Connect with us

USK

Podvale i laži iz USK: Ko “voza” Krajišnike – kantonalna ili federalna vlast?

Published

on

Samo preko JP Cesta Vlada Federacije u Unsko-sanski kanton u posljednje četiri godine (2019-2022) uložila je više od 65 miliona KM, odnosno Vlada Federacije za magistralne ceste u USK ulaže puno, puno više (duplo i više) nego što Unsko-sanski kanton uplaćuje kroz akcize.

Samo preko JP Cesta Vlada Federacije u Unsko-sanski kanton u posljednje četiri godine (2019-2022) uložila je više od 65 miliona KM, odnosno Vlada Federacije za magistralne ceste u USK ulaže puno, puno više (duplo i više) nego što Unsko-sanski kanton uplaćuje kroz akcize. To bi morao znati i premijer Ružnić dok daje obećanja o ravnopravnijoj raspodjeli sredstava s drugim kantonima, jer činjenica je da upravo USK vuče više sredstava od onog što im pripada i to na račun drugih kantona, piše SB.

U “zagrijavanju“ za predizbornu kampanju iz Unsko-sanskog kantona se već neko vrijeme šalju poruke kako je Krajina zaboravljena, odsječena, odnosno nepostojanje kvalitetnih putnih pravaca. Kao glavni krivci navode se Fadil Novalić, premijer Vlade Federacije BiH, i Bakir Izetbegović, predsjednik SDA, koji su, po tvrdnjama premijera USK godinama Krajišnicima davali lažna obećanja, a njegovim kritikama su se pridružili i iz Naše stranke i DNZ-a.

Mustafa Ružnić, premijer USK, jasno je poručio: “Hvala Bogu, u oktobru mi dolazimo i preuzimamo vlast u Federaciji i jasno obećavamo građanima cijele BiH da ćemo misliti na sve njih jednako. I na Mostar i Goražde i Tuzlu i Travnik. Na sve.” Amir Purić, predsjednik Naše stranke iz Velike Kladuše, podsjetio je da je “prije pet godina u posjeti Vladi USK boravila delegacija JP Autoceste FBiH i tada je bilo govora o izgradnji brze ceste Velika Kladuša-Ključ“, a Rifat Dolić iz DNZ-a optužio je Novalića i Izetbegovića da ponovo “vozaju Krajišnike“. Na nedavno održanom sastanku kantonalnih direktora cesta iz USK su istakli kako nemaju sredstava i kako su potpuno zaboravljeni.

Zašto se ne prave ceste u Krajini?

Ružnić tvrdi da je njegova Vlada izdala najveći broj građevinskih dozvola, te da su izdali i dozvole kako bi povukli “neke sitne projekte sa viših nivoa vlasti“, dok je sve ono što premijer Novalić govori nazvao šarenom lažom i predizbornim obećanjima.

Vlada Federacije BiH izdvojila je samo u ovoj godini 215 miliona KM za brze ceste u Federaciji. JP Autoceste BiH zadužene za implementaciju ovih sredstava (uz JP Ceste), odnosno izradu idejnih projekata još prije su objavile tender za izradu idejnog projekta na pravcu Bihać-Cazin-Velika Kladuša do granice s Hrvatskom, i kao najboljeg ponuđača izabrale konzorcij Institut za građevinarstvo Banja Luka-Trasa Sarajevo.

Prema Prijedlogu prostornog plana koji je rađen u USK, koji još nije prošao kantonalnu Vladu i Skupštinu, predložena je trasa čija izgradnja bi, kako je izračunato koštala više od milijardu maraka. U izradi idejnog projekta konzorcij koga su angažirale Autoceste krenuo je od trase iz Prijedloga prostornog plana USK koja je predviđala rušenje više stambenih objekata, kao i poslovnih i društvenih (čak i škola), a planirana tehnička rješenja znatno su povećavala troškove. Nakon konsultacija s Autocestama ovaj konzorcij je uradio optimalizaciju trase prateći što je više bilo moguće trasu predloženu u USK.

Za sve je kriva Vlada Federacije!

“Nakon analize optimalne varijante nove trase došlo se do sljedećih parametara: predložena trasa (40-ak kilometara) skraćena je za skoro tri kilometra, cijelom dužinom je očuvana brzina od 100 km/h, što nije bilo u Prijedlogu prostornog plana u kome postoje smanjenja i na 70 km/h, a troškovi izgradnje optimizirane trase, zajedno sa eksproprijacijom iznose oko 560 miliona maraka, jer se drastično smanjuje broj objekata, tunela i mostova, kao i broj stambenih objekata koje treba rušiti“, objašnjava direktor JP Autocesta Elmedin Voloder koji je ranije nekolikom puta isticao da za razliku od nekih drugih kantona USK nije usvojio Prostorni plan zbog čega oni, i pored najbolje volje, ne mogu krenuli u izgradnju brzih cesta.

Optimalna trasa je prezentirana i Vladi USK koja je ponovo, na nedavno održanom sastanku s direktorom Autocesta, zamoljena da usvoji Prostorni plan s optimiziranom trasom kako bi se što prije krenulo s realizacijom.

Priznajući da USK nije usvojio Prostorni plan, premijer Ružnić i za to optužuje Vladu Federacije tvrdeći da oni zbog toga ne mogu uraditi ništa. Činjenica je da postoje problemi oko usvajanja Prostornog plana FBiH, iako je još prije nekoliko godina urađen jer je blokiran od strane HDZ-a, no isto tako je činjenica da su drugi kantoni, recimo Sarajevski, Tuzlanski, Zeničko-dobojski usvojili svoje prostorne planove. A Ružniću je sporna i optimalna trasa: “Danas nam pričaju kako će ići ubrzo cesta Velika Kladuša-Cazin-Bihać koja košta po nekim njihovim procjenama oko 500 miliona“.

Prvi dio trase, nekih desetak kilometara od Bihaća do Cazina, identičan je i u Prijedlogu prostornog plana USK i konzorcija koji je radio idejni projekat za Autoceste, a s obzirom da je Vlada Federacije obezbjedila potrebna sredstva u realizaciju bi se moglo krenuti odmah, ali bez Prostornog plana kantona Autocestama su vezane ruke. Za razliku od drugih kantona koji su u Vladu FBiH došli s gotovim projektima i već krenuli u njihovu realizaciju iz USK problematiziraju neophodne procedure, dok odobrena sredstva stoje na računima Vlade Federacije.

Akcize u predizbornoj kampanji

Istovremeno, JP Ceste Federacije posljednjih godina najviše su (procentualno) uložile u USK  gdje je već izgrađena treća traka magistralnog puta Ključ-Bosanski Petrovac, u toku je izgradnja treće trake od Ripča prema Bosanskom Petrovcu, kao i zaobilaznice kod Bužima, dok je u toku realizacija investicija za zaobilaznice kod Cazina i Bihaća. Samo za zaobilaznice, Vlada Federacije je obezbjedila više od tri miliona maraka. Istovremeno, u USK se unapređuje cijeli niz kružnih tokova i pješačkih staza…

Purić iz Naše Stranke ustvrdio je kako je Izetbegović prije pet godina rekao kako će Krajina najviše profitirati od uvođenja akciza: “U međuvremenu se nije desilo ništa, osim što ovih dana imamo opet nova obećanja, prezentacije i simulacije“. Samo preko JP Cesta Vlada Federacije je u Unsko-sanski kanton u posljednje četiri godine (2019-2022) uložila je više od  65 miliona KM, odnosno Vlada Federacije za magistralne ceste u USK ulaže puno, puno više (duplo i više) nego što Unsko-sanski kanton uplaćuje kroz akcize. To bi morao znati i premijer Ružnić dok daje obećanja o ravnopravnijoj raspodjeli sredstava drugim kantonima, jer činjenica je da upravo USK vuče više sredstava od onog što im pripada i to na račun drugih kantona.

Urađena je i prekategorizacija regionalne ceste Bosanska Otoka-Bužim-Velika Kladuša u magistralnu cestu i teret održavanja je prešao na teret JP Ceste Federacije čime je značajno rasterećena Direkcija Cesta USK.

Osim ovoga, za planirani aerodrom u USK (na kome su insistirale vlasti iz Krajine) Vlada Federacije u proteklih pet godina izdvojila je oko 37,5 miliona KM, a tek je urađena studija da li avioni mogu slijetati na aerodrom ili ne, iako je ranije bio urađen glavni projekat bez aeronautičke studije koja to precizira.

Stručnjaci iz JP Autocesta i JP Cesta Federacije BiH ukazuju da “obilaskom magistralnih, regionalnih i lokalnih cesta nedvojbeno se može zaključiti da su one u Unsko-sanskom kantonu iznad prosjeka u odnosu na druge kantone Federacije.“ S druge strane, upravo zahvaljujući vlastima USK sredstva stoje na računima Vlade Federacije jer nisu uradili ništa kako bi povukli ta odobrena sredstva.

USK

Bosanska Krupa: Muškarac teško povrijeđen prilikom pada s krova garaže

Published

on

By

U naselju Pištaline, na području grada Bosanska Krupa, dogodila se nesreća u kojoj je povrijeđena jedna osoba.

Muškarac H.J. (54) prilikom rada na krovu garaže izgubio je ravnotežu i pao s visine na betonsku podlogu ispod.

Kako saznajemo, nesreća se desila jučer tokom popodnevnih sati. Muškarac je, prema svemu sudeći, nespretno stao na krov garaže, što je izazvalo njegov pad. Prilikom pada, zadobio je teške povrede, te je odmah prevezen u Kantonalnu bolnicu u Bihaću.

Ljekari su mu pružili hitnu medicinsku pomoć, a zbog ozbiljnosti povreda, H.J. je zadržan na Odjelu ortopedije na daljem liječenju i oporavku. Njegovo stanje je stabilno, ali će biti pod stalnim nadzorom zdravstvenih radnika.

Nastavi čitati

USK

USK – U sudaru traktora i automobila jedna osoba teško povrijeđena

Published

on

By

U jučerašnjoj teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u ulici Biščani u Bosanskom Petrovcu, jedna osoba je zadobila teške povrede.

Nesreća se dogodila kada je automobil, uslijed neprilagođene brzine, udario u prikolicu traktora koji je bio u pokretu.

Prema informacijama s terena, vozač automobila nije uspio na vrijeme reagirati i udario je u traktor, usljed čega je vozač traktora zadobio teške povrede. Povrijeđeni vozač traktora odmah je prevezen u Kantonalnu bolnicu, gdje mu je ukazana ljekarska pomoć. Njegovo stanje je trenutno stabilno, ali se nalaze pod stalnim nadzorom medicinskog osoblja, piše Dijasporainfo.

Policija je odmah izašla na mjesto nesreće, a nakon uviđaja, vozač automobila je priveden i sumnjiči se za počinjenje “teških krivičnih djela protiv sigurnosti javnog prometa”. Istraga je u toku kako bi se utvrdili svi detalji nesreće, a sumnja se da je neprilagođena brzina vozača automobila bila glavni faktor koji je doprinio ovoj tragičnoj situaciji.

Nastavi čitati

USK

Premijer Hušić odgovorio Ružniću: “Vlada Unsko-sanskog kantona je stabilna”

Published

on

By

Premijer Unsko-sanskog kantona Nijaz Hušić oglasio se povodom izjava koje je bivši premijer tog kantona Mustafa Ružnić dao medijima nakon prelaska zastupnice Senite Handukić u Narodni evropski savez.

Ružnić je tom prilikom naglasio da ta stranka svakodnevno radi na smjeni aktuelne kantonalne vlade, nagovijestivši da imaju rok do kada planiraju promjene u vlasti, koji za sada ostaje interno pitanje između njih i njihovih partnera.

Hušić je, reagirajući na te izjave za Fenu, istakao da je Unsko-sanski kanton politički stabilan te da javnost može jasno vidjeti ko u političkom prostoru tog kantona djeluje kao faktor stabilnosti, a ko ima za cilj rušenje postojeće vlasti.

“Vlada Unsko-sanskog kantona je stabilna, a klubovi zastupnika SDA, SDP i NiP-Pomak u Skupštini Unsko-sanskog kantona opredijeljeni su da zajedno nastave upravljati kantonom na zakonit, predvidljiv i dijaloški način”, poručio je Hušić, naglašavajući predanost zakonitosti i kontinuitetu trenutne vlasti.

Hušić je ocijenio kako postoje političari i stranke koje bez valjanih argumenata pokušavaju stvoriti medijski i politički pritisak na vladajuću većinu i kantonalnu Vladu. “Vlada USK i njeni članovi dokazali su dosadašnjim radom svoju kompetentnost i integritet kako na profesionalnom tako i na ljudskom nivou”, smatra Hušić.

Navodi da je sadašnja vlada posvećena dugoročnim ciljevima stabilnosti i funkcionalnosti kantonalnih institucija.

“Za nas, kao predstavnike političkih stranaka koje su odgovorne za izvršnu i zakonodavnu vlast u kantonu, ne postoji dilema”, stojimo iza aktuelnog saziva Vlade.

To se zove politička lojalnost i uvjerenje u ispravnost onoga što radimo u proteklih godinu dana, u duhu saradnje i dogovora – kaže Hušić.

Dodao je kako trenutne aktivnosti kantonalne vlade nisu motivirane predizbornim interesima, već su rezultat odgovornog pristupa temeljenog na programu rada, koji je usmjeren na stabilnost i interese građana USK.

“To jasno pokazuje koje političke stranke u ovom trenutku preuzimaju odgovornost i rješavaju probleme, dok druge provode strategiju rušenja vlasti pripremajući se za naredne izborne cikluse”, zaključio je Hušić.

Oglasili su se i klubovi zastupnika SDA, SDP-a i NiP-Pomaka u Skupštini Unsko-sanskog kantona ističući da krajiška javnost vidi ko je faktor stabilnosti, a ko ima agendu rušenja, saopćila je SDA USK.

Potvrdili su Hušićeve riječi da je Vlada USK stabilna.

Nastavi čitati

Najčitanije