenih tehničkih nedostataka kombinovani zajedno oni predstavljaju jak dokaz odličnosti i blagoslovljenosti Lejletul-berata, a ne kako tvrde pojedini savremeni učenjaci koji na osnovu ovih minornih nedostataka odbijaju ovoj velikoj noći priznati bilo kakvu vrijednost. Ustvari, za pojedine islamske učenjake neki od spomenutih hadisa su autentični (sahih), a mane u lancima prenosilaca (send) ostalih hadisa smatrali su malim tehničkim nedostacima koji se prema nauci hadisa mogu otkloniti s drugim lancima prenosilaca (sened) istog hadisa. To je razlog zbog kojeg su naši dobri prethodnici smatrali kako Lejletul-berat ima posebnu vrijednost i trudili su se da je provedu u ibadetu i molitvi.

Šta bi trebalo učiniti za vrijeme Lejletul-berata?

Uzimajući u obzir vrijednost Lejletul-berata svaki musliman bi trebao ostati što duže budan tokom ove veličanstvene noći. Ako je neko u mogućnosti najbolje bi bilo provesti cijelu noć u ibadetu i molitvi. A ako to iz nekog razloga nije u mogućnosti, dobro bi bilo barem dio ove noći, najbolje iza ponoći, provesti u ibadetu. Povodom Lejletul-berata preporučuju se sljedeći ibadeti:

Najpoželjnije je Lejletul-berat provesti u dobrovoljnom namazu. Nije određeno koliko bi rekata namaza trebalo klanjati, ali taj broj ne bi trebao biti manji od osam rekata. (Uobičajeno je kad se klanja noćni namaz da se selam predaje poslije svaka dva rekata. Ovdje je spomenut parni broj rekata jer autor podrazumijeva da se vitr klanja na kraju.) također je poželjno da svaki dio namaza: kijam, ruku i sedžda traju duže nego što je uobičajeno (Iz gore navedenog hadisa vidi se da je Poslanik, a.s., dugo ostao na sedždi tako da je hazreti Aiša pomislila da je umro). Dobro bi bilo da osoba koja klanja noćni namaz povodom Lejletul-berata na kijamu uči najduže sure koje zna. Ako neko ne zna duge sure može učiti nekoliko kratkih sura na jednom rekatu. (Također se na jednom rekatu može učiti ista sura nekoliko puta, naprimjer sura Ihlas – Kul huvallahu ehad, kao što to prenosi Gazalija u Ihjau.)

Advertisement

Učenje Kur'ana. Učenje Kur'ana je veoma koristan ibadet. Poslije namaza, ili u neko drugo vrijeme tokom ove noći lijepo bi bilo proučiti što više ajeta i sura iz Kur'ana.

Zikr. Uz dobrovoljni namaz i učenje Kur'ana Lejletul-berat je poželjno provoditi u zikru – spominjanju, veličanju Uzivšenog Allaha, dž.š., i donošenju salavata na našeg dragog Pejgambera, a.s. Zikr se može učiti u šetnji, sjedeći, ležeći u krevetu ili u nekoj drugoj situaciji. (Zikr se može učiti i bez abdesta, s tim da je bolje s abdestom.)

Dova. Najveću korist u ovoj noći moguće je ostvariti putem namaza i dove. Nadati se je, ako Bog da, da će dove u ovoj noći biti primljene. Dova je sama po sebi ibadet. Uzvišeni Allah, dž.š., prima dove, rješava potrebe i nagrađuje vjernika za svaku dovu koju prouči. Nekada čak i kad se čini da je dova ostala bez odgovora Uzvišeni Allah, dž.š., obasipa onoga ko uči dovu većim blagoslovom i dragocjenijom nagradom od prolaznih svjetovnih koristi koje je u dovi tražio. Kroz dovu će vjernik ojačati svoje veze sa Svemogućim Gospodarem što je glavna svrha svih propisanih ibadeta. U dovi se može tražiti bilo koja želja i potreba, ali su najbolje dove Božijeg Poslanika, a.s. To su veoma jezgrovite i sadržajne dove kojima se zadovljavaju sve čovjekove potrebe na ovom i na budućem svijetu. Zapravo, vjerovjesničke dove su tako duboke da ljudska mašta teško može doseći njihovu bit. Postoje brojne knjige na različitim jezicima koje sadrže dove iz Kur'ana i hadisa, pa bi najbolje bilo Dragog Boga moliti u skladu s njima, svejedno da li će se učiti na izvornom arapskom ili na maternjem jeziku.

