Magazin
Oglasila se Severina: Rekla sam da proguglaju šta je Dodik govorio o Srebrenici
Hrvatska pjevačica Severina Vučković oglasila se o nemilim scenama s hrvatsko-srbijanske granice gdje je više od četiri sata zadržana na ispitivanju srbijanski vlasti zbog nekih izjava iz prošlosti.
Podsjetimo, pjevačica je na granici zaustavljena u 19:35 sato, a na jednom je privatnom događaju, u sklopu rođendana, trebala nastupiti s početkom u 23:00 sata. Na granici su je držali sve do 23:35h kada je zahtijevala da joj vrate dokumente i omoguće povratak natrag u Hrvatsku.
Izjavu Severine prenosimo u cijelosti bez jezičkih intervencija:
Točno je da sam imala bliski susret s organima reda i ćudoređa na hrvatsko-srpskoj granici sa srbijanske strane. U nedjelju oko 19:45 sati došla sam do graničnoj prijelaza Bajakovo na srbijanskoj strani sa svojim menadžerom. Trebala sam pjevati na jednom 18. rođendanu. Međutim, sudbina nije tako htjela.
Granični policajac nas je, prilikom pregleda dokumenata, zamolio da stanemo sa strane. Moja srbijanska odvjetnica zvala je odmah graničnu policiju, ali bezuspješno. Nekoliko sati smo stavljeni sa strane, sjedeći u autu. Onda sam krenula u zgradu granične policije tražeći toalet pa su mi usput rekli da se ‘‘čekaju inspektori iz republičkog MUP-a koji putuju iz Beograda.‘‘ Shvatila sam da postaje ‘ozbiljno‘.
Prilikom njihovog dolaska oko 22:15 sati, prvo su 45 minuta preturali vrlo detaljno naše vozilo i naše stvari u njemu, kao zadnje sitne švercere. Kao, tražili su oružje. Ja i oružje – svakako. Pitali su me kuda idem i imam li radnu dozvolu za nastup, a potom su me odveli u zgradu policije na razgovor. Ništa sporno u autu nisu našli. Naravno.
Na ispitivanju su mi bez suvišnih pojašnjenja krenuli postavljati pitanja što mislim o Srebrenici, Oluji, zašto sam podržala demonstracije protiv iskapanja litija i napisala da je to Srbija koju volim. Dotakli su se i Jasenovca, a došli su i do Tuđmana. Treba li reći da mi je policajac, u 30-tim godinama, stalno pokušavao objasniti da samo radi svoj posao, jer sam ja javna osoba i imam društveni utjecaj pa eto… Na to sam mu rekla da će tek vidjeti taj utjecaj kad sutra sve objavim što me ispitivao i kad svi mediji prenesu. Jadan je stalno izlazio tijekom ispitivanja, jer ga netko zvrcao na telefon, valjda mu davao daljnje upute, pa se ovaj vraćao s novim i novim pitanjima. Pitanjima na koja obično povjesničari daju odgovore.
Kad su me pitali oko Srebrenice, policajac mi je rekao kako je morao guglati što sam govorila dok se vozio prema granici, pa sam ga uputila, kad je već guglao mene, da progugla izjave Milorada Dodika iz 2004. godine u emisiji Senada Hadžifejzovića, kada je rekao ‘‘Znam što je bilo u Srebrenici, bio je genocid‘‘. ‘‘Imate to na YouTube-u‘‘, nježno sam ga pokušala podučiti. Rekla sam mu, kad već gugla, da izgugla i Vučića koji je svojedobno u Glini huškao Srbe i objašnjavao im da je to Srbija. Pitala sam organa reda i zašto nisu uhitili njemačkog kancelara Olafa Scholza nedavno kad im je došao u posjet, budući je Njemačka glasala u Ujedinjenim narodima za rezoluciju o Srebrenici
Rekla sam mu da im je predsjednik bio Miloševićev ministar informiranja pa ih očito nije dobro informirao. Potom mi je rekao kako ‘nisam laka za razgovor‘. Nisam im laka? U jednom trenutku sam odlučila prekinuti tu agoniju s organom reda i očito novosrpskog ćudoređa, odnosno tzv. informativni razgovor s nepoćudnim elementom. Policajac mi je govorio da on, eto, simpatizira Milanovića. Ja sam mu rekla da mi je drago, ali da ja njihovog predsjednika ne.
Pa da, ja volim Srbiju. Volim takvu Srbiju gdje 100 tisuća Srba prosvjeduje zbog zaštite okoliša i da bi sačuvalo svoju zemlju. A onaj koji je trenutačno na čelu Srbije neće mojim maltretiranjem skrenuti pažnju s problema koji more Srbe u Srbiji.
Pokušala sam organu reda objasniti da im je vođa, za kojeg mi reče da je izabran na izborima, najveći ‘ustaša‘ za Srbe. Protjerao je iz države stotinu tisuća Srba koji su pobjegli od njegove politike i ekonomije. Ostatak koji drži u državi, a sada kani trovati litijem, pokorio je kroz medije koje drži u šaci predanije i jače od Putina samog, koji mu je jedan od najvećih uzora.
Kad su me krenuli ispitivati što mislim o silovanim ženama i o tome što su izgnani Srbi iz Hrvatske – ja sam rekla da je svaka žrtva teška, ali da prekidam ovu predstavu i da neću više odgovarati na njihova pitanja, da mi vrati dokumente, jer da na meni neće vježbati silu, jer nisam osoba pogodna za zastrašivanje i da će o svemu ovome sutra čitati u svim medijima. Rekla sam i da više nikada neću doći u Srbiju dok god joj je na čelu onaj, znate dobro koji. Nekoliko puta me policajac molio da to ne radim, objašnjavao mi da mogu slobodno u Srbiju. Samo sam mu dodala da svojim nadređenima poruči da su ispali glupi, jer će samo postići kontraefekt, a ja od Srbije ne živim…
Pitala sam ga i tko je ovo naredio, on me pokušao uvjeriti da je ovo uobičajena redovna kontrola. Redovna, kažete… Nikad mi se ovako nešto nije dogodilo; ni u Americi, ni Kanadi, ni Švicarskoj, a pogotovo u zemljama regije, jer me svi smatraju svojom.
Pokušala sam im objasniti nekoliko puta da svatko ima pravo na svoje mišljenje, da je verbalni delikt ukinut s ukidanjem komunizma. I da mi je žao svih njih, da ih volim, da su Srbi pošten i dobar narod, ali da im je vlast grozna i da nikad nisam rekla da su Srbi genocidni, nego su to Vučićevi mediji izmisli, kao što izmišljaju laži godinama o svima koji se suprotstavljaju režimu.
I na kraju sam im otpjevala Balaševićevu pjesmu:
Davno ti je vrag zaseo na prag, zemljo Srbijo
Niko živ se ne seća tolikih nesreća za jednog vezira
Oko tebe komšije podižu bedeme jeda i prezira
E, tog još nije bilo, mm-mm, ludama je milo, a ostale je stid
I poručila im: vama hitno treba novi Balašević.
Srbijo, volim te… i želim da što prije postaneš demokratska. Ali neću više nikad doći u Srbiju dok vam ovaj ne sjaše s vlasti. Znamo svi dobro koji.
A i kakva je to državna vlast kad se boje mog mišljenja?
Magazin
Ovom automobilu nema ravnog na tehničkom pregledu
Riječ je o vozilu Honda Jazz. Nema boljeg od njega u izvještaju TÜV-a za 2025.: Prema procjenama TÜV-a, samo 2,4 od 100 Honda Jazz ne prođe prvi tehnički pregled (HU).
Japanac je apsolutni lider među vozilima starosti dvije i tri godine. Ali čak i izvan svog TÜV rekorda, Honda Jazz mali je automobil s velikim potencijalom: lansirana 2020. godine, četvrta generacija nastavlja tamo gdje je prethodna generacija stala – s ekonomičnom vožnjom, mnogim praktičnim detaljima i prilično neupadljivim izgledom.
Dizajneri su se suzdržali od eksperimentiranja tokom dizajna. Četvrta generacija također djeluje prilično neupadljivo i ostaje u klasičnom formatu malog automobila s dužinom od 4.04 metra. Jazz ističe prije svega svojim pametnim prostornim konceptom: stražnja sjedala (Magic Seats) mogu se čak i preklopiti. To znači da i glomazan teret možete prevoziti straga.
Zapremina prtljažnika je između 304 i 1.205 litara. Prostor dostupan putnicima vrlo je dobar za mali automobil. Osjećaj je također dobar: izbor materijala prikladan je za ovaj segment, navigacijom i automatskom klimom upravlja se izravno putem dugmeta i tipki.
Osim Jazza, tu je i SUV sestrinski model sa sufiksom Crosstar. Početkom 2023. godine, Jazz je dobio facelifting, uključujući modificiranu masku hladnjaka i zatamnjenija prednja svjetla.
Oni koji su zainteresirani za polovne automobile ne moraju dugo razmišljati o tome koji motor žele odabrati: jedini pogon dostupan u Njemačkoj je hibridni sistem (e:HEV) koji se sastoji od benzinskog motora, generatora i elektromotora. Benzinski motor je 1,5-litreni atmosferski motor sa 98 KS. Pogon je inače osiguran elektromotorom od 80 kW/109 KS s 253 Nm. Drugi elektromotor djeluje kao generator.
Više nema mjenjača u tradicionalnom smislu, već umjesto njega postoji fiksni omjer. Kroz cijevi u prosjeku teče 4,5 litara na 100 kilometara, no oni koji se uglavnom voze u gradskoj gužvi mogu proći i s manje. Facelifting je donio nešto više konjskih snaga. Električni pogon sada proizvodi 90 kW/122 KS, a benzinski motor 107 KS.
Njegove prednosti i slabosti u TÜV-u
Četvrta generacija Honde Jazz završila je svoj prvi TÜV generalni pregled i ispitne tačke šasije, kočnica i zaštite okoliša bez ikakvih pritužbi. Malo su primjetna samo dnevna svjetla i maglenke.
Treća generacija Jazza (2015. do 2020.) došla je s dva motora: 1,3-litrenim benzincem sa 102 KS i 1,5-litrenim sa 130 KS, oba bez turbo potpore. I tu se malo ima za prigovoriti: šasija je u redu, dnevna svjetla i maglenke ponekad mogu izazvati probleme u dijelu osvjetljenja. Ni s kočnicama uglavnom nema problema.
U principu, jazz druge generacije također je neproblematičan. Od petog generalnog pregleda nadalje, kritiziraju se zglobovi upravljača i više hrđe nalazi se kod vozila starih od 11 do 13 godina. Učestalost grešaka na stražnjim svjetlima je iznad prosjeka, uz povremene pritužbe na krivo postavljena svjetla. Vrlo rijetko se pojavljuju zahrđali kočioni vodovi i istrošeni kočioni diskovi. Sve u svemu, Jazz II je bolji od prosjeka u većini poglavlja.
Honda Jazz želi impresionirati svojom prikladnošću za svakodnevnu upotrebu i svojom pouzdanošću. Budući da je Honda Jazz na premijeri koštao najmanje 22.000 eura (oko 44.000 KM), cijene polovnih i dalje su visoke. Početna cijena je oko 15.000 eura (oko 30.000 KM), piše Fenix Magazin.
Magazin
VIDEO U BMW-ovim tvornicama auti voze bez vozača
U TVORNICAMA BMW-a i Minija automobili će voziti bez upliva vozača.
U iščekivanju potpuno autonomnih vozila na cestama širom Europe provode se ograničeni pilot-programi. Jedan od takvih je onaj u BMW-ovim pogonima koji traje pune dvije godine. BMW je u tvornicama u Dingolfingu i Leipzigu uveo sustav autonomne vožnje kako bi povećao produktivnost.
Napredni sustav autonomnog upravljanja testira se od 2022. godine. Inicijalno je startao na modelima serije 5 i serije 7, a radi se o autonomnoj vožnji između dvije hale na potezu dugom više od kilometra. Zanimljivo je da sustav funkcionira na svim primjercima, bez obzira na ugrađenu opremu.
To je zato što su Lidar senzori postavljeni duž rute i rade zajedno s vanjskim planerom kretanja i modelom okoliša koji kontrolira kretanje vozila. Pilot-program u Dingolfingu je upravo okončan i ulazi u serijsku fazu. Tvornica u Leipzigu pak koristi sustav autonomnog upravljanja u tvornici na 90 posto primjeraka proizvedenih u tvornici. To uključuje BMW-ove i Minijeve modele koji se proizvode u tvornici.
Iduće godine BMW će uvesti sustav u svojim proizvodnim pogonima u Regensburgu i Oxfordu. Nova tvornica u Debrecenu, Mađarska, također će koristiti tehnologiju kada započne serijsku proizvodnju.
“Autonomno upravljanje u tvornicama optimizira naš proizvodni proces i donosi značajne dobitke učinkovitosti za našu logistiku”, rekao je Milan Nedeljković, član uprave BMW-a odgovoran za proizvodnju. “Zato ćemo ovu tehnologiju brzo uvesti u našu proizvodnu mrežu”, nastavio je.
Index.hr
Magazin
Tifa i Alen Islamović ostavili nesuglasice iza sebe: Jedan drugom smo oprostili mnoge greške
Sada su naveli kako je među njima sve uredu. Islamović je za IN Magazin kazao kako nemaju nikakvih problema.
“Nismo mi da cjepidlačimo, da nešto posebno tražimo na stageu, u garderobama… Odlično se družimo. Dobro smo raspoloženi, zdravi smo i želimo raditi ovaj posao iskreno”, dodao je.
Tifa je kazao da su s ove vremenske distance, zahvaljujući Goranu Bregoviću i ostatku ekipe, shvatili da je sve vrijedilo.
“Mi smo prijatelji. Nakon toliko godina smo, što mi kažemo u Bosni, došli tobe, shvatili i oprostili mnoge greške koje smo činili jedan drugom i doživjeli katarzu. Tome se veselim. Za ovo vrijedi živjeti. Ako treba sutra da umrem, meni je super”, naveo je.
Magazin
Kao iz vremena Jugoslavije: Bosanac Rijad i Hena se zavoljeli na radnoj akciji
Omladinske radne akcije oduvijek su bile više od fizičkog rada, lopata, pijeska i cigli. One su predstavljale prostor u kojem su se stvarali prijateljstva, dijelili snovi i gradili ne samo objekti, već i mostovi među ljudima.
I dok su se mnogi s nostalgijom prisjećali tih dana mladosti i entuzijazma, priča o Heni Ćurkić iz Novog Pazara i Rijadu Šabiću iz Breze u Bosni i Hercegovini svjedoči da duh akcija živi i danas.
Tokom ovogodišnje omladinske radne akcije ORA “Novi Pazar 2024”, među brojnim brigadirima, sudbina je spojila Henu i Rijada u priču punu ljubavi i zajedništva.
Hena, mlada i energična brigadirka iz Novog Pazara, privukla je pažnju Rijada, vedrog i predanog mladića iz Breze, već pri prvom susretu. Njihov susret nije bio samo slučajnost, već početak priče koja je brzo dobila novi, emotivni smisao.
Okruženi zvucima akcijaških pjesama i prijateljima iz brigade, Rijad je odlučio postaviti sudbonosno pitanje. Uz osmijeh i emocije koje su ispunile radilište, Hena je s radošću izgovorila “DA”, dok su prisutni brigadiri aplauzom i pjesmom slavili ovaj poseban trenutak.
Njihova ljubavna priča podsjeća da omladinske radne akcije nisu samo rad i trud, već i prilika za izgradnju životnih priča ispunjenih ljubavlju, prijateljstvom i srećom. Hena i Rijad danas svjedoče kako tradicija radnih akcija može biti prostor za kreiranje nečeg posebnog – ljubavi koja traje cijelog života.
ORA “Novi Pazar 2024” s ponosom ističe ovu inspirativnu priču, naglašavajući da omladinske akcije nisu samo dio prošlosti, već i budućnosti.
Radiosarajevo.ba
BiH
Profesor Mate Kelava izdao saopćenje povodom priznanja za životno djelo
”Crnogorska modna kreatorica i stilistica Rada Krivokapić Radonjić nenadmašna je umjetnica, cijenjena u svijetu mode, i po našem sudu priznanje za životno djelo pripalo je njoj. Radina je obveza da ne smije posustati u svom radu, i vjerujemo da će ona nastaviti svoju blistavu karijeru.”
Radina izjava povodom ovih novosti glasi: *”Dobiti priznanje za životno djelo najviša je čast i zadovoljstvo, jer je to nagrada koja se najteže zaslužuje.”*
Također, Rada je u listopadu dobila nagradu *Solvent Rating* za najboljeg poduzetnika za 2024. godinu za svoj Modni studio Rada Kotor.
Rada Krivokapić Radonjić izjavila je: *”Ova nagrada potvrđuje da su znanje, vještine i posvećenost pravilno usmjereni i primijenjeni u poduzetništvu.”*
Ovaj uspjeh prati i nedavno objavljena knjiga *”Život, istina i put Rade Krivokapić Radonjić”*, koju je napisala skupina književnika i *MM portal* iz Mostara. Među autorima su urednik Mladen Ljubić Vajta, idejna tvoriteljica *MM portala* Milijana Marić, te književnici, pjesnici, profesori i novinari: Zdravka Babić, Branka Subašić, Nevenka Rezo, Ljiljana Skelić Vemić, Jelena DM, Radica Leko, Marina Vukoja, Ivka Ilić Kovačević, Željka Mihaljević Lončar, Mate Kelava, Anto Marincin, Dragan Marijanović, Ivan Vrljić i Željko Andrijanić.
*“Uspjeh je napisati i izdati knjigu, ali najveći uspjeh je kada netko drugi piše knjigu o vama,”* istaknula je Rada Krivokapić Radonjić. *“Zadivili su me radovi urednika i književnika koji su doprinijeli ovoj knjizi, i vjerujem da ću ih osobno upoznati u budućem razdoblju.”*
Magazin
Influencer Sandi otkrio cijenu svojih objava na mrežama: Oko 4 hiljade KM za jednu objavu
“To je skupa priča, kod mene je 2000 eura i tko voli nek’ izvoli. Svatko kreira cijenu kako želi. Znam da će komentari biti ‘besposličar, trebalo bi to manje’, ali iza te cijene stoji cijela produkcija,” rekao je Pego.
Objasnio je da u procesu sudjeluju dvije kamere i još dvoje ljudi, što značajno utječe na troškove: “Kad sve uzmete u obzir, zapitajte se je li 2000 eura previše.”
Pegina izjava izazvala je buru na društvenim mrežama. Dok neki podržavaju njegov rad i napore, drugi smatraju da su takve cifre pretjerane.
U svijetu influencera, cijene ovise o popularnosti, kvaliteti sadržaja i tržišnim uvjetima.
-
Svijet / Zanimljivostiprije 7 dana
Otkriveno zašto kraljica Elizabeta nije posjetila Izrael: Vjerovala da je svaki Izraelac ‘terorist ili sin teroriste’
-
Smrtovniceprije 5 dana
Na ahiret preselila Avdić (rođ. Kadić) Meleća
-
Smrtovniceprije 7 dana
Na ahiret preselila Osmanović (rođ. Rekanović) Sadika
-
Cazinprije 3 dana
Tuga u Cazinu, iznanada preminuo Anel Lojić
-
Svijet / Zanimljivostiprije 2 dana
Snažne eksplozije u Siriji, Izraelci napali: “Najteži udar od 2012.”
-
Sportprije 6 dana
Džanan Musa se obrisao s Instagrama: “Prolazi najteže trenutke od dolaska u Real”