Connect with us

Magazin

Novi prijedlog u Njemačkoj: Stari auto za električni plus 6.000 eura

Published

on

OSTVARENJE klimatskih ciljeva zapinje, između ostalog, u posljednje je vrijeme usporio prelazak na električna vozila. Socijaldemokrati u Njemačkoj smislili su kako odgovoriti na taj problem sustavom poticaja.

Predložili su stoga da se građane koji su spremni odbaciti svoj automobil s motorom na unutarnje izgaranje dodijeli bonus od 6000 eura. Kupe li rabljeno električno vozilo (EV), dobili bi nagradu od 3000 eura, prenosi Forbes.

Bonus je osmišljen kako bi pomogao u premošćivanju jedne od glavnih prepreka koje potrošače sprječavaju u kupnji električnih vozila – cijene. Unatoč padu cijena baterija i sve većem broju pristupačnijih EV modela na tržištu, cijena električnog automobila i dalje mnoge odbija od kupnje.

Taj je prijedlog izazvao protivljenje Njemačke udruge industrije energije i vode (BDEW) u kojoj tvrde da je SPD ciljao na pogrešan problem. Iz udruge pozivaju vladu da stavi kao prioritet proširiti infrastrukturu za punjenje.

Udruga tvrdi da će bez značajnijeg povećanja broja punionica, kako u urbanim tako i u ruralnim područjima, usvajanje električnih vozila biti sporo, bez obzira na financijske poticaje. Strah da neće moći napuniti automobil potrošače zabrinjava više od cijene EV-a, smatraju oni.

Član stranke Zelenih Michael Müller slaže se: “Ne možemo potaknuti potrošače na kupnju električnih automobila ako ne mogu pronaći mjesto za punjenje. Prioritet bi trebao biti izgradnja robusne i dostupne mreže stanica za punjenje, posebno u ruralnim područjima”, rekao je.

Zagovornici bonusa smatraju kako bi takva mjera mogla poslužiti kao prijeko potreban financijski poticaj vitalno važnoj njemačkoj automobilskoj industriji.

Glavni tajnik SPD-a Kevin Kühnert vjeruje da shema ima potencijal povećati pristupačnost malih električnih automobila i ojačati poziciju Njemačke kao međunarodnog automobilskog središta.

Neki su za, neki protiv

Jörg Hofmann, čelnik IG Metalla, najvećeg njemačkog industrijskog sindikata, vidi bonus kao nužan korak za poticanje potražnje za električnim vozilima i, što je najvažnije, zaštitu radnih mjesta u automobilskoj industriji. „Ovaj bonus za otpad nije samo ekološka inicijativa. To je industrijska politika koja osigurava da Njemačka ostane konkurentna u globalnom automobilskom sektoru”, istaknuo je.

S obzirom na to da prijevoz čini oko 20 posto njemačkih emisija stakleničkih plinova, poticanje bržeg prijelaza na električna vozila pomoglo bi zemlji da do 2045. dostigne svoj cilj nulte emisije.

Martin Kaiser, izvršni direktor njemačkog Greenpeacea, istaknuo je ekološke prednosti SPD-ova plana i predložio dvosmjerni pristup rješavanju problema.

“Njemački prometni sektor još uvijek zaostaje u smanjenju emisija, a zamjena starih dizelskih i benzinskih automobila električnim ključna je za ispunjavanje naših klimatskih obveza.”

Kaiser je dodao da, iako je infrastruktura za punjenje vitalna, nema razloga da ne slijedimo obje strategije istovremeno, dodajući: “Možemo i trebamo činiti oboje — proširiti mrežu za punjenje i potaknuti potrošače da prijeđu na električna vozila.”

Prethodni program za otpad koji je trajao od siječnja do rujna 2009. godine pokazao je da su kupci dobivali popust od 2.500 eura na automobil star do 12 mjeseci kada su zamijenili automobil stariji od devet godina. Taj program vrijedan pet milijardi eura potaknuo je gotovo dva milijuna vozača da odbace svoje stare automobile i zamijene ih novima te je povećao prodaju automobila za 28 posto u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine.

Prijedlog SPD-ovog bonusa za otpad trenutno je samo tema o kojoj se vode rasprave, nije navedeno kada bi se potencijalno mogao početi provoditi ako bude usvojen.

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Continue Reading

Najčitanije