Magazin
Prosječna masa novih auta porasla je za gotovo 400 kg u 7 godina: Ovo je 10 najtežih
ANALIZA podataka o masi automobila iz testova koje je proveo Autocar pokazuje da je od 2016. do 2023. godine, što je približno jedan modelski ciklus, prosječna masa novih automobila porasla s 1553 kg na 1947 kg.
Rast mase djelomično se može pripisati sve većoj popularnosti SUV-ova. Od svih automobila koje je Autocar testirao 2016. godine, 16 ih je bilo SUV-ova ili crossovera s prosječnom masom od 1722 kg, što je 169 kg više od prosjeka za sve modele testirane te godine.
Mnogi SUV-ovi koje su testirali te godine bili su teži od svojih limuzinskih ili hatchback pandana. Na primjer, Škoda Kodiaq težila je 1751 kg, što je 246 kg teže od Škode Superb testirane godinu dana ranije. Uz to, Jaguar F-Pace bio je teži za 180 kg od XF-a s istim 2.0-litarskim dizelskim motorom.
U 2023. godini testirano je ukupno 24 SUV-a, crossovera i pick-upa s prosječnom masom od 1985 kg. To je razlika od 38 kg u odnosu na opći prosjek, znatno manje od razlike od 169 kg iz 2016. godine.
SUV-ovi i crossoveri u prosjeku su težili 1906 kg, što je ispod prosječne mase svih modela testiranih 2023. godine, a to sugerira da iako je povećani udio SUV-ova na tržištu djelomično odgovoran za opći rast mase, nije jedini uzrok.
Tome u prilog ide i činjenica da je prosječni SUV testiran 2023. godine bio teži za 183 kg nego 2016. godine.
Uzrok je i elektrifikacija
Elektrifikacija također ima ulogu u povećanju mase novih automobila. Modeli s baterijskim električnim pogonom koje je Autocar testirao prošle godine imali su prosječnu masu od 1991 kg. Automobili s motorima na unutarnje sagorijevanje bili su gotovo 100 kg lakši, s 1897 kg.
Isključujući iz ove druge skupine hibride i plug-in hibride, koji imaju dodatnu masu zbog električnih motora i velikih baterija, ta brojka pada na 1841 kg ili 150 kg manje od prosječnog električnog vozila.
Ova razlika odražava se u širem trendu automobila koje je Autocar testirao od 2000. godine. Godišnji prosjek oscilirao je između 1500 kg i 1650 kg do 2018. godine, kada je prvi put dostigao 1700 kg. Pao je na 1675 kg 2019. godine, ali od tada samo raste, dostigavši 1879 kg 2022. i zatim 1947 kg godinu dana kasnije.
Masa koja je nekad bila nezamisliva
Trend ne pokazuje znakove usporavanja: prosječna masa automobila testiranih tijekom prvog tromjesečja 2024. godine – većinom električnih, SUV-ova ili oboje – bila je 2087 kg.
Najteži među njima bio je električni Mercedes-Benz EQS SUV s nekad nezamislivih 2899 kg.
Erozija klase malih gradskih automobila
Naravno, elektrifikacija i popularnost SUV-ova nisu jedini krivci za stalni porast mase. Erozija klase gradskih automobila i superminija također igra ulogu u povećanju prosječnih masa, s manje modela ispod 1000 kg svake godine koji bi kompenzirali najteže automobile na tržištu.
Godine 2003. Autocar je testirao šest automobila koji su težili manje od 1000 kg i još šest između 1000 kg i 1100 kg. U 2023. godini testiran je samo jedan “automobil” ispod 1000 kg – Citroën Ami – koji tehnički nije automobil, već kvadricikl.
Najlakši i najteži
Najlakši pravi automobil testiran prošle godine bio je sportski kupe Alpine A110 R s 1065 kg, a slijedi ga Hyundai Kona benzinski crossover s 1352 kg.
Evo na kraju i popisa 10 najtežih automobila koji se prodaju u Europi:
- Rolls-Royce Spectre – 2965 kg
- Cadillac Escalade – 2906 kg
- Mercedes-Benz EQS SUV – 2845 kg
- INEOS Grenadier – 2828 kg
- Mercedes-Maybach GLS – 2815 kg
- Volvo EX90 – 2811 kg
- Range Rover – 2810 kg
- Rolls-Royce Cullinan – 2735 kg
- BMW i7 – 2770 kg
- Audi SQ8 e-tron – 2725 kg
Magazin
Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?
DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.
Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?
Dva vozila idu ravno, a jedno skreće
Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.
Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.
Index.hr
Magazin
Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo
TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.
Izbjegavala je muškarce
Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.
Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.
Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.
“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.
Zaslužna je i genetika
Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.
Index.hr
Magazin
Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura
Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.
Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.
Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.
Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.
Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.
Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.
Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.
U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.
Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.
Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.
-
Cazin5 dana ago
Rukometaši BiH večeras u grotlu Cazina traže pobjedu za krupan korak ka Euru
-
Svijet / Zanimljivosti5 dana ago
Tužno jutro na sjeveru Pojasa Gaze: U izraelskom bombardovanju ubijene cijele porodice
-
Svijet / Zanimljivosti5 dana ago
Krenuo kod brata prije nesreće, stradao na 200 metara od kuće
-
Svijet / Zanimljivosti5 dana ago
Stravična nesreća u Hrvatskoj: Dvoje mrtvih u sudaru na granici s BiH
-
Svijet / Zanimljivosti5 dana ago
Važna informacija za zaposlene u Njemačkoj: Od 1. januara slijedi velika promjena
-
BiH4 dana ago
Stravična saobraćajna nesreća u BiH, jedna osoba poginula
-
Svijet / Zanimljivosti6 dana ago
Još jedna potresna priča iz Gaze: Dječak Zain već mjesecima spava na grobu svoje majke
-
BiH7 dana ago
Vratili se u BiH nakon 10 godina: ‘Život ovdje ne može se usporediti sa životom u Njemačkoj’