Osobe koje iz opravdanih razloga, poput bolesti i iznemoglosti, nisu u mogućnosti klanjati dobrovljne namaze ili učiti Kur'an trebali bi se posvetiti ibadetima koje mogu izvršavati, jer se ni ove osobe ne bi trebale lišavati blagodati Lejletul-berata. S te strane predlažem im sljedeće:

Advertisement

– Da klanjaju akšam, jaciju i sabah u džematu u džamiji, ili kod kuće ako su teže bolesni.
– Da, bez obzira na okolnosti, uče zikr, spominju Dragog Boga i donose salavate na časnog Poslanika, a.s., dok ih ne savlada san.
– Da mole Allaha, dž.š., za oprost grijeha i druge potrebe što mogu činiti čak i u bolesničkom krevetu.

Žene koje imaju menstruaciju u ovoj noći ne smiju klanjati namaz niti učiti Kur'an, ali mogu učiti zikr, tesbih, salavate i dove. Također mogu učiti dove iz Kur'ana ili hadisa s namjerom da uče dove, a ne s namjerom da uče Kur'an.

Prema jednom slabom predanju (daif) Muhammed, a.s., je za vrijeme Lejletul-berata otišao u mezarje i učio dovu za umrle muslimane. Na osnovu toga neki pravnici (fakih) smatraju da je mustehab povodom Lejletul-berata otići u muslimansko mezarje, proučiti Fatihu ili neki drugi odlomak iz Kur'ana i dovu za umrle. No, to nije obavezujuće.

Šta ne bi trebalo činiti povodom Lejletul-berata?

Advertisement

Kao što sam već napomenuo, Lejletul-berat je mubarek noć ispunjena neizmjerom Božijom milošću. Stoga bi se u ovoj noći trebali posvetiti ibadetu, a suzdržati se od svih griješnih djela. Iako su se vjernici neprestano dužni čuvati grijeha, to je potrebnije tokom mubarek noći kako se ne bi na Božiju milost i Njegov blagoslov odgovaralo grijesima (Što je kranja neposlušnost i nepoštovanje). Takav arogantan postupak ne može izazvati ništa osim gnjeva i srdžbe Božije. Posebno je bitno čuvati se grijeha nabrojanih u hadisu pod brojem 3, jer ti grijesi lišavaju osobu Božije milosti i Njegovog oprosta.

Povodom Lejletul-berata pojedine osobe čine neke stvari kako bi pokazali koliko im je bitna ova noć, kao što je, naprimjer, kuhanje posebnih jela ili svečano osvjetljavanje džamija itd. Sve to ne samo da je novina koju su uvele kasnije generacije, već je, u nekim slučajevima, čisto imitiranje nemuslimana. Povoditi se za nemuslimanima samo je po sebi grijeh, a još je veći grijeh ako se to čini za vrijeme mubarek noći. Muslimani se toga trebaju čuvati.

Neki ljudi provode ovu noć organizujući vjerske skupove na kojima drže duge govore. To također nije preporučeno jer se može činiti bilo koju drugu noć. U ovoj noći od vjernika se traži da se sključivo posveti ibadetu.

Dobrovoljni namaz, učenje Kur'ana i zikr povodom Lejletul-berata bolje je izvršavati individualno nego zajednički. Dobrovoljni namaz ne bi trebalo izvršavati zajednički, niti bi trebalo organizovati okupljanja u džamiji radi dobrovljnog namaza povodom ove noći. (Ovo je izvodljivo u situaciji kada su svi upoznati s terminom Lejletul-berata, njenoj vrijednosti i načinom obilježavanja. Smatram stoga da nema ništa loše u tome da se organizuje u džamiji kraći program sastavljen od predavanja u kojem bi se istakao značaj ove noći, klanjala nafila od nekoliko rekata kako bi se vjernicima objasnio način klanjanja, te zikra i dove.) Naprotiv, ova noć predviđena je za ibadet u samoći. To je vrijeme za direktan kontakt s Gospodarem svemira i svu pažnju je potrebno posvetiti Njemu i samo Njemu. To su dragocjeni noćni sati u kojima niko ne bi trebao stajati između roba i njegovog Gospodara. Cjelokupnim bićem potrebno je usmjeriti se ka Allahu i ne smije se dopustiti nikome da ometa unutarnji mir. To je razlog zbog kojeg je Allahov Poslanik, a.s., u Lejletul-beratu ibadetio u potpunoj samoći, odvojen čak i od svoje supruge hazreti Aiše, r.a. Eto, zbog toga je dobrovoljni namaz za vrijeme Lejletul-berata preporučljivije klanjati u samoći nego u džematu.

Advertisement

Dobrovoljni post povodom Lejletul-berata

Preporučljivo (mustehab) je postiti dan poslije Lejletul-berata (15. šaban). Allahov Poslanik, a.s., je nedvosmisleno preporučio da se dan nakon Lejletul-berata provede u postu. Iako učenjaci hadisa imaju neke sumnje u autentičnost ovog hadisa svi se slažu kako post u prvoj polovini mjeseca šabana ima posebnu vrijednost. Vjerovjesnik, a.s., je ponekad postio gotovo cijeli mjesec šaban. Osim toga, veliki broj dobrih prethodnika (selef) u našem ummetu je prakticirao post 15. šabana. To što su oni iz generacije u generaciju konstantno postili 15. šaban znači da su ovaj hadis smatrali vjerodostojnim. Zbog toga je preporučljivo dobrovoljno postiti 15. dan šabana. Osoba može zanijetiti da će tim postom napostiti ranije propušteni post mjeseca ramazana (kada), te i za to ostvariti korist od posta 15. dana šabana.

Autor: Muhammad Taqi Usmani

Preveo: Elvir Duranović

Advertisement
preporodd.onfo
Nastavi čitati

Religija

Islam i nauka1/3 (video)

Published

on

Nastavi čitati

Religija

25 načina da svakodnevno izrazite zahvalnost za blagodati koje posjedujete

Published

on

Često puta u životu nismo svijesni blagodati koje imamo, sve dok ne budemo iskušani gubitkom istih i to nam je svima jasno.

 

Međutim, mnogima nije jasno ili u svakodnevnoj trci za nafakom i egzistencijalnom borbom, često puta zaborave da se zahvale na svemu što imaju. U prilog tome sakupili smo nekoliko savijeta ili načina kako da čovjek vjernik bude zahvalan na svemu što ima.

1. Osmijehuje se često to je sadaka
2. Obavljaj molitvu/namaz pet puta dnevno
3. Izgovaraj što više Elhamdulillah/Allahu hvala ti
4. Izgovaraj Ma ša Allah/Kako Allah hoće
5. Na pomoć uzvrati riječima Allah te nagradio
6. Zahvaljuj se ljudima za svaku stvar, pa čak i za sitnicu
7. Praktikuj sedžu zahvalnosti
8. Napravi popis stvari za koje si zahvalan što ih imaš
9. Zagrli članove svoje porodice
10. Daruj nekome od bliskih prijatelja poklon
11. Pirznaj i odaj počast onome ko je uložio napor da ti pomogne u nečemu
12. Budi ljubazan prema nepoznatim ljudima
13. Dadni sadaku
14. Pomozi nekoj staroj i iznemogloj osobi
15. Raspitaj se o stanju tvoga komšije
16. Prihvati iskušenja koja ti dolaze kao blagoslove koje ti trenutno ne razumiješ
17. Pomozi nekoga ko ima fizičke ili mentalne poteškoće
18. Čini puno dovu za druge ljude
19. Dadni do znanja ljudima koliko ti oni znače
20. Svaki posao radi sa ihsanom (Budi svijestan Boga stalno)
21. Prelazi preko ljudskih mahana, uvreda i nedostataka
22. Bilježi male pozitivne stvari u životu
23. Dadni podršku biznisu svojih prijatelja online ili direktno učestvuj kupovinom
24. Budi u društvu pozitivnih i dobrih ljudi
25. Klanjaj noćni-namaz

