Connect with us

Religija

Priznati grijeh je prvi korak ka pokajanju

Published

on

Prvi koraci ka uspjehu su priznanje greške, prvi koraci ka popravljanju su priznavanje manjkavosti, a prvi koraci ka čišćenju duše su priznanje grijeha, a zatim kajanje zbog grijeha, pa tek onda tevba. Mnogi ljudi pristupaju tevbi uopšteno bez prethodnog priznanja grijeha, i oni se stalno vraćaju grijehu i stalno formalno čine tevbu.

Mnogi ljudi pristupaju tevbi uopšteno bez prethodnog priznanja grijeha, i oni se stalno vraćaju grijehu i stalno formalno čine tevbu.

Nema sumnje da je neprestano ponavljanje tevbe i istigfara nešto je dobro i pozitivno, to je ibadet, ali propis o kojem govorim je odsutnost osjećaja kajanja, kao i nedostatak osjećaja propusta čovjeka kao roba  prema Allahu kao Rabbu – Gospodaru.

Jačina kajanja i jačina priznanja grijeha sagorijevaju tragove tog grijeha u srcu čovjeka, i kad god se sjeti grijeha kojeg je činio, odmah se pojavi kajanje i mržnja prema učinjenom grijehu, i tada je teško da se čovjek vrati grijehu. Dakle,priznanje i kajanje sprječavaju da se vratiš prošlim grijesima.

Priznanje grijeha u islamu nije isto kao priznanje istog u kršćanstvu i drugim religijama, jer je to kajanje pred Stvoriteljem, a ne pred stvorenjima koja čine iste ili slične grijehe, već je to kajanje pred Uzvišenim, pred Milostivim koji prašta.

Uzvišeni Allah, dž.š., kaže: “i koji se kada grijeh počine ili kad se prema Allahu ogriješe, Allaha sjete i oprost za grijehe svoje zamole – a ko će oprostiti grijehe ako ne Allah!? – i koji svjesno u grijehu ne ustraju.” (Ali ‘Imran, 135.)

U hadisu stoji da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, dovio riječima:

“Allahume inni zalemtu nefsi zulmen kesiren ve la jagfiru-z-zunube illa Ente.”

“Gospodaru moj, ja sam prema sebi učinio veliku nepravdu, a ne oprašta grijehe niko osim Tebe.” (Buhari)

U drugom hadisu stoji: Od Šeddada bin Evsa, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: Sejjidul- Istigfar je da proučiš:

Allahumme Ente Rabbii, la ilahe illa Ente, halakteni, ve ene abduke, ve ene ‘ala ‘ahdike ve va’dike mesteta’tu, e’uzu bike min šerri ma sana’tu, ebu’u leke bi ni’ametike alejje, ve ebu’u leke bizenbii, fagfir li fe innehu la jagfiru-z-zunube iila Ente!

“Allahu moj, Ti si moj Gospodar, nema boga osim Tebe, Ti si me stvorio i ja sam Tvoj rob, ispunjavam zavjet Tebi koliko mogu, Tebi se utječem od zla koje sam uradio, priznajem Tvoje blagodati prema meni, i Tebi priznajem svoj grijeh, pa mi oprosti, jer grijehe ne oprašta niko osim Tebe!”

Dalje kaže Poslanik, s.a.v.s.,: Ko kaže ovaj istigfar (dovu) ujutro čvrsto vjerujući u njegove riječi, te umre tog dana prije nego omrkne, on je od stanovnika Dženneta, ako ga kaže u toku noći čvrsto ubjeđen u te riječi i umre prije nego svane pa i on je od stanovnika Dženneta. “ (Hadis bilježi Buharija u svom Sahihu.)

A priznanje grijeha je dio tevbe kako to pojašnjava Milostivi:

“I za one koji se, kada grijeh počine ili kad se prema sebi ogriješe, Allaha sjete i oprost za grijehe svoje zamole – a ko će oprostiti ako ne Allah?! – i koji svjesno u grijehu ne ustraju. Njih čeka nagrada – oprost od Gospodara njihova i dženetske bašče kroz koje će rijeke teći, u kojima će vječno ostati, a divne li nagrade za one koji budu tako postupili! .“ (Ali `Imran, 135-136.)

A ima i drugih koji su grijehe svoje priznali, i koji su djela dobra s drugim koja su rđava izmiješali, njima će, može biti, Allah oprostit jer Allah prašta i samilostan.“ (At-Tawba, 102.)

U hadisu kojeg bilježi Imam Muslim stoji da je Poslanik, s.a.v.s., rekao Aiši, r.a.: „Doista kada rob prizna grešku, a zatim se pokaje, Allah će mu oprostiti!“.

Kaže Ibnul-Kajjim, rahimehullah: „Ne može se ostvariti potpuna uputa s neznanjem o grijesima, niti sa ustrajavanjem na njima,  jer kao prvo nepoznavanjem suštine određenog grijeha ne može se spoznat uputa, a kao drugo: zabluda gasi želju i volju za pokajanjem. Tako da nije ispravna tevba osim nakon spoznaje i priznanja grijeha, i traženja spasa od posljedica grijeha na ovom  i budećem svijetu.“ ( Medaridžu-s-Salikin).

Osnova je da kada musliman učini nešto što je Allah zabranio da to prikrije u sebi, i da ne obznanjuje svoj grijeh, kao što stoji u hadisu: „Da si prikrio svoj grijeh…“ (Tirmizi, hasen-sahih).

Međutim, ako u otkrivanju grijeha drugoj osobi postoji šerijatska korist, ili će se time osokoliti i podstaći na pokajanje, onda je dozvoljeno otkriti taj grijeh nekom pojedincu. Objašnjenje ovoga leži u hadisu koji govori o čovjeku koji je ubio 99 ljudi:

“Među onima prije vas bio neki čovjek koji je ubio 99 ljudi. Pitao je za najučenijeg čovjeka na Zemlji, te su ga uputili kod nekog kaluđera. Otišao mu je i rekao da je ubio 99 ljudi, i pitao ga ima li za njega pokajanja i oprosta.

Ovaj mu je rekao: ‘Ne’, pa je i njega ubio i namirio na 100. Potom je pitao za najučenijeg covjeka na Zemlji, pa su ga uputili na nekog učenjaka, kom je rekao da je ubio  ljudi i pitao ga da li za njega ima pokajanja i oprosta. ‘Da’, – reče mu on, – ‘ko bi se to mogao ispriječiti izmedu tebe i pokajanja? Idi u to i to mjesto. U njemu su ljudi koji robuju Allahu, pa Mu i ti s njima robuj!  Ne vraćaj se u svoje mjesto, jer je to loše mjesto.’

On krenu, i kad stiže na pola puta dođe mu smrt.

Oko njegovog slučaja se raziđoše meleki (Allahove) milosti i meleki (Allahove) kazne. Meleki milosti, rekoše: ‘Došao je ovdje kajući se, srcem okrenut ka Uzvišenom Allahu.’ Meleki kazne rekoše: ‘Nikada nije dobra učinio!’ Tada im dođe melek u ljudskom obliku, te ga oni uzeše za sudiju, a on im reče: ‘Izmjerite udaljenost između dvaju mjesta, i kom bude bliži, tamo ga svrstajte!’
Izmjeriše i utvrdiše da je bliže mjestu u koje je htio stići, te ga prihvatiše meleki milosti.

U vjerodostojnoj predaji, stoji: Allah je objavio jednom mjestu (lošem): ‘Udalji se!’, a drugom: ‘Približi se!’i rekao: ‘Izmjerite udaljenost između njih!’ Oni utvrdiše da je bliži drugom za pedalj, te mu bi oprošteno.” (Hadis prenosi Ebu Se’id El-Hudrijj, radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.)

Izvor: almoslim.net

Autor: Halid Rošah

Prijevod i obrada za Akos.baSead Sokolović

akos.ba

BiH

HASAN PAJIĆ IZ CAZINA POSTAO HAFIZ KUR'ANA ČASNOG

Published

on

Danas je pred Komisijom za hifz Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, nakon samo pet dana preslušavanja, hifz Kur'ana Časnog položio i stekao časnu titulu hafiza Kur'ana Časnog hafiz Hasan Pajić iz Cazina.
Njegov muhaffiz je bio hafiz dr. Rifet Šahinović. Komisija koja ga je preslušavala je bila u sastavu: hafiz dr. Mensur-ef. Malkić, hafiz Haso-ef. Popara, hafiz mr. Salih-ef. Halilović, hafiz mr. Sadrudin-ef. Išerić i hafiz mr. Hamza-ef. Lavić.
Svoju čestitku mladom hafizu i njegovom muhaffizu je uputio i muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić, koji je ujedno u jednom periodu bio njegov muhaffiz.
„Dragulji naše domovine su ovi mladi ljudi koji nam iz dana u dan dokazuju nadnaravnost časnog Kur'ana. Pogotovo kada to jedan mlad čovjek učini u samo pet dana i to pred Komisijom za hifz koja prati njegovo učenje i koja ga na kraju i promoviše u hafiza. Iskrene čestitke upućujem dragom hafizu Hasanu Pajiću, njegovim čestitim roditeljima hadži Rasimu i Edini, poštovanom muhaffizu dr. Rifetu Šahinoviću, medresi „Reis Džemaludin-ef. Čaušević“ u Cazinu i cijeloj našoj zajednici, što smo dobili još jednog čuvara Knjige Časne i što smo počašćeni što su to mladići i djevojke, uglavnom, koji su se opredjelili da cijeli svoj život posvete učenju, proučavanju i postupanju u skladu sa propisima časnog Kur'ana.
Drago mi je što naša medresa u Cazinu iz dana u dan priprema nove kandidate za polaganje hifza i što značajan broj mladih ljudi ulaže velike napore u učenju Kur'ana napamet i na takav način potvrđuje riječi Svevišnjeg koji je rekao: „A Mi smo Kur'an učinili jednostavnim za pamćenje – pa ima li ikoga ko bi pouku primio?“ – istakao je u svojoj čestitki muftija Kudić.
Nije svoje emocije i ponos skrivao ni mentor/muhafiz mladog hafiza hafiz dr. Rifet Šahinović. On je istakao da je zahvalan Allahu na ovakvom kandidatu i na ovoj lijepoj omladini koja uči i proučava Kur'an Časni.
„Zahvalan sam Stvoritelju na ovoj blagodati kojom sam i danas počašćen. Hafiz Hasan je još jednom dokazao svu mudžizu Kur'ana Časnog, a njegova priprema za Komisiju je bila više nego fascinantna. Da su nam njegove školske obaveze dozvoljavale, siguran sam da bi za mjesec dana dodatne pripreme mogao proučiti cijeli Kur'an za jedan dan pred cijenjenom komisijom. Jednostavno, njegova memorija i posvećenost Kur'anu je fenomen i velika Božija blagodat. Čestitam njemu i njegovim roditeljima, a zahvalan sam i našoj medresi i našem muftiji na podršci i na brizi o hifzu i hafizima.“ – rekao je hafiz Šahinović.
Hafiz Hasan Pajić, sin hadži Rasima i Edine, je rođen 9. septembra 2007. godine u Cazinu, gdje je završio osnovu školu. 2022. godine je upisao medresu reis „Džemaludin-ef. Čaušević“ u Cazinu i danas je učenik trećeg razreda. Svoje početke hifza je počeo u osnovnoj školi pred muftijom hafizom Mehmed-ef. Kudićem. S njegovim dolaskom u medresu, intenzivirao je učenje Kur'ana napamet pred svojim muhaffizom hafizom dr. Rifetom Šahinovićem i danas je završio sa tom fazom svoga učenja. Odličan je učenik, a krasi ga lijepo ponašanje i ljubazna komunikacija sa kolegama, profesorima i ljudima općenito. Njegov brat Tarik i sestra Najla također uče hifz, što je na ponos cijele porodice i naroda u cjelini.
muftijskobihacko, fb
Nastavi čitati

Religija

U subotu – 7.9.2024. počinje nova mektebska godina

Published

on

Na nama je da kod djece u obdaništima i mektebima probudimo emociju naspram vjere, naspram naroda i naspram naše domovine.

 

Mekteb je osnovna ustanova islamskog odgoja i obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Iako spada u red dobrovoljnih aktivnosti naše djece, naš narod je uvijek imao svijet da je mekteb važan i da je od velikog značaja da djeca prođu kroz sve one faze mektebske nastave kroz koje se prolazi u mektebu. Često je mekteb mjesto gdje se naša djeca upoznaju jedni s drugima, gdje saznaju prve informacije o temeljima naše vjere, gdje nauče arapsko pismo, učenje Kur’ana Časnog i svakako mjesto gdje uče o lijepom ponašanju i odgovornom odnosu u životu.

Govoreći o važnosti mekteba, reisu-l-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Husein-ef. Kavazović je istakao da je mekteb posebno važan i da je njegova uloga višestruko važna.

„U mektebima poučavamo našu djecu onome što jesu, što trebaju biti i kakvi bi trebali biti. U svemu tome je velika zasluga naših muallima, a odgajati dijete je težak posao. Na nama je da kod djece u obdaništima i mektebima probudimo emociju naspram vjere, naspram naroda i naspram naše domovine. To su tri komponente koje bi uvijek svako od nas, bez obzira da li je muallim u mektebu, učitelj u školi, profesor na fakultetu, trebao da ima ispred sebe, znajući da je to nešto o čemu treba voditi računa.“ – istakao je reisu-l-ulema Kavazović.

Muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić kroz svoj rad pridaje mnogo pažnje mektebskoj nastavi, a u svom radu o mektebu ističe koliko je mektebska nastava važna za djecu, muallime i društvo u cjelini.

„U islamskoj povijesti navodi se da je to bila kuća Erkama b. Ebi Erkama, privatna kuća koju je Poslanik odabrao da bude prvi mekteb, da bude mjesto gdje će se ashabi sastajati tajno. Ova činjenica nam govori da je podučavanje vjeri obavezujuće, bez obzira u kakvim okolnostima se nalazili. Prvi muallim u ovom mektebu bio je poslanik Muhammed, a.s., pokazujući time da je podučavanje vjeri najčasniji posao koji čovjek može raditi. U prilog tome govori hadis: „Najbolji od vas su oni koji uče u Kur’anu i koji podučavaju druge njemu.““ – poručio je muftija Kudić.

Mektebska nastava za mektebsku 2024/2025. godine počinje u subotu, 7. septembra 2024. godine u svim našim džematima. Mektebsko takmičenje, u skladu sa kalendarom mektebske nastave, za prvi nivo na nivou medžlisa će se održati 27. aprila 2025. godine, takmičenje za drugi nivo muftijstva 11. maja 2025., dok je finalno takmičenje na nivou Rijaseta Islamske zajednice planirano za 25. maj 2025. godine. Kraj mektebske godine je planiran za 1. juni 2025. godine.

Svim polaznicima mekteba, muallimima i roditeljima želimo mnogo uspjeha i čestitamo početak nove mektebske godine

IZVOR:muftijstvobihacko.ba

Nastavi čitati

Religija

Poruka roditeljima

Published

on

Poruka roditeljima

Vidjeh na FB zidu fotografiju duhovno uspavane (možda i mrtve) majke sa djetetom. Pa odlučih napisati ovo:

Roditelji,

Životi vaše djece nisu vaši životi. Kako će živjeti i šta će biti vaša djeca, kada odrastu, vi ne određujete. I zato nemate pravo da se njihovim žvotima i sudbinama poigravate.

Da, živote vaše djece u prvim godinama njihovih života vi značajno određujete, uređujete, ogranizirate,… jer djeca za to nisu sposobna. Ta obaveza i odgovornost se u to vrijeme “plaća” i uzvraća njihovom čistom i iskrenom dječijom ljubavlju u kojoj i vi roditelji uživate.

Nažalost, roditelji veoma često tretiraju djecu svoju kao kućne ljubimce – hrane ih, poje ih, daju im krov nad glavom, izvode ih u park, ako su bolesni vode ih veterinaru (pardon, doktoru), igraju se s njima, kupuju im igračke,…

Kasnije, kako djeca rastu i preuzimaju svoj život u svoje ruke, odbijaju biti kućni ljubimci.

Upoznaju svijet i odrastaju u odraslu djecu, momke i djevojke, i ljubav i umiljavanje roditeljima se mijenja sa ljubavlju prema nekome ili nečemu drugom i smanjuje se do isčeznuća, a roditelji je nastave tražiti i kupovati novcem, zaboravljajući da se ljubav novcem kupiti ne može. Ljubav je stvar duše!

Najdugotrajnija i jedina ispravna briga i odnos prema svome djetetu, u prvim godinama njihovih života jeste ispravan odnos i prema dušama svoje djece. Kako im roditelji hrane tijela, trebaju im hraniti i duše.

Kako ih pripremaju da sutra, kad odrastu, moraju raditi i imati pare da brinu o svojim tijelima – trebaju hraniti i i brinuti o njihovim duhovnim potrebama.

Nažalost, roditelji svoje živote bez smisla – jesti, spavati, raditi i uživati između toga – prenose na svoju djecu. Ako su oni duhovno mrtvi – zar trebaju duhovno osakatiti i djecu svoju?

A dijete bi trebalo da odabere, kada odraste, hoće li svoju dušu umrtviti (kao što su neki roditelji svoju umrtvili) ili će je nastaviti njegovati.

Jer, sutra kada odrastu i budu ih pitali prijatelji, čiji su roditelji vodili brigu i o njihovim duhovnim potrebama, šta su oni u duhovnom smislu, a oni odgovore da su duhovno mrtvi, da su duhovno ništa, da su duhovno umrli u djetinjstvu…

Gledamo duhovno uspavane roditelje kako uništavaju budućnost svoje djece. Ako nemaju hrabrosti da se i sami duhovno probude (valjda nisu mrtvi?!) neka ne umrtvljuju djecu svoju. Neka brinu i o dječijim dušama, dok djeca ne odrastu.

Zato treba dijete slati u mekteb. Da nauči osnove vjere svoje. Da nauči kako brinuti o duši.

Sabahudin ef. Sijamhodžić

Nastavi čitati

Najčitanije