USK
Podvale i laži iz USK: Ko “voza” Krajišnike – kantonalna ili federalna vlast?

Samo preko JP Cesta Vlada Federacije u Unsko-sanski kanton u posljednje četiri godine (2019-2022) uložila je više od 65 miliona KM, odnosno Vlada Federacije za magistralne ceste u USK ulaže puno, puno više (duplo i više) nego što Unsko-sanski kanton uplaćuje kroz akcize. To bi morao znati i premijer Ružnić dok daje obećanja o ravnopravnijoj raspodjeli sredstava s drugim kantonima, jer činjenica je da upravo USK vuče više sredstava od onog što im pripada i to na račun drugih kantona, piše SB.
U “zagrijavanju“ za predizbornu kampanju iz Unsko-sanskog kantona se već neko vrijeme šalju poruke kako je Krajina zaboravljena, odsječena, odnosno nepostojanje kvalitetnih putnih pravaca. Kao glavni krivci navode se Fadil Novalić, premijer Vlade Federacije BiH, i Bakir Izetbegović, predsjednik SDA, koji su, po tvrdnjama premijera USK godinama Krajišnicima davali lažna obećanja, a njegovim kritikama su se pridružili i iz Naše stranke i DNZ-a.
Mustafa Ružnić, premijer USK, jasno je poručio: “Hvala Bogu, u oktobru mi dolazimo i preuzimamo vlast u Federaciji i jasno obećavamo građanima cijele BiH da ćemo misliti na sve njih jednako. I na Mostar i Goražde i Tuzlu i Travnik. Na sve.” Amir Purić, predsjednik Naše stranke iz Velike Kladuše, podsjetio je da je “prije pet godina u posjeti Vladi USK boravila delegacija JP Autoceste FBiH i tada je bilo govora o izgradnji brze ceste Velika Kladuša-Ključ“, a Rifat Dolić iz DNZ-a optužio je Novalića i Izetbegovića da ponovo “vozaju Krajišnike“. Na nedavno održanom sastanku kantonalnih direktora cesta iz USK su istakli kako nemaju sredstava i kako su potpuno zaboravljeni.
Zašto se ne prave ceste u Krajini?
Ružnić tvrdi da je njegova Vlada izdala najveći broj građevinskih dozvola, te da su izdali i dozvole kako bi povukli “neke sitne projekte sa viših nivoa vlasti“, dok je sve ono što premijer Novalić govori nazvao šarenom lažom i predizbornim obećanjima.
Vlada Federacije BiH izdvojila je samo u ovoj godini 215 miliona KM za brze ceste u Federaciji. JP Autoceste BiH zadužene za implementaciju ovih sredstava (uz JP Ceste), odnosno izradu idejnih projekata još prije su objavile tender za izradu idejnog projekta na pravcu Bihać-Cazin-Velika Kladuša do granice s Hrvatskom, i kao najboljeg ponuđača izabrale konzorcij Institut za građevinarstvo Banja Luka-Trasa Sarajevo.
Prema Prijedlogu prostornog plana koji je rađen u USK, koji još nije prošao kantonalnu Vladu i Skupštinu, predložena je trasa čija izgradnja bi, kako je izračunato koštala više od milijardu maraka. U izradi idejnog projekta konzorcij koga su angažirale Autoceste krenuo je od trase iz Prijedloga prostornog plana USK koja je predviđala rušenje više stambenih objekata, kao i poslovnih i društvenih (čak i škola), a planirana tehnička rješenja znatno su povećavala troškove. Nakon konsultacija s Autocestama ovaj konzorcij je uradio optimalizaciju trase prateći što je više bilo moguće trasu predloženu u USK.
Za sve je kriva Vlada Federacije!
“Nakon analize optimalne varijante nove trase došlo se do sljedećih parametara: predložena trasa (40-ak kilometara) skraćena je za skoro tri kilometra, cijelom dužinom je očuvana brzina od 100 km/h, što nije bilo u Prijedlogu prostornog plana u kome postoje smanjenja i na 70 km/h, a troškovi izgradnje optimizirane trase, zajedno sa eksproprijacijom iznose oko 560 miliona maraka, jer se drastično smanjuje broj objekata, tunela i mostova, kao i broj stambenih objekata koje treba rušiti“, objašnjava direktor JP Autocesta Elmedin Voloder koji je ranije nekolikom puta isticao da za razliku od nekih drugih kantona USK nije usvojio Prostorni plan zbog čega oni, i pored najbolje volje, ne mogu krenuli u izgradnju brzih cesta.
Optimalna trasa je prezentirana i Vladi USK koja je ponovo, na nedavno održanom sastanku s direktorom Autocesta, zamoljena da usvoji Prostorni plan s optimiziranom trasom kako bi se što prije krenulo s realizacijom.
Priznajući da USK nije usvojio Prostorni plan, premijer Ružnić i za to optužuje Vladu Federacije tvrdeći da oni zbog toga ne mogu uraditi ništa. Činjenica je da postoje problemi oko usvajanja Prostornog plana FBiH, iako je još prije nekoliko godina urađen jer je blokiran od strane HDZ-a, no isto tako je činjenica da su drugi kantoni, recimo Sarajevski, Tuzlanski, Zeničko-dobojski usvojili svoje prostorne planove. A Ružniću je sporna i optimalna trasa: “Danas nam pričaju kako će ići ubrzo cesta Velika Kladuša-Cazin-Bihać koja košta po nekim njihovim procjenama oko 500 miliona“.
Prvi dio trase, nekih desetak kilometara od Bihaća do Cazina, identičan je i u Prijedlogu prostornog plana USK i konzorcija koji je radio idejni projekat za Autoceste, a s obzirom da je Vlada Federacije obezbjedila potrebna sredstva u realizaciju bi se moglo krenuti odmah, ali bez Prostornog plana kantona Autocestama su vezane ruke. Za razliku od drugih kantona koji su u Vladu FBiH došli s gotovim projektima i već krenuli u njihovu realizaciju iz USK problematiziraju neophodne procedure, dok odobrena sredstva stoje na računima Vlade Federacije.
Akcize u predizbornoj kampanji
Istovremeno, JP Ceste Federacije posljednjih godina najviše su (procentualno) uložile u USK gdje je već izgrađena treća traka magistralnog puta Ključ-Bosanski Petrovac, u toku je izgradnja treće trake od Ripča prema Bosanskom Petrovcu, kao i zaobilaznice kod Bužima, dok je u toku realizacija investicija za zaobilaznice kod Cazina i Bihaća. Samo za zaobilaznice, Vlada Federacije je obezbjedila više od tri miliona maraka. Istovremeno, u USK se unapređuje cijeli niz kružnih tokova i pješačkih staza…
Purić iz Naše Stranke ustvrdio je kako je Izetbegović prije pet godina rekao kako će Krajina najviše profitirati od uvođenja akciza: “U međuvremenu se nije desilo ništa, osim što ovih dana imamo opet nova obećanja, prezentacije i simulacije“. Samo preko JP Cesta Vlada Federacije je u Unsko-sanski kanton u posljednje četiri godine (2019-2022) uložila je više od 65 miliona KM, odnosno Vlada Federacije za magistralne ceste u USK ulaže puno, puno više (duplo i više) nego što Unsko-sanski kanton uplaćuje kroz akcize. To bi morao znati i premijer Ružnić dok daje obećanja o ravnopravnijoj raspodjeli sredstava drugim kantonima, jer činjenica je da upravo USK vuče više sredstava od onog što im pripada i to na račun drugih kantona.
Urađena je i prekategorizacija regionalne ceste Bosanska Otoka-Bužim-Velika Kladuša u magistralnu cestu i teret održavanja je prešao na teret JP Ceste Federacije čime je značajno rasterećena Direkcija Cesta USK.
Osim ovoga, za planirani aerodrom u USK (na kome su insistirale vlasti iz Krajine) Vlada Federacije u proteklih pet godina izdvojila je oko 37,5 miliona KM, a tek je urađena studija da li avioni mogu slijetati na aerodrom ili ne, iako je ranije bio urađen glavni projekat bez aeronautičke studije koja to precizira.
Stručnjaci iz JP Autocesta i JP Cesta Federacije BiH ukazuju da “obilaskom magistralnih, regionalnih i lokalnih cesta nedvojbeno se može zaključiti da su one u Unsko-sanskom kantonu iznad prosjeka u odnosu na druge kantone Federacije.“ S druge strane, upravo zahvaljujući vlastima USK sredstva stoje na računima Vlade Federacije jer nisu uradili ništa kako bi povukli ta odobrena sredstva.
USK
Razgovori o projektima i održivom povratku: Premijer USK ugostio predstavnike Bošnjaka iz RS

Predsjednik Regionalnog odbora SDA Bosanska Krajina – Prijedor Edin Šupuković i odbornik u Skupštini opštine Bosanska Dubica (SDA) Jasmin Spahić boravili su u posjeti premijeru Unsko-sanskog kantona Nijazu Hušiću s kojim su razgovarali o životu bošnjačkih povratnika u bh. entitet RS.
Tokom sastanka bilo je govora o budućoj saradnji, realizaciji projekata te podršci održivom povratku Bošnjaka u dijelu Bosanske krajine koji se nalazi u entitetu Republika Srpska.
Premijer Hušić istakao je da Vlada Unsko-sanskog kantona podržava sve inicijative koje će doprinijeti razvoju i opstanku Bošnjaka u ovom dijelu Bosne i Hercegovine, piše Raport.
Sastanak je ocijenjen kao konstruktivan, uz obostranu spremnost za dalju saradnju na jačanju povratničkih zajednica i unapređenju infrastrukture u područjima gdje žive Bošnjaci u manjem bh. entitetu.
USK
Krajiški Herkules dobio tri decenije dugu bitku: Muju Hrnjicu napokon čekaju bolji dani

USK
Nezavisni odbor razmatrao stanje sigurnosti u USK

- Na sjednici Nezavisnog odbora , koja je održana danas, usvojen je Izvještaj o radu Uprave policije MUP-a USK za 2024.godin, kao i Izvještaj o radu za januar ove godine. Članovi odbora usvojili su i Informaciju o stanju sigurnosti na području USK za period januar-decembar prošle godine.
– Prošlu godinu obilježila su dva slučaja koja su uznemirila javnost, a radilo se o trostrukom ubistvu u Sanskom Mostu i napadu na Policijsku stanicu u Bosanskoj Krupi.
USK
Građani Bihaća u šoku: Komunalne usluge poskupile za skoro 50%

Na sjednici Gradskog vijeća Bihaća, održanoj nakon duge i napete rasprave, donesena je odluka kojom se odobrava novi cjenovnik usluga odvoza i zbrinjavanja komunalnog otpada.
Prema novim odredbama, građani će sada plaćati 17,55 KM umjesto dosadašnjih 11,95 KM, što predstavlja povećanje od 47%. Odluku su podržali vijećnici vladajuće koalicije, njih 17, dok su protiv glasali predstavnici SDA, NES-a i Možemo bolje. Prije samog glasanja, uslijedila je kratka pauza radi dodatnih konsultacija i usaglašavanja stavova unutar vijećničkih klubova.
Nakon pauze, Vildana Zulić, pomoćnica gradonačelnika za resor razvoja i komunalnih djelatnosti, obavijestila je prisutne da je usvojen zajednički prijedlog svih vijećničkih klubova o osnivanju radnog tijela.
Glavni zadatak ovog tijela biće temeljita analiza poslovanja JKP Komrad, uključujući finansijske tokove, strukturu prihoda i rashoda, kao i način raspodjele plata zaposlenika. Također, posebna pažnja biće posvećena broju zaposlenih, mjerama štednje, mogućnostima povećanja prihoda, te transparentnosti u prikazivanju finansijskih rezultata.
Osim toga, analizirat će se način upravljanja komunalnim otpadom, usporedba cijena sličnih usluga u Unsko-sanskom kantonu i Federaciji BiH, te kako ove promjene utiču na životni standard građana. Konačno, radno tijelo će predložiti novu metodologiju obračuna komunalnih naknada koja bi trebala biti pravednija i transparentnija.
Izvještaj i preporuke ovog tijela očekuju se u narednom periodu, a moguće je da će njihove zaključke Gradsko vijeće uzeti u obzir pri donošenju novih odluka o upravljanju komunalnim uslugama.
USK
Formirano Općinsko vijeće Bosanskog Petrovca nakon višemjesečne blokade

USK
Unsko-sanske šume premašile plan proizvodnje i izvoza

Plan proizvodnje drvnih sortimenata u Šumskoprivrednom društvu “Unsko-sanske šume” za januar 2025. godine uspješno je realiziran uz prebačaj u svim fazama rada – zaključak je prve sjednice Stručnog kolegija održane u Direkciji ŠPD-a u Bosanskoj Krupi.
“Sječa drvnih sortimenata na nivou preduzeća izvršena je sa 155 posto. Od planiranih 12.308 kubnih metara, usječeno je čak 19.046 kubnih metara svih drvnih sortimenata.
Plan sječe realiziran je s prebačajem u svim Šumarijama i Pogonu gospodarenja za općinu Bosansku Krupu”, istakli su u ŠPD Unsko-sanske šume.
Pored toga, izvoz drvnih sortimenata također je premašio planirane količine.
“Izvoz na nivou ŠPD-a izvršen je sa 137 posto, pri čemu je od planiranih 12.308 kubnih metara na međustovarišta izvezeno 16.898 kubnih metara svih drvnih sortimenata”, dodaju iz ŠPD Unsko-sanske šume.
Otprema drvnih sortimenata također je bila iznad plana, ostvarivši realizaciju od 111 posto.
“Od planiranih 12.308 kubnih metara, otpremljeno je 13.675 kubnih metara drvnih sortimenata, što je izuzetno dobar rezultat za ovaj period godine”, istaknuto je u ovom preduzeću.
Na sjednici je također odlučeno da će Uprava ŠPD-a nastaviti s ulaganjima u modernizaciju opreme i kapaciteta.
“Planirano je dodatno ulaganje u tešku mehanizaciju pri Podružnici ‘Građenje, mehanizacija i održavanje’ u Bosanskom Petrovcu, kao i u Podružnicu DI ‘Sanica’ Ključ, kako bismo osigurali još efikasniju i produktivniju proizvodnju u narednim mjesecima”, naglasili su u ŠPD Unsko-sanske šume.
S obzirom na štete koje su loše vremenske prilike prouzrokovale u određenim šumarijama, gdje je zabilježen značajan broj izvaljenih i prelomljenih stabala, Sektor pripreme proizvodnje i Sektor za zaštitu šuma dobili su zadatak da hitno izvrše doznaku stabala za sječu.
“Neophodno je brzo reagovati i sanirati štetu nastalu tokom zimskog perioda, kako bismo osigurali stabilnost i sigurnost u našim šumskim područjima”, zaključuju u ŠPD Unsko-sanske šume.
FENA
-
Cazinprije 6 dana
Teška priča iz Cazina: Deterdžent, šampon i brašno su moja želja, djeci ne mogu pružiti osnovno
-
Cazinprije 6 dana
Cazin: Poledica stvara probleme vozačima, zastoji na pojedinim cestama
-
BiHprije 6 dana
Stevandić: Svaka kuća će postati grb, himna i zastava RS-a, smeta im sve što je srpsko
-
Svijet / Zanimljivostiprije 5 dana
VIDEO Židov u SAD-u ispalio 17 metaka na dvojicu Izraelaca, mislio da su Palestinci
-
BiHprije 6 dana
Uhapšen monstrum Emir Selimović koji je u Kalesiji ubio suprugu i sina
-
BiHprije 6 dana
Ubica iz Kalesije navodio na sumnju da je počinio suicid pa se krio u napuštenoj kući
You must be logged in to post a comment Login