Za Akos.ba pripremio Fahrudin Vojić, prof.

Advertisement
Nastavi čitati

Religija

Danas se obilježava Svjetski dan hidžaba

Published

on

Prvi februar se od 2013. godine obilježava kao Svjetski dan hidžaba.🧕

Svjetski dan hidžaba ustanovljen je na prijedlog studentice Nazme Khan iz New Yorka koja je željela podstaknuti nemuslimanke da na jedan dan dožive iskustvo nošenja hidžaba. Odlučila se na taj potez nakon što je u New Yorku nakon terorističkog napada 2001. godine doživjela brojne neugodnosti zbog toga što nosi hidžab.

Tako je došla na ideju kampanje kao sredstva poticanja vjerske tolerancije i razumijevanja pozivajući sve muslimanke koje ne nose hidžab, kao i nemuslimanke da samo jedan dan pokušaju osjetiti što znači nositi hidžab.

U islamskoj tradiciji, hidžab je vjerska obaveza punoljetne muslimanke propisana osnovnim izvorima islama. Hidžab kao takav predstavlja izraz skromnosti i poslušnosti Bogu, kao i spremnost da se živi prema propisima.👑 
Molimo Allaha da majke, sestre, kćeri koje nose hidžab nagradi i da im da snage da ustraju. Amin
Nastavi čitati

Religija

‏U svakom kašnjenju onoga što želimo, postoji dobro koje ne poznajemo

Published

on

Piše: Edhem Šerkavi / Prevo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Prijatelju, utječem se Allahu od toga da tvoja nevolja potraje pa da postaneš jedan od onih koji proklinju sudbinu, i da ti se odulji vrijeme olakšanja nevolje, pa da padneš u očaj i postaneš od onih koji obožavaju Allaha bez pravog uvjerenja, već ako ih snađe ono što vole, zadovoljni su, a ako ih zadesi ono što mrze, ljute se na Allahovu odredbu i sudbinu.

Znaj da se sve dešava Božjom voljom, i u tačno određeno vrijeme, čiju mudrost često ne shvatamo.

Da su dva dječaka (jetima), koji se spominju u suri El-Kehf, izvukli svoje blago ispod zidina prije nego što su dostigli zrelost, njihovo blago bi propalo i ne bi imali koristi od njega. U svakom kašnjenju onoga što želimo, postoji dobro koje ne poznajemo.

Advertisement

Ovaj svijet je test, prijatelju. Allah gleda tvoje srce, pa ako te zadesi nešto što mrziš, ili kasni ono što voliš, neka u tvom srcu ne bude ništa osim zadovoljstva. Jer, ne postoji ništa mrže Allahu od toga da vidi Svoga roba nezadovoljnog Njegovom odredbom.

Ponekad želje i nadanja kasne, jer nisi dovoljno zreo da to sačuvaš, kasne jer tvoje srce još uvijek nije u potpunosti predano Allahu, kasne možda zbog grijeha koje činiš, pa Allah želi da se pokaješ i očistiš, da bi ti onda dao ono što želiš, kasne možda zbog toga što nikada neće ni doći, jer je bolje da ne dođu i da se ne ostvari ono što u datom trenutku želiš.

Stoga, imaj uvijek lijepo mišljenje o Allahu.

saff.ba

Advertisement

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije