Connect with us

Religija

Neka Allah bude u središtu vašeg braka

Published

on

Institucija braka jedan je od najvećih testova našeg vremena, koji se odnosi i na vjenčanje i na ostanak u braku. Kao da ove poteškoće same po sebi nisu dovoljne, dodajte tome izazov da brak učinite istinski islamskim i uspješnim – jer naravno, jednostavno stupanje i ostanak u braku sami po sebi nisu ključni pokazatelji uspjeha.

Da je brak ‘pola naše vjere’ nije laka izjava. To zahtijeva ogromnu količinu teškog rada i vjere da bi naši brakovi bili vizija mira koju nam je Uzvišeni Allah namijenio. Dakle, što je potrebno da ‘živimo u miru ‘ sa svojim supružnicima? Ne postoji iscrpan popis stvari koje treba učiniti, kao što ne postoji ni jedinstveno rješenje za bračne izazove. Međutim, koraci u nastavku naglašavaju potrebu da se počne s jakim duhovnim temeljima – ključnim preduvjetom da postanete uspješan supružnik.

Živi i voli radi Allaha

Prvi i najvažniji korak je da težite snažnom, zdravom odnosu sa svojim Stvoriteljem. To znači naučiti usmjeravati svoje misli, namjere, riječi i djela ka zadovoljstvu Uzvišenog Allaha. Što je još važnije, to znači naučiti živjeti i voljeti radi Allaha.

Iako je to osnovni preduvjet za bilo kakvu zdravu vezu na ovom svijetu, to je možda i jedan od koncepata kojima se najteže voditi jer kao društvo nismo dovoljno naučili o ovom konceptu ni u teoriji, a kamoli u praksi. Naučiti kako voljeti radi Allaha najvažniji je korak jednostavno zato što ste i vi i vaš supružnik ljudi, stoga ste pogrešivi. Bit će uspona i padova, trenutaka teškoća i lakoće. Ovo je životna činjenica. Allah je, međutim, jedina konstanta, jedini vječan i jedini koji stalno voli, prašta, pomaže, liječi i istinski upućuje.

Stoga, usmjeravanjem sve svoje primarne ljubavi, predanosti i djelovanja u ovom smjeru dobit ćete stalne dobrobiti za svoj brak i sve aspekte ovog i budućeg svijeta.

Šta u braku znači ljubav radi Allaha?

To znači sve svoje nade, želje i očekivanja stavite kod Allaha. Oslanjate se samo na Allaha da ispuni sve vaše potrebe – emocionalne, fizičke itd. To nipošto ne znači da vaš supružnik nema odgovornosti prema vama. Međutim, to znači da čak i ako on ili ona ne uspije ili je neizbježno ograničen u određenim aspektima, vaše konačno oslanjanje je samo na Allaha. Ova potpuna ovisnost i vezanost samo za Allaha može spasiti mnoge od slomljenog srca i razočarenja.

Naučite i primijenite Kur’anski pristup braku

U nekoliko ajeta koje Kur’an sadrži o braku, mnogo je mudrosti o tome kako trebamo pristupiti. Jesmo li doista ugradili ove ajete u srce našeg braka?

Allah nam kaže u suri El Rum: A među dokazima Njegovim je to što je za vas stvorio supružnike između vas samih da s njima mirno živite, i što je među vaša srca stavio ljubav i milost; U tome su zaista znaci za one koji razmišljaju.“ (30:21.)

Mir. Radost. Spokoj. To bi trebali biti ciljevi braka. Kompletan sklop našeg bračnog života – sve od naših misli i riječi, do naših domova, intimnosti, financija, društvenih aktivnosti i više, sve bi trebalo biti preusmjereno na unošenje mira u živote jednih drugih.

Jesu li naši napori radi zajedničkog života u miru ili su radi hranjenja našeg nižeg ja i samo ispunjenja naših svjetovnih želja i zahtjeva? Naše želje imaju svoje mjesto i važnost. Uzvišeni Allah ih je stvorio i dao nam brak da ih ispunimo. Štoviše, jedna od često ponavljanih molitvi poslanika Muhammeda (mir nad njim) bila je da zamoli Allaha da mu podari najbolje na ovom i budućem svijetu.

Međutim, kada naše svjetovne želje imaju prednost nad kur’anskim ciljevima, mi odstupamo od primarne svrhe braka.

Često puta primarni skup referentnih točaka koje imamo za brak uključuje one naših roditelja, rodbine, prijatelja ili onoga što je prikazano u filmovima, televiziji i kulturi slavnih…Međutim, ništa od ovoga ne mora pokazati kako bi zdrav muslimanski brak trebao izgledati.

Baš kao i sa svim aspektima života muslimana, tako i za brak moramo tražiti smjernice u Poslanikovom s.a.v.s. pristupu u svakom aspektu, od toga kako odabrati supružnika, do procesa braka, intimnih odnosa, svakodnevnog života i mnogih drugih. Ovo obrazovanje mora biti preduvjet za svakoga tko ulazi u brak, prvenstveno za razumijevanje kako pristupiti svojoj ulozi muža ili žene.

Dva su ključna izazova u bilo kojoj vezi, a posebno u braku. To je suočavanje s međusobnim manama i razlikama i kao rezultat toga, provođenje velikog dijela bračnog života pokušavajući ‘popraviti’ jedno drugo. Ovaj pristup zanemaruje činjenicu da je u konačnici život i sve uloge koje neko može imati u njemu, uključujući i onu supružnika, zamišljeno kao putovanje u samopoboljšanje, tako da čovjek može polako ali sigurno postati pojedinac kakav Allah želi da bude.

Glavni fokus tada prvo mora biti na popravljanju sebe, a ne na popravljanju supružnika. Istraživanje također pokazuje da svi ljudi, bili u braku ili ne, bolje uče i slijede putem primjera, a ne samo savjeta.

Ne očekujte savršenstvo

Zahvaljujući romantičnim komedijama, pričama koje dijele neki mladenci ili čak trendu isticanja idealnih bračnih odnosa na društvenim mrežama, mnogi od nas počeli su očekivati ​​savršenstvo od sebe i od bračnih partnera. Da bismo izašli iz ove zamke, prvo moramo usvojiti istinu da savršenstvo pripada samo Allahu. Ova nas istina čini svjesnima našeg nesavršenstva.

Da provjerite jeste li u potpunosti shvatili ovu istinu, zapitajte se: Kako reagiram na svoje mane? Kako odgovaram na mane svog supružnika? Morate se zapitati koliko dobro prihvaćate činjenicu da savršenstvo pripada samo Allahu.Prilagodite svoja očekivanja od sebe i svog supružnika, prihvatite da s brakom dolaze teškoće i lakoća i naučite težiti izvrsnosti dugoročno, a ne savršenstvu.

Zaključak

Brak, baš kao i svaki drugi aspekt ovog svijeta, jednostavno je put do našeg krajnjeg odredišta: Allaha i našeg doma u džennetu. Dok je započinjanje sa snažnim duhovnim temeljem samo početak da postanete uspješan muslimanski bračni drug, to je bitan preduvjet za uspjeh u braku jer pomaže zadržati pogled na krajnjem cilju. Kada srce braka počinje i završava s Allahom, bez obzira na krajnji rezultat, kao vjernik, to može biti situacija u kojoj svi dobivaju bez obzira – sve dok cijelo putovanje vodi do krajnje svrhe: zadovoljstva Uzvišenog Allaha.

Izvor: www.aboutislam.net

akos.ba

Nastavi čitati

Religija

Senad Hevešević : ”Distopija na muslimanski način”

Published

on

Distopija na muslimanski način

Piše: Senad Hevešević 

Čitajući knjigu “Neksus – kratka povijest informacijskih mreža od kamenog doba do umjetne inteligencije” čiji je autor Yuval Noah Harari, razmišljao sam o tome kako tehnološki napredak omogućava prikupljanje ogromnih količina podataka – sve o ljudskom životu može biti zabilježeno.

Donedavno nezamislivo, a danas itekako ostvarivo: ogromne količine podataka na jednom mjestu, a tehnologija koja bi analizirala te podatke i izvodila zaključke postoji.

Harari objašnjava kako svaki naš postupak u tehnološkom svijetu ostavlja podatkovni trag, a ti se tragovi prikupljaju i analiziraju radi prepoznavanja uzoraka. Naša pretraživanja interneta, profili koje pratimo na društvenim mrežama, vrijeme koje trošimo na TikTok video materijalima, čitanje komentara… – sve to oblikuje uzorak.

Taj uzorak se prikuplja i koristi, najčešće za marketing i oblikovanje aplikacija na način da se maksimizira vrijeme koje provodimo na tim aplikacijama.

Vremenski trenutak u kojem trenutno živimo, kako ga opisuje Harari, jeste da je vještačka inteligencija u „kritičnom trenutku kanonizacije“ i današnji inženjeri „pišu početni kod i biraju skup podataka na kojem se beba umjetne inteligencije obučava“. Šta će naučiti o našoj vjeri, kako će biti usmjerena i, prateći naše ponašanje i pisanje, šta bi algoritmi rekli o našoj vjeri?

Dio našeg vjerskog učenja, ako ga predstavimo u prenesenom smislu, glasio bi da „podatkovni trag“ ostavlja i naš život, to činimo našim djelima s kojima ćemo se suočiti na Danu suda. Ovdje nastaje jedna vrsta paralelizma s idejom koju Harari spominje u knjizi „Neksus“ – mogući poredak koji bi u društvenu realnost uveo sistem društvenog bodovanja.

U takvom sistemu, bodovale bi se vjerske prakse poput, recimo, nošenja hidžaba, posta ramazana, obavljanja džume ili hadža, a svaki pojedinac bi imao brojem izražen svoj status pridržavanja vjerskih propisa.

Možda 10 bodova za obavljanje džume, a samo 2 boda za učenje Kur'ana jer algoritam to smatra manje vidljivim doprinosom društvu. Takav sistem mogao bi postojati u državama koje pridaju važnost islamskim propisima.

Iako je pitanje postavljeno s određenim sarkazmom, ono ostavlja prostor za razmišljanje: kako mi doživljavamo vjeru i kako je prezentiramo? Možemo li kvantificirati opisana djela, dodijeliti im bodove? Koliko bi takvo društvo, uistinu, bilo islamsko? Činimo li to već, i to bez algoritama?

Temeljni odgovor bi bio da mi, kao ljudi, ne možemo brojčano ocijeniti nečije prakticiranje vjerskih propisa. Nije svačiji namaz isti, niti je svačiji post isti. Iskušenja s kojima se susreće pojedinac, njegove unutarnje brobe, njegov duhovni put – to se ne može mjeriti brojevima. Ipak, pogled na realnost donosi jednu misao koja je zastrašujuća: broj onih koji bi itekako bili spremni staviti sebe na raspolaganje i vrjednovati tuđu vjersku praksu itekako je velik.

Mnoštvo je površnih pretpostavki ili kvazirazmišljanja koji bi se mogli koristiti za opravdavanje ovakvog pogleda na vjeru. Takovrsno doživljavanje cilja vlastitog vjerskog obrazovanja moglo bi otvoriti vrata potencijalnom obliku muslimanskih distopijskih društava u kojima bi vjerska praksa bila bodovana.

S druge strane, imamo mogućnost promovirati doživljaj vjere koji će razumjeti ljudske slabosti i usmjeravati ka njegovanju duhovnog puta.

Ako ostanemo posvećeni suštini vjere – iskrenosti, milosti i razumijevanju različitih stadija u kojima se svaki pojedinac nalazi – očuvat ćemo je od distopijskih scenarija, čak i u eri umjetne inteligencije.

(Preporod.info)

Nastavi čitati

BiH

Hoće li biti dovoljno imama (efendija) u budućnosti?

Published

on

Hoće li biti dovoljno imama u budućnosti?
Često ćemo naići na ohrabrujuće fraze da je imam stub Islamske zajednice. Siguran sam da je imam stub podjednako sa ljudima.
On je najistureniji sa narodom. Imam je lice Zajednice, servis ljudima, on je i na akikama, i na dženazama, prvi tumač, sakupljač, branitelj i na kraju krajeva narod. Dakle, velika je odgovornost imama između troje: Boga, naroda i administracije.
Na to sve možemo dodati, kao dodatnu odgovornost, jako osjetljiv kontekst Bosne i Hercegovine, od Brčkog do Trebinja.
Odgovornost, kao takvu, imami su uvijek prihvatali i onda kada se radilo za milostinju, za kilogram brašna i kada su djeca nosila po jedno drvo u mekteb. Mislim da nikada egzistencijalno pitanje nije bilo ni motiv za rad, ni motiv za odustajanje.
Međutim, danas kao da se ne želimo suočiti sa problemom da je sve manje onih koji žele biti imami, da imami napuštaju svoje pozicije i da odlaze raditi neke druge poslove. Kao da ne želimo govoriti o problemima svojih stubova? Možda bi trebalo biti znakovito to da se na konkurse velikih džemata ne prijavljuje više niko ili da sve više imama postaju šoferi diljem Evrope. I ako se bavimo tim problemom kao da idemo od posljedice, a ne od uzroka.
Nemilo pišem ali lično sam svjedočio da pojedini profesori medrese, a ovome su svjedočili i drugi u drugim medresama, obezvrijeđuju imamski posao, a samim tim i Fakultet islamskih nauka. Naravno, treba nama i doktora, i profesora, i privatnika sa serdžadom u latici ali isto tako treba nam i kvalitetnih imama jer oni su ipak “stub”. Fakultet islamskih nauka smo upisivali kada ne bismo imali šta drugo ili smo upisali tek kada se ne upišemo na druge fakultete. Otuda imamo, od trideset učenika muškog odjeljenja iz moje generacije, samo tri imama. A medresa je odgojila i pripremila zaista velike ljude koji nam možda i najviše trebaju u ovom trenutku.
Drugo, Fakultet islamskih nauka nije imao program stipendisanja najboljih učenika. Čak mislim da nije bila ni promocija našeg fakulteta u medresi. Najbolji su odlazili uglavnom na privatne fakultete koji su davali bolje uslove, ozbiljne stipendije i realno bolje prilike. Po mom mišljenju za budućnost ovo je prijeka potreba, posebno kada imamo u vidu da su djeca u medresama uglavnom iz porodica koje jedva spajaju kraj sa krajem.
Treće. Iskustvo imama odbija potencijalne imame. Ako jedan imam mora saditi paprike, baviti se pčelarstvom, prodajom, popravkom mobitela, pogrebnim društvima i sličnim da bi imao primanja jednaka sa radnikom iz JYSK-a onda ćemo dobiti mnogo više šofera kamiona, radnika po tržnim centrima i na građevini sa završenim fakultetom nego imama. Takvi stubovi se moraju kretati, a stub kada se pomjeri cijela konstrukcija se pomjera.
Četvrto. Imami uglavnom rade po 200-300km od svoga doma. Zbog kretanja po džematima uglavnom ne ostvare ni svoja građanska prava – sve je uslovljeno boravkom u jednoj općini (3-5 godina).
Nemaju pravo na dodatke, povlastice za kupovinu prve nekretnine itd. Mislim da o ovim izazovima nikad niko i nije razmišljao.
Zašto bi onda neko išao raditi iz Doboja u Stolac npr.? Ljudi će raditi za pristojnost ali ako će još morati ulagati da bi radili onda je to nemoguća misija.
Peto. Kada kažemo da je imam stub, a prema njemu se svi odnose kao prema brklji onda dobijemo ovakvo stanje koje ukoliko se, po mom mišljenju, nešto od ovih gore stvari ne promijeni gledat ćemo nedostatak kvalitetnih stubova, kvalitetnih imama.
Ako su imami prvi do naroda, a kazali smo da su imami i narod stub Zajednice i ako legalizujemo nezainteresovanost kadra, a pri tome ne riješimo ozbiljne izazove sa kojima se susrećemo, šta možemo dobiti?
Sadmir ef.Mustafić, fb
Nastavi čitati

Religija

Ako se pitaš da li te Allah voli – pogledaj u svoj brak!

Published

on

Šejhu-l-islam Ibn Kajjim, kaže: “Ako želiš da znaš da li si od evlija (Allahovih prijatelja, miljenika), pogledaj da li je tvoja supruga tvoj velim (prijatelj)”.

Jedan od znakova da te Allah voli jeste to da te tvoja supruga voli. Da li to ima smisla?

Znat ćete ovo, ako ste oženjeni. Onog trenutka kad “nisi dobar” sa Allahom, nešto ne ide kako treba između tebe i supruge. 100% je to tako, to je neizbježno. Onog trenutka kad zabrljaš prema Allahu, Allah, subhanehu ve te’ala, učini da se ti i tvoja supruga “zakačite”.

Zašto je to tako? Zato što…

Allah u Kur’anu kaže, da je stvorio muškarca i ženu od jedne duše i da je On taj koji spušta ljubav između nas.

I onog trenutka kad budeš nepokoran Onome koji spušta ljubav, ta ljubav se podiže ili umanji. Jedna od lekcija koje izvlačimo iz ovoga jeste, što te više Allah voli, više će te i supruga voljeti. A neizbježno, što te Allah udalji od Njega, to ćeš imati više problema u svom domu.

Zato je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Najbolji od vas (u svojoj blískosti sa Allahom) je onaj koji se najbolje ponaša prema svojoj porodici. A ja se najbolje ponašam prema svojoj porodici.”

Akos.ba

Nastavi čitati

Religija

Šta nam treba da bismo bili slobodni ljudi?

Published

on

Istinska sloboda je u robovanju Allahu i svijesti da su naš život, smrt, nafaka i sudbina u Njegovoj vlasti.

Kada je ispravna svijest o Stvoritelju i kada je zdrav odnos prema ovom svijetu tada čovjek postiže najveći smisao postojanja – ovisnost o Stvoritelju i neovisnost o stvorenjima. Zato se u Kur'anu na više mjesta spominju zajedno namaz i zekat, jer namaz predstavlja vezu sa Allahom, a zekat radinost i poduzetništvo.

Bez svijesti o Gospodaru i proaktivnog odnosa prema dunjaluku čovjek ne može biti iskren, odvažan, dostojanstven. Bez toga on postaje žrtva svojih strahova i lahka meta šejtanima u svakoj formi. Zato nam treba vjera u srcu i imetak u rukama da bismo postali slobodni ljudi koji ni pred kim ne kleče osim pred Gospodarom svih svjetova!

Hfz. Ammar Bašić

Nastavi čitati

Religija

Izet ef. Čamdžić : Bio sam radi ispita, pa sam se oslobodio(video)

Published

on

Svaki dan ispraćamo braću i sestre koji su svoje vrijeme pripreme za ispit potrošili i sve nas to opominje i podstiče da se ozbiljno posvetimo sebi, pripremi sebe za susret sa melekima sualdžijama.

 

Nastavi čitati

Religija

Samo bogat musliman može biti potpun musliman

Published

on

Samo bogat musliman može biti potpun musliman.
Svjedočiti Božiju jednoću (šehadet), klanjati i postiti — što su tri od pet islamskih šarta (uslova), može svako, ali samo bogat musliman može dati zekat i obaviti hadž — što su preostala dva islamska šarta.
Ulema, kler i propovijednici vjere stoljećima nas obmanjuju da je lijepo biti bijedan i siromašan, trpjeti i miriti se s tim — nije lijepo, lažu nas! Siromaštvo može biti trenutno stanje i iskušenje, ali to u islamu nije nikad bilo niti će biti poželjno ili društveni ideal.
Ništa ljepše nego biti bogat, a istinski vjerovati u Allaha.
To je mentalitet koji društvo mora graditi.
Resul Mehmedović
Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije