Connect with us

Religija

Poštuj starije dok si mlad cijenit ćete kada ostariš

Published

on

 

Sve što je Allah, dž.š., stvorio ima svoj početak i svoj kraj, samo je On, Uzvišen i Slavljen neka je, oduvijek i zauvijek.

Stvorio je čovjeka u najljepšem liku i obliku, udahnuo dušu u njega, halifom-namjesnikom na zemlji ga postavio i svakom čovjeku vrijeme i dužinu njegovog boravka na ovom svijetu odredio: Allah vas stvara i poslije vam duše uzima; ima vas koji duboku starost doživite, pa brzo zaboravite ono što saznate. Allah je, zaista, Sveznajući i Svemoćni. (An-Nahl, 70.)

 

Nekim osobama  Allah, dž.š., podari dug život i oni duboku starost dožive, pa osjete sve blagodati ali i nedaće i teškoće koje to čovjekovo doba nosi i donosi. Starost je i blagodat i iskušenje kako za čovjeka koji duboku starost doživi tako i za one u njegovoj blizini, za njegovu porodicu, bračnog druga, sinove, kćeri, ali i za sve one koji imaju dodira i koji dođu u kontakt sa starim osobama.

Koliko razmišljamo o starosti koju medicina određuje kao „normalan fiziološki proces u kojem nastupa opće opadanje bioloških sposobnosti organizama“? Koliko razmišljamo i da li se pripremamo za našu eventualnu starost?

Koliko razmišljamo o problemima koje starost donosi, odnosno, kako se danas ophodimo prema starim osobama iz našeg najbližeg okruženja ili pak onim koje sretnemo na ulici, u autobusu ili tramvaju?

Neke od nas ova pitanja zaokupljaju u većoj, neke u manjoj mjeri, dok ima i onih koji se ne opterećuju takvim razmišljanjima i koji se uopće ne obaziru na ovu populaciju, makar se radilo i radi o njihovim roditeljima koje su dužni izdržavati, brinuti se za njih, paziti ih i njegovati.

Božiji Poslanik, s.a.v.s., od ashaba je zahtijevao da čak i učenje u namazu skrate ukoliko su stare osobe dio džemata: „Ako neko od vas predvodi namaz (imami ljudima u namazu), neka bude umjeren, neka im olakša, ako među njima ima slabih, bolesnih i starih. A kad klanja sam, neka odulji koliko hoće“. (Tirmizi)
Kako bi mladi znali izraziti i pokazati poštovanje prema starijima potrebno je na takvoj vrsti edukacije poraditi dok su još sasvim mali, potrebno im je preko osnovne komunikacije muslimana, preko selama, usaditi osjećaj poštovanja prema starijima, a što je Vjerovjesnik, s.a.v.s., naglasio u hadisu: „Mlađi će nazvati selam starijem, prolaznik onome koji sjedi, dok će manja skupina nazvati selam većoj skupini“. (Buhari)
U našim krajevima pristojno i lijepo ophođenje mlađih članova porodice prema starijima, posebno od strane djece, uvijek je bilo isticano kao velika radost i olakšanje djedovima i nanama jer vrijeme provedeno sa unučadima za njih je najveća sreća i radost. I Muhammed, s.a.v.s., je svojim postupcima želio pokazati ashabima, r.a., kako će se ophoditi prema starijima. Tirmizi bilježi od Enesa b. Malika, r.a., da je rekao: „Došao je neki starac koji je htio kod Vjerovjesnika, s.a.v.s.. Pošto ljudi oklijevaše da mu naprave mjesto, Vjerovjesnik, s.a.v.s., reče: ‘Ne pripada nama onaj koji nema samilosti prema našim mlađima i poštovanja prema našim starijima’“. (Tirmizi)

Trend marginalizacije prava starih osoba

U ophođenju prema starijima posebno poštovanje i pažnju trebamo iskazati prema našim roditeljima koji duboku starost dožive.

U sredini u kojoj živimo, u našoj državi kao i u susjednim državama, pa i u svijetu općenito, osjetan je nedostatak poštovanja prema starim osobama ali i manjak poštovanja starih roditelja od strane njihove djece.

Dok današnje društvo, demokratsko društvo nudi mnoge mogućnosti i nova rješenja za brojne probleme i osigurava pravdu, jednakost i ravnopravnost svih ljudi bez obzira na vjeru, spol, starosnu dob, i u kojem se pojedinci bore i zalažu za prava prostitutki i za legalizaciju istospolnih brakova pa čak i za prava životinja-pasa lutalica, dotle se, u isto vrijeme, stare osobe obespravljuju, marginaliziraju, ostavljaju bez zaštite, brige, pomoći, pažnje, njege i ljubavi.

Nedostatak rješenja za ovu populaciju sve je vidljiviji i sve prisutniji pogotovo zbog činjenice da se i naša država polahko pridružuje onim  državama koje nose epitet „država staraca“. Sve je više napuštenih i usamljenih staraca i starica, nerijetko nemoćnih i bolesnih, pa i gladnih i žednih. Najteža kategorija su oni koji su ostavljeni od svojih sinova i kćeri jer oni neće i ne žele da se opterećuju problemima svojih starih i iznemoglih roditelja.

U nešto boljoj situaciji su oni koji nisu ostavljeni od svoje djece ali su ipak uskraćeni „rahatluka pod stare dane“ zbog loše finansijske situacije u kojoj se nalaze njihovi sinovi i kćeri koji nisu u prilici da udovolje potrebama svojih starih i bolesnih roditelja jer nerijetko nemaju novca ni za njihove lijekove.

Čini se da je mali broj sretnika, starih, staraca i starica, djedova i nana, koji „bezbrižno“ provode svoje posljednje ovodunjalučke dane jer se o njima u punom kapacitetu brinu njihova djeca, bilo da žive u zajedničkim porodicama bilo da su se pobrinuli i osigurali im, u njihovoj kući, adekvatnu njegu i pomoć druge osobe u situaciji kad su spriječeni, zbog poslova i obaveza, da se posvete hizmetu svojim roditeljima.

I u posebnu kategoriju spadaju stare osobe koje su smještene u klasične staračke domove ili u one novijeg datuma, domove „kvalitetnog starenja“ – koji osim njege i brige svojim štićenicima nude osmišljene programe u kojima se stare osobe, na razne načine mogu iskazati, osjetiti ispunjeno i kvalitetno provoditi svoje staračke dane. Neke od ovih osoba ne posjećuju njihova djeca, dok druge njihovi sinovi i kćeri redovno posjećuju i odvode na vikende u svoje porodice.

Djecu koja su „smjestila“ roditelje u staračke domove generalno se proziva da su napusitili svoje roditelje iako vrlo često to nije slučaj, iako su dakle, pojedini sinovi i kćeri pokušali na taj način obezbijediti cjelodnevnu pažnju, njegu i brigu za svoje roditelje jer sami to nisu u mogućnosti zbog svojih poslovnih obaveza.

Ovdje će nam se naravno nametnuti ključno pitanje, šta je nama rješenje, na koji način ćemo mi, s obzirom na naše, nerijetko cjelodnevne, obaveze i objektivne mogućnosti, zbrinuti naše roditelje? Koji način njege, brige i pažnje ćemo im pružiti i obezbijediti?

Svako od nas treba pronaći modus kako će svoju obavezu prema starim roditeljima na najbolji mogući način izvršiti i tako bar pokušati djelimice vratiti im „dug“ za njihovu njegu i pažnju, trud i napor koji su uložili dok su nas odgajali.

Allah, dž.š., time nas obavezuje: Gospodar tvoj zapovijeda da se samo Njemu klānjate i da roditeljima dobročinstvo činite. Kad jedno od njih dvoje, ili oboje, kod  tebe starost dožive ne reci im ni: »Uh!« – i ne podvikni na njih, i obraćaj im se riječima poštovanja punim. Budi prema njima pažljiv i ponizan i reci: »Gospodaru moj, smiluj im se, oni su mene, kada sam bio dijete njegovali!« (Al-Isrā’, 23-24.)
Naš odnos prema roditeljima jeste i biće refleksija našeg odnosa prema starijim općenito.

Ako smo brižni i pažljivi prema svojim starim roditeljima i ako tome i našu djecu podučimo, onda nama a ni našoj djeci neće pričinjavati poteškoću da prema starim osobama budu susretljivi, prijatni i učtivi, te da im nekim lijepim gestama ili sitnim uslugama pokažu da ih poštuju, tako što će ih toplo pozdraviti, pomoći ponijeti namirnice ili im napraviti mjesto u tramvaju.

Podstrek i podsticaj da na ove i slične načine izrazimo pažnju i poštovanje prema starima može i treba da nam budu riječi Muhammeda, s.a.v.s., koji je, u namjeri da ukaže na vezu, uzročno-posljedičnu vezu između ponašanja mladih prema starijima i onog što oni mogu očekivati da će ih zadesiti u starosti shodno svojim postupcima iz mladosti, jednom prilikom kazao: „Svakom mladiću koji iskaže poštovanje prema starijoj osobi zbog njezinih godina, Allah će dodijeliti onoga koji će njemu iskazati poštovanje u starosti.“ (Tirmizi)

Autor: Mensur Malkić

islam.ba

Nastavi čitati

Religija

Herojski čin: Tokom Džuma-namaza pozlilo vjerniku, doktor Zalihić mu spasio život

Published

on

Nastavi čitati

Religija

Ovako je Allahov Poslanik, s.a.v.s., opisao Džennet koji je vidio dok je bio na Mi'radžu?

Published

on

Piše: Dr. Ragib es-Serdžani / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Allah, dš.š., ukazao je posebnu počast Muhammedu, s.a.v.s., i time što ga je nagradio onim čime nije nagradio nikoga prije, niti ikoga poslije njega, a to je viđenje Dženneta i boravak u njemu dok je još uvijek pripadao prolaznom, dunjalučkom svijetu. Naime, u vjerodostojnim predajama se spominje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., u toku svog noćnog putovanja, poznatog kao Isra’, i uzdignuća u najviše nebeske sfere, Mi'radž, vidio Džennet i bio uveden u njega.

Pa, kakav je opis Dženneta koji je vidio i u kojem je bio Allahov Poslanik, s.a.v.s., dok je bio na Mi'radžu?

Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: ”Zatim sam uveden u Džennet, kad u njemu biserne ogrlice i đerdani, a zemlja od miska.” (Buharija) U drugoj predaji dolazi: ”Zatim sam uveden u Džennet, kad u njemu biserne kupole (lukovi), a zemlja od miska.” (Buharija)

Iz ovih hadisa zaključuje se da je Džennet na nebesima, odnosno na sedmom nebu, jer ne postoji hadis koji potvrđuje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., napustio sedmo nebo prije nego je ušao u Džennet. Vjerodostojne predaje govore da je on prije ulaska u Džennet bio kod Sidretul-muntehaa, a Sidretul-munteha je na sedmom nebu. U predaji dolazi: ”Pa sam doveden do Sidretul-muntehaa. Sidru su prekrivale boje za koje ne znam šta su, a zatim sam uveden u Džennet.”

Na osnovu ovog hadisa može se zaključiti da je Džennet blizu Sidretul-muntehaa i čini se da je on na sedmom nebu, u smislu da je Džennet sastavni dio sedmog neba.

Međutim, ovo je u koliziji sa Allahovim riječima: ”I nastojte  zaslužiti oprost Gospodara svoga i Džennet prostran kao nebesa i Zemlja, pripremljen za one koji se Allaha boje.” (Ali Imran, 133.)  Ovaj kur'anski opis Dženneta, u kojem se spominje da je on prostran kao sva nebesa, u šta se ubraja i sedmo nebo, govori da je, bez sumnje, Džennet veći od svih nebesa zajedno.

Ono što se meni čini i što mogu zaključiti iz spomenutih hadisa jeste da je Džennet ogromna cjelina i da izlazi izvan granica sedmog neba i širi se na ostale dijelove ogromnog svemira, čije granice poznaje samo Allah. A moguće je da se jedna vrata na koja se ulazi u Džennet, nalaze na sedmom nebu i da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., upravo kroz ta vrata ušao u Džennet.

Džennet u koji je ušao Allahov Poslanik naziva se ”Džennetul-me'va” (džennetsko prebivalište) kako se navodi u suri En-Nedžm u kojoj se opisuje Poslanikovo putovanje na nebesa: Kod Sidretu-l-muntehaa, kod kojeg je džennetsko prebivalište.” (En-Nedžm, 13.-14.) U ovim ajetima jasno se naglašava da je Džennetul-me'va kod Sidretul-muntehaa na sedmom nebu, tako da je Džennetul-me'va na sedmom nebu ili je jedan njegov dio na sedmom nebu.

Pojam ”Džennet” je (sve)obuhvatan pojam koji označava mjesto gdje će vjernici uživati ​​nakon proživljenja na Sudnjem danu i on u sebe uključuje barem četiri dženneta koji se spominju u suri Er-Rahman: A za onoga koji se stajanja pred Gospodarom svojim bojao, bit će dva perivoja.” (Er-Rahman, 46.), a zatim u ajetu: ”Osim ta dva, bit će još dva neznatnija perivoja.” (Er-Rahman, 62.)

Ebu Musa el-Eš'ari, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., objašnjavajući ove ajete, rekao: ”To su dva Dženneta sa srebrenim posudama i onim što je u njima i dva Dženneta sa zlatnim posudama i onim što je u njima, a između stanovnika Dženneta i gledanja u njihovog Gospodara je samo zastor veličanstvenosti na Njegovom licu u Edenskom vrtu (Dženneti Adn).” (Buharija i Muslim) Moguće je da se svi ovi dženneti zajednički nazivaju ”Džennetul-me'va”, a moguće je da je Džennetul-me'va jedan od ta četiri dženneta.

Što se pak tiče Poslanikovog, s.a.v.s., osjećaja kad je ušao u Džennet, mi o tome ne znamo ništa. Možemo samo zamišljati kako se osjećao Allahov Poslanik, s.a.v.s., kad je ušao u Džennet koji je, na osnovu objave od Allaha, često opisivao svojim ashabima, a da ga nije vidio. A sada, na Mi'radžu, hoda po džennetskim stazama, po njegovoj zemlji i po obalama džennetskih rijeka, i onda to prepričava svojim ashabima i svim muslimanima.

Prva stvar koja je privukla pozornost Allahovog Poslanika, s.a.v.s., ili bolje reći koja ga je iznenadila, jeste postojanje u Džennetu onoga što je on nazvao ”bisernim đerdanima i ogrlicama” (حَبَايِلَ اللُّؤْلُؤِ), a u drugoj predaji ”bisernim kupolama ili lukovima” ( جنابذ اللؤلؤ).

Nije nužno da je jedna od dvije predaje vjerodostojna, a druga slaba, već će prije biti da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., više puta pričao ashabima o svom viđenju Dženneta na Mi'radžu, pa je nekada spominjao da je vidio bisrene ogrlice i đerdane, a nekada da je vidio biserne kupole, pogotovo što se obje predaje nalaze u Buharijinom Sahihu.

Ja ne smatram da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., pod ”bisernim ogrlicima” mislio na ogrlice i đerdane koji žene nose oko vrata, već su to biserne ogrlice koje su okačene na raznim stranama Dženneta. To je zapravo neka vrsta ukrasa kako bi se proslavio ulazak najboljeg Allahovog stvorenja i najodabranijeg poslanika u Džennet. Mi vidimo na ovome svijetu kako kraljevi dočekuju i ugošćavaju svoje drage goste, a kakav je tek doček priredio Vladar svih vladara i Gospodar svih svjetova za Svoga miljenika Muhammeda, s.a.v.s., i apsolutno najodabranijeg i najplemenitijeg gosta.

Što se tiče džennetskog tla ili džennetske zemlje, ona je od miska kako ju je opisao Allahov Poslanik, s.a.v.s., i to odaje dojam prekrasnog i sveopćeg mirisa koji će džennetlije trajno mirisati, jer to nije miris koji se nalazi na određenim mjestima, nego zemlja od miska koja je svugdje po Džennetu.

To je bio opći prizor koji je Allahov Poslanik, s.a.v.s., primijetio na prvi pogled prilikom ulaska u Džennet, a onda mu je melek Džibril organizirao predivni obilazak nekih dijelova Dženneta gdje je Allahov Poslanik, s.a.v.s., vidio još neke prizore, a jedan od najvažnijih je svakako izvor ili rijeka Kevser.

saff.ba

Nastavi čitati

Religija

Ne dozvolite šejtanu da ukrade blagodati koje Vam je Allah dao

Published

on

Jusuf, a.s., je bio nevjerovatno lijep. Musa, a.s., je bio neobično snažan.

Jusufova blagodat se okrenula protiv njega. Donijela mu je veliku tugu u životu. Snaga, Musa’a, a.s., je postala veliko iskušenje i donijela mu je mnogo boli.

Ono što je Allah dao tebi i meni može biti izvor velikog dobra u našim životima. Ali, također, može biti povezano s našim najvećim previranjima. Možda će nas Allah zbog toga i najviše iskušavati. Ali, tu ima još nešto.

Šejtanu su također poznate vaše blagodati. A on želi da koristi ljude oko vas da preokrene ove blagodati i dapomislite da su prokletstvo. Allah vas nije samo počastio s vanjskom dobrotom poput izgleda, snage tijela, bogatstva ili intelekta. Ponekad vam On daje kvalitete poput saosjećanja ili strpljenja ili ljubaznosti ili darežljivosti ili ljubavi prema širenju dobra ili sposobnosti dobrog savjetovanja, itd. Šejtan posmatra ove kvalitete u vama i on želi da vam ih ukrade. Kako to on radi?

Ako ste dobrodušni. šejtan može potaći neke ljude u vašem životu prema kojima niste bili osim dobri, da budu najgori prema vama. Ako pomažete, on može potaći neke kojima ste pomogli da vas napadnu kako da ste neprijatelj. Ako ste darežljivi, šejtan bi mogao iskoristiti nekoga kome ste pomogli da vas optuži da ste pohlepni. Ako ste učitelj, on može iskoristiti učenika da vas nazove neznalicom.

Najvažnije, on može iskoristiti one kojima ste bili na usluzi ili ste prema njima bili dobri na neki način i navesti ih da budu loši prema vama. Naš Poslanik, s.a.v.s., je došao s porukom koja spaja srca i jača porodične i rodbinske veze. Oni koji su mu bili najbliži u njegovoj porodici su ga optužili za kidanje porodičnih odnosa.

A zašto šejtan ovo radi? Ove darove vam je Allah dao… darove davanja ili podučavanja ili pomaganja ili milosti ili empatije ili brige ili strpljivosti, itd. … da biste rekli sebi da to nisu blagodati. Oni su nešto što ljudi iskorištavaju. Oni su umjesto toga prokletstvo. Trebate prestati da gubite svoje vrijeme i početi brinuti o sebi. Živite svoj život.

I tako on vam krade blagodati koje vam je Allah dao da biste ih koristili kako biste Njega zadovoljili. Zapamtite da ove blagodati su tu kako biste VI pronašli svrhu. On želi da vidi koliko cijenite te blagodati. Oni nisu jeftini i zato nisu besplatni. Koliku bol koju vam ljudi zadaju ste spremni da podnesete a da ne izgubite ono što vam je Allah dao? To će pokazati vama i vašem Gospodaru koju vrijednost Njegove blagodati imaju u vašem srcu. Nemojte dopustiti da saosjećanje koje vas goni da pomažete ljudima bude zatrovano njihovim nepriznavanjem ili čak njihovom neopravdanom zlobom.

Nemojte dozvoliti da vaš um bude preokupiran onima koji su vas povrijedili. Neka budu tačka u vašem retrovizoru koja postaje sve manja. Imate veće stvari koje morate učiniti u životu osim da dopustite šejtanu da vas okupira onima koji pokušavaju da vam ukradu vaše blagodati. Najbolji odgovor koji im možete dati jeste da ih ignorišete i da učinite više dobra nego što ste ranije. Ništa ih više ne boli, kao ni šejtana, od toga.

Autor: Numan Ali Kan

akos.ba

Nastavi čitati

Religija

Islamski centar u Maljevcu: Dosad prikupljeno 800.000 eura, izgradnja džamije stigla do polovine

Published

on

By

U naselju Maljevac, smještenom na granici Hrvatske i Bosne i Hercegovine, u toku je izgradnja modernog Islamskog centra, koji će služiti ne samo lokalnoj zajednici već i svim islamskim vjernicima koji prolaze Međunarodnim graničnim prijelazom.

Volonteri dežuraju ispred promotivnog štanda i pored promotivnih materijala, putnicima nude i okrijepu, odmor, te različite suvenire i poklone, a oni zauzvrat doniraju sredstva za izgradnju ovog vjerskog kompleksa.

Ovaj projekt je pokrenut iz inicijative džemata Maljevac osnovanog 1998. godine, a postao je simbol zajedništva i solidarnosti Bošnjaka s obje strane granice.

Prema riječima Admira ef. Muhića, imama džemata u Maljevcu i idejnog začetnika projekta, dosad je prikupljeno 800.000 eura zahvaljujući donacijama Bošnjaka iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine.

“Ovdje na cesti D216, svaki put kada su gužve, naši volonteri stoje ispred promotivnog štanda nudeći putnicima okrijepu, promotivne materijale i priliku da se uključe u projekt izgradnje Islamskog centra”, ističe ef. Muhić.

Volonteri su okosnica svih aktivnosti. Oni ne samo da dočekuju putnike s osmijehom i toplim napitkom već im otvaraju vrata kako bi se ugrijali, odmorili ili obavili svoje potrebe. Zahvaljujući tim aktivnostima i donacijama putnika, prikupljen je značajan dio sredstava za izgradnju centra.

“Kamen temeljac smo postavili 1. maja 2023. godine uz prisustvo velikog broja vjernika iz BiH i Hrvatske. Do sada smo izgradili polovinu džamije, ali nam treba podrška svih Bošnjaka da završimo ovaj projekt i ostvarimo naš cilj – Islamski centar na ulazu u Evropsku uniju”, poručio je ef. Muhić.

Džemat Maljevac svoje aktivnosti započeo je u privatnim kućama, a 2002. godine kupio je i renovirao kuću koja do danas služi kao mjesto okupljanja.

Kako su potrebe zajednice rasle, pokrenuta je inicijativa za izgradnju džamije, što je rezultiralo otkupom zemljišta 2012. i 2020. godine.

Danas ovaj projekt nije samo mjesto za molitvu, već i simbol zajedništva, ustrajnosti i nade za buduće generacije Bošnjaka u pograničnom području.

“Pozivam sve naše Bošnjake da nam se pridruže i svojim sredstvima trajno ugrade u ovo dobro. Ovo nije samo džamija, već poruka zajedništva i za sve nas”, zaključuje ef. Muhić.

FENA

Nastavi čitati

Religija

Ko završi svoj dan zikrom i veličanjem Allaha, cijeli dan će mu biti upisan kao zikr

Published

on

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Uzvišeni Allah, objavio je: ”Muslimanima i muslimankama, i vjernicima i vjernicama, i poslušnim muškarcima i poslušnim ženama, i iskrenim muškarcima i iskrenim ženama, i strpljivim muškarcima i strpljivim ženama, i poniznim muškarcima i poniznim ženama, i muškarcima koji dijele zekat i ženama koje dijele zekat, i muškarcima koji poste i ženama koje poste, i muškarcima koji o svojim stidnim mjestima vode brigu i ženama koje o svojim stidnim mjestima vode brigu, i muškarcima koji često spominju Allaha i ženama koje često spominju Allaha – Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio.” (El-Ahzab, 35.)

U ovom ajetu nabrojana su svojstva iskrenih vjernika i vjernica, ali se samo uz jedno svojstvo spominje riječ ”mnogo” (كثيرا).

Naime, Uzvišeni Allah nije rekao: ”Muškarcima i ženama koji mnogo dijele zekat i koji mnogo poste”, već: ”Muškarcima koji često (mnogo) spominju Allaha i ženama koje često (mnogo) spominju Allaha.”

Allah, dželle šanuhu, oporučio je i naredio Zekerijau, alejhi selam, nakon što mu je objavio da će mu se roditi sin Jahja, da Allaha mnogo veliča i spominje, kao što se navodi u ajetu: ”Gospodaru moj” – zamoli on – “daj mi neki znak!” – “Znak će biti” – reče – “što tri dana s ljudima nećeš moći govoriti, osim znakovima. I često spominji Gospodara svoga i hvali Ga krajem dana i izjutra!” (Ali Imran, 41.)

Musa, alejhi selam, bio je u potpunosti svjestan istinitosti ovog blaga kada je rekao: ”I podaj mi za pomoćnika iz porodice moje Haruna, brata mog; osnaži me njime i učini drûgom u zadatku mome, da bismo Te mnogo hvalili i da bismo Te mnogo spominjali.” (Ta-Ha, 29-34.)

Allah muslimanima naređuje da Allaha mnogo spominju i veličaju, shodno ajetu: ”O vjernici, često Allaha spominjite i hvalite, i ujutro i navečer Ga veličajte.” (El-Ahzab, 41-42.)

Suprotno tome, jedna od osobina munafika je: ”Kada ustaju da molitvu obave, lijeno se dižu, i samo zato da bi se pokazali pred svijetom, a Allaha gotovo da i ne spomenu.” (En-Nisa, 142.)

Čak i pri susretu s neprijateljem u ratu, vjernicima se naređuje da Allaha mnogo spominju, kao što se navodi u ajetu: ”O vjernici, kada se s kakvom četom sukobite, smjeli budite i neprestano Allaha spominjite da biste postigli što želite.” (El-Enfal, 45.)

Stoga ne čudi da je prvo šejtanovo nastojanje u zavođenju ljudi, odvraćanje od zikra i veličanja Allaha, a ako šejtan uspije ”zarobiti” i obuzdati čovjekov jezik od zikra, onda će se i ostali organi predati bez borbe.

Uzvišeni Allah, objavio je: ”Njima je ovladao šejtan i učinio da zaborave na Allaha.” (El-Mudžadele, 19.)

Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Najteža kazna na ovom svijetu je da Allah obuzda tvoj jezik da Ga ne veličaš i ne spominješ.”

Ko Allaha mnogo veliča i spominje, On ga zavoli, a koga Allah zavoli, On ga uputi i podari mu sposobnost razlikovanja istine od zablude u svakoj situaciji.

Abdullah ibn Mubarek, rekao je: ”Ko završi svoj dan zikrom i veličanjem Allaha, cijeli dan će mu biti upisan kao zikr.”

saff.ba

Nastavi čitati

Religija

Nismo ništa loše uradili a ljudi nas osuđuju, zašto?

Published

on

Kada se trudimo da živimo ispravno i da druge pozivamo stilu života koji vodi ka dobru i ovog i budućeg svijeta, znajmo da ćemo naići na mnogo otpora i osuda, iako ništa loše nismo uradili. Razlog za to je slabost u drugima i zona komfora iz koje neće da izađu.

Ako je cijena da ostanemo dostojanstveni ta da nešto prolazno, materijalno ne dobijemo – budimo spremni platiti tu cijenu.

Mnogo je veća cijena koju, u konačnici, plaćaju oni koji se boje stvorenja više od Stvoritelja, koji se stide sami sebe, koji se dodvoravaju i licemjerno prilagođavaju. Obraz i čast nemaju cijenu!

hfz. Ammar Bašić

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije